Muutamme pois Suomesta, PYSYVÄSTI!

  • Viestiketjun aloittaja Helpotus
  • Ensimmäinen viesti
Miten saimme töitä? Ihan tää perus tutun-tutun kautta. Eli siis kuten sanoin, niin sukulaisia asuu siellä ja jo sillon kun he sinne muuttivat, niin kertoivat, että mulle olis töitä siellä sillä alalla, jonka koulutus mulla on. Mies sais töitä samaakautta ja tekee töitä toisen sukulaismiehen alaisena.
Ei välttämättä osoita kovin vahvaa kykyä integroitua uuteen, kun jo lähdössä työpaikat hommataan sukulaisten ja tuttavien välityksellä... Veikkaanpa, että kyyti tulee vielä olemaan kylmää, mutta sekin kannattaa ottaa vastaan avoimella mielellä ja muistaa, että kaikki, mikä ei tapa, vahvistaa!
 
Helpotus
Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;27098410:
Ei välttämättä osoita kovin vahvaa kykyä integroitua uuteen, kun jo lähdössä työpaikat hommataan sukulaisten ja tuttavien välityksellä... Veikkaanpa, että kyyti tulee vielä olemaan kylmää, mutta sekin kannattaa ottaa vastaan avoimella mielellä ja muistaa, että kaikki, mikä ei tapa, vahvistaa!
Ei välttämättä ei. Tätä nyt on pienessä mittakaavassa kuitenkin Suomessa tehty, joten aivan ventovierasta hommaa ei ole mennä uutena ihmisenä vieraaseen paikkaan. Mitä noihin työnsaanteihin tulee, se on kylmä fakta, että maassa, jossa työt ovat muutenkin kivan sijasta kallion alla, ulkomaalaisien on lähes poikkeuksetta pakko käyttää tuttuja välikäsiä, jotta töitä löytyy. Meistäkin kuitenkin toinen on täysin maan asukkaiden armoilla alkaessaan yrittäjäksi.
 
Helpotus
Ei välttämättä ei. Tätä nyt on pienessä mittakaavassa kuitenkin Suomessa tehty, joten aivan ventovierasta hommaa ei ole mennä uutena ihmisenä vieraaseen paikkaan. Mitä noihin työnsaanteihin tulee, se on kylmä fakta, että maassa, jossa työt ovat muutenkin kivan sijasta kallion alla, ulkomaalaisien on lähes poikkeuksetta pakko käyttää tuttuja välikäsiä, jotta töitä löytyy. Meistäkin kuitenkin toinen on täysin maan asukkaiden armoilla alkaessaan yrittäjäksi.
kiven*
 
"haaveilija"
Onpa täällä nurisevaa porukkaa.
Paljon Onnea elämälle siellä Espanjassa. Täällä yksi vilukissa ei kaipaa Suomen talvea. Suomessa pidättelee perinteisen sos.elämän lisäksi liian hyvä työpaikka hukattavaksi. Ehkä kun aikani olen täällä tahkonnut ja mies myös niin singahdetaan lämpimään ainakin talviksi.
 
"Misty"
No, sen pari vuotta kun ehdit uudessa maassa asua, niin nousee sen "paskalandiankin" arvo kummasti. Itsekin ulkomailla (nytkin) asuneena ja siellä myös viihtyneenä voin kertoa ettei kaikki ole niin mustavalkoista. Suomalaista sielua ja "maalaista ajattelutapaa" ei hetkessä pois pyyhitä jos koskaan. Monet sellaiset asiat, jotka itselle ovat itsestäänselvyyksiä, ovat toisaalla luksusta tai niitä ei edes ole. Mutta onneksi elämä opettaa! :) Ja en kiistä, etteikö Suomi joissakin asioissa olisi aikamoinen p**kakolo, mutta toisissa asioissa sitten jotain ihan muuta. Säännöllisesti kun pääsee pois, niin takaisin tulleessa Suomi maistuu aina mahtavalle. ;)
 
  • Tykkää
Reactions: versatile
hohhoijjakkaa
No minä olen ainakin iloinen siitä, että saan asua suomessa! Otetaan huomioon, että suomessa ei ole suuria luonnonkatastrofeja, suomessa ei ole (hiv, malaria, hepatiitti) tai muita kulkutauteja yleisemmin, töitä on kohtuullisen hyvin ja palkallakin tulee toimeen, emme kärsi sodista tai jatkuvista terrori-iskuista, öisin ei ole ulkonaliikkumiskieltoja. Voin vaan kiittää sitä että olen suomeen syntyntyt. Toki jos jatkuva lumi-räntä-sohjo alkaa tökkimään mikä estää ottamaan ensimmäisen vapaan lennon ja lentämään auringon alle. Minut on luotu tänne ja ehkä siitä syystä osaan elää esimerkiksi asian kanssa, että joka vuosi se kylmä talvi tulee , mutta aina siitä on selviydytte. Nautin niin paljon kun vain voin<3
 
