Mustis syystä vai syyttä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mustismerja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olen täysin samaa mieltä, että ystävä ei käyttäydy noin. Se on todellakin ystävyydessä kirjoittamaton sääntö. Ongelmani sinänsä on se, että pohdin voiko se olla täysin tarkoituksetonta naisen puolelta ja itse olen vain turhan herkkähipiäinen kun kerran olen rakastunut. Miestäni en ole koskaan epäillyt mahdollisuudesta uskottomuuteen. Itse en ole ikinä tuntenut tämän kaltaista varmuutta kenenkään miehen kanssa, siitä että voin luottaa häneen ja hänen uskollisuuteensa. Sitä en epäile periaatteessa nytkään. Minusta hän vaan ehkä nauttii toisen huomiosta ja imartelusta ja hän on vain oma sosiaalinen itsensä ja hän näkee sen harmittomana ja ei ehkä vain tajunnut, että minua se saattaisi häiritä. Ongelmana on myös se, että tämä nainen on lapseni kummitädin sisko, joten en tiedä miten tämä vaikuttaisi muihin suhteisiin, jos hänet jätän täysin pois kuvioista. Tai ehkä parasta olisi, että vastaan hänelle vain kun olen yksin ja miehen luona emme enää vastaa puhelimeen kun hän soittaa ja jos häntä näen niin häntä yksin vaikka toisaalta joissain sosiaalisissa tilaisuuksissa varmasti tulemme kohtaamaan. Ja kyllä kun olemme yhdessä tämän naisen tai kenen kanssa tahansa tai ihan vain kaksin tai kolmin, mies osoittaa minulle hellyyttään; vetää kainaloon, halaa, suutelee tai ihan pelkästään kädestä kiinni pitämällä paljonkin. Enkä myöskään epäile mieheni rakkautta minua kohtaan, vaikka miten sanoisitte että katselen kaikkea ruusunpunaisten lasien takaa tai olen naiivi. Tiedän ja tunnen sen rakkauden joka solullani. Ja sitä paitsi mies olisi halukas muuttamaan yhteen ja jopa menemään naimisiin, mutta minusta aika ei ole vielä sopiva, kun ei ole kiirettä mihinkään suuntaan.

Miksi ystäväsi ylipäänsä soittaa miehen asuntoon? Ei kai hänellä niin tärkeää asiaa voi olla että sinut pitää tavoittaa sieltäkin jos kerran sinulla on oma asunto ja puhelin... Ja eikö sinulla sitten ole kännykkää? Itse en ainakaan ymmärrä miksi mieheni ystävien olisi pitänyt kysellä hänen peräänsä minun luotani tai päinvastoin kun asuimme vielä erillämme, mikäli kyseessä ei ollut hätätilanne.

Minun miehelläni oli muuten aiemmin yksi naispuolinen "innokas" ystävä, hän ei siis ollut minun ystäväni. Tapasin tämän naisen tosin pari kertaa kun olimme asuneet yhdessä muutaman kuukauden. Huomasin heti, että tämä nainen on todella innokas mielistelemään miestäni, vaikka minäkin olin paikalla. Eipä hän ollut miehelleni ennenkään (kun hän oli sinkku) kelvannut, joten hieman hidas taisi tämä nainen olla...

Nainen kuitenkin jatkoi yhteydenpitoa, kutsui miestäni leffaan tai jonkun bändin keikalle josta tiesi mieheni pitävän. Kutsu koski aina ainoastaan miestäni, ei siis minua. Mieheni vastasi ensin systemaattisesti aina ei, mutta kun viesti ei mennyt perille niin vähän ajan kuluttua hän ei vastannut tälle naiselle ollenkaan. Aluksi kun mieheni ei vastannut naiselta tuli tivaavia viestejä "miksi et vastaa?!" mutta loppuivat nekin viestit sitten lopulta...

Mielestäni jos asia sinua häiritsee miehesi tehtävä olisi katkaista välit tähän naiseen.

No siksi olen antanut numeron hänelle, koska emme juuri koskaan ole omassa kodissamme. Käymme kotonamme normaalisti yhden yön viikossa olemassa ja siivoomassa, emmekä muuta. Ja kun olen yksityisyrittäjä ja myyntialalla, suljen kännykkäni yleensä iltaisin, jottei tarvitse koko iltaa olla puhelimessa.
Eiköhän mies jätä tämän vähäisenkin yhtenpidon naiseen jos niin haluan. Täytyy vain sanoa se hänelle kun puhutaan, vaikka todennäköisesti on jo tajunnut asian itsekin. Tuntuu vaan todella kenkulta, että saa tuosta tuommoisen riesan itselleen tekemättä mitään. Ja missään nimessä en uskoisi, että mies olisi naisesta sen enempää kiinnostunut. En voi kuvitellakaan, että mies näkisi hänessä parisuhdeainesta ja sänkyhommiinkin löytyisi varmasti paljon nuorempaa ja kauniimpaakin, jos niikseen tulisi.

Ongelma tulee siinä, että kun ette miehen luona vastaa, niin vastaahan mies hänelle kun on yksin kotonaan.

