muutto kotipaikkakunnalle=karenssia 3kk

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja whaaaat:D
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
W

whaaaat:D

Vieras
Täh siis sain 3kk karenssia kun muutin takaisin kotipaikkakunnalleni 300km päähän työpaikastani, ja jouduin irtisanomaan itseni, muutto ei ole työkkärin mielestä pätevä syy työsuhteen lopettamiselle!

Kyllä mä voin töihin palata jos työkkäri maksaa 600km päivittäisistä työmatkoista aiheutuvat bensa kustannukset, tai maksaa kenties lennot?:laugh:

Työssäkäynti alue on n.85km(molin sivujen mukaan), siis ehdottomasti aion valittaa päätöksestä:D
Onko joku muukin saanut muuton vuoksi karenssia ja valititteko?
Tuntuu jotenkin huvittavalta toi päätös?:D

Kyllähän tuo ihan järkevältä kuulostaa, että irtisanoutimisen jälkeen karenssia pukkaa. Ei yhteiskunta voi olla aina koppia ottamassa, vaan ihmisten tulisi ensisijaisesti itse ottaa vastuu omasta toimeentulosta.

Tee ihmeessä valitus,ensinhän se menee työkkärin itsensä käsiteltäväksi mikä nyt voi olla (on) yhtä tyhjän kanssa mutta sen jälkeen voit valittaa muutoksenhakulautakuntaan.Ei se ota jos ei annakaan.
Kyllä näihin pitäisi joku tolkku saada mistä asiasta karenssia tulee ja mistä ei.

Tottakai tuosta kuuluu saada karenssi :o! Sinä irtisanouduit töistä. Ei sillä ole väliä minne muutit, ihan oma valintahan se muuttaminen on. Olisipa aika helppo kiertää karenssi, jos sen pelkällä muutolla saisi tehtyä. Helppohan se olisi pariksi kuukaudeksi siirtää kirjat vaikka rovaniemelle jos alkaisi töiden teko tympimään.

Noin se menee. Vaikka sulla olisi perhe kotipaikkakunnalla niin tulee karenssi, jos jätät työpaikan. Meillä oli tämä tilanne, mutta karenssilla vältyttiin lääkärintodistuksella, joka osoitti vanhan työpaikan terveydelle sopimattomaksi (allergia).

VALITUS!
Me ollaan useamman kerran saatu karenssi kumottua (on siis esim.koulutukseen haettu,mutta päästykin töihin,sieltä tulee sitten automaattisesti karenssi-ilmoitus!)

[QUOTE="vieras";29083816]Kyllähän tuo ihan järkevältä kuulostaa, että irtisanoutimisen jälkeen karenssia pukkaa. Ei yhteiskunta voi olla aina koppia ottamassa, vaan ihmisten tulisi ensisijaisesti itse ottaa vastuu omasta toimeentulosta.[/QUOTE]

Perustuslakimme takaa jokaiselle suomalaiselle oikeuden valita asuinpaikkansa. Jos sitä yritetään estää kiristämällä ja uhkailemalla esim. karenssilla, se on laitonta.

[QUOTE="Vieras";29083881]Noin se menee. Vaikka sulla olisi perhe kotipaikkakunnalla niin tulee karenssi, jos jätät työpaikan. Meillä oli tämä tilanne, mutta karenssilla vältyttiin lääkärintodistuksella, joka osoitti vanhan työpaikan terveydelle sopimattomaksi (allergia).[/QUOTE]

Täytyy sanoa että teillä kävi tuuri!
Mulle jäänyt sellainen kuva että kuolemaa pienempi syy ei riitä...niin kamalalta kuin kuulostaakin tämä vertaus.

VALITUS!
Me ollaan useamman kerran saatu karenssi kumottua (on siis esim.koulutukseen haettu,mutta päästykin töihin,sieltä tulee sitten automaattisesti karenssi-ilmoitus!)
Mutta oletteko saaneet peruttua karenssia, jos irtisanoutumisella ei ole muuta syytä kuin muuttaminen toiselle paikkakunnalle? Mun mielestä tuo on ollut vakio jo vuosikymmeniä.
Karenssi-ilmoitukset tulevat systeemistä automaattisesti, mutta karenssin poistoon tulee olla pätevä syy, jollainen muutto ei ole.

