myöhemmin onnistuvat tammi/helmikuun IVF-pinolaiset:)

Soraya: Sulla on aika pienet hormonimäärät vielä. Meitä on nimittäin monia, joille tuolla 150 yksiköllä ei oikein kasva riittävästi, joten itse esim. tykittelin tässä kierrossa 300 yksikköä Menopuria - siis puolet enemmän kuin sinä! Eli määrän osalta voit tavallaan "huokaista helpotuksesta", koska hormonimäärää nostamalla myös munasoluja saadaan varmaankin lisää. Miksi niin ei ole tehty heti ekan kerran jälkeen, mietit ehkä. En tiedä, mutta ehkäpä siksi, että lääkärisi halusi tarkistaa, oliko eka kierros vaan "poikkeus", niin kuin se tavallaan olikin, koska tokalla yrityskerralla sait samalla lääkityksellä kuusinkertaisen määrän! Hormonimäärien nostaminen on siinä mielessä vähän huono juttu, että se voi vaikuttaa munasolujen laatuun.

Et ole ainoa, joka miettii sitä, mitä vaikutuksia noilla hormoneilla kroppaan on. Siinäkin mielessä välikuukaudet ajoittain lienevät paikallaan. Itse ainakin pyhästi päättänyt, että missään tapauksessa en kiskaise uutta IVF:ää tähän heti perään. Yritän kyllä saada laparoskopia-ajan buukattua toukokuulle, mutta se on siinä. IVF:ään voisin mennä sitten elokuussa seuraavan kerran - ihan siksikin, että mun huonosti toimivat munikset saisivat nyt vähän levätä tästä kevään rääkistä.

Ylä- ja alamäkeä ja valitettavasti isolla osalla meistä tämä ei tosiaan ratkea ihan ekalla eikä ehkä tokallakaan hoitokerralla. Se ei kuitenkaan vielä tarkoita sitä, että se ei onnistuisi ikinä.

Loppujen lopuksi: tarvitaan vain yksi hyvä alkio.

S.
 
Voi ei Soraya :'( Olen pahoillasi puolestasi! :hug: Mutta nyt tosiaan tiedetään sinun elimistösi reagointitapa hormoneihin, ja ensi kerralla osataan tehdä paremmin ja pääset siirtoon saakka. Uskon kyllä, että koville ottaa, jaksamista!

Stella, uskon että sinulla ollut vaikea päätös tänään, mutta uskon sinun tehneen oikean ratkaisun. Nyt vaan pidetään peukkuja että kolme pientä jaksaa kasvaa, ja miksei jaksaisi!

Kävin äsken vessassa, ja taas paperiin tuli verta pyyhkiessä. Paniikki iski taas! En mennyt tänään Felicitakseen, mutta jos nyt huomenaamulla painelisin sinne. Vanhempani saivat minut houkuteltua jäämään pariksi päiväksi heidän luokseen, joten ajomatka on vaan pidempi. Mutta mietin, että kuitenkin on parempi olla täällä kuin ihan yksin panikoimassa! Luojan kiitos minulla on lomaa tämä alkuviikko...
 
Tajusin äsken, että lääkärillähän on juuri soittoaika. Soitin siis hänelle, ja kerroin tästä ongelmasta. Sanoi pienen,-joskus runsaankin vuodon olevan tyypillistä alkuraskaudessa hoidon jälkeen.Ei kuulema olisi huolissaan, ja keskiviikkona kehoitti tulemaan siihen verikokeeseen. Onnistui kyllä hieman rauhoittamaan minua, vaikkakin täällä edelleen tärisen ja aloin itkeä pillittämään puhelun jälkeen.
Oli mukava kuulla onnittelut raskauden alkamisesta, vaikkakin tällähetkellä on hyvin skeptiset tunnelmat sen jatkumisen suhteen.