Minä ilmottaisin tälle ystävälle että haluatte miehn kanssa viettää aikaa keskenänne, etkä halua silloin puhua puhelimessa ellei hänellä ole todella tärkeää ja kiireellistä asiaa mitä hän ei voi hoitaa kanssani muulloin. Sano vaikka että sekstailette kuin kanit, etkä halua tulla häirityksi.

mies tajuaa, että hänestä puhutaan selän takana ja vetää sen johtopäätöksen, että puhetta riittää muillakin näyttämöillä.

Hyvin usein on niin, että jos ihminen kertoo kolmannesta ivalliseen sävyyn, niin hän tekee sen myös muista, siis sinustakin. Joka ei juorua, niin tuskin juoruaa missään tilanteessa.

Voisitte puhua ihan avoimesti kolmestaan asiasta. Sillä tavalla näet keskustelun lomassa miehesi ja sen naisenkin ilmeet ja eleet jotka kertovat paljon totuudesta ottaessasi asian esille. Mieti valmiiksi millä sanoin asian ilmaiset, uskon että osaat puhua siitä hienovaraisesti ja asiallisesti sillä vaikutat ihan fiksulta ihmiseltä. Ja luulenpa että nainen myöntää iskuyrityksesä tällä keinolla ja poistuu nolona vähin äänin elämästänne. Asian esille tuominen näin saattaa tuntua nololta, mutta mitäpä et tekisi rakastamasi miehen vuoksi? Näin olet minusta tilanteen yläpuolella kun osoitat että uskallat nostaa millaisen kissan pöydälle!Tsemppiä!

Hei teille kaikille. En ole pitkään aikaan ehtinyt käväisemään palstalla ja nyt näin että joku oli kysellyt mikä on tilanne. No, tilanne on totaalisesti rauhoittunut, minun puoleltani. Olen päässyt yli siitä että näkisin tämän naisen ns. punaisena vaatteena.

Meillä oli viime viikonloppuna lapseni synttärijuhlat ja tietysti tämä nainen meni heti mieheni viereen istumaan pöydässä. Mieheni jutteli naisen kanssa soveliaan ajan ja sitten huomioi samalla tavalla muitakin vieraita. En edes kysynyt mitä ovat jutelleet. Kun lähdimme kotiin nainen pyysi jos saisi meiltä kyydin ja totta kai veimme hánet kotiin. Mieheni otti minua kädestä kiinni ja osoitti käytöksellään selvästi, kenen mies hän on. Eli mitá minä turhia murehdin. Yrittäköön nainen iskeä jos huvittaa ja mies tehköon päätöksen omalta osaltaan, en minä ketään voi estää, enkä omistaa. Mies on minun mieheni niin kauan kuin haluaa olla, ja jos jonain päivänä ei haluaisi enää olla, hän varmasti järkevänä ihmisenä hoitaisi asian mahdollisimman fiksulla tavalla. Minulla on onneksi hyvin periaatteellinen ja suora selkäinen mies, joka ei ole koskaan elämässään ollut uskoton. Tuskin hän tuosta enään mihinkään muuttuu nytkään.

Periaatteessa varmaan parhain tapa suhteessa on keskittyä nauttimaan yhdessäolosta ja olla mahdollisimman upea itsensä ja panna parastaan myös makuukamarin puolella ja antaa miehenkin tuntea olevansa arvostettu, haluttu ja hellitty. Jos mies saa kaiken kotona, ei hän siitä mihinkään varmasti lähde, kuten ei nainenkaan. Nämä seikat pätevät molemmin puolin.

Minun itseni perässä taas on kaksi varsin vetovoimaista miestä, vaikka tietävät minun olevan varattu, mutta se ei näytä heitä haittaavan lainkaan. Toiseen mieheen joudun olemaan yhteydessä työnpuolesta ja toinen sattuu olemaan entinen asiakkaani.Illalliskutsuja yhteydenottojen lomassa tulee melko useinkin. Miestäni ei tämä myöskään haittaa, vaan hänestä on ihan mukava huomata, että kaksi noinkin vetovoimaista miestä on heikkoina hänen naiseensa. Hän myös luottaa minuun ja meidän keskinäiseen rakkauteen ja suhteeseemme.

Eli yhteenvetona sanottakoon, että kyllähän tuommoinen huomio ja ihailu mieltä ylentää ja tuntuu hyvältä. Ei sitä kieltääkään voi. Ja tuskin sitä voi kokonaan välttääkään jos olet vähänkään viehättävä ja on sosiaalista elämää. Mutta ei suhteeseen muita mahdu kun kaikki on hyvin ja jos ei ole hyvin, niin sitten on syytä miettiä tarkkaan ottaako riskin, että menettää kaiken vai haluaako yrittää korjata tilanteen.

Luin tämän ketjun tänään ja olin iloinen, kun alkuperäinen kirjoittaja oli tehnyt päivityksen. Voin vain yhtyä Sivupersoonan toteamukseen. Aurinkoista kevättä!