muutto synnyinseudulle ilman työtä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja muutto
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

muutto

Vieras
kaipuu synnyinseudulle valtava. täällä nykyisellä paikkakunnalla pitäs olla kaikki hyvin: oma koti, molemmilla työpaikat ja siihen se sitten jääkin. vanhin lapsi menee ens syksynä kouluun ja olis hyvä muuttaa ennen sitä pysyvästi takaisin kotipaikkakunnalle.

töitä olen kovasti koettanut hakea, mutta tuloksetta. uskaltaako irtisanoutua nykyisestä työstä ilman tietoa tulevasta? meillä on kolme lasta ja miehen työtilanne muuton jälkeen olis kans kyseenalainen. itse en viihdy nykyisellä paikkakunnalla yhtään. olen miettinyt koulutusta, mutta sen jälkeen on alettava yrittäjäksi. pärjääkö sitä??

Me muutimme takaisin synnyinseudulleni (tosin siitä syystä että täällä juurikin oli töitä) mutta tämä on nykyään ihan eri paikka. Mitään siitä, mitä täällä oli jäljellä 16 vuotta sitten jolloin lähdin, ei enää ole, ihmisiä on muuttanut pois, vanhoja kavereita ei enää koe kavereikseen jne. Viihdyn täällä ihan hyvin, ihan ok-paikka asua, mutta haluaisin korostaa tätäkin pointtia, että synnyinseutu voi olla tässä välissä muuttunut hyvinkin paljon. Ennen muuttoa kannattaa varmistaa, että siellä tosiaan on vielä jäljellä se jokin, mitä sieltä kaipailee.

• Tykkää
Reactions: Ciervo
huonolta vaikuttaa työtarjonta. miehen firma vois kannattaa sielläkin, mutta vie varmasti aikansa saada uudella paikkakunnalla tunnettuutta jne. toki hällä työnteko ei katso paikkakuntaa, että toivon mukaan jäisi vanhojakin asiakkaita.

synnyinseudulla on kaikki sukulaiset ja tukiverkosto. juurikin se varma leipä puuttuu, jonka vuoksi ollaan edelleen nykyisellä paikkakunnalla. koulun alotus esikolla painaa päälle ja tuntuu, et nyt ois muutettava, jos muuttaa meinataan...

Yhteistyössä