muutto kotipaikkakunnalle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kesätyttö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kesätyttö

Vieras
Eli muutimme 2 kk sitten vieraalle paikkakunnalle opiskelujen vuoksi. Nyt on tullut kauhea ikävä kotipaikkakunnalle takaisin. Minulla olisi opiskelupaikka siel vielä. En tiedä mitä teen. Täällä uudella paikkakunnalla en viihdy hyvin. Eikä minulla ole kavereitakaan täällä päin. Kotipaikkakunnalla olisi kaikkea :) Eli lähdenkö takaisin.. Mieheni kanssa en ole vielä kovin paljoa jutellut asiasta. Sanoi kuitenkin, että jos lähdetään niin yhdessä, mutta sitten taas kun miehelläni on työpaikka täällä ja kotipaikkakunnalla ei olisi.. Kertokaa mitä mieltä te olette.

Tykkäätkö alasta mistä opiskelet? Itselle oli helpotus muuttaa opiskelupaikkakunnalle, pois kotikaupungista, ja sain koulusta uusia kavereita ja nopeasti tutustuin uuteen kaupunkiin. onko sinulla kesäksi töitä?

Ei ole töitä kesäksi. Aika tulee todella pitkäksi. Itkettää vain koko ajan, kun mietin mitä kaikkea voisin tehdä kotipaikkakunnalla kavereiden kanssa jne. No täytyy miettiä..

No ensinäkin 2kk on ihan hirveän lyhyt aika. Olen asunut kohta 3 vuotta nykyisessä kotikaupungissani ja vasta vähän aikaa sitten olen alknut viihtyä, tai kaipaan vähemmän kotipaikkakunnalle. Olen saanut uusia ystäviä, aloittanut harrastuksia ym. Älä vielä luovuta. Kyllä se elämä alkaa siitä sujumaan, mutta se vaatii ponnisteluja myös itseltä:)

Voithan sä lähteä käymään "kotona" koska sulla ei ole niitä kesätöitäkään. Ja yritä hakea töitä! Töitten kautta tutustuu ihmisiin. Ja syksyllä kun opinnot alkaa, tutustut opiskelukavereihin jne. En kahden kuukauden takia heittäisi kirvestä kaivoon... Lisäksi en tekisi miehestäni työtöntä vaan yrittäisin sopeutua!

Alkuperäinen kirjoittaja tia:
No ensinäkin 2kk on ihan hirveän lyhyt aika. Olen asunut kohta 3 vuotta nykyisessä kotikaupungissani ja vasta vähän aikaa sitten olen alknut viihtyä, tai kaipaan vähemmän kotipaikkakunnalle. Olen saanut uusia ystäviä, aloittanut harrastuksia ym. Älä vielä luovuta. Kyllä se elämä alkaa siitä sujumaan, mutta se vaatii ponnisteluja myös itseltä:)

mulla on osittain sama juttu, siis töiden perässä muutin kolme vuotta sitten tänne nykyiseen asuinpaikkaani. en kyllä vieläkään tunne täältä hirveästi ketään (työkaverini asuvat muilla paikkakunnilla), mutta odotellaan miehen kanssa vielä, josko esikoisen syntymän myötä tutustuisi paikallisiin perheisiin. parin vuoden sisällä kyllä muutetaan pois täältä, jos tilanne ei muutu. paikkakunta on melkoisen pieni ja länsirannikon "vieraanvaraisuus" on tullut tutuksi ;)

Alkuperäinen kirjoittaja juuh:
Voithan sä lähteä käymään "kotona" koska sulla ei ole niitä kesätöitäkään. Ja yritä hakea töitä! Töitten kautta tutustuu ihmisiin. Ja syksyllä kun opinnot alkaa, tutustut opiskelukavereihin jne. En kahden kuukauden takia heittäisi kirvestä kaivoon... Lisäksi en tekisi miehestäni työtöntä vaan yrittäisin sopeutua!

näin

täällä on vähän sama tilanne. mies on sanonut ettei lähde täältä nykyiseltä paikalta takaisin kotipaikkakunnalle. sanoo että voimme jatkaa yhdessä oloa vaikka muuttaisinkin pois. onnistuukohan sellainen, kun kilometrejä olisi välissä n.500 :( ite haluan niin kovasti takaisin kotipaikkakunnalleni.

Yhteistyössä