muut lapset ja äiti heräävät tuntia liian aikaisin kun koululainen tekee aamutoimia kolistellen...haukotus.

  • Viestiketjun aloittaja "zzz"
  • Ensimmäinen viesti
Mistä sä revit nämä tarinasi?? Lisäät oman mielikuvituksesi tuotteita nyt tähän ketjuun.
Väitätkö OIKEESTI että lapsi olisi vastuussa nyt siitä, jos äiti vaikka haluaa tappaa itsensä väsymyksestä? Että alakoululaisen lapsen pitää hissutella aamuisin keittiössä, koska kuningatar äiti joka ehkä sit jonain päivänä uhkaa tappaa itsensä haluaa nukkua?Vttu oikeesti nyt JOTAIN RAJAA!!!
Miten niin jotain rajaa, sehän on totuus että pahoinvoivia perheitä on? Ainiin, eipä se sulle ole totuus, mielummin uskot ettei ole!

Se on yksi hailee miten teille rautalangasta vääntää, että ihan oikeasti on oikeitakin ongelmia. Jos se perheenäitiä helpottaa ja täten helpottaa lapsen elämää että äiti nukkuu aamuisin pidempään, niin sinäkö olet sitä mieltä ettei käy koska ihannetapauksessa äidin on herättävä? Fakta on että kaikilla ihmisillä ei ole yhtä hyviä voimavaroja ja edellytyksiä hoitaa lapsiaan ja niitä lapsia ei voida huostaanottaa, koska ne ei silti ole niin vakavia asioita. Eli mikä on sitten perheen etu? Että äiti pakotetaan heräämään ja laittamaan lapsi koulutielle? Sano nyt ihmeessä ratkaisusi ;)
 
vieras*
tämän palstan yleinen äreyttä herättävä asia on se, että mammat joutuvat heräämään aamulla lapsen takia kun vapaapäivää viettävä ukko nukkuu.... yleensä ratkaisuna on herättää se mieskin koska kerran vaimokin joutuu nousemaan.

mutta pieni lapsi joutuu olemaan aamun omatoiminen ja itsenäinen kun molemmat aikuiset haluavat levätä ..wtf...
 
  • Tykkää
Reactions: Blue
Itseasiassa, varmasti tiedät itsekin asiaa opiskelleena niin sille äidille ei ehkä riitä enää avuksi se että se äidin lapsi yrittää olla reipas ja lähtee kouluu yksin että äiti saa nukuttua hetken pidempään....

Ja kiitos, tiedän olevani hyvä lähimmäinen. :)
Mikä on sitten pelastus? Mistä tiedät, että äiti nukkuu vain hetken pidempään eikä herää vaikka yhdeltätoista? Äidille ja tuolla perheelle voi riittää pelastukseksi se että he elävät tuolla tavalla.
 
Jaahas..
Miten niin jotain rajaa, sehän on totuus että pahoinvoivia perheitä on? Ainiin, eipä se sulle ole totuus, mielummin uskot ettei ole!

Se on yksi hailee miten teille rautalangasta vääntää, että ihan oikeasti on oikeitakin ongelmia. Jos se perheenäitiä helpottaa ja täten helpottaa lapsen elämää että äiti nukkuu aamuisin pidempään, niin sinäkö olet sitä mieltä ettei käy koska ihannetapauksessa äidin on herättävä? Fakta on että kaikilla ihmisillä ei ole yhtä hyviä voimavaroja ja edellytyksiä hoitaa lapsiaan ja niitä lapsia ei voida huostaanottaa, koska ne ei silti ole niin vakavia asioita. Eli mikä on sitten perheen etu? Että äiti pakotetaan heräämään ja laittamaan lapsi koulutielle? Sano nyt ihmeessä ratkaisusi ;)
Jos ei ole voimavaroja hoitaa omia lapsiaan, niin menee lääkäriin. Siinä sulle ratkaisu. Tai antaa ne lapset tukiperheelle. Mutta lapsen niskaan ei omia mielenterveysongelmia kaadeta, sehän on selvää!

