Muutamme pois Suomesta, PYSYVÄSTI!

  • Viestiketjun aloittaja Helpotus
  • Ensimmäinen viesti
Perkok paskmaa
en ole koskaan ollut ulkomailla, mutta olen aina asunnut suomessa.
Sina olet nähnyt mailmaa, minä en. Miten voit arvostella muiden kokemuksia joita he eivät ole nähneet.
Minusta suomi on paska maa kun en ole nähnyt muutakaan paskaa.
Luulet olevasi viisas ja haukut muita mutta taidat itse olla aika typerä ihminen jos sitäkaan
 
Perkok paskmaa
en ole koskaan ollut ulkomailla, mutta olen aina asunnut suomessa.
Sina olet nähnyt mailmaa, minä en. Miten voit arvostella muiden kokemuksia joita he eivät ole nähneet.
Minusta suomi on paska maa kun en ole nähnyt muutakaan paskaa.
Luulet olevasi viisas ja haukut muita mutta taidat itse olla aika typerä ihminen jos sitäkaan

Tama on tarkoitettu "hepokatille"
 
"vieras"
Minä en muuttais sen takia, että kaikki ystäväni ja perheeni on Suomessa. Ilman heitä ei koti tuntuis kodilta :)

Joskus eläkkeellä vois alkaa asua talvikuukaudet etelässä, kesäistä Suomea en vaihtais mihinkään.
 
"Veronica"
Olen kyllä sitä mieltä, että keskituloisesta ylöspäin häviää enemmän kuin vastaavan tuloinen toisessa maassa. Esim. jenkkeissä ja kanadassa keskituloisena ostovoima on paljon parempi kuin täällä Suomessa. Toisaalta siellä(erityisesti usa) työelämä ja lasten koulumaailma on henkisesti ja psyykkisesti paljon rankempaa kuin Suomessa. Siellä pätee sanonta ui tai uppoa. Itselläni ja miehelläni ei edellytyksiä saada töitä ulkomailta mutta vaikka saisi niin lyhyiden asumiskokemuksien perusteella en kyllä muuttaisi jenkkeihin tai kanadaan...
 
Riippuu siitä mitä arvostaa.

En viihdy kylmässä. Vihaan ylikaiken sitä, että kiskotaan järjettömästi vaatteita niskaan niin itselle kuin lapsille, yritetään työntää rattaita lumihangessa hitaasti ja turhaan, lumisateella ja kamalassa myrskyssä pelkää ajavansa ojaan. Olen kesällä täysin eri ihminen. Rakastan kesää. Rakastan olla ulkona kesällä, kesävaatteita yms.

Suomessa kesä kestää korkeintaa muutaman kuukauden. Olisin paljon onnellisempi jos suurimman osan elämästäni asuisin muualla lämpimämmässä, edes Ranskassa ja vaikka tulisin viikon lomalle suomeen laskettelemaan ja nauttimaan tätä ihanaa pakkasta. Kyllä pakkanen pieninä annoksina on ihanan raikasta, mutta että melkein puolet elämästä. Ei kiitos.

Ja jos ei sitä lunta ole, niin sitten tätä sadesäätä. Tuulee, sataa, myrskyää. EI tiedä, mitä laittaisi päälle tai lähteekö edes ulos jos tulee hetken päästä karsea ilma.

Asun täällä, koska se toinen juttu, mitä arvostan myös paljon on täällä. Nimenomaan kehittynyt tekniikka ja muu siihen liittyvä. En uskaltaisi synnyttää esimerkiksi espanjassa. Hanasta tulee raikasta vettä, ei tarvitse pelätä, että joku kidnappaa lapsen, myy minut huoraksi tai raiskaa bussissa. Suomessa on myös kohtuu hyvät miehet. Arvostavat naista. Ei kaikki, mutta kulttuurisesti paljon paremmin kuin muualla.

Tässä juuri uutinen, jossa Intiassa pariskunta meni bussiin. Miestä lyötiin rautaputkella ja nainen joukkoraiskattiin. Molemmat heitettiin liikkuvasta bussista ulos.
 
