myöhemmin onnistuvat tammi/helmikuun IVF-pinolaiset:)



[color=SkyBlue2]Mukana menossa lauantaina 19.4.2008[/color]


Taivaansilpoja ; 1.ICSI-hoidosta nega, 1.PAS siirto 7.4 pp 12

Stella75 ; 1.IVF-hoidosta km rv 5+1, PAS nega, 2.IVF (5.p srt) pp10

Onneliina ; 1.IVF-hoidosta nega, 2.IVF pp 9

PeePee77 ; 1.IVF-hoidosta nega, 1. PAS siirto 11.4 pp8

Popsy ; 1.IVF-hoidosta nega, 1. PAS siirto 15.4 pp4

Kamilla ; 1.ICSI-hoidosta nega, 1.PAS siirto 21.4 pp

Saana79 ; 1.IVF/ICSI-hoidosta nega, PAS vkolla 17 pp

Inari ; 1.IVF, punktio viikolla 17

Ronttuli08 ; 2.IVF-hoidosta nega, PAS tulossa pp

Matilda2008 ; 1.IVF-hoidosta nega, PAS tulossa pp

Päivi68 ; 1.IVF-hoidosta nega, uusi hoito alkamassa ensi kuussa pp

Puoli-enkeli ; 1.IVF toukokuu 2008



[color=SkyBlue2]Plussanneet[/color]

Annuli81
Kati231




[color=SkyBlue2]Myöhemmin onnistuvat [/color]

Siisami
Soraya
Finttu

*Muoks* Sori, vaihtelen vähän kuvia... En saanut noita halivia nalleja aina palstalle tullessani näkyviin... Luki vain "kuva".



 
Lauantai-huomenta ystävät rakkaat!


Finttu, voi surku, ettet päässytkään siirtoon. :(
:hug: :hug: Siirsin sinut myöhemmin onnistujiin ja itsenikin myös.

Mitenkähän minun kuuluisi luokitella itseni ja hoitoni... Eli olen koko ajan ajatellut, että ensimmäinen IVF on menossa. Emme ole vain päässeet vieläkään siirtoon asti siinä. Luin sitten tuolla toisaalla jonkun tarinaa, joka piti ensimmäisen ja toisen IVF:n tapahtuneen vastaavissa hoitoyrityksissä kuin meillä. Meillähän on takana kaksi yritystä, ensimmäisellä kerralla emme päässeet punktioon asti (oli vain yksi oikean kokoinen munarakkula) ja toisella yrityksellä punktoitiin kuusi munasolua, jotka eivät hedelmöittyneet. Olen ajatellut, että IVF on tapahtunut sitten, kun on päästy siirtoon asti...

Nyt on menossa kp2 ja tässä kierrossa ei tehdä mitään. Lääkäri haluaa syöttää miehelleni antibioottikuurin valkosolujen tähden, vaikka mitään infektiota ei sitten loppujen lopuksi löytynytkään. Kesäkuun alkuun pitäisi osua seuraava keräys, mutta itse emmin sitä, kun miehellä olisi kaksi reissua siinä. Olisi valmis perumaan ne, mutta kun kaverinsa kanssa on niin suunnitellut niitä ja tehnyt matkajärjestelytkin, niin mielestäni hänen pitäisi mennä. Nyt kun on kerran mahdollisuus. Sitten kun on niitä lapsia, niin en minä sitten enää niin vain reissuihin päästä! :D
Ihanaa olisi ollut päästä jatkamaan hoitoa jo heti tästä kierrosta, sillä nythän se sitten siirtyisi elokuulle.
 
Fintulle suuri voima :hug: . Kamalan ikäviä uutisia sulla. Hyvä, että pääsette pian ICSI:in, mutta eipä sekään taas herkkua ole (nimim. itse odotan IVF:n punktiota kuin kuuta nousevaa) . Voimaa, jaksamista!

Stellalle ja edelleen Taivaansilpojalle bd bd bd

Soraya, voi että, sinuakin koetellaan. :hug: Mutta miehen matkailusta: meillähän oli jonkinmoinen riski, että mun punktio olisi osunut jo tälle viikolle, ja mies joutui koko viikoksi työreissuun. Kun tämä tiedettiin jo etukäteen, sovittiin niin, että mies jätti terveisensä pakkaseen varalle. Tietysti se maksoi vähän ekstraa ja on nyt tavallaan "turha" (koska IVF:ssä preferoidaan aina tuoretta näytettä) mutta onpahan mahdollisia myöhempiä tarpeita nyt olemassa. You never know. Ehkä tämä teilläkin mahdollista?