Muuten tuosta tapaamisesta;mitä mieltä olisitte jos siirrettäisiin se ensi viikkoon? Mietin vaan että meillä monilla on stressintäyteinen viikko, ja itse ainakin olisin paremmassa kuosissa ensi viikolla. Nyt olen vaan tallainen täriseva hermoheikko :D
 
Soraya! Onpa tosi kurja tilanne! Varmasti tosi turhautunut tunne ja ihan syystä. Mutta tosiaan, varmasti tästäkin kerrasta oli hyötyä jatkon kannalta, ehkä lääkäri nyt osaa määrätä sinulle näiden tietojen pohjalta sopivamman hoidon.

Annuli Nyt vaan luottavaisin mielin. Varmasti sieltä voi tulla vaikka minkälaista mömmöä ja vuotoa ja silti kaikki on hyvin.

Tulin just punktiosta, joka oli yhtä miellyttävä kokemus kuin ensimmäinen. Siis oikeasti, mä voisin jäädä varmaan koukkuun niihin aineisiin.. Niin kiva olo niistä mulle tulee. Ainoastaan kurkku tulee kipeäksi toisesta, limakalvoja kuivattavasta lääkkestä, joka poistaa pahoinvointia.

Saalis oli tasan sama kuin viimekerralla. Eli nyt jännittää kyllä tosi paljon. Munarakkuloita oli 19 ja soluja vain 9. Nyt voin vain toivoa, että tää pidempi kypsyttely olisi parantanut niiden laatua. Toivon, toivon, toivon. Torstaina sitten siirtoon. Mulla oli nyt enemmän sitä nestettä munasarjan ympärillä ja lääkäri ei oikein tiennyt, mistä se voi johtua. Antibiootteja pitää siis jatkaa.

Huomenna menen muuten jutustelemaan felicitaksen psykologin kanssa. Kun viimeksi ultran jälkeen vähän hajosin hoitajalle ja hän suositteli varaamaan ajan. Nyt tuntuu, että ei tarvitsisi, mutta toisaalta ehkä on ihan hyvä.[/b]
 
Hieno saalis Onneliina sinulle tullut! Nyt vaan pidetään peukut pystyssä, että lähtevät hyvin jakaantumaan!

ON taas vaihteeksi: v*ttu tää on pe*seestä, nyt tuli taas verta minimaalisen hyytymän kanssa. Tuskin oli vielä alkio, mutta onhan tuo jo huolestuttavampaa kuin ruskea tuhru. Itse en suoraan sanoen usko pätkääkään, että tämä on täysin normaalia, toivon vaan kovasti että kaksi olisi yrittänyt kiinnittyä ja toinen ei olisi vaan pysynyt kiinni. Oikeasti tämä on niin kamala tunne, kun ensin tavallaan onnistuu, mutta sitten tuleekin isoja mutkia matkaan. Nyt ainakin ymmärrän täysin miltä teistä Stella ja Siisami on täytynyt tuntua :'( :hug: Saanko vielä kysyä vuoditteko paljonkin silloin?

Hoen tässä itselleni, että yritä rauhoittua, kun en voi tehdä asialle mitään, ja sehän tässä pahinta onkin!
 
Mä yritän nyt nopeasti vastata ja kertoa kuulumiset kun olis hieman kiire.

Soraya: :hug: :'( Toi on ihan kamalaa kun ensin käy kauheen hoitorumban läpi ja ei pääse edes piinailemaan. Toivottavasti syy löytyy ja ensikerralla on uudet konstit käytössä. Voimia sulle.

Stella: Onnea kasvatteluun. Mäkin uskon sun tehneen oikeen ratkaisun =)

Annuli: Pidetään peukkuja et vuoto olis vaaratonta alkuraskauden vuotoa. Mulla alkoi vuoto pari päivää ennen testiä ja aluksi se oli ihan tuhruttelua mikä pikkuhiljaa lisäntyi. Varsinaisen ajankohdan koska meni kesken pystyi kivuista sanomaan ihan selvästi. Illalla oli jo ollut viiltäviä alavatsakipuja ja yöllä oikeen todella kipeä (menkat x 10). Vuotoa kesti viikon ennenkuin meni kesken lopullisesti. Mites muuten, pitäiskö sulla nyt olla menkat normikierron mukaan? Silloinhan voi esiintyä tiputtelua.