"Vieras"
Mä taas en tykkää kovista pakkasista enkä myöskään helteistä. Helteistä vielä vähemmän...Ihanneasuinpaikka olis maa jossa olis aina syksy tai kevätsää, ei liian kylmä eikä kuuma. Ja asuisin merenrannalla... Utopiaa.
 
[QUOTE="Vieras";27724665]Mä taas en tykkää kovista pakkasista enkä myöskään helteistä. Helteistä vielä vähemmän...Ihanneasuinpaikka olis maa jossa olis aina syksy tai kevätsää, ei liian kylmä eikä kuuma. Ja asuisin merenrannalla... Utopiaa.[/QUOTE]

Viileä kesä on kyllä mustakin se paras sää :) Ulkomailla välillä kyllä se liikakuumuus on aika tuskasta. Siihen kyllä kuulemma tottuu. En kyllä muuttaisi mihinkään espanjaan muutenkaan. Ranska olisi ihana :)
 
momoooo
Isämiestä taitaa vituttaa, kun ei ite pääse täältä mihinkään.. Kun kaikki pitää nähdä nin negatiivisesti.. Sitä se piemys tettää.. Kaikki naama norsunvituilla ja murjottaa ja ettii asioista vaan huonoja puolia.

Ja Ap:lle.. Tervetuloa tänne lämpimään! Itse 11v täällä asuneena en voi kun suositella!
 
Onnea:flower: ne muuttaa ketkä uskaltaa. Onhan toi iso elämän muutos.:D
En mäkään suomesta tykkää, täällä mättää monikin asia nykypolitiikka(kokoomus:mad:), verotus, talvi, ihmiset, listaa voisi jatkaa loputtomiin.
Itse haluaisin muuttaa japaniin.:heart:
 
"vieras"
Onnea:flower: ne muuttaa ketkä uskaltaa. Onhan toi iso elämän muutos.:D
En mäkään suomesta tykkää, täällä mättää monikin asia nykypolitiikka(kokoomus:mad:), verotus, talvi, ihmiset, listaa voisi jatkaa loputtomiin.
Itse haluaisin muuttaa japaniin.:heart:
Itse en näe tuota minään rohkeus-kysymyksenä. Kyllä munkin rohkeus riittäisi ulkomaille muuttoon, mutta kun vaan ei ole halua jättää ystäviä ja perhettä tänne. Mies ja lapset toki on lähiperhe ja sehän tietty lähtis mukaan, mutta eipä sinne paljoa ystäviä ja muuta perhettä varmaan sais. Sen takia ei muuteta, vaikka kylmää talvea inhoan itsekin. Joskus eläkeiässä vois tosiaan alkaa asua talvikaudet muualla ja kesät vain Suomessa.
 
"Mama72"
Olen itse ollut Espanjassa 20 vuoden ajan lyhyempiä ja pidempiä aikoja usemman kerran vuodessa. Puhun espanjaa sujuvasti, niin hyvin että voisin siellä olla töissä. Ehkä tulevaisuudessa olemmekin koko perhe siellä tai Ranskassa.

Mutta niin paljon olen vuosien varrellan nähnyt suomalaisia yrittäjiä siellä kaatuvan, että kateeksi ei ole käynyt. Liikeideat ovat heppoisia, luotetaan suomalaisiin asiakkaisiin (ei riitä), tehdään kampaajan / kosmetologin töitä aamusta iltaan pienellä palkalla tai perustetaan "ravintola" ilman koulutusta ja kokemusta... voi voi voi.

Espanjan työttömyys on megaluokkaa. Olen aikoinani päätynyt siihen, etten sieltä hakenut töitä - koska en olisi saanut ambitioitani vastaavaa mitenkään. Nyt on sitten ura ja perhe Suomessa, ja vaikka ilmat, verotus & yleinen köppäisyys ovat mitä ovat, niin tiedän ettei ruoho ole välttämättä vihreämpää aidan toisella puolella.