Ja ketjun aloittajalle ratkaisu olisi ollut vähän miettiä ennen kuin tekee 3 lasta (vai enemmän?) eli ei olisi tarvinut tehdä enempää kuin 1 lapsen, kun ei näköjään riitä jaksamista eikä kiinnostusta hoitaa sitä vanhimpaa, tekosyynä se että on väsynyt hoitamaan niitä pienempiä.
 
Mikä on sitten pelastus? Mistä tiedät, että äiti nukkuu vain hetken pidempään eikä herää vaikka yhdeltätoista? Äidille ja tuolla perheelle voi riittää pelastukseksi se että he elävät tuolla tavalla.
Fakta on että sellainen perhe, jossa äiti uhkailee (joka päivä) itsemurhalla tai perhesurmalla, tarvitsee muutakin apua kuin sen että lapsi valtuutetaan lähtemään yksin kouluun joka aamu jottei äiti toteuttaisi uhkaustaan. Jos et usko minua niin voit soittaa vaikka kuntasi sosiaalityöntekijälle ja kysyä onko hän sinun vai minun kanssani samaa mieltä. :)
 
Vier
Lapsen tehtävä perheessä on olla lapsi, ei kantaa huolta vanhempien jaksamisesta. On lapsi sitten ala- tai yläkouluikäinen.
Vanhemman tehtävä on olla vanhempi ja huolehtia lapsista. Ja jos ei tähän kykene tai jaksa, hakea apua.
 
Miuski harmailee
Vielä alkuperäisen kysymykseen, että laitetaanko todella aamupalat valmiiksi koululaisille... Ei, meillä isommat koululaiset (6-luokkalainen ja 8-luokkalainen) haluavat yleensä laitella itse aamiaisensa. Ekaluokkalaiselle toki laitan vielä pöytään asti. Mutta vaikka isommat eivätkään tarvitse apua aamussaan, olen silti heidän seuranaan aamulla ja toivotan mukavaa päivää. Toki, lähden myös itse samalla töihin, mutta siitä huolimatta en jätä tätä(kään) tilaisuutta jutella lasteni kanssa. Eivät nuo enää turhan kauan tuossa pyöri. Oma kokemus on sellainen, että tunsin itse usein olevani vähän liikaa lapsuudenkodissa ja äitin haittana. Omat lapseni eivät tule sellaista kokemaan!
 
Jos ei ole voimavaroja hoitaa omia lapsiaan, niin menee lääkäriin. Siinä sulle ratkaisu. Tai antaa ne lapset tukiperheelle. Mutta lapsen niskaan ei omia mielenterveysongelmia kaadeta, sehän on selvää!

Ja ketjun aloittajalle ratkaisu olisi ollut vähän miettiä ennen kuin tekee 3 lasta (vai enemmän?) eli ei olisi tarvinut tehdä enempää kuin 1 lapsen, kun ei näköjään riitä jaksamista eikä kiinnostusta hoitaa sitä vanhimpaa, tekosyynä se että on väsynyt hoitamaan niitä pienempiä.
Ne kaatuu lasten niskaan ja mielenterveysongelmia ei noin vaan hokkuspokkustempuilla paranneta. Meilä on avohuollon piirissä lasun kentällä perheitä jatkuvasti, jossa vanhemmalla on masennusta, alko-ongelmaa ja kaikenlaisia jaksamisongelmia eikä heitä "parannetta" passittamalla viranomaisille, vaikka siitäkin on apua. Pitää löytää ne keinot miten perhe itse pystyy hoitamaan arkensa ja ehkä sinä aikuisena (??) ymmärrät, että ei ole huonoja ja täydellisiä ratkaisuja, vaan paljon siltä väliltä. Huonoista vaihtoehdoista pitää valita vähiten huono vaihtoehto ja voit vaan uskoa, ettei viranomaisilla ole resursseja "pistää ruotuun" jokaista väärin elävää perhettä.

