Hirveästi mustelmia, voiko olla normaalia??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Auttakee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Auttakee

Vieras
Auttakee mua...

Mistä voi johtua, että tulee kauheesti mustelmia, eteenkin jalkoihin?
Mulla tulee jatkuvasti reisiin ja sääriin pieniä ja isoja mustelmia, enkä muista että ois mihinkää osunu. Nytki laskin mustelmat, niin melkein 30 mustelmaa oli yhteensä jaloissa. Mustelmia tulee muuallekkin, kuten käsiin, mutta enimmäkseen jalkoihin. Ja usein niitä tulee ns. "sarjoittain", eli esim. 5 pientä mustelmaa ihan vierekkäin...

Olen kuullut että ainakin leukemian oireina on mustelmat ja nyt mua pelottaa..... :'(

Mut voiko tää olla jotain muutaki!? Esim. jonkun vitamiinin/ lisäaineen puutosta??? Auttakaa jos joku vain jotain tietää..... :attn:

ps. Olen aina ollut aika herkkä saamaan mustelmia, mut nyt niitä on kyllä aina jalat "täynä"... eli runsaammin kuin ennen..

Joku vitamiinin puutos aiheutti, esim. alkoholisteilla yleinen, et siitä vitamiinista on puutos ja sit mustelmaherkkyys kasvaa. En toki väitä sua alkoholistiks, puutosta voi olla muutenkin. :D Mut en kyllä muista mikä se oli, muistaako kukaan muu? Jos ei, niin koitan muistaa katsoa sen kirjasta ja tulla illalla kertomaan.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2007 klo 11:22 NaRikka kirjoitti:
Joku vitamiinin puutos aiheutti, esim. alkoholisteilla yleinen, et siitä vitamiinista on puutos ja sit mustelmaherkkyys kasvaa. En toki väitä sua alkoholistiks, puutosta voi olla muutenkin. :D Mut en kyllä muista mikä se oli, muistaako kukaan muu? Jos ei, niin koitan muistaa katsoa sen kirjasta ja tulla illalla kertomaan.

No alkoholisti en ainakaa oo, ku oon ihan absolutisti.. eli ei ainakaa siitä voi johtua!! Mut tuu ihmeessä kertoo jos löydät sen tiedon jostai, mikä voi aiheuttaa...

Pelotattaa niin...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2007 klo 11:29 auttakee kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2007 klo 11:22 NaRikka kirjoitti:

No alkoholisti en ainakaa oo, ku oon ihan absolutisti.. eli ei ainakaa siitä voi johtua!! Mut tuu ihmeessä kertoo jos löydät sen tiedon jostai, mikä voi aiheuttaa...

Pelotattaa niin...

K-vitamiini
**Tärkeimpiä lähteitä:**
Vihreät lehtikasvikset kuten parsakaali, lehtikaali, pinaatti, vihreät pavut, herneet, avokado sekä kasviöljyt ja maksa, myös ihmisen suolistobakteerit tuottavat K-vitamiinia.
Merkitys terveydelle:
Välttämätön veren normaalille hyytymiselle. Sillä on merkitystä myös muiden proteiinien tuotannolle veressä, luu- ja sidekudoksessa sekä maksassa.
Suositeltava annos
K-vitamiinia muodostuu elimistössä ja siksi lisätarvetta ei yleensä ole. Vastasyntyneille annetaan K-vitamiiniruiske verenvuotojen estämiseksi
Puutosoireet:
Vitamiinin puutos on harvinaista, oireina ovat mm. haavojen hidas paraneminen, mustelmataipumus ja limakalvoverenvuodot.

Eli syötkö tarpeeksi vihreää ja kasviöljyjä?

Yhteistyössä