  • Tykkää
Reactions: Marakatti
Vieraana vieraassa talossa
[QUOTE="vieras";27098590]Paskalandia nimeltä Suomi sitten elättää epsanjalaiset ja siinä mielessä Suomi tosiaan on paskalandia.[/QUOTE]

Osaatko kertoa miks Espanja muuten on siinä jamassa, jossa se nyt on? Siksi, että se on aina ollut maa, jossa sen kansalaisilla on hyvä olla. Ilmaset bussit.. Vanhukset ja pitkäaikaissairaat ovat saaneet lääkkeensä ilmasiks.. Nyt he maksavat niistä itse 10%. Mä näen asian niin, että asiat ei olis niin kun ovat, jos muut maat ei olis alkaneet ahneiks. Jossei ne olis työllistäneet kiinalaisia, vaan pitäneet ensimmäisenä omiensa puolia ja työllistäneen kiinalaisia Euroopan kansalaisten sijaan.
 
Ken guru
[QUOTE="Misty";27098594]No, sen pari vuotta kun ehdit uudessa maassa asua, niin nousee sen "paskalandiankin" arvo kummasti. Itsekin ulkomailla (nytkin) asuneena ja siellä myös viihtyneenä voin kertoa ettei kaikki ole niin mustavalkoista. Suomalaista sielua ja "maalaista ajattelutapaa" ei hetkessä pois pyyhitä jos koskaan. Monet sellaiset asiat, jotka itselle ovat itsestäänselvyyksiä, ovat toisaalla luksusta tai niitä ei edes ole. Mutta onneksi elämä opettaa! :) Ja en kiistä, etteikö Suomi joissakin asioissa olisi aikamoinen p**kakolo, mutta toisissa asioissa sitten jotain ihan muuta. Säännöllisesti kun pääsee pois, niin takaisin tulleessa Suomi maistuu aina mahtavalle. ;)[/QUOTE]

Minä niin allekirjoitan tuon. Kannustan kyllä ihmisiä kokeilemaan sitä ulkomailla asumistakin. Jotkut tosiaan pitävät niin paljon että jäävät sille tielleen. Itse opin arvostamaan Suomea ja suomalaisuutta enemmän kuin koskaan vaikken ulkomailla kärsinytkään vilua enkä nälkää. Ja USA:ssa asuin useita vuosia.
 
"hepokatti"
On hienoa että ihmiset uskaltaa lähteä muuallekin.

Mutta tuot KAKARAMAISTA niin juuri ihan pentumaista agstista "vitun paskamaa" juttua en voi sietää. Se kertoo tarpeeksi ihmisestä. Ihan liikaa itseasiassa. Kyse siis tosiaan on jostan keskenkasvuisesta muijasta jolla tajunnan taso on jokseenkin alhainen. Sellainenk kiittämätön pirun nulikka. Suomessa on oikeasti aarettömän paljon hyvää.

Mä olen itse asunut 7 eri maassa työnpuolesta ja lyheyempiä jaksoja ollut yhteensä 15 eri maassa. Kaikissa maissa on puolensa, kaikissa hyvää ja kaikissa huonoa. Ei tulisi mieleenkään mollata mitään maata sen enempää tai nostaa jotain jalustalle. Mutta Suomi on mun kotimaani. Jo ihan siksi että täällä mulla on ollut mahdollisuus koulutautua liki ilmaiseksi ammattiini. Täällä on pidetty huolta että "hampaat ei tipu suusta". Lääkäriin olen päässyt ilman vakuutuspapereita tai Visa-korttia. Samat oikeudet on lapsillanikin.
 
"KiviäkinKiinnostaa"
Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;27098215:
Voih, Espanja on jo käytännössä konkurssissa ja parin vuoden päästä se lienee sitä jo ihan virallisestikin. :(

Espanjan konkurssi ja eurovelkakirjat — sampsa
Haittaakse meitä? Te syydätte meille kuitenkin rahaa että pärjätään. :D
No joo, oikeasti kyllä Espanjan ja muutaman muunkin maan talousasiat on todellakin persiillään. Itselläni töitä riittää Espanjassa ja olen alalla joka työllistää aina, mutta on tää koko taloussotku oikeasti iso ongelma. Pois en enää Espanjasta muuta elei nyt tulivuori posahda tuos naapurisaarella. Suomeakaan en kyllä unohda ja nytkin olen täällä kaksi viikkoa käymässä.
 
vv
[QUOTE="Jäämies";27098464]Kun jää työttömäksi niin ei tarvitse ainakaan nähdä nälkää kylmässä. Aurinkoa riittänee ympärivuoden suomalaisen mittapuulle :D[/QUOTE]

Joo, mutta tiesitkö, että Espanjassa ei makseta työttömyyskorvausta kovinkaan montaa kuukautta? :D Siinä vaiheessa voi tulla ikävä Suomeen.
 
