Muuttaisitko Poriin vai Raumalle, jos pakko?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kump kampi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kump kampi

Vieras
Työpaikan perässä pitäis koko perheen muuttaa Poriin tai Raumalle. En tiedä kummastakaan mitään, paitsi muutamat Pori Jazzit, jotka ei varmaan anna realistista kuvaa Porista.

Jos pakko, niin kumpaan muuttaisit? Miksi? Onko tietoa onko asuntojen hinnat suurin piirtein samoja? Yritin katsella netistä kämppiä mutta tosi vähän löysin, ja nekin jostain lähikunnista eikä keskustasta. En aja autao joten haluan asua keskustassa.

Olen varmaan jäävi sanomaan mitään mutta kyllä mä ihan viihdyn täällä. Raumalla kävin töissä ja sekin oli mukava paikka.
Asuntoja on tarjolla kohtuuhyvin ja hintataso melko alhainen.

Alkuperäinen kirjoittaja Hankey:
Olen käynyt kerran kummassakin kaupungissa turistina ja tiedot sen mukaiset. Rauma oli kauniimpi ja uimahalli tosi kiva (lämmin vesi ym).

Rauma on ahdas. Pienempi tuo keskusta ym. Mutta siellä ei ole yyteriä:)

Alkuperäinen kirjoittaja porilainen:
Olen varmaan jäävi sanomaan mitään mutta kyllä mä ihan viihdyn täällä. Raumalla kävin töissä ja sekin oli mukava paikka.

Rakastan merta, ja se on kummassakin paikassa lähettyvillä. Olen ennakkoluuloton, ja voisin muttaa ihan saman tien. Rauman vanha kaupunki on kaunis.

Nuo kaupungit on vain kummatkin sellaisia, ettei ole mitään mielipidettä. Katsoin että Porissa on tuplat enemmän väkeä kuin Raumalla. Ehkä se näkyy palveluissa? Onko Porissa kivoja kuntosaleja? Voisin muuttaa vaikka heti. Kaipaankin jovaihtelua ja kiva että mies saa taas kunnon koulutusta vastaavaa työtä.

Raumalla on vissiin Olkiluoto vähän lisännyt asuntojen menekkiä ja kysyntään, ainakin jossain asunnoissa.
Porissa on kivoja saleja riippuen mistä kukin tykkää. Ja Pelle Hermannin puisto :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap.:

Rakastan merta, ja se on kummassakin paikassa lähettyvillä. Olen ennakkoluuloton, ja voisin muttaa ihan saman tien. Rauman vanha kaupunki on kaunis.

Nuo kaupungit on vain kummatkin sellaisia, ettei ole mitään mielipidettä. Katsoin että Porissa on tuplat enemmän väkeä kuin Raumalla. Ehkä se näkyy palveluissa? Onko Porissa kivoja kuntosaleja? Voisin muuttaa vaikka heti. Kaipaankin jovaihtelua ja kiva että mies saa taas kunnon koulutusta vastaavaa työtä.

Täällä on vaikka kuinka monta kuntosalia ja muita tuommoisia. Itse en ole missään niistä käynyt mutta kaveri käy yhdessä joka on tosi edullinen ja omistaja tosi reilu.

En muuttais kumpaakaan vapaaehtoisesti,mutta jos pakko olis niin Raumalle sitten - se on sentään kesällä kaunis ja vanha Rauma viehättävä.Pori on ankea.Talvella aika kuolleita paikkoja kumpikin.

Rauma puolet pienempi paikka, nätti keskusta, rikkaammat asukkaat, mut pienemmät piirit
Porissa enemmän isomman kaupungin fiilistä, asunnot tosi halpoja, tapahtumia kesäisin, paljon väkivaltaisia ihmmeisiä ja perusporilainen kateus vallitsee

Thanks, Pori sai pisteen Yyteristä!

Hih, onhan se hassua jos päätämme asuinpaikkamme Kaksplussan gallupin mukaan, mutta olen kiitollinen vastauksista.