Niin ja sitähän sinä et päätä kuinka monta lasta kukakin tekee.
 
Ne kaatuu lasten niskaan ja mielenterveysongelmia ei noin vaan hokkuspokkustempuilla paranneta. Meilä on avohuollon piirissä lasun kentällä perheitä jatkuvasti, jossa vanhemmalla on masennusta, alko-ongelmaa ja kaikenlaisia jaksamisongelmia eikä heitä "parannetta" passittamalla viranomaisille, vaikka siitäkin on apua. Pitää löytää ne keinot miten perhe itse pystyy hoitamaan arkensa ja ehkä sinä aikuisena (??) ymmärrät, että ei ole huonoja ja täydellisiä ratkaisuja, vaan paljon siltä väliltä. Huonoista vaihtoehdoista pitää valita vähiten huono vaihtoehto ja voit vaan uskoa, ettei viranomaisilla ole resursseja "pistää ruotuun" jokaista väärin elävää perhettä.

Niin ja sitähän sinä et päätä kuinka monta lasta kukakin tekee.
Mites olisi jos nyt palattaisiin näistä perhesurmista kuitenkin siihen alkuperäiseen aiheeseen? Ap:n perhe nyt kuitenkaan ei, toivottavasti, ole näin marginaaliperhe joten sinänsä vähän turha nyt viedä näin pitkälle juttua.
 
"Jenis"
Ne kaatuu lasten niskaan ja mielenterveysongelmia ei noin vaan hokkuspokkustempuilla paranneta. Meilä on avohuollon piirissä lasun kentällä perheitä jatkuvasti, jossa vanhemmalla on masennusta, alko-ongelmaa ja kaikenlaisia jaksamisongelmia eikä heitä "parannetta" passittamalla viranomaisille, vaikka siitäkin on apua. Pitää löytää ne keinot miten perhe itse pystyy hoitamaan arkensa ja ehkä sinä aikuisena (??) ymmärrät, että ei ole huonoja ja täydellisiä ratkaisuja, vaan paljon siltä väliltä. Huonoista vaihtoehdoista pitää valita vähiten huono vaihtoehto ja voit vaan uskoa, ettei viranomaisilla ole resursseja "pistää ruotuun" jokaista väärin elävää perhettä.

Niin ja sitähän sinä et päätä kuinka monta lasta kukakin tekee.
Nythän me ei puhuta lastensuojelukeisseistä, vaan ap:n keissistä. Ei ole alko-ongelmaa tms. nostettu esiin muuta kuin näissä sun vaahtoamisissa.
 
Mites olisi jos nyt palattaisiin näistä perhesurmista kuitenkin siihen alkuperäiseen aiheeseen? Ap:n perhe nyt kuitenkaan ei, toivottavasti, ole näin marginaaliperhe joten sinänsä vähän turha nyt viedä näin pitkälle juttua.
Miten niin pitkälle, jos kerran mielestänne tuo tapaus kertoo ongelmista ja vahingoittaa lasta? Kaikki kuorossa tuomitsee ja moittii. Jos se ei ole niin väliksi, niin miksi sitten tälläinen haloo? Mielenterveysongelmat on nostettu esille ja sanottu, ettei "äiti jaksa edes lastaan hoitaa" ynnä muuta.
 
[QUOTE="Jenis";30486969]Nythän me ei puhuta lastensuojelukeisseistä, vaan ap:n keissistä. Ei ole alko-ongelmaa tms. nostettu esiin muuta kuin näissä sun vaahtoamisissa.[/QUOTE]

No jos mielestänne on ihan ennenkuulumatonta ja hirveää, että vanhempi toimii kuten aapee, niin kelle se sitten kuuluu? Viranomaisille, lähimmäisille vai auttaisiko juurikin tuo aapeen äitiyden arvostelu ja kalkatus, että ei voi olla hyvä vanhempi ja korvata esimerkiksi aikaa muulloin. Ei voi olla kelpo vanhempi niin eikö se ole aika ikävää lapselle? :(
 
Jaahas...
Jaa että lastensuojelukeisseissä mielenterveysongelmat kaatuu lasten niskaan? Happygirlin mukaan.
No sitten on lastensuojeluviranomaisten työ ihan kärpäsen kakkaa, jos tosiaan näin huonosti asiat on!
Ja näköjään on normaalia että lapsi onkin vastuussa vanhemman mielenterveydestä?
Voi herran jestas sanon minä!
 
