muut lapset ja äiti heräävät tuntia liian aikaisin kun koululainen tekee aamutoimia kolistellen...haukotus.

  • Viestiketjun aloittaja "zzz"
  • Ensimmäinen viesti
"zzz"
Nukkuvat selkeästi pidempään kun koululainen ei tee aamutoimia 6.30 lähtien. Nuorimman herättää sängyn narina viereisessä huoneessa ja kolistelu. Seuraava herää keittiöstä kantautuvaan kolisteluun ja rapinaan. Hampaan pesun aikana muki ja hammastahnan korkki lentelee pitkin lavuaaria. Miten noin pienet äänet voivat olla niin suuria hiljaisuuden keskellä.

Pienemmät ja äitikin välittäis nukkua pidempään ( isä ei herää kun ei kuule kuuoema mitään) kun aikataulujen puolesta voimme. Inhottaa herätä turhan takia. Illalla lapset menee nukkumaan niin aikaisin kun voi, sieltä päästä ei voi venyä kun uni ei maistu aiemmin.
Herääkö teillä muilla kaikki koululaisen aikaiseen aamuun?
 
voi jessus sentään
Jos se koululainen ihan tahallaan kolistelee ettei tarvi yksin lähteä? Minkä ikäinen koululainen kyseessä? Ja millaiset vanhemmat ei kehtaa nousta aamulla laittamaan koululaista matkaan?
 
piparipuu
Onko tämä vitsi? Toivottavasti! Herään viimeistään puoli tuntia ennen koululaista. Valmistan hänelle aamupalan ja juon kahvit. Pienemmät nukkuvat usein vähän pidempään.
 
mä...
6.30 on kyllä ihan ok aika herätä arkena. Jösses miten laiskoja ihmiset nykyään on! Kas, kun et käske koululaista olemaan hengittämättä tai pystytä sille telttaa pihalle, jottei äiti vain joudu heräämään oman lapsensa kanssa...
 
"hmmm"
Nukutte sitten viikonloppuna? Kai sitä yleensä noustaan arkisin töihin ja toimiin muutenkin. Ja koululaisellekin varmaan mukavampi ettei tarvi yksin herätä kun muut nukkuu. Mullakin tänään oli herätyskello soittamassa että laitan koululaisen kouluun vaikka iltavuoroon menen. Mutta sitähän se on kun perheelliseksi on ryhtynyt.
 
"emilii"
Minkä ikäinen lapsi? Normaalit äänet on minusta ihan ok, pakkohan ne hampaan on pestä, vessassa käydä ja laittaa aamupalaa. Voihan lasta vielä illalla muistuttaa muiden puutarhasta. Jos yksi lapsista herää sängyn narinaan, vaihtakaa sänky, tai hyväksymää asia. Jos lapsi on (n.) alle 10v., heräisin kyllä samaan aikaan ihan vaan juttelemaan lapsen kanssa ja auttamaan tarvittaessa. Ymmärrän kyllä hyvin ärsytyksen. Elämässä on kuitenkin rajattu määrä aamuja kun saisi nukkua vähän pidempään, usein on työt sun muut asiat herättämässä aamuisin.
 
"oooooo"
Mä olisin vaan tyytyväinen jos mun 2lk poika heräisi ennen mua tekemään aamutoimia. Kun yleensä se menee nii että huudan sen ylös, laitan aamupalan, patistan pukemaan ja lähtemään.
 
"zzz"
Mies sairalomalla ja itse kotiäitinä, ei ole lähtöä mihinkään aikaisin. Lähinnä nuo pienemmät harmittaa kun heräävät selkeästi kesken unien, saa koululainenkin nukkua vapaalla pidempään ja pidän huolen ettei pienemmät herätä turhaan. Miksipä ei pienemmille olisi samoin...ei voi sängyn narinalle mitään, en niin sanonutkaan. Turhautti vaan kun niin pienen asian takia menee unet kesken..ei ole lapselle kuolemaksi jos laittaa itsensä yksinään valmiiksi, kun ei täällä voi höpöttelyä muidenkaan kanssa harrastaa kun muiden lapsien huoneet on aivan vieressä ja tuntuu että ovi on paperia.
 
"zzz"
Ja kyllä, olen toooodella tyytyväinen että osaa tehdä itsenäisesti, en vaan ymmärrä sitä melun määrää mikä voi lähteä niin yksinkertaisista asioista. Lapsi on 4 luokalla.
 
[QUOTE="zzz";30482960]Mies sairalomalla ja itse kotiäitinä, ei ole lähtöä mihinkään aikaisin. Lähinnä nuo pienemmät harmittaa kun heräävät selkeästi kesken unien, saa koululainenkin nukkua vapaalla pidempään ja pidän huolen ettei pienemmät herätä turhaan. Miksipä ei pienemmille olisi samoin...ei voi sängyn narinalle mitään, en niin sanonutkaan. Turhautti vaan kun niin pienen asian takia menee unet kesken..ei ole lapselle kuolemaksi jos laittaa itsensä yksinään valmiiksi, kun ei täällä voi höpöttelyä muidenkaan kanssa harrastaa kun muiden lapsien huoneet on aivan vieressä ja tuntuu että ovi on paperia.[/QUOTE]

Jos pienemmät heräävät noin helposti, eivät ole enää syvässä unessa ja ehkä heräisivät muutenkin aika pian. Tehkää miehen kanssa niin, että heräätte vaikka vuoroaamuina ja laitatte koululaisen matkaan. Kun itse laitatte, ei tule niin paljon sitä kolisteluakaan.
 