(.) Ultrassa eilen edelleen ne samat 8 tasakokoista isoa rakkulaa, nyt 13-15 millisiä kuulemma. Pienemmät ei taida ehtiä mukaan, ellei tapahdu jotain loppuspurttia. VOI KUN tuosta määrästä saataisiin loppupeleissä jotain vielä pakkaseenkin...

Fiilis on - lähinnä henkisesti - sellainen, että en haluaisi joutua tätä käymään läpi moneen kertaan. Oman kropan hallinta jne on nyt viimeistään menetetty ja terveestä ja sporttisestakin ihmisestä on tehty sairaaksi itsensä tunteva munakone. Jotenkin tämä menee ehkä minulle liian pitkälle - en ole koskaan ajatellut, että millä keinolla hyvänsä haluan lapsen, joka on saanut alkunsa minun solustani... Mutta katsotaan nyt, tämä siis tämänhetkinen fiilis, johon vaikuttaa tietysti paljon sekin, että olen saanut ihan yksin koko viikon tuskailla tätä. Olo on ollut varmaan moniin verrattuna suhteellisen ok, mutta koko ajan jossain määrin sairas ja rajoittunut, kun liikkumista on pitänyt rajoittaa normaalista selvästi. Huoh... Sekavaa tekstiä, sorry.

Niin, punktio tiistaiaamuna anivarhain ja siirto perjantaina. :)
 
INARI,
mulla oli hyvin samantyyppinen taistelu ja henkinen ja fyysinen tuska tuo koko IVF/ICSI-hoito. itse en pystyisi lähtemään siihen uudelleen ennen kuin olen taas kunnossa...se vei todella niin fyysisesti lihakseni ja voimani ja psyykkisesti lopun kapasiteettini. Niitä nyt rakennan pala palalta takaisin. Onneksi tulee kesä. Juuri hormonien takia mun on pakko edetä hitaasti luomupasseilla.

Tsemppiä Tsemppiä Tsemppiä ensi viikkoon Sulle ja Teille!!! :heart:
 
Moikka!
Niin, mulla on ollut tänään aika jännityksentäyteinen päivä. Kuten tuolla odotuspuolella kirjoitin, mulla alkoi tänään joskus aamuyöllä tulemaan rusehtavaa vuotoa. Ainakin 2 pikkuhousunsuojassa sitä oli ihan kunnolla. Mies yritti lohduttaa, että se on varmaan ihan normaalia alkuraskauden vuotoa. No, oman mielenrauhan vuoksi päätin kuitenkin kokeilla, saisinko varattua vielä samalle päivälle jotakin gyneä, joka voisi ultrata tilanteen. Sainkin ajan yhdelle lääkäriasemalle ja siellä gyne teki ultran. Kuulemma vuoto oli loppunut ja kaikki näytti hyvältä gynen mielestä. Siellä sitten samalla näkyi 1 pienen pieni alkio. Sykkeitä ei vielä varmuudella näkynyt, vaikka gyne yrittikin tiirailla. Hänen mielestään saattoi olla, että sykettäkin olisi ehkä ollut. Toisen alkion osalta gyne sanoi, että paikka, mihin se olisi kenties kiinnittynyt, olisi nähtävissä, muttei siis ihan varmasti. Eli varmuudella yksi kunnolla kyydissä, ja toinen on todennäköisesti menetetty. Tämä vuoto kuulemma saattoi hyvin olla tästä toisesta menetetystä alkiosta ja sen istukasta. Että sellasta. Nyt täytyy vaan ottaa rauhallisesti ja ajatella positiivisia asioita.
 
Kati: :hug: Nyt vaan rauhallisesti. Onneksi vuoto loppui ja ainakin yksi näkyi. Pikkasen liian aikaistahan se taitaa sykkeille vielä ollakkin. Viimeaikoina täällä ja noissa muissa pinoissa on ollutkin aika paljon näitä alkuraskauden vuotoja mutta yleensähän ne on ihan vaarattomia. :heart:

Täällä on mennyt lauantain puuhastellessa milloin mitäkin. Pyykkiä pesty, pihakalusteita koottu ja siivoiltu. Verhotkin vaihdoin ( kouluverhot pois ) ja pesin pyykkiä pari koneellista. Ukonkin kanssa ehdittiin ottaa yhteen kun oli niin rasittava :kieh: Miljoona kertaa saa pyytää että jotain tapahtuu ja kaikki tavarat jää siihen mihin kädestä sattuu laskemaan |O Autotalliin se sitten pakeni :LOL:
 
