myöhemmin onnistuvat tammi/helmikuun IVF-pinolaiset:)

Inari: Utelen sulta vielä vasta-ainejuttuja. Niin, että olisko tullut mieleenkään tehdä pelkkää inssiä Prednison apuna? Että ei olisi IVF:ää ollenkaan. Mietin tässä, että jos nyt syy on kerran selvillä, niin eikö se nyt riitä, että hoitaa sitä?

Sori kun nyt meuhkaan näistä mun vasta-aineista kaikille. Mut pää ihan sekaisin...
Ööh, hyv yöt!

Onneliina. :hug: Mie en tiiä mittään vasta-aineista, ihan outo asia itselleni. Kunhan joku tietäväinen huomaa kyselysi, niin varmasti asia vähän lisää valkenee! Mistäpä sen tietää vaikka itselläni asia tulisi myös joskus eteen, kun ei tässä kerran tärppää sitten millään. Hyvää yötä!

Suurkiitokset kaikille onnitteluista! :heart:

Pääsin takaisin työreissulta, huh, avasin oluen (alkoholittoman, toki!) ja tulin heti lukemaan teidän kuulumisenne.

Viivi, toivontoivontoivon teille niin plussaa!
Matilda, oireesi kuulostavat samanlaisilta kuin minulla, eli uskallanpa ehdottaa että hyviltä!!! =)

Onneliina, voi että, ikävä uutinen. Toisaalta kuten ylempänä sanottiin, HYVÄ, että lapsettomuuteenne löytyi näin ainakin yksi mahdollinen syy. Olen itse elävä esimerkki siitä, että sen eliminointi voi auttaa onnistumaan!!! Itsellänihän on siis munasarjavasta-aineita, enkä tiedä tarkemmin tumavasta-aineista, paitsi että nekin tosiaan voivat estää kiinnittymisen tai vaikeuttaa sitä. Mahtaisivatko olla englanniksi anti-nuclear antibodies, sillä ainakin löytyy linkkejä. - Kysyin lääkäriltä tuota, että riittäisikö vasta-aineista johtuvan lapsettomuuden hoidoksi mahdollisesti pelkän Prednisonin (kortisonin) syönti. Lääkäri sanoi, että siitä(kään) ei ole tietoa. Keskustelu jäi kuitenkin silleen, koska meille IVF oli siinä vaiheessa jo tehty - ja tietty ennen kuin IVF:ään lähdettiin, ei voitu tietää olisiko mussa ollut muutakin selvää vikaa.

).( HCG oli mulla eilen pp 11 vasta 76. Kysyin hoitajalta onko se normaali arvo näin aikaiseen vaiheeseen, ja hän sanoi että on, eikä sitä tarvitse kontrolloida ellei olossa tapahdu jotakin erityistä. :eek: Muistelenko Kati ja Annuli oikein, että teiltä mitattiin HCG pp 14, ja se oli silloin 200 paikkeilla? Siis jos HCG tuplaantuu alussa joka toinen päivä, voisi vetää johtopäätöksiä, että mulla tänään yli sadan ja kahden ¨päivän päästä myös n. 200 ? :$ 76 kuulostaa vielä kovin vähältä, mutta mitäs menin niin aikaisin verikokeeseen... :saint:
Ultra sovittiin 28.5. Tuntuu aivan mielettömän kaukaiselta. Ei tätä kyllä uskalla vielä yhtään juhlia...

Annuli, miten voit?

Onneliina, minulla tietokone ongelmia muuton vuoksi. Harmi, että sinultakin löytyi tumavasta-aineita tai hyvä jos sitä pystytään hoitamaan. Itsekin hain englannin kielisiltä sivuilta Inarin mainitsemalla sanahaulla=suorakäännös suomesta. Kauheasti en sivuista tietoa löytänyt jos sinulla parempi onni laitatko tietoa minullekin.

Inari ONNEA! Ensimmäisellä hoidolla, mieletöntä.

Töistä yritän tässä pikaisesti kirjoitella niin unahdin asioita. Onneliina tarkistan kotona vasta-aine määrän ja vastailen jos netti toimii.
Minulla nyt sumut menossa ja ei oireita sen suhteen.Menkkoja odotan ja olisi jo pitänyt alkaa kaksi päivää sitten, mutta ei. Raskaus testikin on tehty ja nega oli, että nyt en tiedä mikä vikana kun menkatkaan ei ala. Höh?!

Inari, hyvältähän tuo sinun hcg-arvosi kuulostaa! Mulla otettiin siis pp13 ja silloin oli se 197, eli aika samoissa se on, kun se siitä reilusti tuplaantuu. Tiedän silti tunteen, minäkin odotin arvon jo tuolloin olevan huippulukemissa, mutta ei se oikein voi vielä olla. =)
Kattokaapa muuten Inari ja Iines yksityisviestinne!