"Jenis"
No jos mielestänne on ihan ennenkuulumatonta ja hirveää, että vanhempi toimii kuten aapee, niin kelle se sitten kuuluu? Viranomaisille, lähimmäisille vai auttaisiko juurikin tuo aapeen äitiyden arvostelu ja kalkatus, että ei voi olla hyvä vanhempi ja korvata esimerkiksi aikaa muulloin. Ei voi olla kelpo vanhempi niin eikö se ole aika ikävää lapselle? :(
Pitäiskö sun vähän rauhoittua ja katsoa vain noita faktoja, jotka ap kertoi? Huonoksi äidiksi en ole haukkunut ketään, sen sijaan sanoin että lapsen kannalta tuo ei ole mikään kovin kiva juttu. Ap kysyi mielipidettä, kas tässä se on.
 
Jaa että lastensuojelukeisseissä mielenterveysongelmat kaatuu lasten niskaan? Happygirlin mukaan.
No sitten on lastensuojeluviranomaisten työ ihan kärpäsen kakkaa, jos tosiaan näin huonosti asiat on!
Ja näköjään on normaalia että lapsi onkin vastuussa vanhemman mielenterveydestä?
Voi herran jestas sanon minä!
Luuletko, että lapsi huostaanotetaan esimerkiksi masennuksen takia? Luuletko, ettei anneta mahdollisuuksia ja yritetä pitää perhe yhdessä ja tukea perhettä avohuollossa? Luuletko, että jaksamattomuus ja voimavarojen puute on niin poikkeuksellista, että siihen olisi tälläisiä ratkaisuja edes varaa tehdä? Ihanan naiivia ja ruusunpunaista tuo sinun maailmasi! :)

Voit lukea tilastoja, että kuinka moni suomalainen sairastuu masenukseen. Heiltäkö kaikilta lapsi pois tai lasun asiakkuus? :D Tiedätkö ettei masennusta hoideta hetkessä ja voi olla, että ihminen joutuu kokeilemaan monia monia lääkkeitä ennen kun oikea ja sopiva löytyy ja jäämään sairauslomalle pitkäksi aikaa. Silloin voit kuvitella, että se näkyy perheen arjessa eikä vanhempi jaksa hoitaa kaikkea kuten kuuluisi ja siinä ei auta "voi kauhea kun vanhempi ei nyt jaksa tehdä täydellistä perhelounasta ja seurustella joka ikinen hetki"-yms soopa.
 
vie ras
No mahtaa meidän lapset sitten olla traumatisoituneita, kun ovat joutuneet heräämään yksin jopa ekaluokasta lähtien. Kun vanhemmilla alkaa työt klo 7 niin siinä ei paljon lapsia aamuisin herätellä ja puuroa keitellä. Ihan itse ovat joutuneet opettelemaan aamupalan laiton.

Enkä kyllä minäkään enää isojen lasten (toinen kuudesluokkalainen) kouluunlähdön takia herää, jos sattuu olemaan iltavuoro tai vapaapäivä. Eikä herää mieskään. Muutenkin vuorotyö on niin väsyttävää ja kuluttavaa, sitä on nukuttava silloin kun on mahdollisuus. Olen hieman ihmeissäni, että tuon perusteella tuomitaan huonoksi äidiksi, joka ei rakasta lastaan. Mutta se on tietysti tällä palstalla ihan normaalia, pääsee kiillottamaan omaa sädekehäänsä kun on itse NIIN hyvä äiti...
 