Onnea yritykseen päästä sisälle espanjalaiseen yhteiskuntaan ja kulttuuriin. Toivottavasti osaatte kielen hyvin, se on ainoa keino kuulua johonkin paikkaan. Toki jos suomipiireissä pyörii, niin sitten ei mitään väliä.

Ja useinhan se aurinkokin paistaa (ainakin Kanarialla), mutta esim. Aurinkorannikolla on kylmää ja koleaa nyt ja etenkin tammi-helmikuussa. Asunnot ovat kosteita ja koleita marmorilattioineen ja yleensä vielä ankeita (vuokra-asunnot) - sisutuksesta ei ole tietoakaan.

Onnea pesänrakennukseenne siellä!
 
"mies"
Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;27098186:
Kun asenne on tuollainen, niin rohkenen epäillä, että parin vuoden "kuherruskuukauden" jälkeen se uusikin kotimaa alkaa vaikuttaa samanlaiselta "paskalandialta". Itse se elämä on itselleen tehtävä, asuipa sitten missä tahansa.

Onnittelut kuitenkin uusista tuulista ja uusista töistä!
Kokemuksesta voin sanoa että tämä on täysin totta. Ensimmäinen vuosi on hauskaa ja ihmeellistä, toinen ja ehkä kolmaskin on mukavaa ja siitä alkaa pikku hiljaa kasvava vitutus ja alkaa näkemään ja ymmärtämään että Suomi on itse asiassa aika helvetin hyvä maa kylmiä talvia lukuunottamatta. Asuin itse kymmenen vuotta Suomen ulkopuolella useissa paikoissa ja palasin sitten omasta tahdosta Suomeen. Nykyään huvittaa nämä juntit jotka haukkuvat tätä maailman ykköshyvinvointivaltiota "paskalandiaksi" ja muuksi kun eivät oikeasti edes tiedä mistään mitään.

Onnea matkaan. Parasta ulkomailla asuessa oli itselle se että oma maailmankatsomus laajeni eksponentiaalisesti ja opin arvostamaan tätä upeaa kotimaata.
 
"vieras"
Onnea vaan uusiin tuuliin! Muistanpa vaan, kun kaveri muutti Espanjaan ja pian laittokin viestiä, että tämä on kamala maa, ihan hirveetä rasistiporukkaa, ainoot ystävät on muita ulkomaalaisia. Espanjalaiset olivat suhtautuneet nuo vie meidän työt ja naiset tyylisesti ulkomaalaisiin, kuulostaako tutulta ;)
 
vieraas123
[QUOTE="hepokatti";27098973]Täällä on pidetty huolta että "hampaat ei tipu suusta". Lääkäriin olen päässyt ilman vakuutuspapereita tai Visa-korttia. Samat oikeudet on lapsillanikin.[/QUOTE]


suomessa on miljoona köyhää ja julkiselle ei pääse hoitoon ,eli hampaat kyllä mätänevät suuhuun ja ei saa muitakaan sairaalapalveluja, jos ei ole rahaa käyttää yksityisiä.
 
"Sanna"
[QUOTE="vieras";27100102]Miksi niin moni ajattelee että se on rahasta kiinni missä on onnellinen? Suomesta puuttuu sisältö, elämä. On vain pitkät talvet ja jurot ihmiset. Sitä on vaikea ymmärtää jos ei ole maailmalla ollut eikä tunne hyvin muita kuin suomalaisia, mutta näin se on. Itse lähden vaikka nälkäpalkalla pois täältä, enkä myöskään takaisin aio tulla kun joskus pois pääsen.[/QUOTE]

Aivan samaa mieltä jokaisessa maassa on plussansa ja miinuksensa mutta oikeesti palasin juuri Suomeen ja nimenomaan täältä puuttu se vilinä ja vilske. Innokkuus ja uteliaisuus. Sitä kaipaan ja sen vuoksi vielä tod.näköisesti lähden taas pois. Nyt tulin työn perässä takaisin mutta katsotaan.

