Mustis syystä vai syyttä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mustismerja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Miestäsi imartelee suuresti se, että hänellä on nyt 2 naista, jotka ikäänkuin "tappelevat" hänestä. Ei hän sitä myönnä, mutta tottakai jokainen miespuolinen innostuu siitä, että joku nainen on hänestä noin selkeästi kiinnostunut. Sillä selväähän on, että kaverisi on ihastunut mieheesi ja haluaisi häntä. Nuo merkit joita hän lähettää on niin läpinäkyviä, että miehesi täytyisi olla todellinen idiootti, jos ei niitä huomaa. Muijahan vonkaa häntä ihan kybällä.

Miehesi varmaan on kovasti paljon pettämistä vastaan, kuten jokainen. Mutta kun se tilaisuus joskus voi tulla - riitaa kotona, baari-ilta, työmatka - ihan mikä vaan, niin se mies on tooodella helppo iskeä. Itse olen huomannut, että ne eniten pettämistä vastustavat ja siitä vouhkaavat ovat kaikkein helpoimpia. Sitten ne aina todistelee, että tää oli eka kerta, emmä ennen koskaan jne.;)

Olen ollut samanlaisessa tilanteessa.
Sanoin ystävättärelleni eräässä yhteisessä tilaisuudessa että pysyy kauempana minun miehestäni. Hän loukkaantui. Selitin myöhemmin että koska minä olen niin mustasukkainen niin hänen pitää pysyä miehestäni kauempana. Ei ymmärtänyt. Välit meni ja hyvä niin.
Mieheni päinvastoin ymmärsi jälkeenpäin kantani oikein hyvin.

Saman tekisin uudelleen.

Kysy mieheltä että kumman mielen hän pahoittaa mielummin, sinun vai ystävättäresi, koska jompi kumpi joka tapauksessa pahoittaa mielensä tuosta liiallisesta läheisyydestä.
Jos mies vaatii sinua joustamaan ja ymmärtämään niin laita se menemään, ei siitä silloin kunnon miestä tule.

Niin, minua on siis jo aiemmin otti päähän tämä nainen ja hänen kuolaamisensa mieheni perään. Sitten uudenvuoden jälkeen ajattelin, että mitäs moisesta. No kun hän on soitellut mieheni luokse minä olen vastannut puhelimeen itse. Jos mieheni on ollut lähempänä puhelinta, hän on tuonut sen minulle suoraan, kun siitä näkee kuka on soittaja. Kerran muuten tämä nainen kysyi, että miksi mieheni ei vastaa puhelimeen. Eikö muuten ole melkoisen outo kysymys. Nyt viime lauantaina kun mieheni sanoi minulle, että sano terkkuja niin annoin tuosta noin vaan luurin hänelle että puhu itse sen kanssa. Ehka pitäisi pian järjestää tapaaminen ja katsoa miten se käyttäytyy ja sanoa sitten suoraan, että ymmärrän hänen kiinnostuksensa, koska onhan mies upea, mutta ei tarvitse sentään lirkutella minun miehelleni, koska hän on nimenomaan minun. Ei mies minua vaadi joustamaan eikä ymmärtämään, ja jos niin olisi niin varmasti vaihtaisin miestä. Mutta siitä ei ole tässä tapauksessa kysymys.

Jos minun mieheni lähettäisi terkkuja minun ystävättärelleni, kysyisin kesken puhelun silmät ymmyrkäisinä että "Miksi?"
Lähetteletkö sinä terkkuja hänen ystävilleen kesken puheluiden?
Ei mies tajua ennen kuin väännät rautalangasta sen miksi sinusta tuntuu tuo pahalta.
Ystävättäresi on nykyisin enemmän miehesi ystävä kuin sinun, koska hän ei välitä siitä että kuolaa sinun miehesi peräään. Ei ole ystävyyttä tuo, ei ole. Tosi ystävä välittää ystävänsä tunteista, eikä tee tuollaista.

Kyllä minä lähettelen terveisiä hänen ystävilleen ja perheelleen jos en sitten itse puhu heidän kanssaan, ja normaalisti mies aina antaa puhelimen minulle, että puhun myös itse. Meillä se on tapana. Ei siinä minusta ole mitään outoa tai epänormaalia.

Ja kyllä minun ystävättärieni miehet myös lähettelevät terveisiä minulle ja meille. Ja muutama sana vaihdetaan jos vastaavat puhelimeen, mutta muuten en itse heille suoraan soittelisi, jos ei olisi todellinen hätä kysymyksessä.

Itsekkin aika mustiksena voin sanoa, että tuollaisesta käytöksestä nousisi karvani heti pystyyn. Todennäköisesti hiljalleen lopettaisin yhteydenpidon tuohon naiseen. Tai siis V a r m a s t i lopettaisin...en ottaisi asiaa puheeksi yms. lopettaisin.. kyllä se miestä imartelee ja paljon. usko vaan.

