Olipa ikävä kokemus. Ikäviä naapureitakin vielä.
Itse muutin 8 vuotta sitten miehen ja eksänsä rakentamaan taloon. Ennen eroa vaimo ja lapset jäi taloon miehen muuttaessa muualle. Sinä aikana tutustuttiin.
Melko pian sen jälkeen exvaimo halusi muuttaa pois ja mies ostaa talon vaimolta. Minullakin oli muutto edes niihin aikoihin joten ilman kummempia murheita mies osti exän ulos talostaan ja me muutettiin siihen. Ainoa joka meitä kohtaan kiukutteli oli exä. Talossa ei olisi saanut tehdä remonttia, eikä olisi saatu heittää pois heidän entisiä huonekaluja jotka exä oli jättänyt. Mies halusi kaikesta eroon. Jotenkin vain exä ja lapset syytti minua lasten lapsuuden kodin rikkomisesta. Kuitenkin remontissa huomioitiin lasten oleskelu ja heidän huoneet sisustettiin heidän toiveiden mukaan.
Naapurit suhtautui minuun ihanasti. Myöhemmin selvisi ettei exä ollut heidän kanssa juurikaan tekemisissä. Ystävystyin naapureiden kanssa tosi pian.
Rahatilanne oli kuitenkin se ettei miehellä yksin ollut varaa kaikkeen siihen remonttiin mitä hän halusi (ja minäkin) joten mies möi minulle talosta osuuden. Koska en suostunut rahoittamaan mikä ei ollut omaani. Siinä vaiheessa lapset suuttui isälle ja minulle, jotain "äidin väheksymistä" tai jotain ihan ihmeellistä. Lapset ei koskaan käyneet siellä kun olin kotona. Vain jos olin poissa. Se risoi miestä tosissaan. Pidimme talosta, kun oltiin se jo rempattukin.
Tultiin siihen tuokseen että myydään talo ja ostetaan puhtaalta pöydältä oma. Ostettiin vähän pienempi, paritalo, kun vain toinen lapsista alkoi oleskella sopiksen mukaisesti meillä. Uusi talo ilmeisesti helpotti lastenkin elämää. Ajan mittaan kumpikin lapsista leppyi. Saatiin vielä iltatähti vauvakin

Tieto lapsesta oli exälle katastrofi ja syytteitä aiempien lasten hylkäämisestä valui postiluukusta ja puhelimesta. Lapset puuttui siinä vaiheessa äitinsä käytökseen ja saivat exän luovuttamaan meidän suhteen. Jätti meidät rauhaan. Elämä on nyt muutaman vuoden ollut aivan ihanaa. Jos näin uskaltaa sanoa.