"vieras"
Osaatko kertoa miks Espanja muuten on siinä jamassa, jossa se nyt on? Siksi, että se on aina ollut maa, jossa sen kansalaisilla on hyvä olla. Ilmaset bussit.. Vanhukset ja pitkäaikaissairaat ovat saaneet lääkkeensä ilmasiks.. Nyt he maksavat niistä itse 10%. Mä näen asian niin, että asiat ei olis niin kun ovat, jos muut maat ei olis alkaneet ahneiks. Jossei ne olis työllistäneet kiinalaisia, vaan pitäneet ensimmäisenä omiensa puolia ja työllistäneen kiinalaisia Euroopan kansalaisten sijaan.
Espanja on huonossa jamassa koska siellä on eletty yli sen mihin on varaa. Suomikin on parin kolmen vuoden kuluttua samassa suossa kaulaansa myöden.

Työllistetään vain eurooppalaisia kiinalaisten sijasta, mutta oletko sinä valmis maksamaan esim kännykästä 4.000 euroa, vai kelpaako sittenkin se kiinalaisen tekemä satasen känny paremmin sun lompakolle?
 
Onnea uuteen kotimaahan! :)

Joskus mietin tuota Suomenkaipuuta mitä niin usein povaillaan, samoin kuin sitä että ensihuuman jälkeen uusi kotimaa alkaa ärsyttämään jne.

Itselle tulee tammikuussa täyteen 9 Ruotsissa vietettyä vuotta mutta vielä en ole tuollaista kokenut. Tosin en lähtiessäkään kokenut Suomea paskamaaksi tai Ruotsia onnelaksi. Itse vain koin että haluan jonnekin muualle ja Ruotsi oli mukavan lähellä, kieli helppo, tuttuja oli jonkin verran ja töitäkin löytyi eli muutto helppo. Heti koin että tämä sopii minulle paremmin ja tuolla mielellä olen yhä. Näinköhän sitten joskus mieli vielä muuttuu?
 
  • Tykkää
Reactions: BootyPeppi
"vieras"
Onnea uuteen kotimaahan! :)

Joskus mietin tuota Suomenkaipuuta mitä niin usein povaillaan, samoin kuin sitä että ensihuuman jälkeen uusi kotimaa alkaa ärsyttämään jne.

Itselle tulee tammikuussa täyteen 9 Ruotsissa vietettyä vuotta mutta vielä en ole tuollaista kokenut. Tosin en lähtiessäkään kokenut Suomea paskamaaksi tai Ruotsia onnelaksi. Itse vain koin että haluan jonnekin muualle ja Ruotsi oli mukavan lähellä, kieli helppo, tuttuja oli jonkin verran ja töitäkin löytyi eli muutto helppo. Heti koin että tämä sopii minulle paremmin ja tuolla mielellä olen yhä. Näinköhän sitten joskus mieli vielä muuttuu?
Mitä sä tällä suomalaisella palstalla teet jos et kaipaa Suomea?
 
"hepokatti"
Onnea uuteen kotimaahan! :)

Joskus mietin tuota Suomenkaipuuta mitä niin usein povaillaan, samoin kuin sitä että ensihuuman jälkeen uusi kotimaa alkaa ärsyttämään jne.

Itselle tulee tammikuussa täyteen 9 Ruotsissa vietettyä vuotta mutta vielä en ole tuollaista kokenut. Tosin en lähtiessäkään kokenut Suomea paskamaaksi tai Ruotsia onnelaksi. Itse vain koin että haluan jonnekin muualle ja Ruotsi oli mukavan lähellä, kieli helppo, tuttuja oli jonkin verran ja töitäkin löytyi eli muutto helppo. Heti koin että tämä sopii minulle paremmin ja tuolla mielellä olen yhä. Näinköhän sitten joskus mieli vielä muuttuu?
Tämä on se terveempi ja fiksun tapa asioita ajatella ja ymmärtää. Eli että yksikään maa tässä maailmassa ei ole mikään onnela. Jokaisessa puolensa. Yksi maa sopii toiselle, toinen toiselle jne.

Ap tapa ilmaista asiaa on minusta äärimmäisen "vähännähnyt". Siksi hyvä että häntä on tässä ketjussa kurmoootettu. Josko vaikka kasvaisi aikuisemaksi "paskamaa" -ideologiastaan
 
[QUOTE="vieras";27099323]Mitä sä tällä suomalaisella palstalla teet jos et kaipaa Suomea?[/QUOTE]

Se että joku asia sopii paremmin tarkoittaa automaattisesti ettei koskaan voisi kaivata mitään muuta?

Ei, en ole kaivannut takaisin Suomeen asumaan mutta suomalaisia ihmisiä kyllä kaipaan.
 

Yhteistyössä