Niin, kyllähän se varmasti miestäni imartelee, ketäpä ei imartelisi. Täytyypä nyt sitten katsoa mikä olisi järkevintä sitten. Katsotaan mitä se mieskin sanoo kun asiasta puhumme. Mutta meinaan nyt odottaa ja antaa ns. pölyn laskeutua, jos hän ei sitten itse ota sitä puheeksi. Toisaalta tekisi itse mieli tehdä täysin samoin kuin sinä Lollilaa tekisit, mutta hän varmasti soittelisi ja tivaisi miksi en pidä yhteyttä, kuten tapahtuu jo nyt. Ja toisaalta varmastikaan ei myöntäisi että on jostain muustakin kuin ystävyydestä hänen puoleltaan kysymys, jos hänelle asiasta sanoisin. Eli loppujen lopuksi minähän se tässä se ns. "vainoharhainen" olen joka tapauksessa. Kuten miehenkin mielestä olin täysin aiheetta mustasukkainen. No sanonpa joka tapauksessa miehelle, kun asiasta puhutaan, että minua tuo käytös loukkaa ja katsotaan mitä hän asiasta sanoo. En voi vaatia häntä muuttamaan käytöstään, mutta eiköhän hän tee sen itse, jos minusta enemmän välittää, kuten luulen asian olevan.

Nainen siis soittelee miehen kotiin, lankapuhelimeenko?
Sinä olet sattumalta ollut siellä jonkun kerran kun näin käynyt, mutta miten silloin kun et sinä ole paikalla? Todennäköisesti puhelin käy kuumana silloinkin, puolin ja toisin.
Voi olla kyynistä, mutta olen samaa mieltä jonkun edellisen kanssa olen siinä, että nämä vannojat ja vakuuttajat ovat tosipaikan tullen niitä helpoimpia nakkeja.

Itse ottaisin nyt etäisyyttä kumpaankin ja antaisin heille rauhan miettiä, mitä toisistaan tahtovat.

Jos et asu miehen kanssa, ei hän ole "sinun" miehesi ettäkä ole sitoutuneet mitenkään virallisesti toisiinne, ainoastaan seurustelette. Jos suhteenne olisi tukevammalla pohjalla, voisit jotain ehtojakin asetella. Nyt teillä on vielä harkinta-aika meneillään, myös miehellä.

Ai että niin kauan ku pari ei asu yhes tai oo naimisis, ne on vaan koeajalla?? ja että seurustelu on "vaan" seurustelua?

Nyt ymmärrän miks jotkut yrittää varattuja ihan surutta.

Kuule kyllä hän on minun mieheni, vaikka ei naimisissa ollakaan, eikä edes asuta virallisesti yhdessä, mutta olemme hyvin sitoutuneita toisiimme kaikella tavalla. Ja en todellakaan usko, että puhelin kävisi kuumana kun en ole paikalla. Ja en todellakaan ajattele tämän olevan mikään harkinta-aika, kyllä se harkinta-aika meni jo kauan sitten, sekä minulla että miehellä. Ehkä tämä ystävättäreni ajattelee samalla lailla kun tuo edellinen kirjoittaja, ja pitääkin miestäni vielä vapaana. Tämähän selittäiskin jo kaiken...

Alkuperäinen kirjoittaja mies on helppo:
Miehesi varmaan on kovasti paljon pettämistä vastaan, kuten jokainen. Mutta kun se tilaisuus joskus voi tulla - riitaa kotona, baari-ilta, työmatka - ihan mikä vaan, niin se mies on tooodella helppo iskeä. Itse olen huomannut, että ne eniten pettämistä vastustavat ja siitä vouhkaavat ovat kaikkein helpoimpia. Sitten ne aina todistelee, että tää oli eka kerta, emmä ennen koskaan jne.;)

Ei pidä paikkaansa ainakaan minun kohdalla. Yritetty on, mutta olen kieltäytynyt.

Niin minäkin ajattelen, että yleistykset ovat ihan turhia. Niin miehistä kuin naisista, jotkut pettää ja jotkut ei ja jotkut ehkä ovat pettäneet mutta oppineet läksynsä tai sitten ettei ennen ole pettänyt mutta nyt pettää.

