Onko muilla reilu 1 vuotiailla hampaiden harjaus kamalaa tahtojen taistelua???

  • Viestiketjun aloittaja huuhhuh :D
  • Ensimmäinen viesti
ap.
Alkuperäinen kirjoittaja liisa lapamato:
Ei ollenkaan. 1,5v tulee innoissaan vessaan ja hihkuu että ampaat, ampaat :D Tahnaa laitetaan kun on niitä poskareitakin ollut jo jonkin aikaa..laitettiin kyllä ennenkin jo ;)
Ääh, kirjoitin tuossa ylempänä että kun KULMAHAMPAAT on tullut, niin enemmän tahnaa, tarkoitin kyllä nimenomaan näitä POSKIHAMPAITA! :D
 
Suzyanne
Alkuperäinen kirjoittaja Lampaan vaatteissa:
Jep. Kovin hyvää tulosta ei varmasti tule kun taapero pitää väkisin leukoja kiinni.. Ja sitten sohitaan sieltä täältä minne harja mahtuu :/
Joo täälläkin juuri näin. Poika 1 v., melkein pelottaa missähän kunnossa hampaat mahtaa jo olla.. :xmas:
 
vieras
Nykysuositus on että heti 6kk iästä alkaen lasten hammastahnaa, eikä tarvitse olla apteekkikamaa vaan ihan marketista.

Anna lapsen harjata sinun hampaasi ensin, pidä kuuliaisesti suuta auki ja kehu miten hienosti sujui. Sitten vaihdatte osia. Voitte vaikka harjata yhtä aikaa toistenne hampaita, kunhan ne hampaat vaan saadaan harjatuksi.

Ota lapsesi kanssa tapa, että kun hampaita harjataan, niin äiti laulaa/loruttelee koko ajan. Kun lapsi on isompi ja osaa itse toivoa laulun, niin siitä tulee entistä kivempaa. Hyvä lauluvalinta on esim. Piippolan vaari - voi säädellä säkeistöjen määrää kunnes kaikki hampaat on harjattu kunnolla. :)

Tsemppiä!
 
pillipiipari
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Nykysuositus on että heti 6kk iästä alkaen lasten hammastahnaa, eikä tarvitse olla apteekkikamaa vaan ihan marketista.

Anna lapsen harjata sinun hampaasi ensin, pidä kuuliaisesti suuta auki ja kehu miten hienosti sujui. Sitten vaihdatte osia. Voitte vaikka harjata yhtä aikaa toistenne hampaita, kunhan ne hampaat vaan saadaan harjatuksi.

Ota lapsesi kanssa tapa, että kun hampaita harjataan, niin äiti laulaa/loruttelee koko ajan. Kun lapsi on isompi ja osaa itse toivoa laulun, niin siitä tulee entistä kivempaa. Hyvä lauluvalinta on esim. Piippolan vaari - voi säädellä säkeistöjen määrää kunnes kaikki hampaat on harjattu kunnolla. :)

Tsemppiä!
Ihanko totta?!Ei mun 6kk ikäisellä ole vielä yhtäkään hammasta!
 

Yhteistyössä