Työt alkaa pian (jos mies ottaa vastaa) ja pitäis alkaa etsiä asuntoa. Mies sanoi että on kiitollinen jos me (perhe) lähdemme mukaan, joten mä saan päättää kumpaan kaupunkiin. Olen aina asunut isoissa kaupungeissa, enkä aja autolla, joten ehkä Pori... Vaikka Rauma on tosi kaunis.

Alkuperäinen kirjoittaja Millipidetär:
Rauma puolet pienempi paikka, nätti keskusta, rikkaammat asukkaat, mut pienemmät piirit
Porissa enemmän isomman kaupungin fiilistä, asunnot tosi halpoja, tapahtumia kesäisin, paljon väkivaltaisia ihmmeisiä ja perusporilainen kateus vallitsee

Eiköhän noita väkivaltaisia ihmisiä löydy paljon ihan joka kaupungista!? Ja kateutta myös!

Kiitos mielipiteistä! Täytyy miettiä asiaa.

Ja sille joka sanoi että on ankeaa, niin kyllä on Suomen jokaisessa kaupungissa ankeaa lokakuun loskissa kauneimmallakin rannalla ja puistoissa.

Terveys ja sosiaalipalvelut mun kokemuksen mukaan pelaa ihan suht hyvin. Aina olen saanut ajan lääkärille esim. jos sitä olen tarvinnut.
Eläinpuolen lääkintä Porissa on tosi huonoissa kantimissa mikäli sellaista tarvii mutta pelaa joten kuten.
Yksisuuntaisten katujen luvattu maa mutta et siis autolla ajanutkaan. :D

Porissa asuneena kannatan tietysti Poria. Epäilen, että asuntojen hinnat ovat samaa luokkaa niin Porissa kuin Raumallakin. Poriin rakennetaan uusi uimahalli, kesäisin jazzit ja juhannusfestarit. Mielestäni kohtuulliset harrastusmahdollisuudet sekä liikenneyhteydet. Keskustassa lyhyet välimatkat paikasta toiseen ja nykyään ihan hyvä valikoima erilaisia vaateliikkeitä yms.

Terveys ja sosiaalipalvelut mun kokemuksen mukaan pelaa ihan suht hyvin. Aina olen saanut ajan lääkärille esim. jos sitä olen tarvinnut.
Eläinpuolen lääkintä Porissa on tosi huonoissa kantimissa mikäli sellaista tarvii mutta pelaa joten kuten.
Yksisuuntaisten katujen luvattu maa mutta et siis autolla ajanutkaan. :D

Mitä tarkoitat? Meillä on 2 kissaa ja pian koiranpentu.

Olen ihan innostunut muuttoaikeista. Juuri saatiin tämä koti sisustettua ja 2 vuotta ollaan asuttu. Tykkään muutoksesta. Ja pieni lapsi meillä on, mutta sehän on ihmisestä itsestä kii miten tutustuu uusiin.

Alkuperäinen kirjoittaja toinen porilainen.:
Alkuperäinen kirjoittaja Millipidetär:

Eiköhän noita väkivaltaisia ihmisiä löydy paljon ihan joka kaupungista!? Ja kateutta myös!

Nämä nyt ovat sellaisia asioita mistä meitä porilaisia on erityisesti kritisoitu... Sisäänpäinkääntyneisyys on myös yksi asia, ulkopaikkakuntalaisilla voi mennä aikaa että pääsee sisälle piireihin, tästä olen kuullut monen paikkakunnalle muuttaneen valittavan että hiukan kateellista ja sisäänpäinlämpenevää sakkia, no luulisin silti et koskettaa Raumaakin jossain määrin. Raumalla ei ole historiassaan kuitenkaan mitään suurten tehtaiden massiivista alasajoa ja siitä aiheutuvaa suurtyöttömyyttä...Suurtyöttömyys on osaltaan aiheuttanut alkoholismia ja sitä kautta väkivaltaa ja rappiota.

Yhteistyössä