Kiitti kysymästä Inari, vointi on ihan hyvä. Eilen (tai tänään) oksentaminen loppui klo 1 ja alkoi taas aamulla kuudelta, että siltä osin voin huonosti. :D Mutta oikeasti tuon jatkuvan pahan olon kestää henkisestikin melko hyvin kun tietää syyn. Jos tämä olisi jotain muuta, olisin jo ihan helisemässä, ja toisaaltaan on mulla välillä parempikin olo. Töihinkin olisi varmaan jo pakko alkaa suunnistaa ensi viikolla, en kyllä tiedä mitä siitä tulee.

Iines, mä oon googlannut nyt sanalla antinuclear antibodies.

Oon löytänyt aika paljon, ehkä liikaakin, tietoa. Tyrmistyttävää on, että tää voi tulla sellaisen antibiootin seurauksena, jota oon syönyt nuorempana.

Nyt oon yrittänyt etsiä kaiken maailman keinoja sen hoitamiseen. Ehkä lihan vähentäminen ruokavaliosta vois auttaa ja sit kurkuma on kuulema luonnon kortisoni. Aion ostaa jotain kapseleita jossa olisi sitä. Meillä kun ei oo enää kiire, niin ajattelin nyt kesän ajan yrittää itselääkitä ja katsoo sit vaik syksyllä, millainen arvo sit on. Hohhoijaa.. Tällaiseksi huuhailuksi menee...

Voi harmi, Helystin! Kovasti jaksamista ja :hug: !

Inari, mulla tosiaan hcg katsottiin veritestillä pp14 ja silloin tulos oli tasan 200. Kyllä mä uskon, että tuo sun tuloksesi alkaa ihan kunnolla tuosta tuplaantumaan. No hätä, siis!

HEIPS KAIKILLE :hug:
NEGAHAN sieltä sit tuli :'( itketty kovasti mieheni kans,usko siihen plussaan niin kovasti mutta ei niin ei.
soitin lääkärille ja saatiin uusi aika,21.5 aloitetaan pitkä hoito ja suunniteltu keräys viikolle 27.

Viivi tiedän tunteen:

Vaikka kovasti toivomme ja olin jo niin toiveikas oireiden suhteen, tein tänään kotitestin ja NEGAA näytti. Soitan ma lääkärille ja ensi kuussa vielä viimeinen PAS yritys tästä hoitokierroksesta. Paljon on kyyneleitä vuodatettu myös täällä. Miten se voikin tehdä näin kipeää???

[color=SkyBlue2]Mukana menossa keskiviikkona 7.5.2008[/color]

Johanna72 ; viimeinen ICSI, punktio 28.4. siirto 30.4. pp9

Ronttuli08 ; 2.IVF-hoidosta nega, ICSI toukokuussa pp

Päivi68 ; 2.ICSI-hoidosta nega, 3.ICSI punktio vk 21 pp

Siisami ; 3.ICSI punktio vk 23

Puoli-enkeli ; 1.IVF toukokuu 2008

[color=SkyBlue2]Plussanneet!!![/color]

Annuli81
Kati231
PeePee77
SaanaS
Inari

[color=SkyBlue2]Myöhemmin onnistuvat [/color]

Soraya
Finttu
Taivaansilpoja
Kamilla
Stella75
Onneliina
Popsy
Matilda2008
Viivi73
Helystin ;

Olen todella pahoillani pettyneiden puolesta :hug:

Hirmuisesti onnea Inarille :flower: Tuosta hcg-arvosta; miulla oli myös testi pp 11 ja arvo 79 eli ihan samaa luokkaa. Sen sanottiin olevan noille päiville oikein hyvä ja kyytiläinen on vielä kestänyt mukana, nyt rv 16+4 :)

Viivi, itke vain. Hyvä, että saat miehestä turvaa ja voitte surra yhdessä. Kun toivo on korkealla ja niin uskoo, tuntuu nega aivan järjettömän pahalta. Kiva kuitenkin kuulla, että seuraava hoito on jo sovittu! :hug:

Matilda. Tiedän. Se kipu on niin mielettömän suuri. :hug: Kuuntelen tässä juuri samalla kirjoittaessani lasten tuutulaulua "Sininen uni" ja ihan sydäntä riipaisee, kun ajattelen tuntemuksiasi nyt. Se on hyvä, että kaiken tuskan keskellä pystyy ajattelemaan seuraavaa siirtoa ja siitä ne uudet toivon siemenet alkaa taas kasvamaan! :)

Voi Helystin kulta. Niin pitkä on tämä taival. Yritystä on teillä ollut vuodesta 2005, kuten meilläkin. Mukavaa, kun piipahdit. Tulethan taas syksyllä mukaan PAS siirron merkeissä! Hyvää kesää! :hug:

Hei Siisami - huomasin listasta, että sulla on punktio suunniteltu viikolle 23. Sama täällä! Kiva, että on kaveri samassa aikataulussa. =) Mulla siis eka punktio edessä. Tuoreesta lapasta on se hyöty, että nyt tää tuleva toimenpide ei jännitä yhtään. Ainoastaan jännittää ne muut jutut, että tuleeko vastetta ja löytyykö soluja, jne...

