Muuta apua hampaiden narskutteluun kuin purentakisko?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla loppui päänsäryt kun opettelin rentouttamaan leuat ennen nukkumaanmenoa. Mutta narskuttelusta en sitten tiedä, joskus aamuisin tuntuu, että olen narskutellut yöllä hampaita.

Narskuttelun loppumisen takaa suoritettava Botuliini(Botox)-hoito. Toimenpiteessä purentalihakseen molemmin puolin kasvoja ruiskutetaan 3-4 kohtaan/puoli pieniä määriä Botoxia. Sen seurauksena muutamassa päivässä purentalihakset rentoutuvat ja hampaiden narskutus loppuu. 2 viikon kuluttua voi tarvittaessa Botoxia lisätä jos tulos tuntuu olevan epätäydellinen. Useimmiten kerta-hoidolla saavutetaan pysyvän hampaiden narskutuksen loppumisen.

Joo, mä olen kans saanut joskus ohjeet leukojen jumppaamiseen ja rentouttamiseen ennen nukkumaan menoa. Eli esim. avaa suuta mut painaa kädellä vastaan ja sit rentoutaa. Lisäksi tekee suurennellusti vokaalit läpi oikein venytellen jne. Jos itse on laiska, suosittelen avun hakemista Voice Massagesta! On siis puhelihaksiin keskittyvä hierontamuoto. Sattuu mutta toimii!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Narskuttelun loppumisen takaa suoritettava Botuliini(Botox)-hoito. Toimenpiteessä purentalihakseen molemmin puolin kasvoja ruiskutetaan 3-4 kohtaan/puoli pieniä määriä Botoxia. Sen seurauksena muutamassa päivässä purentalihakset rentoutuvat ja hampaiden narskutus loppuu. 2 viikon kuluttua voi tarvittaessa Botoxia lisätä jos tulos tuntuu olevan epätäydellinen. Useimmiten kerta-hoidolla saavutetaan pysyvän hampaiden narskutuksen loppumisen.

Ja nyt sä vasta ton kerrot. Mie jauhoin varmaan vuoden kiskoa.

Alkuperäinen kirjoittaja äijäx:
Mulla autto kisko.

Terapian tarpeessa?

http://www.mtv3.fi/helmi/hyvinvointi/artikkeli.shtml/587267?hyvinvointi-voin_hyvin-terveys

Kaikki oireet löytyykin ja vähän enemmänkin. Tätä ollut jo vuosikymmenen.

Mistähän tuon käsittelyn saa ja mihin hintaan?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Mistähän tuon käsittelyn saa ja mihin hintaan?

http://www.botuliiniklinikka.fi/sairaus_hammass.html

Tuossa on osoite, en osaa laittaa linkkiä

Auttaisikohan viisaudenhampaiden poisto? Sanottu vaan noista aina, että ei poisteta, kun kerran mahtuvat olemaan. Mutta jos ne ei sitten mahdukaan?

Oon 25 v., ja kaikki viisurit on vielä tallella. Hammaslääkäri sanoi, että poistetaan vasta sitten jos/kun reikiintyvät tai alkavat vaivaamaan. Viisurini ovat puhjenneet ihan ok, vaikka osoittavat vähän poskiinpäin. Eli voidaan poistaa myöhemmälläkin iällä.

Mulla ollut purentakisko 2-3v, ei auta ja edelleen puren joka yö hampaita yhteen, kärsin jatkuvasti päänsärystä, niskasärystä, väsymyksestä ym. Onko sulla vieras kokemusta tuosta botuliinihoidosta? Onko kallis? Menenkin heti lukemaan linkin...

Alkuperäinen kirjoittaja omakohtainen kokemus:
Vähentämllä stressiä ja laittamalla oman elämänsä muutenkin kuntoon.