Palkanalennus on myös mahtavaa syy saada karenssi. :D Kun ihan oma vikahan se on sille orja-idiootille, joka jäi alennuksen itselleen halusi antaa...Kyllä raippaa silloin tarvitaan, ja ripeästi.

Ja liittyy ketjun aiheeseen miten...no ei liity, mutta ehkä noihin ihmisoikeuksiin ja muihin pikku juttuihin, kuten oikeudenmukaisuusperiaatteeseen ja lakiin sekä sen soveltamiseen.

Työkkäri taitaa olla tosiaan aina oikeassa, mutta silti kannatta taistella, ainakin yrittää.

Sellaisiakin tilanteita on että työkkäri on töpeksinyt työttömän asioiden puitteissa.Esim.yksittäinen virkailija antanut väärää tietoa josta aiheutunut asiakkaalle harmia/sanktioita..työlait ja asetukset varmasti kiemuraisia mutta kyllä ne tulisi klaarata.Itse kokenut semmoista ja nyt jälkeen päin harmittaa että en vienyt asiaa eteenpäin ja valittanut...ihmettelin vaan miten kyseinen virkailija oli niin mielin kielin,(hymyili jopa) niin -kiltti ihminen kun olen-meni läpi ja tyydyin tilanteeseen.

[QUOTE="vieras";29083895]Perustuslakimme takaa jokaiselle suomalaiselle oikeuden valita asuinpaikkansa. Jos sitä yritetään estää kiristämällä ja uhkailemalla esim. karenssilla, se on laitonta.[/QUOTE]

Ei mene noin. Olisit hankkinut ensin työpaikan sieltä taikka varautunut muuten karenssiin. Valitus kannattaa kuitenkin tehdä. Jos sinulla on hyvä syy, niin se voi mennä läpi. Esimerkiksi muutto uuden puolison luo jolla on työpaikka siellä taikka puolison työn takia muutto. Tosin silloinkaan ei välttämättä mene läpi.

[QUOTE="vieras";29083895]Perustuslakimme takaa jokaiselle suomalaiselle oikeuden valita asuinpaikkansa. Jos sitä yritetään estää kiristämällä ja uhkailemalla esim. karenssilla, se on laitonta.[/QUOTE]

Eihän kukaan ole kieltänyt ihmisiä valitsemasta asuinpaikkaansa! Jokainen saa muuttaa rauhassa, mutta jos tekee sen päätöksen että muuttaa vaikka se tarkoittaa työttömyyttä, on se OMA päätös ja siitä pitää ITSE vastata. Eli kärsiä sitten karenssi.

Aivan älytöntä vaatia että ihmisellä pitäisi olla oikeus jättäytyä yhteiskunnan eli MEIDÄN MUIDEN elätettäväksi vain siksi, että "mä nyt vaan haluun muuttaa hei". Lapselliset loiset, hävetkää!

[QUOTE="...";29083757]Aika kujalla taidat olla jos ihmetyttää karenssin perusteet, porvooseenko muutit?[/QUOTE]

Noh viimmeksi asioit ko.lafkan kanssa 1998, voi olla että on hakusessa nää työkkäri jutut?:D

Mä aikoinaan muutin Tampereelta Helsinkiin, olin hommannut Helsingistä työn, saimme asunnon kuitenkin myytyä kaksi kuukautta ennen työni alkua ja ostaja ei olisi ostanut asuntoa jos olisimme pitkittäneet muuttoa pidemmällä. Minä tein Tampereella helkilöstöfirman kautta sillon tällön töitä (oli väliaikainen ratkaisu, kun tiesin tulevasta muutosta) Sain 3kk karenssin. Kyllä ketutti olla ilman rahaa pari kuukautta.