KATI: kaikkihan on siis mitä hienoimmin!!! Onnea vielä ja hymyä huulille!! Ruskea vuoto nyt VARSINKIN on ihan normaalia. (katotaan kuinka itselle käy vielä joskus.. :whistle: )

SIISAMI: mukavaa sunnuntaita ja rakkautta :wave: :wave:
 
Kiitos kaikille haleista. Musta on uskomatonta, et kolme meistä täällä on kokenut samalla viikolla saman.
Kävin jo tuolla toisessa ketjussa tunnustamassa syntini (join eilen viinaa ja poltin tupakkaa), minä tuleva renttuäiti.

Katille henkisiä diapameja.
Missäs ne Stella ja Silpoja luuraa?
 


[color=SkyBlue2]Mukana menossa sunnuntaina 21.4.2008[/color]


Stella75 ; 1.IVF-hoidosta km rv 5+1, PAS nega, 2.IVF (5.p srt) pp11

Onneliina ; 1.IVF-hoidosta nega, 2.IVF pp 10

PeePee77 ; 1.IVF-hoidosta nega, 1. PAS siirto 11.4 pp9

Popsy ; 1.IVF-hoidosta nega, 1. PAS siirto 15.4 pp5

Kamilla ; 1.ICSI-hoidosta nega, 1.PAS siirto 21.4 pp

Saana79 ; 1.IVF/ICSI-hoidosta nega, PAS vkolla 17 pp

Inari ; 1.IVF, punktio viikolla 17

Ronttuli08 ; 2.IVF-hoidosta nega, PAS tulossa pp

Matilda2008 ; 1.IVF-hoidosta nega, PAS tulossa pp

Päivi68 ; 1.IVF-hoidosta nega, uusi hoito alkamassa ensi kuussa pp

Puoli-enkeli ; 1.IVF toukokuu 2008



[color=SkyBlue2]Plussanneet[/color]

Annuli81
Kati231




[color=SkyBlue2]Myöhemmin onnistuvat [/color]

Siisami
Soraya
Finttu
Taivaansilpoja


 
Taivaansilpoja :hug: Koita jaksaa

Saana: Kiitos, täällä on taas rakkaus löytynyt :heart:

Huomasin eilen illalla, että meille on tällä viikolla tullut 7 vuotta yhteiseloa täyteen mutta kumpikaan ei sitä muistanut ton viimeviikkoisen kiireen keskellä. Nyt sitten alkaa se kriisivuosi :LOL: Voikohan nää kriisit tästä enään paheta.

Nyt mä lähden pihalle puuhastelemaan kun on niin kiva ilma.

Nautinnollista sunnuntaita kaikille B)
 
Voi Taivaansilpoja :hug: :hug: Minäkin toivon, että jaksat tulla taas palstailemaan, kun olette ehtinyt käsitellä tätä pettymystä. Kamalan paha mieli teidän puolestanne. :'(

Kati, toivottavasti vuoto ja sitä myötä huolikin hellittää. Hieno tietää, että toinen alkio vahvasti kyydissä. :heart:

Saana, KIITOS. :flower: Tärkeää tietää, että muillakin ollut vastaavia ristiriitoja itsensä kanssa. Välillä tuntuu siltä, etten edes ansaitse mitään lasta, kun minulla on näin "huono motivaatio" ja annan tämän vaikuttaa itseeni henkisesti näin paljon, enkä edes ole mitenkään 100-varma, että haluan käydä näitä hoitoja läpi hamaan ikuisuuteen asti. Minusta tuntuu, että jos biologinen lapsi ei meille halua tulla edes jotakuinkin "hyvällä" ;) ja kohtuullisessa ajassa, niin sitten haluan hyväksyä asian ja siirtyä eteenpäin. Tässä on kuitenkin tahkottu jo reilusti yli 2,5 vuotta. Samalla adoptio on aina tuntunut minusta joka tapauksessa "omalta jutulta". Eli olen aina ajatellut, että meillä olisi biologisten lasten (nii-in....) lisäksi myös adoptiolapsi. Mutta miksei pelkästään adoptiolapsi(a)kin olisi aivan hyvä. - Tietystikään mies ei ajattele tästä ihan samalla tavalla... Mutta totesin jo hänelle, että jos tässä hoidossa ei onnistuta, on keskustelujen paikka. Tai ainakin pienen tauon, jotta selviän taas näistä hormonihuuruista... :attn:
 
Voi Taivaansilpoja. Iso :hug: sinulle! Koitahan jaksella kaikesta huolimatta!

