muuttaisitteko isompaan asuntoon jos olisi 4 poikaa ja isä ja äiti vai?

• Viestiketjun aloittaja ??
  • Ensimmäinen viesti
??
pystyisittekö asumaan 70 neliön kolmiossa? kuitenkin kaikki poikia niin mies sano että pojta voi jakaa kummanki huoneen ja me nukuttais olkkarissa. tää on aivan ihana rivitalo asuinalue enkä minä välttämättä haluais muuttaa mut silti ahistaa ja haluasin isomman asunnon ,ois ihana kun ois oma makkari itelläkin..mut säästäishän siinä toisaalta rahaa ja periaatteessa pystyis asumaan tän kokoisessa asunnossa mut mut...en tiiä:/

"vieras"
Minkä ikäisiä pojat on? Käy tuo varmasti ahtaaksi siinä vaiheessa kun pojat kasvaa ja haluaa vaikka valvoa kattomassa telkkaria myöhään olkkarissa niin tekään ette voi nukkua samassa huoneessa. Tai kun pojat tuovat kavereita kotiin, niin missään ei ole tilaa tarpeeksi.

??
niinku lapset on 5v,4v 1,5v ja 6kk. mut ahistaa silti asua tässä mut sit toisaakta haluaisin isompaan....ja tää on vaan niin ihana asunto et en raski muuttaa.. mut pakko varmaan ainakin 3vuoden päästä on*? ei tää tsaalta ehkä niin pieneltä tunnu..

"Pikkuinen Jättiläinen"
On varmasti tosi ahdasta! Miten teillä mahtuu kaikki tavarat, vaatteet, lelut jne.?? Kaksi lasta minusta menisi kolmiossa eli vanhemmilla olisi oma makkari ja lapsilla toinen. Mutta minua ahdistaisi jos ei olisi omaa makkaria vanhemmille. Onko mahdoton ajatus, että yhdessä makkarissa olisi kaksi kerrossänkyä eli kaikki lapset nukkuisi samassa huoneessa?

Väliaikaisena ratkaisuna tuo varmaan menisi noinkin miten olitte ajatellut, mutta toimiiko pidemmän päälle..? Jos vaan olisi varaa isompaan niin me ainakin muutettaisiin.

Itseäni alkoi ahdistamaan 86 neliössä 2 aikuista+2 lasta ja koira. Nyt on 3 lasta ja tämän pienempää en todellakaan muuttaisi. Nyt neliöitä 186.

Voihan sieltä teidän mukavalta asuinalueelta löytyä isompi asunto/talo? Meille kävi niin, että löytyi talo läheltä aikaisempaa asuntoa :)

Muuttaisin isompaan.

Olen asunut esikoisen kanssa kahdestaan 75 neliön kolmiossa ja tuntuisi kyllä hurjalta mahdtuttaa sinne vielä 3 lasta ja mies lisää.

Nyt asumme 90 neliön neliössä, minä, mies ja 3 tyttöä. Tähän mahdutaan oikein kivasti, mutta jos lapsilukumme kasvaa vielä yhdellä joutuu jo tosissaan pohtimaan asumisjärjestelyjä. En misään nimessä haluaisi muuttaa täältä pois ja naapurissamme onkin 2 perhettä, jossa on 4 lasta ihan samanlaisessa asunnossa...mutta onhan se vähän ahdasta. Eikä välttämättä niinkään pikkulapsiaikana, mutta entäs sitten, kun lapset kasvavat. Nyt voimme tarjota esikoiselle oman huoneen ja pienet jakavat yhteisen huoneen kunnes kasvavat isommiksi ja alkavat vaatimaan omaa tilaa. Tällöin lienee vanhempien syytä siirtyä nukkumaan olohuoneeseen siksi aikaa, kunnes vanhin lentää pesästään ja tilaa tulee pienemmille lisää.

Jos teemme vielä yhden lapsen, menee kaikki vaikeammaksi. En väitä että kaikille lapsille oma huone olisi pakollinen, mutta on se todennäköisesti kuitenkin elämää helpottava.

halipupu harmaana
Ehdottomasti muuttaisin isompaan. Kun on tottunu siihen että on tilaa, niin sitä tilaa tarttee ympärilleen. Meillä kaksi poikaa ja vanhemmat ja 110m2 tuntuu välillä liian pieneltä, mutta menettelee ja lapsillä oman huoneet ja vanhemmilla oma.

Rollolainen
vaikka mulla olis kolme poikaa en vois asua noin pienessä asunnossa, vähintään 4h+ keittiöö pitäis olla. meill on nyt 5h+ keittiäö. ja meillä on 1 teini-ikäinne tyttö. 1 eini-ikäinne poika ja 11 ja 10 vuotiat pojat.teinit kyllä tarvitsevat jo kavereidnekin takia omaa tila ja onmaa huonetta. pienemmät vielä ovat samassa huoneessa.

Isompaan minäkin muuttaisin. Asuin rivarissa 4h+keittiö kahden lapsen kanssa, meitä oli siis yhteensä kome tuolloin....
Sitä ennen kolmiossa esikoisen kanssa kaksistaan...
Nyt kotona kolme lasta, 4 v kaksospojat ja teinityttö, 4 h ja keittiö, mutta omakotitalo, reilusti enemmän tilaa kuin rivarissa mulla oli.
Toisaalta tiedän isompiakin perheitä, kuin ap:llä siis, asuvan pienissä tiloissa, ja hienosti sujuu, sopu sijaa antaa kai. :)

"vieras"
Rupeaisi kyllä tuo tila ahdistamaan. Mihin saisi kaikki tavarat mahtumaan? Kaikkien pyöräilykypärät, luistelukypärät, luistimet jne. Tarvittava tavaramäärä vaan kasvaa lasten kasvaessa ja ne ovat aina vaan isokokoisempia.

Yhteistyössä