Nyt on juostava, myöhemmin lisää
 
Kiitti Annuli,
Musta toi teoria kuulostaa ihan mahdolliselta. Siis että toinen alkio ei olisi vaan jaksanut, mutta toinen jatkaa matkaa. Se on ilmeisesti hyvin yleistä jos on kaksi alkiota. Ja vaikka kaksosraskaus olisi kans ihana, niin onhan tavallinen raskaus varmasti turvallisempi. Ja voihan se sitäpaitsi olla, että kumpikin on siellä ihan kunnossa, mut ehkä ne tekee vaan vähän tilaa ympärilleen ja sysää kaikkea ylimääräistä sälää pois tieltään... Ootko vielä tehnyt testejä muuten?
 
Jaksamista Sorays ja Annuli. :hug: :hug: molemmille.

Mullekin kävisi ensi viikko paremmin, olen kipeä ja jos saan itseni loppuviikoksi kuntoon, torstaina on vartalohoito varattuuna. Kiviterapiaa mieheltä lahjaksi =)

Taustailen ahkerasti ja odotan innolla tän viikon uutisia.
 
Voi että on nyt stressaavaa, Annuli. Tsemppiä ja uskoa! Toivotaan, että vuotelu on tosiaan normaalia ja vaaratonta alkuraskauden hommaa ja molemmilla kyytiläisillä siellä hakut laulaa. :heart:

Tapaaminen vasta ensi viikolla käy myös mulle hyvin. Olen nyt vielä hiukka puolikuntoinen.
 
:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

Mun sisällä pehmeässä 10 millimetrin limakalvopeitteen seassa köllii 4 soluisesta 5 soluiseksi tänään jakaantunut Kitvettäjä!!!

En tiennyt sulatuksen onnistumisesta ennen kuin viittä vaille 2 kun lääkäri tuli, että tulepas sieltä siirtoon.... Eli ajoin riskillä 550 km(eestaas) tänään. Päätimme ottaa riskin. :D

Sitten mulla purkaantu jännitys ja siellä kikattelin ja halailin hoitajaa. Lääkärimme ja hoitaja olivat taas niin ihania.

Lääkäri näytti ultralla sen alkion siellä kohdussa, keskellä oli ja kauniina loisti kuin iltatähti.

Eli lugetouhut alkaa taas illalla ja piinapäivä 0 on kehissä, Voi tätä onnea ja TOIVOA!



Taivaansilpoja ja Kitvettäjä pp0 :wave:
 
Kerkesinkin jo onnitella Taivaansilpojaa tuohon PAS-pinoon.
Samat sanat tähänkin pinoon! :flower: :heart:

Annuli, Ensinnäkin haluan onnitella plussasta! :heart: :flower: Ja heti perään jaksamis :hug: Toivottavasti tuo olis normaalia ja vaaratonta alkuraskauden vuotoa ja molemmilla kyytiläisillä olis kaikki hyvin. Tuolla odotuspuolellakin monella oli tuollaista kuvailemaasi vuotoa ja sitten onneksi kaikki hyvin. Voihan se tietysti olla, että toinen alkio ei ole jaksanut ja toisella kaikki hyvin. Mulla tuli ihan alussa pikkaisen sellaista rusehtavaa vuotoa lugejen seassa ja sanoin siitä lääkärille, joka sanoi että todennäköisesti vaaratonta, mutta sitten ultrassa kun näkyi, ettei toinen alkio ole jaksanut, niin sanoi että saattoi olla vuotoa juuri siitä heikommasta.
Toivotaan, että kaikki on kuitenkin hyvin. Jaksamista :hug:

Soraya, :hug: Olen pahoillani kun et päässyt siirtoon. Jaksamista :hug:

Jaksamista kaikille :hug: Ja olen täällä jännityksessä mukana ja pidän peukkuja ihan kaikille!