[QUOTE="a.p";29084023]Noh viimmeksi asioit ko.lafkan kanssa 1998, voi olla että on hakusessa nää työkkäri jutut?:D[/QUOTE]

Ja sulla ei ole hakusessa, kun tulet epäoikeudenmukaisuutta ja laittomuutta tänne ulisemaan?

[QUOTE="ville";29084053]Ja sulla ei ole hakusessa, kun tulet epäoikeudenmukaisuutta ja laittomuutta tänne ulisemaan?[/QUOTE]

Miksi ihmeessä minun pitäisi jäädä asumaan sellaiselle paikkakunnalle missä ei ole tukiverkkoa, neljän lapsen kanssa? Pyörittiin siinä hemmetin oravanpyörässä jo silloin kun tuplat ilmoitti tulostaan, oli tosi "kivaa ja rentouttavaa" asua sellaisella paikkakunnalla missä ei saanut mitää apuja vauvojen kanssa.:D
Mieluiten olen nyt työtön kun asun siellä oravanpyörä helvetissä!

[QUOTE="a.p";29084095]Miksi ihmeessä minun pitäisi jäädä asumaan sellaiselle paikkakunnalle missä ei ole tukiverkkoa, neljän lapsen kanssa? Pyörittiin siinä hemmetin oravanpyörässä jo silloin kun tuplat ilmoitti tulostaan, oli tosi "kivaa ja rentouttavaa" asua sellaisella paikkakunnalla missä ei saanut mitää apuja vauvojen kanssa.:D
Mieluiten olen nyt työtön kun asun siellä oravanpyörä helvetissä![/QUOTE]

okei mutta ei se oikein yhteiskunnankaan tehtäviin kuulu hoitaa sun tukiverkkoja kuntoon

jos haluat helpoille päiville niin pitää tinkiä vähän jostain muusta

Mä asun ihan kotipaikkakunnallani, muttei kyllä "tukiverkkoni" ole käytettävissä lastenhoitoon tai muuhunkaan apuun. Eläkeläiset on niin kiireisiä. Itse se on monen pärjättävä. Aika monta tuntia ap olisi voinut ladtenhoitoapua ostaa, jos olisi työssään pysynyt.

Minä sain karenssin ajalta korvauksia -sairauskorvauksia kelalta.... Irtisanouduin törkeän työpaikkakiusaamisen vuoksi ja sitten kun jaksoin mennä lääkäriin olinkin psyykkisistä syistä sairaslomalla 7kk ja olisin ollut pidempäänkin, mutta alkoi äitiysloma.

Täh siis sain 3kk karenssia kun muutin takaisin kotipaikkakunnalleni 300km päähän työpaikastani, ja jouduin irtisanomaan itseni, muutto ei ole työkkärin mielestä pätevä syy työsuhteen lopettamiselle!

Kyllä mä voin töihin palata jos työkkäri maksaa 600km päivittäisistä työmatkoista aiheutuvat bensa kustannukset, tai maksaa kenties lennot?:laugh:

Työssäkäynti alue on n.85km(molin sivujen mukaan), siis ehdottomasti aion valittaa päätöksestä:D
Onko joku muukin saanut muuton vuoksi karenssia ja valititteko?
Tuntuu jotenkin huvittavalta toi päätös?:D

Irtisananoutumisesta se johtui, eikä muuttamisesta.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Data
[QUOTE="a.p";29084095]Miksi ihmeessä minun pitäisi jäädä asumaan sellaiselle paikkakunnalle missä ei ole tukiverkkoa, neljän lapsen kanssa? Pyörittiin siinä hemmetin oravanpyörässä jo silloin kun tuplat ilmoitti tulostaan, oli tosi "kivaa ja rentouttavaa" asua sellaisella paikkakunnalla missä ei saanut mitää apuja vauvojen kanssa.:D
Mieluiten olen nyt työtön kun asun siellä oravanpyörä helvetissä![/QUOTE]

Sinä olet käsittänyt kyllä asiat - noh, omalla tavallasi. Nuo selitykset eivät ole päteviä karenssin välttämiseen. Seuraavan kerran, kun vastaavia muutoksia elämässäsi teet, ajattele ensin ja tee vasta sitten.

Yhteistyössä