Joo, sen mun eilisen vuodon alkuperä taisi tosiaan lääkärin puheiden perusteella osoittautua oikeaksi eli se liittyi toisen alkion raskauden keskenmenemiseen. Tänään tuli ulos senkaltainen hyytymä, jonka arvelen olevan se alkio tai sen istukkaa. No, kaikesta huolimatta mieli on hyvä ja eteenpäin mennään. Sorry, jos olen täällä tilittänyt omaa napaa, mutta se on helpottanut ainakin jossain määrin...

Mukavaa sunnuntaita kaikille! :flower:
 
Huomasin justiinsa, että jos me päästään ens kiertoon tekemään se seuraava ics, niin mun testipäivä osuu just sopivasti mun hyvän ystävän polttareiden jälkeiseen aamuun. Meen olis tarkoitus olla koko polttariporukan sillon ihan toisella paikkakunnalla yötä. Ja tietysti mulla on ne luget käytössä silloin.
Mietin tässä nyt, että mitä ihmettä mä teen tän asian kanssa. Jos saankin negan, ni sen henkisen olon lisäx mä olin viimeksi todella, todella kipee ja vuosin vielä normaaliakin enemmän. Ja sit kuitenkin pitää olla se ilta juomatta alkoholia, mitä kaikki ihan varmasti ihmettelee tosi paljon, eikä tästä polttariporukasta kukaan tiedä tilannetta, enkä aio avautua heille. Ja jos se nega taas tulee, ni pitää istua aamutuimaan pari tuntia autossa näiden fiilareiden kanssa. Voi apua.

Toinen kysymys: voidaanko niitä alkioita kasvatta punktion jälkeen kolme päivää (tai siis tavallaan neljä)? Kun tossa kattelin, et mul olis se punktio mahdollisesti torstai päivänä, ni siirto olis sit maanantaina, kun vkl:na on klinikat kiinni.

Olkaa kilttejä ja auttakaa mua näissä mun oudoissa ongelmissani.
 
Finttu, sulla olisi ilmeisesti taas testipäivä pp14? Voisithan sä testata silloin vaikka pp12 herkällä testillä, kyllähän siinä raskaus jo näkyisi...
Minun tietääkseni alkioita voidaan viljellä aina blastokystivaiheeseen saakka, joka taisi olla viiden päivän viljely? Toivottavasti pääsette heti ens kierrosta hoitoon!

Stellalla ja Onneliinalla onkin sitten huomenissa todella jännä päivä!! Täällä ollaan kaikki peukut ja varpaat pystyssä teidän puolesta. :heart:
Saitko Saana tänään muuten ovisplussan?
Oikein mukavaa sunnuntai-iltaa kaikille! :heart:
 
Annuli...juu... ovisplussa pamahti eilen ja siirto onkin torstaina kun juuri soitin klinikalle. Laskin väärin. Tuskaa odottaa 2,5 viikkoa... Hieman jännittää torstai että miten alkiot selviää sulatuksesta.
Onko sulle kukaan veikannut vieläkään ultrissa kölliikö siellä 1 vai2 ???

Onneliinaaaaaaaa, huhuu =)
 
Moi mun omat "kotipinolaiset".

Tänään on kaunis kevätpäivä ja tammi-helmikuusta jo aikaa.

Olo ei ole kovin toiveikas. Vuoto alkoi (vähäisenä mutta silti) tänä aamuna ja menkkakivut on aika julmat. Joten.

Kävin verikokeessa aamulla, tuomio tulee sitten iltapäivällä. Sen verran murskana olen tuosta vuodosta, etten viitsinyt käydä esim. kaupan kautta hakemassa testiä vaan odotan nyt ihan turtana niitä virallisia tuloksia.

En varmaan jaksa kirjoitella enää iltapäivällä mitään. Katsotaan nyt, miten tästä palaset kootaan. Mullahan on edessä nyt sitten laparoskopia ja kesätauko, syksyllä sitten vasta-ainetestit ja uusi yritys.