T: Kuunkulta ja pikkuinen rv 9+4
 


[color=SkyBlue2]Mukana menossa maanantaina 7.4.2008[/color]



Kati231; 1.IVF-hoidosta nega, PAS 26.3 pp 12

Siisami ; 2.ICSI-hoidosta km rv 5+1, PAS 26.3 pp 12

Annuli81 ; 1.ICSI-hoidosta nega, PAS 27.3 pp 11

Taivaansilpoja ; 1.ICSI-hoidosta nega, PAS 7.4 pp 0

Stella75 ; 1.IVF-hoidosta km rv 5+1, PAS nega, 2. IVF siirto 9.4

Onneliina ; 1.IVF-hoidosta nega, 2.IVF siirto 10.4

Inari ; 1.IVF, punktio viikolla 17

Popsy ; 1.IVF-hoidosta nega, PAS seuraavaan kiertoon pp

Ronttuli08 ; 2.IVF-hoidosta nega, PAS tulossa pp

PeePee77 ; 1.IVF-hoidosta nega, PAS huhtikuusssa pp

Finttu ; 1.ICSI-hoidosta nega, PAS huhtikuussa pp

Saana79 ; 1.IVF/ICSI-hoidosta nega, PAS huhtikuussa pp

Kamilla ; 1. ICSI-hoidosta nega, PAS ensi kiertoon?

Matilda2008 ; 1.IVF-hoidosta nega, PAS tulossa pp

Päivi68 ; 1.IVF-hoidosta nega, uusi hoito alkamassa ensi kuussa pp

Puoli-enkeli ; 1.IVF toukokuu 2008

Soraya ; 1.IVF



Haamuilleet :heart: :eek: :heart:

Annuli81 pp 7







 
Kiitos Kuunkulta onnitteluista, ja alkuraskaudenvuoto "kertomuksista". Toivon kovasti että tämä olisi vaaratonta, ja jos näin, niin loppuisi sitten himskatin äkkiä! :kieh: On tämä kyllä ollut yksi elämän stressaavimmista päivistä.
Olen tänään jatkanut kyllä testaamista, ilman tuota vuotoa olisi ehkä päässyt siitä jo eroon... Äsken tein vielä apteekin oman testin, panikoinut kun olen koko illan, puoli tuntia rakossa olleesta pisusta (juoksen vessassa kokoajan) ja siihen vielä tuli selkeä viiva.

Taivaansilpojalle suuret onnittelut kyytiläisestä!! Sitkeä sissi oli kaveri :heart:
Mitkäs Katin fiilikset tänään? Huomenna onkin sitten jännä päivä!! Täällä on kaikki paikat ristissä,jotta tulisi plussa!
 
Voi ei, Annuli ja Soraya! Täällähän on ikäviä uutisia luettavana :'( . Voima :hug: teille molemmille!

Annuli, kuten muutkin, toivon todella kovasti, ettei kyse olisi kesken menemisestä, vaan normaalista tuhrusta/pienestä vuodosta. Ja vaikka se olisikin sitä itseään, toivotaan, että ainakin toinen alkioista tajuaisi pitää edelleen sitkeästi kiinni. Täällä ollaan kovasti peukut pystyssä. Mikään ei varmasti voi olla tuon pahempaa, kun juuri on vuosien toiveiden jälkeen onnistunut plussaamaan, niin sitten... Kovasti voimia! Koita jaksaa ja yritä levätä ja ottaa rauhallisesti! :hug:

Oma (.) tänään pp12 (hui jo noin paljon!!!) olotila jatkuu samanlaisena kuin eilen eli alavatsalla pienet nippailut/tuntemukset, miksi niitä nyt kutsuisi, jatkuvat edelleen. Ihan tuollaisia mulla ei kyllä juuri koskaan ole ennen tädin tuloa. Vaikea kuvailla, mutta mielestäni nippailut ovat voimistuneet siitä, mitä piinapäivien aikaisemmassa vaiheessa oli. Tai siis mähän olen ollut lähes oireeton koko ajan, mutta jos pieniä satunnaisia nippailuja vertaa näihin, niin siinä mielessä niitä on enemmän ja tuntuu selvemmin. Toivon, että nää voisi tulla kohdusta. Se siinä kummallista on, etteivät ne tule yksinomaan samasta paikasta, vaan mistä kohtaa milloinkin. Välillä myös munasarjojen kohdilta.

