muuttovinkkejä!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maranooka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

maranooka

Aktiivinen jäsen
31.01.2005
2 602
0
36
Muutto kuunvaihteessa edessä ja ajattelin kerrankin järjestellä asiat kunnolla. Onko muilla kokemuksen kautta tulleita hyviä vinkkejä tai niksejä, jotka helpottaisivat muuttorumbaa ja pakkausta?! =)

*suuri muistilista paikoista jonne pitää ilmoittaa muutosta ja uudesta osoitteesta!
*pakkaa kaikki vaatteet/petivaatteet jne. tekstiilit jätesäkkeihin. niihin menee myös kengät, muoviastiat jne.. sitten vain säkit "jeesus"teipillä kiinni ja muuttolavalle!
* käytä lasi- ja posliiniastiota pakatessa pyyhkeitä/lakanoita/tyynyliinoja suojana. esim. pakkaa lasit pyyhkeiden sisään, lakanat lautasten väliin...
*pahvilaatikoihin on hyvä kirjoittaa isolla mustalla tussilla mitä se sisältää tai teksti "SÄRKYVÄÄ", mikäli siellä on arvokasta tavaraa.ei tartte sitten muuttohässäkässä miettiä ja muistella, että missäs ne särkyvät olikaan..

näin meillä yritetty muuttoja helpottaa.raskastahan se toki aina on, vaikka kiva sitten on päästä uuteen asuntoon järjestelemään.

hyviä muuttoja!
=)

Kiits! =) :flower: Nuo jätesäkit ovatkin varrmaan kätevämpiä kuin muovipussit, joita viimeksi käytettiin... Muuttoon vielä onneksi aikaa, mutta hyvin suunniteltuhan on puoliksi tehty! ;) Itse kirjoittelin viime muutossa paikat/huoneetkin laatikoihin valmiiksi. Tosin pappa viime muutossa toi työn touhussa kaikki varastoonkin menevät laatikot tänne sisään.. Minä sitten vein niitä salaa suuren vatsani kanssa -salaa, ettei kukaan näe että raskaana olevakin kantaa laatikoita... :saint: Nyt vauva onneksi on jo masusta pois ja voin osallistua luvan kanssa myös kantamiseen!

Minä olen aina käyttänyt suuria vuokrattavia muuttolaatikoita ja niiden sisällä 150l jätesäkkejä. Päälle aina, mitä sisältää, ja laatikon paino sellaiseksi, että jaksaa kantaa. Astiat, kuten edellä jo mainittiin, liinavaatteiden sisään, ja kannattaa pakata ennakoiden: ne, jotka on hankalia pakattavia, pakataan ekaksi, ja ne, joita tarvitaan ensimmäiseksi uudessa kodissa, pakataan viimeiseksi. Riittävän tilava muuttoauto, että kaikki menee kerralla. Minä en kestä henkilöautolla tai pikkupakulla edestakisin suhaamista! Riittäväasti muuttomiehiä, ja mieluummin maksullisia, ettei jää kiitollisuuden velkaan sellaiselle, joka tulee vaan juomaan talkoo-oluet (näitäkin on nähty). Nimim. yli 10 muuttoa takana, viimeisin kesti pakkaamisen aloittamisesta viimeisten tavaroiden paikalleen laittamiseen tasan 2 vkoa - ja rv:t oli 40-42 ... :whistle: No se nyt oli surkeiden sattumien summa, onneksi selvittiin :D

Mä kans noihin jätesäkkeihin pakannut kaikki mitä voi. Mut sen lisäks et oon kirjoittanut mitä sisältää, oon kirjoittanut myös mihin huoneeseen. Näkevät muuttoapuun tulleet sit heti mihin viedä, ja mä voin sit heti yksi huone kerrallaan laittaa tavarat paikalleen. Meilläkin muutto edessä kesäkuun alussa, Silloin olen raskausviikolla 35. Ja isommat lapset menevät tuolloin yökylään vaarin ja mummin luo.

Yhteistyössä