Kiitos teille kaikille kaikesta. Halaus.
Stella
 
Älä vielä rakas Stella luovuta, jookosta!! Kuka fiksu nainen täällä on puhunut alkuraskauden vuodoista, ja siitä kuinka tavallisia ne ovat? =) Monelta tulokset tulevat? Toivon sydämestäni hyviä uutisia, ja jännitän kovasti puolestasi! Ja sinä kyllä saat palaset kootuksi, olet niin vahva nainen. :heart: Ja kaikenlisäksi on paljon mahdollista, ettei niin tarvitse enää tehdäkään!

Onnea Saana ovisplussasta! Ihanaa että pääset torstaina siirtoon. Minulla oli taas tänään ultra, jossa näkyi nyt 5mm sikiö jonka sydän lääkärin mukaan ihan pienesti jo väpätti. :heart: Itse en kyllä nähnyt mitään, ja sydän kuulema ei ole vielä edes loppuun kehittynyt. Hyvältä kuulema näyttää, pienen vuodon lääkäri epäili olevan peräisin limakalvoilta tai kohdun suulta. Elikkä Saana kyllä siellä yksi nyt vaan näyttäisi olevan, tuskin toinen missään piilossa enää vaan olisi.
Tänä aamuna tuli oksennettua ensimmäistä kertaa pariin otteeseen , olo on aika kuvottava. Mutta hälläväliä, kunhan kaikki vaan sujuisi hyvin! :)
Sanokaa muuten jollette jaksa lukea näitä höpinöitä raskaudesta, ymmärrän sen täysin! Sitä vaan jotenkin haluaa jakaa tätäkin asiaa teidän kanssa kun ollaan jonkin aikaa tätä matkaa yhdessä kuljettu. :hug:
 
Voi Stella :hug: toivotaan nyt silti vielä yhdessä. Mun yksi tuttava on plussannu ivf:stä silti, vaikka vuosi ihan kamalasti. Eikä sit edes testannu.


Annuli: kerro vaan sun oksujuttuja, ei tätä rumbaa jaksa taistella kerta toisensa jälkeen läpi, jos kukaan ei kerro onnistumisistaan.
Tosin mäkin oksensin pari viikkoa sitten aamulla ja mies heti hihkas, että olen raskaana. Kahden päivän päästä se ukko itse asui vessassa oksulla ja kysäisin siltä, että onko toi raskaus tarttuvaa, et onko se sit nyt raskaana, kun todennäköisyysprosentit menee aika tasan :LOL: .
 
Moi ihanat pitkästä aikaa! Meillä on ollut huliviliviikonloppu! Mutta tosi kivaa siis miehen kanssa.
Ihana, kun mua ootte kyselleet! Tulee ihan turvallinen olo, täällä vielä kaikki koolla..

Ekaksi neganneille suuren suuri halaus. Tuntuu pahalta teidän puolesta. Tiedän tosiaan, miltä se tuntuu. Ja tuntuu kans siltä, että kohta oon teidän kanssa samassa.

Annuli:
Musta on kiva lukea raskausjuttuja, etenkin tän kaiken läpikäyneiltä, et siitä vaan kertomaan! Siis nyt alko sulla pahoinvointi.. Tuntuuko muuten kohdussa miltään?

Saana Jee, säkin pääset vihdoin siirtoon. Oot ollutkin aika kärsivällinen.

Pakko taas kertoa, mitä tänään kävi! No, ajattelin, että kun se felicitaksen hcg-testi on niin kallis, niin minähän menen terveyskeskukseen pyytämään sen. No, huh, siellä oli vastassa maailman hirvein terkka, joka rupesi sitten huutamaan, että täällä otetaan r-testi verikokeesta vain ei-toivottuja raskauksia varten! No, sitten yritin sanoa että no ihan yhtä hyvin minä nyt voin sitten sanoa, harrastaneeni humalassa seksiä ja luulen olevani raskaana.

Hän meni ihan sekaisin ja rupesi syyllistämään, sanoi, että se on nyt kuule tyttö mielestä kiinni että kun sulla on noin hankalaksi mennyt toi homma. Että ei se lasten teko tuollaista ole, eikä se lapsen teko mikään säästöhomma ole. Että oletko ajatellut, mitä se sitten maksaa se lapsi kun se syntyy! Siis se nainen huusi tän mulle, ja paaljon muutakin, sitten soitti vielä kollegalleen ja kertoi vähättelevästi, että täällä on nyt tälläinen tyttö joka haluaa tälläisen verikokeen ja... Huh, sitten koko aja hoki silleen ihan sekopäisesti noh, noh, noh. Tuli ihan niin alistettu olo.