Niin, testaamisesta sen verran, että taidan olla jänishousu, enkä testaa vielä huomennakaan. Ehkä sit ke aamuna, jos silloinkaan. Silloinhan menen anyway verikokeeseen ottamaan hcg:n. Jotenkin on testaamisen suhteen sellainen seesteinen olo, ettei oikeastaan tee edes mieli testata. Kuten taisin jo sanoakin, voisin olla tällaisessa olotilassa onnellisen tietämättömänä kaikesta pahasta vaikka kuinka pitkäänkin vielä.

Tapaamisesta sitten sen verran, että ensi viikko voisi olla kans mullekin parempi. Moni on ehkä saanut kerättyä siihen mennessä voimia näiden kaikkien takapakkien jälkeen. Katsotaan siten loppuviikosta vaikka uudelleen.

Kati pp12
 
Kiitos kaikille lohtusanoista. Itkut on nyt (ainakin tälle päivää ) itketty ja olo alkaa helpottamaan. Otettiin miehen kanssa sylikkäin päikkärit ja illalla oli kolme läheistä lasta meillä hoidossa. Kysyivät kyllä, että jaksammeko ottaa, mutta sanoin että tottakai. Ei lapset voi ymmärtää, jos yhtäkkiä perutaan, kun muutenkin niin kovasti aina meille pääsyä odottavat. Mies soitti klinikalle, itse en olisi pystynyt. Vielä emme saaneet tietää hoitajalta mitään, lääkäri soittaa meille huomenna. Sitten ollaan taas viisaampia asian suhteen ja tiedetään jatko.

Oi Taivaansilpoja, onnea niin kovasti Kitvettäjästä!

Onnea Onneliinalle munasolu-saaliista!

Annuli, kylläpä sinua nyt piinataan. :hug: Toivottavasti se tieto jonkun verran lohduttaisi, että niin monella on ollut jonkinlaista vuotoa, vaikka raskaus jatkunutkin. Toivotaan näin sinunkin kohdallesi! Peukkuja!
 
Hui, jännittää Kati sunkin puolesta ihan kauheasti. Mulla on testaamisen kanssa sama homma kun sulla, yritän aina pitkittää. Ja toisaalta, jos menee verikokeeseen, niin mitä turhaa sitten vielä tikkuja ostamaan.

Miten muuten felicitas-tyypit: onko teille siis ilmoitettu alkioiden hedelmöittymisistä ja voinneista vai oletteko itse soittaneet? Onkohan heillä jokin käytäntö. Ei ole ollut henkilökunnan kanssa puhetta aiheesta ja viime IVF:ssä mä innokkaana soitin sinne joka aamu Mutta soittavatkohan he myös? Pitäisikö soittaa huomenna? Nyt tuli kamala pelko, että miten ne nyt siellä hedelmöittyvät.

Toisaalta mähän olen menossa sinne kymmeneksi juttelemaan. Eli ehkä ennen sitä kysäisen, jos on sitten huonoja uutisia, niin onpahan sitten puitavaa psykologin kanssa..

Hyvät yöt!
 
Kati bd bd bd bd bd bd !!! Taivaansilpojalle onnitteluja hyvinmenneestä PAS:sta! :flower: Stella, olen varma, että ratkaisusi oli oikea. Parempi tietää kuin olla epätietoisuudessa.

Annulille jaksamista tuhrutuksen kanssa, toivon kaikin voimin, että se on vaaratonta.

Oletko Sahrami vielä saikulla? Miten jakselet?

Sorayalle iso iso :hug: !

(.) Kiitos kysymästä, synarelabisnekset on sujuneet täysin oireettomasti. Mitä nyt mökötin yhden illan miehelle ilman mitään syytä. Muuten ei mitään, en edes huomaa pahaa makua enää. Olo on oikeastaan parempi kuin ilman Synarelaa (!): ei mitään tuntemuksia mahassa, ei tissikipua kierron lopussa, ihokin tavallista parempi (tosin lomailulla, nukkumisella ja ulkoilulla voi olla osuutta asiaan). Yleensäkin kaikki hormonilääkkeet on sopineet mulle tosi hyvin ja oli tavallaan "sääli" aikanaan lopettaa edes pillerit, ne kun poisti mulla "kaikki vaivat".

