Viikot Clearblue vs. todellisuus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hyvinhämmentynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hyvinhämmentynyt

Vieras
Täällä olisi plussahuurujen keskellä yksi iso ja huolettava ongelma. Eli tein eilen Clearbluen digitaalisen testin, jonka mukaan olen raskaana ja hedelmöityksestä 1-2 viikkoa. Kuitenkin mulla on aika vahvat raskausoireet, nimittäin niiden ja kuukautisten puuttumisen perusteella aloin raskautta epäillä. Toisaalta taas viikonloppuna tekemäni Pregcheck-testi näytti vielä negaa. Mutta olen epäillyt olevani raskaana jo vaikka kuinka monta viikkoa eli fiilis kyllä puhuu sen puolesta, että raskaus olisi pidemmällä. Kuukautisista laskettuna tänään tulisi jo 6 viikkoa täyteen. :O

Olen nyt tosi huolestunut noista testin vähäisistä viikoista, onko joku vialla kun testi mitä ilmeisimmin näyttää liian vähän eli hormonitaso on liian alhainen? Taustalla vielä se edellinen nega, pelottaa jos sen selitys onkin siinä ettei vaan ko. testi vaan ollenkaan tunnistanut mun vähäisiä hormoneja.

Tottakai on mahdollista sekin, että olen kuvitellut ensimmäiset oireet tai ne ovat olleet jotain muuta, ja hedelmöitys on todella tapahtunut pari viikkoa oletettua myöhemmin. Mutta siinä tapauksessa myös ovis on ollut aivan sekaisin. Tosin kierto on ollut vaihtelevan pituinen aiemminkin, 30-40 päivää, 35 aika keskiverto.
Mutta sitten nämä kaikki oireet (arat rinnat, etominen, kylmä-kuuma, finnit, väsymys, toisaalta selittämätön hyvätuulisuus...), jotka taas mun mielestä viittaisi jo pidemmällä olevaan raskauteen ja vahvempaan hormonien eritykseen, joka pitäisi testissäkin näkyä? Ja kun mä niin varma olen ollut jo pitkään, ehkä suunnilleen sen kuukauden, joka vasta siis olisikin hedelmöityksestä. Ei kai sitä tärppiä nyt heti voi tuntea...?!

Kellään ei tietenkään tähän valmista vastausta ole ja varhaisultra olisi paras ratkaisu, mutta mielelläni kuulisin kommentteja ja mahdollisia omia kokemuksia vastaavasta ennen kuin ultraan pääsen? En sitä ultraa vielä viittisi varata, koska on kai aika tosi varhaista jos nuo vähäisemmät viikot on ne oikeat.

Onko teillä kokemuksia vastaavasta? Onko Clearblue näyttänyt liian vähän viikkoja ja totuus onkin ollut toinen? Tai Clearbluen antamat viikot oikeat vs. menkoista lasketut? Tää on niin pelottava tilanne. Vielä kun se negatiivinen testikin mielessä... keväällä heti plussan jälkeen tulleesta keskenmenosta puhumattakaan. Teen nyt alkajaisiksi viimeistään huomenna aamulla sellaisen perustestin uusiksi. Voihan olla, että se näyttää taas negaa ja mikä lie haamu tuo toisen testin heikko tulos.

Yhteistyössä