  • Tykkää
Reactions: Happygirl-91
"..."
Häppärillä on kyllä erikoinen taito alkaa vänkäämään ihan asian vierestä ja kaikenlisäksi lisäillä tarinaan kuin tarinaan omasta päästään repimiänsä hourailuja.
Viisainta olisi jättää hänet ihan omaan arvoonsa ja olla ihan vain vastailematta, sokeakin näkee että hän haluaa vain provoilla.
 
[QUOTE="Jenis";30487006]Pitäiskö sun vähän rauhoittua ja katsoa vain noita faktoja, jotka ap kertoi? Huonoksi äidiksi en ole haukkunut ketään, sen sijaan sanoin että lapsen kannalta tuo ei ole mikään kovin kiva juttu. Ap kysyi mielipidettä, kas tässä se on.[/QUOTE]

Voit itse lukea vastauksia niin monissa kyseenalaistetaan vanhemman kyky huolehtia nyt lapsesta ja vanhemmuus ylipäätään. En sanonut sinun kommenteista vaan tästä koko keskustelusta.
 
joku raja
Voit itse lukea vastauksia niin monissa kyseenalaistetaan vanhemman kyky huolehtia nyt lapsesta ja vanhemmuus ylipäätään. En sanonut sinun kommenteista vaan tästä koko keskustelusta.
Nyt oot kyllä Taas kerran niin höyryissäsi, että suosittelen sulle vartin happihyppelyä ja sitten vaikka luet ketjun uudelleen tai vaihdat johonkin toiseen aiheeseen.
 
Nyt oot kyllä Taas kerran niin höyryissäsi, että suosittelen sulle vartin happihyppelyä ja sitten vaikka luet ketjun uudelleen tai vaihdat johonkin toiseen aiheeseen.
No ei kun kertokaa lisää, että millainen on kelpo vanhempi ja millainen ei. Sitten kertokaa vielä ratkaisut niihin ja se miten lapset saadaan pois turvaan näiltä hirviövanhemmilta. :)
 
"Jenis"
No mahtaa meidän lapset sitten olla traumatisoituneita, kun ovat joutuneet heräämään yksin jopa ekaluokasta lähtien. Kun vanhemmilla alkaa työt klo 7 niin siinä ei paljon lapsia aamuisin herätellä ja puuroa keitellä. Ihan itse ovat joutuneet opettelemaan aamupalan laiton.

Enkä kyllä minäkään enää isojen lasten (toinen kuudesluokkalainen) kouluunlähdön takia herää, jos sattuu olemaan iltavuoro tai vapaapäivä. Eikä herää mieskään. Muutenkin vuorotyö on niin väsyttävää ja kuluttavaa, sitä on nukuttava silloin kun on mahdollisuus. Olen hieman ihmeissäni, että tuon perusteella tuomitaan huonoksi äidiksi, joka ei rakasta lastaan. Mutta se on tietysti tällä palstalla ihan normaalia, pääsee kiillottamaan omaa sädekehäänsä kun on itse NIIN hyvä äiti...
Niin. Teillä on perheessä 2 työssäkäyvää aikuista, joiden on pakko nukkua että jaksaa töissä. AP:n perheessä on 2 kotona olevaa aikuista, jotka voivat nukkua vaikka koko päivän vuoron perään. Ymmärrätkö miten teidän tilanne ja ap:n tilanne eroavat toisistaan?
 
[QUOTE="Jenis";30487052]Niin. Teillä on perheessä 2 työssäkäyvää aikuista, joiden on pakko nukkua että jaksaa töissä. AP:n perheessä on 2 kotona olevaa aikuista, jotka voivat nukkua vaikka koko päivän vuoron perään. Ymmärrätkö miten teidän tilanne ja ap:n tilanne eroavat toisistaan?[/QUOTE]

Jenis, luuletko ettei vaikka masennus näy perheen elämässä? Mikä olisi ratkaisuehdotuksesi, että masentuneiden vanhempien lapsille tehtäisiin?
 

Yhteistyössä