Lääkärissä tänään saatiin hoitosuunnitelma, aloitan huomenna Gonalin annoksella 225 IU. Kolmen päivän jälkeen tiputetaan annos 150 IU:un. Viikonloppuna tulee mukaan Prednison. Joopa joo, nimittäin multakin löytyi sitten munasarjavasta-aineita. Lääkäri ei oikein kysyttäessäkään sanonut paljon mitään siitä, totesi vain, että se voi vaikeuttaa (estää? - unohdin jo mitä sanaa hän käytti) alkion kiinnittymistä ja olla yhteydessä munasarjojen toiminnan ennenaikaiseen hiipumiseen. Mulla on kuitenkin FSH ok, joten siitä ei vielä kyse, eikä lääkärin mukaan tämän takia meillä ole nyt sen "kiireempi" tehdä lasta kuin muutenkaan. Lääkäri ei paljon muuta kertonut, sanoi, että tästä pitää konsultoida sisätautilääkäriä. Prednisonin (kortisoni) määräsi kuitenkin heti tähän IVF:ään ja jos raskaus alkaisi, sitä jatkettaisiin rv 8 asti.

Huh, yritin googlettaa tuon munasarjavasta-aineet. Suomeksi ei tullut ainuttakaan osumaa, mutta englanniksi (anti)ovarian antibodies tuottaa valtavan määrän luettavaa. Parista ekasta joita ehdin katsoa sai sellaisen kuvan, että selittämättömässä lapsettomuudessa melko useinkin juuri tuo on se selittävä tekijä. Täytyy painua pian googlettelemaan lisää.

Onneliinalle ja muille kysyjille: meillä ei ollut mitään syytä "päästä" näihin kokeisiin. Mulle jäi vain kudosvasta-aineet -sana mieleen ensikäynniltä, jolloin lääkäri jutteli yleisesti erilaisista tutkimus- ja hoitovaihtoehdoista, joita meille siinä vaiheessa (kun kaikki perustutkimukset oli tehty) hän näki mahdolliseksi. Kysyin sitten myöhemmin koska ne kannattaa testata, ja lääkäri päätti että miksipä ei saman tien, ennen 1. IVF:ää. Meillä ei siis ole yhtään IVF:ää tai edes IUI:a (loppuunasti tehtyä) takana, mutta ei myöskään edes haamuja tai mitään muutakaan vihjeitä siitä, että saattaisimme joskus onnistua. Ymmärtääkseni vasta-aineita ja hyytymistekijöitä (jotka otettiin multa samoissa verikokeissa - ne normaalit) lähdetään yleensä ainakin julkisella tutkimaan vasta, kun on pari-kolme keskenmenoa tai epäonnistunutta IVF:ää takana. IHMETTELEN MIKSI - ja sanoinkin lääkärille tänään, että minusta potilaan kannalta koe oli todela helppo ja halpakin suhteessa IVF:n hintaan. Ehkä näitä aletaan tehdä enemmän pikku hiljaa - netinkin perusteella kyseessä suht uusi juttu. Kysykää ihmeessä asiasta omilta lääkäreiltänne!

Ehkä tässä siis löytyi se eilen "toivomani" syy lapsettomuuteemme. :/ Mutta niin kuin Stellalle sanoin, minusta olisi parempi tietää, jos jotain on vikana kuin toivoa kuukaudesta toiseen sokkona.

Tapaamisesta: mulle sopii oivallisesti ensi viikko, koska mies on silloin työmatkalla. Mieluiten joku muu päivä kuin torstai.
 
Onneliina, kun mulla oli punktio maanantaina, niin taisin itse soittaa lääkärille ke. Silloin siis tiesin ekan kerran hedelmöittyneiden tilanteen. Siirto mulla oli to. Tuija soitti mulle vielä ennen siirtoa alkioiden tilanteesta ja siinä vaiheessa vielä vahvistettiin, että kuinka monta siirretään ja kuinka monta pakkaseen. Eli IVF:ssä meillä siirrettiin se 1 kpl ja 2 kpl pakkaseen.
 