Hmm. Kaikki on kyllä kunnossa. Tosiaan tätä on jatkunut jo yli 10 vuotta, joten elämä on ollut erilaistakin, eikä sen parempaa tai huonompaa nytkään.

Vyöhyketerapia tai muu hieronta voi auttaa! Itse soittelisin muutamille vyöhyke- ym. terapeuteille ja kyselisin vaihtoehtoja ja valitsisin sitten pätevimmän kuuloisen.

Itselläni on kisko, ja olen siitä täysin riippuvainen. Toimii kuin unelma. Tosin kerran ennen kiskoa eräs matkalla tapaamani jonkinlainen vaihtoehtohoitohieroja hieroi leukojani ja vaiva oli pari viikkoa poissa, mutta palasi sitten.

Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:
Auttaisikohan viisaudenhampaiden poisto? Sanottu vaan noista aina, että ei poisteta, kun kerran mahtuvat olemaan. Mutta jos ne ei sitten mahdukaan?

Ei ainakaan mulla auttanut. Kaikki viisaudenhampaat poistettu ja narskuttelu jatkuu. Itse olen pienestä asti narskutellut (likemmäs 10-15 vuotta), eikä muita jälkioireita ole ollut kuin hampaissa.. Purentakiskon laittoa olen harkinnut, sillä poikaystävä ei pysty kunnolla nukkumaan kun heräilee (kuulemma) todella kovaan narskutukseeni :D

Niin ja mistä lie johtuu tuo narskutteleminen kun en koe olevani erityisen stresssaantunut mistään.. liekkö alitajunnassa sitte jotain :)

Ei se kisko auta mihinkään muuta kuin siihen että hampaat ei kulu. Ei se sitä narskuttelua poista. Taitaa olla botuliini ainoa toimiva keino. Otanpa asiasta selvää soittamalla tuonne klinikalle. Olis kiva tietää jotta jos tuo botoxi rentouttaa lihaksia niin onko sen jälkeen "monttu" auki niinku jollaki ssstanan muumiolla vai tä?! :D

"Olis kiva tietää jotta jos tuo botoxi rentouttaa lihaksia niin onko sen jälkeen "monttu" auki niinku jollaki ssstanan muumiolla vai tä?! " Hahaa, repesin, olisin varmaan just sen näköinen ja kuolaisin:D

Jos soitat "joujou" niin kerro tänne mitä sanoivat:)

Hei kaikki narskuttelusta kärsivät kanssaihmiset. Omasta kokemuksesta voin kertoa ettei purentakiskon vaikutus ala ihan heti. Sitä täytyy käyttää pari kuukautta ennenkuin vaikutus alkaa näkyä.

Mulle lääkärini määräsi rauhoittavia, lääkkeitä jotka rentouttaa lihaksia, jotta pääsisin eroon narskuttelusta. Ja ne auttoivat yhdessä kiskon kanssa. Lääkitys on Oxamin 15 mg illalla ennen nukkumaanmenoa.

Miulla tohon narskutteluun auttoi (hitaasti tosin, mutta kuitenkin) se, että opettelin tietoisesti rentouttamaan itseni nukkumaan käydessä. Kiskon opin ottamaan unissani pois, joten siitä ei ollut suurta apua :/
Paras apu oli ehkä kuitenkin se, että hammaslääkäri tasapainotti purentani. Ilmeisesti epätasapainossa oleva purenta jotenkin laukaisi sen narskuttelun. Se oli tosi pieni homma, mutta entinen hammaslääkärini ei sanallakaan sanonut moisesta vaihtoehdosta. Kaikki hammaslääkärit sitä eivät kai osaakaan. Tasapainotuksen jälkeen narskuttelu on loppunut kokonaan. Joskus vieläkin puren hampaita yöllä yhteen (tiedän sen siitä, että joku hammas kipeytyy), mutta se narskutuksen aiheuttama saatanallinen pääkipu on jäänyt ihan unholaan. Onneksi.

Yhteistyössä