Ehkä ongelma on jo ratkennut tai se on lakaistu maton alle, mutta minä tulkitsen asian niin että tämä toinen nainen varmaan tajuaa ihan hyvin mitä tekee, ja samoin mies tajuaa mitä nainen tekee, mutta kumpikaan ei ilmeisesti tee asialle mitään, vaikka se sinua häiritsee. No tuo "ystäväsi" voi ajatella että sinun miehesi on hänen elämänsä mies ja hänellä on oikeus rakkauteen ja kaikkea muuta, jotenka hän ei jaksa välittää sinun mielipiteistäsi, vaikka miten suoraan sanoisit. Hänhän on ihastunut ja sodassa ja rakkaudessa on kaikki keinot sallittuja ja niin edelleen. Onhan se helppo miehen sanoa ettei hän vaan ole mitään huomannut, mutta olisiko hän nyt kuitenkin tilanteesta salaa mielissään. Minusta olisi kohtuullista miehen ottaa etäisyyttä tähän naiseen, tai jos ei pysty siihen, niin sitten sinun on jaettava miekkonen tai etsittävä uusi. Onhan se helpompaa syyttää sinua vainoharhaiseksi ja mustasukkaiseksi kuin päästää irti, näköjään. Lisäksi vaikka nainen sinun mielestäsi olisi miten idiootti tahansa niin miehesi kuitenkin tuntuu hänestä pitävän, ei kai hän muuten pitäisi niin paljon yhteyttä. Mutta, ehkä asia on jo pois päiväjärjestyksestä.

Täytyy sanoa, etten siis itse olisi heti heittämässä miestä ns. pihalle tai muutenkaan syyttelemässä raivopäisenä. Ei vain kuulosta mitenkään kohtuuttomalta keskustella asiasta kunnes koet ettei sinun tarvitse olla huolissaan. En tiedä olenko itse sitten sairaalloisen mustasukkainen kun tuo tilanne minussa kyseistä tunnetta taatusti herättäisi.

Alkuperäinen kirjoittaja Mustismerja:
Niin minäkin ajattelen, että yleistykset ovat ihan turhia. Niin miehistä kuin naisista, jotkut pettää ja jotkut ei ja jotkut ehkä ovat pettäneet mutta oppineet läksynsä tai sitten ettei ennen ole pettänyt mutta nyt pettää.

Kiitos myötätunnosta.
Sitä kuitenkin ihmettelen, miksi pitää yrittää tunkea itseään rakastavan parin tai jopa puolisoiden väliin. Onnellisuusko siinä yritetään särkeä? Varmasti vapaitakin ihmiä löytyy jokaiselle. Miksi ystävä ei voi nauttia siitä kun hänen ystävä on löytänyt itselleen henkilön jota rakastaa. Minulle ainakin tuottaa mielihyvää, jos näen parin jotka todella rakastavat toisiansa. Ei tule mieleenkään, että alkaisin sitä onnea rikkomaan.

tässä ei kuitenkaan ole kysymys ap:n ystävästä tai sitten hän on onneton, joka ei halua jäädä toiseksi ja haluaa testata viehätysvoimaansa; että kyllä minäkin saisin tuon miehen.

Mistä ystävättäresi tietää aikataulusi ja osaa soittaa miehen puhelimeen juuri silloin, kun olet siellä, tiedotatko päivittäin kaikki menemisesi hänelle?
Inhorealistina ei voi kuin ihmetellä hyväuskoisuuttasi.

Miten voit edes olla niin tyhmän miehen kanssa, joka ei muka tajua naisen selviä iskuyrityksiä? Kyllä hän sen ymmärtää ja asia on hänelle mitä ilmeisemmin kovasti mieleen. Jos ei olisi mielenkiintoa ko. naista kohtaan, siihen peliin olisi laitettu piste jo heti kättelyssä.

Kuuntele vaistoasi joka on jo alkanut sinulle kertoa, että jotain on menossa. Jos heidän touhunsa loukkaa sinua niin kerro se miehellesi ja jos hän rakastaa sinua niin hän myös välittää sinun tunteistasi.
Tosiasia on, että jotain miehesi saa tuosta suhteesta ystävääsi.

Itselläni on karvas kokemus; pidin ystävätärtäni luotettava mutta kun selkäni käänsin hän oli mieheni kimpussa.
Laitoin välittömästi välit poikki häneen; puoliso saattaa pettää mutta ystävät eivät petä.

Alkuperäinen kirjoittaja pakko?:
Kuuntele vaistoasi joka on jo alkanut sinulle kertoa, että jotain on menossa. Jos heidän touhunsa loukkaa sinua niin kerro se miehellesi ja jos hän rakastaa sinua niin hän myös välittää sinun tunteistasi.
Tosiasia on, että jotain miehesi saa tuosta suhteesta ystävääsi.

Itselläni on karvas kokemus; pidin ystävätärtäni luotettava mutta kun selkäni käänsin hän oli mieheni kimpussa.
Laitoin välittömästi välit poikki häneen; puoliso saattaa pettää mutta ystävät eivät petä.

Miksi pettäminen mieheltä olisi sen suotavampaa kuin ystävältä, tosi outo ajatus?