No niin, nyt olisi enemmän aikaa.

Taivaansilpojalle onnea pienestä Kitvettäjästä :heart: Olkoon hänen hakkunsa ahkera ja sukkansa liimaiset :D

Onneliinalle myös onnittelut hyvästä saaliista. Pidetään peukkuja, että hedelmöittyvät. Saatko jo huomenna tiedon?

Kati: Mulla vaan vahvistuu usko sun plussaan :heart:

Annuli: Onko vuoto vähentynyt? Keskiviikon hormooniarvoistakin saa sentäs viitteitä mutta kyllä mä uskoisin, että ne on sulla hyvät kun jo niin aikaisessa vaiheessa plussa tuli.

).( Mulla on yllättävän seesteinen olo. Tää päivä on mennyt hyvällä tuulella naureskellen. Onkohan tää joku torjumisreaktio? :/ . Mä päätin nyt vielä hieman elätellä toiveita koska kaikki pitää oppia kantapään kautta niin on myös kiva pettyä kahdesti. Mussa taitaa olla taipumusta masokismiin :kieh: Tissit on edelleen todella kipeät mutta se taitaa kyllä olla ainoa oire. Vatsakivut on lähes hävinneet, välillä munasarjoista vihlaisee mutta sekin on todella vähäistä siihen nähden mitä se oli noin 4 päivää sitten. Aamuisin on ollut menkkakipuja mutta ne menee ohi. Tänään aamulla iski myös mummotauti ja ihan järkyttävä tuskan hiki jo herätessä. Tosin nyt pitäis olla menkat päällä eli varmaan johtuu siitä. Tuhrua ei ole vielä tullut yhtään. Mä en siis ole päässyt tästä oireiden analysoinnista eroon.

Tänään soitin polille ja pyysin verikokeen vaikka alunperin oli aikomus tehdä ihan tikkutesti. Mä en enään itse testaa ollenkaan vaan painun suoraan verikokeeseen.

Mulle käy ensi viikolla vain keskiviikko eli voitaisko saada se tapaaminen sitten siihen? :/ Kun olis niin kiva nähdä teitä. Tiistai ja torstai menee töissä ja maanataina olis ratsastus ja sinnekkin olis kiva mennä kun en ole kolmeen viikkoon päässyt. Tämä siis sillä edellytyksellä, että testi pysyy negana. Niinhän se kyllä tekee :(
 
Kiitos kovasti kaikille lohdutuksista, olette tärkeitä! :heart: Vuotoa ei tule ollenkaan pikkuhousunsuojaan saakka, mutta pyyhkiessä näkee sitä kuitenkin olevan. Jospa se tästä... Viime yönä en juuri nukkunut, joten ens yönä voisi kuvitella väkisinkin unen jossain vaiheessa tulevan, ja se tekisi psyykkisen voinnin jo siedettävämmäksi.

Kati, oletko tulossa heti kahdeksalta verikokeeseen keskiviikkona? Onko sulla hirmu kiirus töihin sen jälkeen? Jollei ole, voisi käydä pikaisesti aamukahvilla jossakin siinä lähistöllä? Mullahan on keskiviikkona vielä vika lomapäivä, hieman ahdistaa lähteä liikkeelle silloin niin aikasin. Tunnetusti aamulla nukuttaa mikäli on pakko nousta aikaisin. :D Mulla on myös aika positiivinen fiilis sinun testin suhteen! Vai aiot pitää meitä vielä jännityksessä, minä jo odotin saavani kuulla huomenna positiivisia uutisia :D

Inari, kylläpä kannatti ottaa ne vasta-ainekokeet näin ajoissa! :hug: sinulle, vaikkakin on hyvä juttu että mahdollinen syy löytyi, niin eihän se silti mukavalta tunnu. Nyt vaan paljon tsemppiä hoitoon! On se kyllä jännä miten hemmetin vaikeaa lasten tekeminen joillekin on, mm. meille kaikille, voi löytyä mitä uskomattomimpia syitä ettei lasta ala kuulua. :kieh:

Onneliina, minä soittelin labraan hedelmöittymis-sekä jakautumistuloksia parina päivänä. Lääkärin kanssa puhuin vasta juuri ennen siirtoa.