Tsemppiä ja onnea uudessa maassa! :)
 
Teinien äiti
Te onnelliset - olen kateellinen :) Itse oltiin niin tyhmiä, että mietittiin poismuuttoa liian myöhään. Lapset olivat jo niin isoja, että eivät halunneet jättää koulua, kavereita jne. Emmekä missään tapauksessa aio repiä alpsia juuriltaan vaan nyt rauhassa odottelemem, että lentävät pois pesästä ja tulevat toimeen omillaan. Sen jälkeen jätetään tää Paskalandia välittömästi. Ja uusi maa on kuitenkin vain parin lentotunnin päässä joten lapset pääsevät helposti meille ja me katsomaan heitä. Ja syvällä sydämessäni tietysti toivon, että muuttaisivat perässä... Mutta tänne konkurssiin menvään maahan emme jää - täällä mennään koko ajan laspäin henkisesti ja fyysisesti. Niin, ja ei olla sossussa mekään käyty koskaan ja kummallakin on hyvä työpaikka.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Teinien äiti;28349632:
Te onnelliset - olen kateellinen :) Itse oltiin niin tyhmiä, että mietittiin poismuuttoa liian myöhään. Lapset olivat jo niin isoja, että eivät halunneet jättää koulua, kavereita jne. Emmekä missään tapauksessa aio repiä alpsia juuriltaan vaan nyt rauhassa odottelemem, että lentävät pois pesästä ja tulevat toimeen omillaan. Sen jälkeen jätetään tää Paskalandia välittömästi. Ja uusi maa on kuitenkin vain parin lentotunnin päässä joten lapset pääsevät helposti meille ja me katsomaan heitä. Ja syvällä sydämessäni tietysti toivon, että muuttaisivat perässä... Mutta tänne konkurssiin menvään maahan emme jää - täällä mennään koko ajan laspäin henkisesti ja fyysisesti. Niin, ja ei olla sossussa mekään käyty koskaan ja kummallakin on hyvä työpaikka.
Tiedät siis varmuudella jonkun maan parin tunnin lentomatkan päässä, joka ei kuulu EU:hun (turvassa konkurssilta), Venäjä? (Norjaanhan ei kestä paria tuntia)
 
"vieras"
Mua ainakin huvittaa, että jonkun mielestä Suomi on "Paskalandia". Totta kai täällä on kylmät kelit ja ihmiset tykkää jurottaa kotona omissa nurkissa.

Olen asunut Espanjassa vuoden verran, enkä todellakaan jaksa hehkuttaa sitä. Toki monet nauttivat lämmöstä, mutta minulle +30 astetta alkaa olla liikaa, ja sisämaassa on monta kuukautta tukahduttavan kuumaa. Talvella onkin sitten petollisen kylmä ja rannikolla on koleaa. Kuiva pakkasilma tuntuu miellyttävämmältä kuin jatkuva kostea ilma, ja kosteus tuntuu huonommin eristetyissä taloissa sisälläkin (nihkeät petivaatteet jne).

Suomessa on ihanaa mennä virastoihin ja muihin asiointipaikkoihin, kun voi luottaa niiden noudattavan aukioloaikoja ja virkailijoiden olevan ajan tasalla. Espanjassa oli usein härkätaistelu tai jokin pyhimyksen juhlapäivä, minkä vuoksi esim. pankki saattoi olla kiinni. Paperinpyörittely oli aivan käsittämätöntä, ja siihen verrattuna Kelan kanssa asiointi on suorastaan ilo.

Espanjalaisten työmoraali on suomalaisesta näkökulmasta surkea, tosin pomon ilmaantuessa näköpiiriin ollaan niin tehokasta että. Olen esim. istunut toimistossa ja odottanut voivani kertoa asiani, kun asiakaspalvelija läpätti puhelimeen päivällissuunnitelmiaan (luuli ehkä etten ymmärtänyt).

