Mustelmat vs. leukemia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Eipä niillä ole.

Ainoa on se, että leukemia mustelmat ovat usein syntytavaltaan mystisiä: ei ole satuttanut itseään mihinkään, ei kaatunut eikä muutakaan ole tapahtunut ja silti on mustelmia.

Itselleni ensimmäinen leukkarimustelma tuli hammaslääkäri käynnillä, kun puudutus tai joku työvaihe aiheutti sisäisen verenvuodon poskessa. Näytin kaksi viikkoa niin tyylipuhtaalta lähisuhdeväkivallan uhrilta, etten meinannut kotoota uskaltaa lähteä ettei kukaan käy ensikotiin minua ja poikia raahaamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Piika-äiti:
Eipä niillä ole.

Ainoa on se, että leukemia mustelmat ovat usein syntytavaltaan mystisiä: ei ole satuttanut itseään mihinkään, ei kaatunut eikä muutakaan ole tapahtunut ja silti on mustelmia.

Itselleni ensimmäinen leukkarimustelma tuli hammaslääkäri käynnillä, kun puudutus tai joku työvaihe aiheutti sisäisen verenvuodon poskessa. Näytin kaksi viikkoa niin tyylipuhtaalta lähisuhdeväkivallan uhrilta, etten meinannut kotoota uskaltaa lähteä ettei kukaan käy ensikotiin minua ja poikia raahaamaan.

Mitä muita oireita leukemiassa on?

Leukemia tyyppejä on vaikka millä mitalla, ja jokaisella tyypillä on ominaisoireensa.

Yleensä kuulema väsymys ja selittämätön tulehduskierre korkeine sahaavine viikko tolkulla jatkuvine kuumeineen (mulla angiinaa, kurkkutulehdusta ja ties mitä ylähengitystieoiretta) ovat tyypillisiä oireita.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Meillä ei kyllä kuumetta oel ollut koko syksunä/talvena.. Viimeksi kesällä. Lapsi kalpea, mustelmia jonkun verran ja toisinaan nenästä vuotaa verta..

Voithan sinä käyttää ylimääräisen neuvolakerran tai pyytää ainakin lähetteet vähintään pieneen verenkuvaan labraan, jos huolettaa..

Noillakertomillasi oireilla meidän teinitriosta yksi olisi ollut 12-vuotta leukemiapotilas... Vilkas kaatuileva ja telmivä poika, jolla valmiiksi vaalea ihonväri, ja sitä paitsi hänellä on kautta aikojen ollut talon alhaisin hemppa, muilla on yleensä noin 140 ja hänellä 115-120...

Yhteistyössä