Muuttaisitko Poriin vai Raumalle, jos pakko?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kump kampi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Thanks, Pori sai pisteen Yyteristä!

Hih, onhan se hassua jos päätämme asuinpaikkamme Kaksplussan gallupin mukaan, mutta olen kiitollinen vastauksista.

Työt alkaa pian (jos mies ottaa vastaa) ja pitäis alkaa etsiä asuntoa. Mies sanoi että on kiitollinen jos me (perhe) lähdemme mukaan, joten mä saan päättää kumpaan kaupunkiin. Olen aina asunut isoissa kaupungeissa, enkä aja autolla, joten ehkä Pori... Vaikka Rauma on tosi kaunis.

Poriko ISO?? Ja ankea se on ympäri vuoden,usko mua - ei vain lokakuussa!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja porilainen:
Terveys ja sosiaalipalvelut mun kokemuksen mukaan pelaa ihan suht hyvin. Aina olen saanut ajan lääkärille esim. jos sitä olen tarvinnut.
Eläinpuolen lääkintä Porissa on tosi huonoissa kantimissa mikäli sellaista tarvii mutta pelaa joten kuten.
Yksisuuntaisten katujen luvattu maa mutta et siis autolla ajanutkaan. :D

Mitä tarkoitat? Meillä on 2 kissaa ja pian koiranpentu.

Olen ihan innostunut muuttoaikeista. Juuri saatiin tämä koti sisustettua ja 2 vuotta ollaan asuttu. Tykkään muutoksesta. Ja pieni lapsi meillä on, mutta sehän on ihmisestä itsestä kii miten tutustuu uusiin.

päivystys käsittääkseni jotenkin tökkii? Sama tosin taitaa olla Raumallakin?

Tällä alueella, myös Rauman suunnilla on ollut viime vuodet suhteellisen paha ell-pula mutta keinoja sen helpotukseen haetaan. Päivystys on välillä ihan tukossa ja puhelimessa saa kehotuksen lähteä jopa Turkuun tai Tampereelle mutta tosiaan tilanne on mitä ilmeisemmin helpottumassa.
Mutta välillä saa soitella pitkän listan eläinlääkäreitä läpi jos jostakin saisi avun mikäli kiireellistä asiaa.

Alkuperäinen kirjoittaja sini:

Hih, onhan se hassua jos päätämme asuinpaikkamme Kaksplussan gallupin mukaan, mutta olen kiitollinen vastauksista.

Työt alkaa pian (jos mies ottaa vastaa) ja pitäis alkaa etsiä asuntoa. Mies sanoi että on kiitollinen jos me (perhe) lähdemme mukaan, joten mä saan päättää kumpaan kaupunkiin. Olen aina asunut isoissa kaupungeissa, enkä aja autolla, joten ehkä Pori... Vaikka Rauma on tosi kaunis.

Hih, eikun MINÄ olen asunut isoissa kaupungeissa, ja siksi kun/jos nyt pitää Porista ja Raumasta valita, niin katsoin että Porin väkiluku tuplat Raumasta, että sen perusteella Pori voisi sopia minulle paremmin.

Mutta olen nykyään niin kotiin päin suuntautunut, että haluan pois hälinästä ja omakotitalon tai rivarin, ja siksi Pori tai Rauma kummatkin kiehtoo.

Alkuperäinen kirjoittaja sini:

No on tää isompi kuin Rauma. Ja kaikilla on omat mielipiteet noille ankeukslle ym.

Terveys ja sosiaalipalvelut mun kokemuksen mukaan pelaa ihan suht hyvin. Aina olen saanut ajan lääkärille esim. jos sitä olen tarvinnut.
Eläinpuolen lääkintä Porissa on tosi huonoissa kantimissa mikäli sellaista tarvii mutta pelaa joten kuten.

Itse taas en ole aikaa meinannut saada millään lääkärille, poskiontelotulehduksesta kätsiessäni sain viikon päähän ajan ja käskivät nappailla pääpaineeseen särkylääkkeitä sillä välin. Eläinlääkäripäivystys ainakin tällä viikolla pelasi kun vanha koirani sai tukehtumiskohtauksen illalla ja tarvittiin lääkäri lopettamaan sen.

Alkuperäinen kirjoittaja Millipidetär:

Itse taas en ole aikaa meinannut saada millään lääkärille, poskiontelotulehduksesta kätsiessäni sain viikon päähän ajan ja käskivät nappailla pääpaineeseen särkylääkkeitä sillä välin. Eläinlääkäripäivystys ainakin tällä viikolla pelasi kun vanha koirani sai tukehtumiskohtauksen illalla ja tarvittiin lääkäri lopettamaan sen.

No sä sait sit sen meidän eläinlääkäriajan ja me sun lääkäriaika :D

Porissa on ainakin minun tarpeisiini löytynyt tarpeeksi toimintaa kotiäidille, vauva-aikana kävin seurakunnan vauvakerhossa ja kun lapsi kasvoi siirryimme käymään perhekerhossa ja avoimessa päiväkodissa äiti lapsikerhossa, myös mannerheimin lastensuojeluliiton perhekahvilassa on pari kertaa käyty.. Pelle Hermanninpuisto on aivan älyttömän hyvä juttu kesäisin ja talvisinkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Millipidetär:

No sä sait sit sen meidän eläinlääkäriajan ja me sun lääkäriaika :D

niimpä :D

Tavallaan jännittää jättää "kaikki" ja muuttaa. Mutta nyt pienen lapsen kanssa se on vielä helppoa. Vanhat ystävät on jääneet vauvaantumisen myötä kun elämän tilanteet on vieneet eri suuntiin, ja entinen elämä (jolloin kävin vain kotona nukkumassa) on vaihtunut kotona viihtymiseen. Eli ei kai se ole kaupungista kiinni, vaan kodista. Eli tavallaan en nytkäänn tunne muita "kotiäitejä" vaan yritän juuri saada itsestäni irti lähteä tutustumaan. Eli sen voi tehdä uudessakin kaupungissa.

Emme kuulu kirkkoon, eli MLL-perhekahvila olisi kiva bonus. Sitä ei Raumalla taida olla?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tavallaan jännittää jättää "kaikki" ja muuttaa. Mutta nyt pienen lapsen kanssa se on vielä helppoa. Vanhat ystävät on jääneet vauvaantumisen myötä kun elämän tilanteet on vieneet eri suuntiin, ja entinen elämä (jolloin kävin vain kotona nukkumassa) on vaihtunut kotona viihtymiseen. Eli ei kai se ole kaupungista kiinni, vaan kodista. Eli tavallaan en nytkäänn tunne muita "kotiäitejä" vaan yritän juuri saada itsestäni irti lähteä tutustumaan. Eli sen voi tehdä uudessakin kaupungissa.

Emme kuulu kirkkoon, eli MLL-perhekahvila olisi kiva bonus. Sitä ei Raumalla taida olla?

Seurakunnan perhekerhoissa silti voi käydä jos haluaa vaikka ei kuuluisi kirkkoon.

Yhteistyössä