"Jenis"
Jotenki hirmu surullista että yks joutuu heräämään kukonlaulun aikaan kun kaikki muut jää kotiin pötköttelemään, ja sitten vielä valitetaan kun heräämisestä lähtee ääntä :-/ Jos te ootte koko porukka koko päivän kotona niin ottakaa vaikka päiväunet vuorotellen. Ei voi olla noin vaikeeta, eihän?
 
[QUOTE="zzz";30482960]Mies sairalomalla ja itse kotiäitinä, ei ole lähtöä mihinkään aikaisin. Lähinnä nuo pienemmät harmittaa kun heräävät selkeästi kesken unien, saa koululainenkin nukkua vapaalla pidempään ja pidän huolen ettei pienemmät herätä turhaan. Miksipä ei pienemmille olisi samoin...ei voi sängyn narinalle mitään, en niin sanonutkaan. Turhautti vaan kun niin pienen asian takia menee unet kesken..ei ole lapselle kuolemaksi jos laittaa itsensä yksinään valmiiksi, kun ei täällä voi höpöttelyä muidenkaan kanssa harrastaa kun muiden lapsien huoneet on aivan vieressä ja tuntuu että ovi on paperia.[/QUOTE]

Tosi inhottavaa että yksi tuntee itsensä hylkiöksi sen takia että joutuu lähtemään kouluun. Vanhemmat eivät jaksa nousta seuraksi ja puhuakaan (saati tehdä muutakaan) ei saa ettei sisarukset herää... Pistätte kaikki aiemmin illalla nukkumaan niin ei haittaa vaikka heräätte kaikki perheenjäsenenne seuraksi aamulla. Tuskin on teille muillekaan kuolemaksi noudattaa aikaisempaa rytmiä.

Mulla ei tulisi mieleenkään jäädä makaamaan aamulla jos lapsella olisi kouluunlähtö.
 
"Jenis"
Tosi inhottavaa että yksi tuntee itsensä hylkiöksi sen takia että joutuu lähtemään kouluun. Vanhemmat eivät jaksa nousta seuraksi ja puhuakaan (saati tehdä muutakaan) ei saa ettei sisarukset herää... Pistätte kaikki aiemmin illalla nukkumaan niin ei haittaa vaikka heräätte kaikki perheenjäsenenne seuraksi aamulla. Tuskin on teille muillekaan kuolemaksi noudattaa aikaisempaa rytmiä.

Mulla ei tulisi mieleenkään jäädä makaamaan aamulla jos lapsella olisi kouluunlähtö.
No aamen! On se nyt jännä että 4-luokkalaisen on pakko jaksaa herätä mutta vanhempien ei.
 
joopppop
Minusta on aina ollut outoa, jos koululainen (etenkin nuorempi) joutuu heräämään yksin aamuisin. Kerran yks äiti (ei pieniä lapsia) kertoi nukkuvansa aina yhdeksään saakka ja lapsella koulu alkoi yleensä jo klo 8. Sitten tulikin jo kauhea valitus, jos joutui lapsen asioissa (palaveri tms) heräämään jo ennen klo seitsemää, vaikka näitä tapauksia olisi ollut vain kerran vuodessa.
 
Nosanosin
Herääkö ne pienet illallakin kun aikuiset pidätte ehkä kans jotain ääniä..?
Ettekö puhu, katsele tv:tä, harrasta seksiä, syö, tee kotihommia enää kun pienet nukkuu?

Luulisin että ongelma on aika olematon ja ehkä isokin lapsi voisi haluta seuraa kouluaamuina.
 
"zzz"
[QUOTE="bbbbb";30482982]Mahtaako tuo lapsi muutenkaan osata tehdä mitään oikein?? Ne äänet tuntuvat koville koska sua vituttaa[/QUOTE]

Osaa tehdä oikein monia asioita, pitäis varmaan olla huolissaan jos 4 luokkalainen ei osais.
Laitatteko oikeasti 4 luokkalaiselle aamupalan valmiiksi ja katsotte että pääsee lähtemään kouluun? Olen luullut että tuon ikäiseltä vois jo odottaa omatoimisuutta tuossa asiassa... ei mua vituta, väsyttää vaan. Nuorimmalla unet katkonaiset, niin varmaan tuntuu että siinä on varmaan jo tarpeeksi, eikä kaipaa siihen mitään muuta katkoa.
 
"bbbbb"
Kyllä minusta olis vähän kolkolta tuntunut, jos äiti olis jäänyt nukkumaan kun lähdin ala-aste ikäisenä kouluun. Kyllä se aina oli siinä keittämässä puuroa ja sanomassa heippoja, vaikka koti-äiti olikin.
 
"taas"
Tehty liikaa lapsia. Olet kyllä todella törkä äiti kun annat lapsen yksin herätä. Olisit tehnyt vähemmän lapsia niin jaksaisit tehdä hänelle aamupalan ja toivottaa hyvää koulupäivää.
 

Yhteistyössä