Ylipäätään koko espanjalaisen mentaliteetin omaksuminen oli vaikeaa, sellainen odotteleminen ja verkkaisuus. Ehkä siihen kuitenkin pääsee sisälle, kun asuu maassa useamman vuoden. Espanjassakin on paljon hienoja juttuja, mutta jos minun vertailussani Espanja on se paskamaa, eikä todellakaan Suomi. Mutta makuja on monia, matkaliput voi aina ostaa minne tahansa ja lähteä rohkeasti kokeilemaan ja näkemään uutta.
 
Teinien äiti
[QUOTE="vieras";28349717]Tiedät siis varmuudella jonkun maan parin tunnin lentomatkan päässä, joka ei kuulu EU:hun (turvassa konkurssilta), Venäjä? (Norjaanhan ei kestä paria tuntia)[/QUOTE]

Ei kuulu EU:hun - ???? Kyllä kuuluu EU:hun ja olemme siellä todella paljon oleskelleet joten kokemusta on.

En sanonut, että mikään maa on turvassa konkurssilta, mutta Suomi on konkkaan menossa ja kovaa vauhtia. Tuloerot kasvavat = rikollisuus kasvaa, aikuiset ja lapset voivat pahoin, lemmikkejä vihataan, sairaanhoito pitäisi olla ykkösluokkaa, mutta on todella surkeata, eläkeikää nostetaan´= nuoret eivät pääse töihin ja oppivat elämään sossutuella jne. loputon lista.

Kannattaa matkustella ihan ajan kanssa esim. Saksa, Itävalta jne. niin huomaatte oikeasti kuinka kuinka huonosti täällä on asiat. Käykääpä normaalisti ruokakaupassa ja huomaatte kassalla miettivänne, että ottikohan kasas sinulta liian vähän rahaa. Huonekalukaupassa ihmettelet, että miksi helvetissä meillä maksetaan vähänkään laadukkaammasta (ei Sotka) huonekalusta puolet enemmän kuin muualla.

Joo, Suomessa on juotava vesi mitä arvostan yli kaiken, mutta samoin Itävallassa on vähintään yhtä laadukas juomavesi kuin täällä.
 
"Manta"
Älkäähän nyt aikuiset ihmiset viitsikö provosoitua yhden ilmeiesti alemman sosiaaliluokan edustajan hihkunnasta, hyvä hänelle ja toivottavasti saa mukavia elämänkokemuksia siellä. Onneksi ketään ei nykyään ole tuomittu jäämään Suomeen, nyt saa mennä ja tulla miten huvittaa. Nyt kaikki nautitaan vapaudesta ja ollaan kiitollisia että ollaan elossa!! Rahan puute ja jurous on vain tekosyitä ettei vois tehdä itseään onnelliseks :D
 
"Vierailija"
[QUOTE="hepokatti";27098973]On hienoa että ihmiset uskaltaa lähteä muuallekin.

Mutta tuot KAKARAMAISTA niin juuri ihan pentumaista agstista "vitun paskamaa" juttua en voi sietää. Se kertoo tarpeeksi ihmisestä. Ihan liikaa itseasiassa. Kyse siis tosiaan on jostan keskenkasvuisesta muijasta jolla tajunnan taso on jokseenkin alhainen. Sellainenk kiittämätön pirun nulikka. Suomessa on oikeasti aarettömän paljon hyvää.
[/QUOTE]

Yksinkertaisuudesta kai se kertoo, ettei tiedä tai tiedosta asioiden laitaa. Ei tiedä politiikasta tai yhteiskuntajärjestelmästä mitään, vaan maasta tehdään "analyysi" jonkun sään ja ihmisten käyttäytymisen perusteella - eli ihan yhtä tyhjän kanssa.

Onhan se totta, että suomessa on pimeä talvi, jolloin ihmiset menevät kuoreensa. Se on mielestäni negatiivisin asia suomessa, joka saa aina ajoittain haaveilemaan asumisesta muualla. Kuitenkin tiedostan nämä faktatkin, joten tuskin tulee lähdettyä, ainakaan lopullisesti. Lomailu kerran, kaksi vuodessa on ihan sopiva, on aina mukava palata :)
 

Yhteistyössä