Siisami, voikun se plussaksi muuttuisikin... Tottakai se toivo nostaa päätään väkisinkin, mikä on toisaalta aika hyvä homma. Ja joillainhan on oikeasti tullut plussa vasta myöhemmin! Mulle muuten sopii tapaaminen ens ke.
 
Ihana et ei oo enää vuotoa annuli.

Mä lähden tästä nyt sit naikkarille näyttäytymään... Vasen puoli on ihan sairaan kipeä ja soitin lääkärille ja sanoi, että pitää mennä sinne tarkistamaan, mistä neste johtuu. Tai onko vuotanut lisää vai mitä. Äh. Ei tää koskaan onnistu. Pitää kuulema varautua jäämään yöksi. Aikunkivaa.

Kaikkeen sitä joutuu.
 
Taivaasilpoja, onnea pienestä kyytiläisestä! Samoin Inari, tsemppiä piikittelyihin!
Annuli, toivottavasti vuoto on nyt kokonaan loppu, todella piinavaa tuollainen! Entä mites Katilla menee? Nuo sun tuntemukset kyllä kuulostaa lupaavilta. Toi testaaminen on kyllä jännää, toisaalta sitä odottaa malttamattomana pari pitkää piinaviikkoa ja sitten kun sen aika lähestyy, alkaakin vähän jänistää :)

Mullakin nyt ultra takana ja siirto olisi sitten viikon päästä, hui! Ens tiistaina olisi tarkoitus siirtää yksi yksittäinen huurulainen, jos se vaan selviää sulatuksesta. Jos ei näytä siltä, sulatetaan kaksi muuta ja odotellaankin seuraavan päivään ja sitten siirretään 1 tai 2, sen mukaan miltä näyttävät
ja JOS siis selviävät ylipäätäänsä, saati niin pitkälle. Toivon niin niin, että joku edes selviäisi. Varsin odottava ja stressaava viikko edessä päin siis.

 
Onneliina, toivottavasti kaikki kunnossa! Tulehan kertomaan vointi kun kotiudut srlasta.
Popsy, sulla on sen verta monta alkiota, että siirtoon tulet kyllä pääsemään! Paljon tsemppiä ensi viikolle.

Yön aikana ei ollut tullut vuotoa ollenkaan, aamulla kun laitoin luget ,jäi sormiin vaaleanpunaista vuotoa. Pikkuhousunsuojaan saakka ei ole tullut. Toivotaantoivotaan että kaikki olisi kunnossa. Olo on kyllä todella hermostunut kun mietin kokoajan asiaa, ja käyn tarkastamassa tilannetta. Piinaavaa aikaa!

Kati ei ole ilmeisesti tänään testannut? Voikun jännittää sinun puolesta niin paljon :heart:
 
Annuli, toivotaan parasta!! Oliko sulla torstaina se veritesti!!???
Siihen mennessä tiedetään sitten myös Siisamin ja Katin tulos!! Voi kun te kaikki plussaisitte, saatais myötätuulta oikein kunnolla tähän ketjuun ja teidät pois täältä ;) ;)

Mä olen ihan hermona kun pelkään et ovuloin taas ihan pieleen, eli et siirto osuisi viikonlopulle. Onneksi ens maanantaina Tuija ultraa ja osaa laskea vähän että miten käy...
Toisaalta olen ajatellut niinkin, että jos taukoa tulee väkisin, se on varmaan tarkoitettu niin...opinpahan väkisin ajattelemaan muutakin kuin tätä. (yritän ainakin)

Popsy, sama tilanne siis täällä alkioiden suhteen. Toivon ensin että se yksi selviäisi. Ettei tarvitsisi siirtää vielä tällä kertaa kahta...

Onneliina, toivottavasti kaikki on hyvin. :heart:
 

Yhteistyössä