Ap. ilmeisesti haluaa täältä vain lohtua ja rohkaisevia sanoja siitä, että ei tässä mitään hätää ole. Muuten ei voi ymmärtää puolustuskannalla oloa muita mielipiteitä kohtaan.
Kaikkea hyvää sinulle ap, mutta älä SINÄ petä itseäsi, vaikka se tuskallista olisikin.

Kuulehan AP,

Tiedätkö sinä, että nykyään on ihan normaalia käytöstä se, että jos "vaan" seurustellaan, eikä asuta yhdessä, voi huoletta harrastaa vipinää muidenkin kanssa.
Se on kaiketi jonkinlainen sääntö.

Mulle tuollainen tuli ihan yllätyksenä pari vuotta sitten, kun tajusin mieheni reissuillaan ihan avoimesti pitäneen peliä muidenkin naisten kanssa. Hän ei asunut kanssani, tapailimme kyllä hyvinkin tiiviisti. Mielestäni me seurustelimme ja hän oli vain MINUN mieheni.

Mutta tuon miehen vilungin sain tietää vasta sen jälkeen, kun olimme jo menneet kihloihin. Ja kihlaus oli miehen ehdotus. Oli katsos sen jälkeen jotenkin varmempi olo, hänen mielestään.

Nostaisit AP kissan pöydälle: kysy siltä mieheltäsi, onko hänen mielestään seurusteluaikana oikein tapailla muita naisia. Siillähän asia selviää.

Perkele noita miehiä!

Ap on mielestäni hiukan turhan hyväuskoinen ja luottavainen, eikä ole vielä oppinut "pahan maailman" sääntöjä ja karuutta.

Asiahan on niin, että jos "miehesi" rakastaisi sinua oikeasti ja tulisesti, hän olisi lopettanut tuon homman jo alkuunsa. Ei rakastunut ja yhteen ihmiseen sitoutunut tunne mitään tarvetta pitää yllä sutinaa muiden kanssa, ei todellakaan. Miehesi selkeästi rohkaisee tuota toista naista jatkuvasti. Epäilenpä, että he juttelevat useinkin keskenään ja silloin miehesi jutut voivat olla hieman erilaisia kun ne tarinat, joita sinulle kerrotaan.

Jo tiedän, että mieheni ei ajattele, että saisi olla toisia suhteita seurusteluaikana. Ystäväni myös tietää minun työaikani ja että iltaisin minut parhaiten tavoittaa, koska lapsellani on myös páivärytminsä ja että viikonloppuisin on myös mahdollista tavoittaa minut. Ja toisaalta ajatellen, vielähän kun vain seurustelemme pitäisi miehelle olla helppoa vaihtaa minut tähän ystävääni jos niin haluaisi. Mies ei vastaa enää puhelimeen kun nainen soittaa, ainakaan silloin kun minä olen kotona, vaan antaa puhelimen suoraan minulle. Taidan sanoa miehelle kun puhumme asiasta, että en haluaisi, että he ovat missään tekemisissä keskenään, että se loukkaa minua. Ja sitten mieheni tehköön päätöksensä mitä haluaa tehdä ja hänen ratkaisunsa perusteella teen oman päätökseni. Mutta toisaalta mieheni on hyvin sosiaalinen, joten outoa olisi sekin, ettei hän puhuisi naisen kanssa kuten muidenkin ystävieni kanssa. Niin tämä nainen esittää olevansa hyvinkin onnellinen puolestani kun olen vihdoin löytänyt itselleni hyvän miehen ja vähän väliä sanoo miten tärkeä ja rakas ystävä hänelle olen. Itse en tunne samoin häntä kohtaan. En luota häneen jostain syystä. Toisaalta on helppo yrittää tuolla varjolla ujuttautua elämäämme enemmänkin. No sita en aio hänelle kuitenkaan missään nimessä suoda.

Sitä tämä "ystävyys" tuon naisen kanssa sisnulle on? Hän on loukannut sinua käytöksellään, tietää se ihan varmasti itse, mutta jatkaa silti. Hyvä ystävä ei puukota selkään eikä vokottele kumppania. Se on kirjoittamaton laki ystävyydessä.

Miksi sinun pitäisi jatkaa tätä näytelmää kauempaa? Jos vaistosi varoittaa, kuuntele sitä ja ota etäisyyttä. Kysymykseen, miksi mies ei vastaa itse hänen soittoonsa, sanot ihan rehellisesti, että kun hän näki, kuka taas soittaa, lykkää puhelimen suoraan sinulle. Onhan myös mahdollista jättää kokonaan vastaamatta, koska soittaja kerran näkyy. Systemaattisesti, kyllä viesti menee sitenkin perille, jollei ole ihan vajaaälyinen kyseessä.

Sanahelinää ne ystävyyden vannomiset ovat. Oikea ystävä ei todellakaan menettele noin.