[color=SkyBlue2]Mukana menossa lauantaina 10.5.2008[/color]

Johanna72 ; viimeinen ICSI punktio 28.4. siirto 30.4. pp10

Ronttuli08 ; 2.IVF-hoidosta nega, ICSI toukokuussa

Päivi68 ; 2.ICSI-hoidosta nega, 3.ICSI punktio vk 21

Siisami ; 3.ICSI punktio vk 23

Sahranami ; 1.IVF punktio vk 23

Soraya ; 1.IVF punktio vk 24

Puoli-enkeli ; 1.IVF toukokuu 2008

[color=SkyBlue2]Plussanneet!!![/color]

Annuli81
Kati231
PeePee77
SaanaS
Inari

[color=SkyBlue2]Myöhemmin onnistuvat [/color]

Finttu
Taivaansilpoja
Kamilla
Stella75
Onneliina
Popsy
Matilda2008
Viivi73
Helystin

Lohdutusta, voimaa, toivoa ja uskoa parempaan huomiseen toivottelen Helystimelle, Matildalle ja Viiville.... :heart: :heart: :heart: :heart: syvälle sielujen sopukoihin pettymykset viiltää, mutta luotetaan siihen että elämä meitä kantaa.... :saint: :heart: :lla puoli-enkeli

(.) Pistin torstaina jarrupiikin (Procren), joka vaikuttaa neljä viikkoa. Ihanaa, kun ei tarvitse huolehtia päivittäin. En tykännyt Synarelasta, se maistui pahalta nielussa ja en ollut varma, levisikö sumu nenässä edes oikein. Se ei sitten tuottanutkaan toivottua tulosta ensimmäisessä pitkässä kaavassa. Sitten oli lyhyt kaava Gonal-f + Orgalutran, eikä yhtään hedelmöittynyttä munasolua. Nyt taas pitkä kaava ja nollaultra 28.5. Ihanaa olla taas aktiivisessa hoitovaiheessa! =) Vaihdevuosioireita odottelen, niitä lääkäri oikein lupasi! On kuulemma järeämpää tavaraa kuin Synarela, josta en saanut muita oireita, kuin kaksi aamuherätystä hiukan hikisenä. Merkkaan edelleen, että menossa ensimmäinen IVF, kun kerran ei olla siirtoon asti päästy kahdella aikaisemmalla yritys kerralla. Eihän tämä nyt kolmas IVF voi olla? En ole huomannut lääkäriltä kysyä. Enkä sitäkään, kuinka kauan hoitoja tehdään... Olemme hoidossa julkisella.

Soraya: valtavasti jaksamista hoitoon! Joudut käymään näköjään vaikeamman kautta, mutta toivotaan että sen vuoksi lopputulos on erittäin positiivinen!

HUH mikä päivä tämä oli. Toivotaan että oli meille kaikille ei plussanneille viimeinen lapseton äitienpäivä. Lapsettoman näkökulmasta on ihan mukavaa, että äitienpäivä on vain kerran vuodessa...

helystin, viivi ja matilda - :hug: :'( Voimahalauksia teille jokaiselle.

geri - kiitos!!! :flower: Samoin kiitokset annulille, katille ja muille hcg-arvoista kirjoittaneille. Piinapäivien jälkeen plussasta alkoi todellakin uusi, iso piina.

Soraya, täältäkin voimia ja jaksamista hoitoon. Niiiin toivon, että tämä hoito onnistuisi teillä. Hyvä, että lääkäri suostunut kokeilemaan eri kaavoja ja lääkityksiä. Vielä teillekin löytyy se yksilöllisesti juuri sopiva hoito! :hug:

Sahranami, pelkosi kuulostavat hyvin tutuilta. 1. IVF:ssä ollaan todellakin perimmäisten kysymysten äärellä, kun ensimmäistä kertaa nähdään naisen solujen käyttäytyminen. Mutta kannattaa lähteä siitä, että sillä puolella kaikki hyvin kunnes toisin todistetaan. :hug: Siisamille myös kovasti tsemppiä.

Yhteistyössä