Onko kokemusta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sari
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Sari

Vieras
Tänää kp 34 / 31-32. Menkkoja ei näy..Rinnat on tosi arat ja menkkakipuilua tuntuu välillä vähän aikaa, mutta sitten taas häviää. Tein tänä aamuna testin, eikä edes haamu viivaa. Onko enää mitään mahollisuutta olla raskaana, siis jos ovulaatio olisi tapahtunut loppukierrosta, onko raskaaksi tuleminen silti mahdollista ? kyselen varmasti tyhmiä...

Kylmä on myös koko ajan, niinkuin ekassa raskaudessakin...

Onko kellekään käynyt vastaavaa, että olisi loppukierrosta tärpännyt ?

Kiitti jo etukäteen :)

Naisen kiertohan menee suunnilleen niin, että kauukautisten alkuvaihe kestää n. 14 vuorokautta, minkä jälkeen tulee ovulaatio. Ovulaation jälkeinen aika kestää sitten taas noi 14 vuorokautta. Tietysti kiertojen pituus on yksilöllistä.
Ovulaation jälkeinen aika on aina yhtä pitkä ja ovulaatiota edeltävä aika voi heittää paljonkin, riippuen stressistä yms. tekijöistä. Ja sitten se itse vastaus...
Jos et tiedä mihin aikaan kierrosta sinulla on ollut ovulaatio, on mahdolista että sinulla on ollut tavallista pidempi kierto ja ovulaatio on tapahtunut myöhemmin ja siitä johtuen menkat ovat myöhässä tai voit olla myös raskaana, aivan niin kuin itse epäiletkin. Jos menkkoja ei ala kuulumaan, niin tee uusi testi parin ,kolmen päivän päästä. Eiköhän se (haamu)viiva sieltä ilmesty, jos olet nimittäin raskaana.

Kiitti vastauksesta ! Mulla olis vielä toinen kysymys ja varmaan taas vähä hölmä mut tuli vaan mieleen et kun kävin kp 26 verikokeissa, josta katottiin hormonitoiminta, olisko näistä kokeista pitänyt näkyä alkanut raskaus ?
Lääkäri sanoi vaan tuloksista, että kaikki näyttäisi olevan ok.

*:lle haluaisin sanoa, että ei kierron alkuvaihe aina suinkaan kestä 14 vrk vaan voi joillain kestää jopa 20 vrk. Eli ovulaatio voi olla vasta kp 20.

Sen sijaan aika oviksesta kuukautisiin on 12-16 vrk, yleensä n. 14 vrk. Mutta siis jos kiero on vaikka 40 päivää on ovis silloin suunnilleen kp 26.

Yhteistyössä