No, mut muuten mulla on jotenkin ollut ihan mielettömän onnellinen olo. Jopa koko viikonlopun ajan! Huh! Siis lopulta sain otettua sen verikokeen ja huomenna tai tänään iltapäivällä tulee tulokset. Mut olen siis ihan täysin varma negasta. Ois vaan mielenkiintoista tietää, onko mitään kiinnittymisyritystäkään. Lugetkin jo lopetin..

Inari Mä olen nyt kans sitten kuitenkin ruennut miettimään tota adoptiohommaa. Ja mieskin siitä jopa on puhunut ja sanoi, että ilmoita nyt sit ennen kun se lapsi tulee, siis vitsinä. . Mutta huomaan, että hänkin omalla tavallaan sitä pohtii. Meillä on ehkä nyt tullut sellainen ajatus, että halutaan vaan että kotona ois enemmän jengiä... Viime viikolla soitinkin jo sinne adoptioneuvontaan ja tällä viikolla sitten uudestaan, että ihan toimeen ollaan käymässä.

Pelottaa vaan ihan kauheasti se, että taas joutuu jonkun muun armoille. Siis kun noissa hoidoissa on jo joutunut niin paljon luottamaan muiden ammattitaitoon, mutta että nyt pitäisi sitten vielä luottaa siihen, että me ollaan jonkun ulkopuolisen silmissä sopivia. Ja kun ei tosiaan olla kumpikaan mitenkään ihan "normaaleista" olosuhteista.

Tosta pelosta vielä sen verran, että jos huomaan että jokin asia pelottaa minua, niin se on sitten selvin merkki siitä, että mun on juuri niin tehtävä. Siis siitä asiasta tulee ihan vastustamaton siinä vaiheessa. Esim. vuosi sitten jouduin matkustamaan yksin Himalajalle juuri sen takia, ettäse pelotti niin paljon... Eli ehkä tää on nyt sittenkin se juttu! Mä oon suorastaan niin kyllästynyt lapsettomuushoitoaiheeseen omassa päässäni, että olisi ihana alkaa murehtimaan jostain muusta asiasta. Eli vaikka siitä, että saadaanko me sitä adoptiolupaa ikinä.. Eli tällaiset tunnelmat tänään..

Tekis mieli kirjoittaa ihan loputtomasti, mut ehkä jatkan myöhemmin. Katotaan, mitkä fiilikset on tuloksen jälkeen... Niin, mitäs jos oonkin ollut niin onnellinen vaan siksi, että alitajuisesti olen vielä uskonut että voisin plussata?? No, kohta selviää.

Ihanaa aurinkoista päivää kaikille!
 
No huh,onpas sulla ollut Onneliina törkeä terveydenhoitaja, tuollaisesta tekisi ihan mieli tehdä valitus :kieh: Voi että mua jännittää ihan kamalasti sinun ja Stellan puolesta!! Olette niin orientoituneet jo negaan, että jospa nyt tulisikin positiivisia uutisia oikein kaksin kappalein :heart:
Ymmärrän kyllä Stellankin aamuiset tunnelmat hyvin. Aina ei jaksa, eikä todellakaan edes tarvitse, olla positiivinen!

Hemmetti soikoon, väsyttää niin kovin ettei pää toimi yhtään... Mies tokaisi tähän, ettei juurikaan poikkea minun normaalista päivästä. :LOL: Puoli viideltä aamulla tänään heräsin, ja sitten ei vaan saanut unta. Töiden teko on ollut tänään aikalailla tehotonta, oikein säälittää ihmiset jotka ovat joutuneet minun kanssa tekemisiin :D Omia asioita olen sentään saanut hoidetuksi;varasin ajan neuvolaan. Juttelin todella mukavan terveydenhoitajan kanssa, onneksi niitäkin siis löytyy!

*muoks* Tuli vaan mieleen noista Felicitaksen kalliista veritesteistä. Minulla ei ollut kela-korttia mukana viime viikolla sekä edellisen viikolla , joten maksettiin tänään nekin käynnit. Kaksi lääkärissä käyntiä, joissa ultraus, ja kaksi hcg-testiä 325 euroa! Melkein järkytyin tuosta laskusta, en vaan ajatellut sen olevan niin paljoa, vaikka hinnat onkin tiedossa...
 

Yhteistyössä