My Little Ponyt tänne

• Viestiketjun aloittaja tt ei kirj
  • Ensimmäinen viesti
keräilijä
Netissä on vaikka kuinka paljon ponien tunnistusoppaita ja listoja keräilyarvosta.

Huonokuntoisena (harjaksia leikelty jne, vaatii rankempaa kunnostusta) olen ostanut poneja 0,5-3 eurolla kirppareilta, hyväkuntoiset ja siistit on yleensä 5-15 euron arvoisia. Mitä harvinaisempi poni, sitä arvokkaampi. Yleensä myynnissä näkee kirppareilla ym. niitä n. 7 euron arvoisia perusponeja, ja rähjäinen kunto laskee arvoa vielä reilusti.

Oikein harvinaisista ja siisteistä poneista (esim. edelleen 80-luvun myyntilaatikossaan) keräilijät voi maksaa kymmenniä ellei satojakin euroja.

Niin ja itse en osta ollenkaan näitä uudempia poneja tai maksan korkeintaan pari euroa, mulle arvokkaita on vaan ne 80-luvun ja 90-luvun alun alkuperäiset ponit ;)

keräilijä
Vois sanoa että keskimäärin oon maksanut vanhasta ponista 2-3e/kpl, löytyy niin rähjäisinä (mutta onneksi tykkään kunnostaa ;) ) aina kaikki. Ja netistä saa ulkomailta eurolla-parilla hyväkuntoisiakin. Ulkomailla tahtovat olla paljon niuhompia ponin kunnon suhteen ja suomalaiselle keräilijälle ihan ok poni on siellä niille ihan surkea ja arvoton. Tietty kun tarjontaa on niin paljon niin varmasti siellä löytyykin paljon vielä niitä loistokuntoisiakin :)

keräilijä
Alkuperäinen kirjoittaja tt ei kirj:
http://www.aijaa.com/v.php?i=6312796.jpg

ei varmaan mitään tusinakamaa parempaa? :=P
Noista suurin osa ei ole aitoja my little ponyja (olin näkevinäni ainakin bratz-poneja ja lanardeja, ainakin lanardeja jotkut keräileekin mutta eivät taida olla juuri minkään arvoisia) ja ne aidotkin ovat ns. g3-poneja. Eli uudempia, ne alkuperäiset vanhat on g1-poneja, välissä on laihan malliset g2-ponit. Nykyään kaupassa myydään isopäisiä g4-poneja.

Ylärivistä 4. poni (valkoinen) vaikuttaa aidolta
kolmannesta rivistä 2. ja 3. vaikuttavat aidoilta (tosin tuosta 2. värikäsharjaisesta en ole ihan varma)

Noissa uusissa on sellainen vaaleanpunainen my little pony merkki kaviossa ja jossain kaviossa taitaa vielä lukea hasbro, siitä tunnistat aidot ponit :)
En osaa sanoa noiden uusien ponien arvosta kun en niitä keräile, ehkä 5e/kpl vois ainakin saada?

tt ei kirj
Alkuperäinen kirjoittaja keräilijä:
Alkuperäinen kirjoittaja tt ei kirj:
http://www.aijaa.com/v.php?i=6312796.jpg

ei varmaan mitään tusinakamaa parempaa? :=P
Noista suurin osa ei ole aitoja my little ponyja (olin näkevinäni ainakin bratz-poneja ja lanardeja, ainakin lanardeja jotkut keräileekin mutta eivät taida olla juuri minkään arvoisia) ja ne aidotkin ovat ns. g3-poneja. Eli uudempia, ne alkuperäiset vanhat on g1-poneja, välissä on laihan malliset g2-ponit. Nykyään kaupassa myydään isopäisiä g4-poneja.

Ylärivistä 4. poni (valkoinen) vaikuttaa aidolta
kolmannesta rivistä 2. ja 3. vaikuttavat aidoilta (tosin tuosta 2. värikäsharjaisesta en ole ihan varma)

Noissa uusissa on sellainen vaaleanpunainen my little pony merkki kaviossa ja jossain kaviossa taitaa vielä lukea hasbro, siitä tunnistat aidot ponit :)
En osaa sanoa noiden uusien ponien arvosta kun en niitä keräile, ehkä 5e/kpl vois ainakin saada?
Jep, kiitos :) En olettanutkaan, että olisi harvinaisuuksia ja tiedossa oli, että oli bratzeja ja muita :) Tosin ihan sama, onko paskaa vai ei, en myy kuitenkaan pois :D

itelläni joku sata kunta ponia...Kyllä ne harvinaisuudet noista poneista voi maksaa useita kymmeniä euroja...Voi pompsahtaa jopa satasien luokkaan =) Itelläni yks harvinaisuus joka hännättömänäkin maksaa jotain karvan alle sata euroa :eek: Ite taisin 20snt ostaa sen kirpparilta..

ponitus
Mulla on varastossa lapsuudesta puolentusinaa aitoa ensimm. sukupolven ponia, mutta en nyt jaksa kaivaa niitä ja ottaa kuvaa. Välineitäkin on, "talo" taidettiin antaa puoli-ilmaiseksi serkuille tms. jo kauan sitten. Täytyy miettiä myynkö vai oottelenko ensin, jos vaikka saan tytön niin annan ne sille :)

keräilijä
Sori monta viestiä :D siis kuvasta jo näkee että ei ainakaan kavioissa ole sitä pinkkiä logoa, mutta katso nyt itse että lukeeko jossain kaviossa himmeästi pienellä hasbro :) En tosiaan ole uusiin poneihin niin perehtynyt niin en ole varma onko se pinkki logojuttu ihan kaikilla vai vaan toisilla. Noi voi olla aidon näköisiä muottikopioitakin, niitä liikkuu paljon.

saara
Mulla oli (on edelleen tallessa) pienenä noita poneja. yhet "kaksoset" eli kaks pientä vaaleanpunaista ponia, joilla oli helistimen kuvat takamuksessa ja niille tuplakärryt. Sit vauva ja äiti ponit ja hienot kärryt. Nyt oon antanu omien tyttöjen niillä välillä leikkiä, mut vain silloin tällöin ja muuten on kaapissa tallessa.

bud
Mullakin on noita vanhoja poneja täällä! Vaaleenpunanen poni, jossa maitotölkin, kulhon+mansikan kuvat (tuoksuva), sitten tollanen jännän punanen, jossa sormuksen kuva, sitte hääponi, joka ei taida olla mikään harvinaisuus ja sit yks pikkuponi. Lapsuuden kodissa on vielä lisää.

Kukka
Viimeks kun laskin, poneja tais olla vähän alle sata. Arvokkaimpia on ns. nirvanaponit, jotka on valmistettu jossain muussa maassa kun Kiinassa tai Hong Kongissa. Kokoelman arvokkaimpia yksilöitä on argentiinalainen Moonstone ja parit g3 collector ponit.

mä en muista mitä mulla oli, enkä tiiä onko niitä mun lapsuudenkodissa enää olemassa. Sellanen show stable on, kaikki kamatkin vissiin tallessa. Just annoin kaverin tytölle, ainakin lainaan. Mulla oli se aivan ihana parfyymitalo :heart: mä muistan vieläki elävästi miltä se tuoksui. Siihen kuuluva pöytä ainakin on, talosta en tiiä. Ainiin ja ne sen vauvaponin vaunut, sellaset missä oli paljon röyhelöö. Ja jonkun hääponin muistan, sillä oli lametta harjassa. Hitto, pitäs päästä tonkimaan mun isän vinttiä...

Yhteistyössä