Mustelmat ilman syytä??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apuja!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apuja!

Vieras
Mistä noi voi johtua? Oon perusterve parikymppinen nainen. Meidän suvussa noita mustelmia tulee ihan pienistä asioista, kerran tökkää sormella niin heti on mustelma. mutta nyt mä oon alkanut ihmettelemään kun mun jalat on ihan mustelmilla. Niitä ilmestyy ihan tyhjästä, mihinkään en kopauttele ja yhtäkkiä taas huomaan että kipeä mustelma tullut jalkaa. käteenkin on yksi tullut joka nyt jo lähtenyt pois.
Tietoa mistä tällainen voi johtua??

Alkuperäinen kirjoittaja Seipääntyöntäjä:
Syytä en tiedä, mutta joku itseä viisaampi on joskus sanonut, että liian vähäinen c-vitamiinin saanti saattaisi edesauttaa mustelmien syntyä. Tiedä sitten..

aijaa enpäs oo tämmöstä kuullutkaan!
Onko muita jotka tietää asiasta jotain?

onko hb alhaalla?

tuttavallani tuli mustelmia pienistäkin jutuista.ja hänellä oli veressä jotain pieles....oli sairaalassa 3viikkoa,ja toipui.harmi kun en enää muista mitä sieltä puuttui.

käy lääkäris ja pyydä verikokeit,niin asia selviää jos siinä on jotain pieles.

Mullakin tulee tosi helposti mustelmia, mutta mulla on aina hb ollut yli 140.. Eli ei ainakaan mulla johdu alhaisesta hb:sta.. Itsekin oon kyllä miettinyt, että pitäisköhän noista mustelmista mainita lääkärille..

Mulle ja lapsista esikoiselle tulee mustelmia tosi helposti. En yleensä edes tiedä, mistä on tullut. Ja saattaa olla mielettömän isojakin. Luulisi, että olisin huomannut, jos kovasti olisin kolauttanut johonkin.
Mulla on myös nyt myöhemmin tullut ongelmia veren hyytymisen vuoksi synnytysten jälkeen ja epäilläänkin hyytymistekijävikaa eli von willerandtin tautia.

hei joo mä oon kans miettiny mist mustelmii tulee. Oon 17 ja mä näytän silt et mut ois pahoin pidelty, vaik oon ollu iha koton eikä kukaa oo koskenu muhu. Ei kukaa oikee ees uskalla ku saan mustelmii jos joku halaaki mua. Vähä häiritsevää.
Voiks mulla olla leukemia tai jotai siihe suuntaa nyt on kesäki ja joudun kulkee pitkis housuis ja paidas ku en kehtaa tuol mennä ilman pitkii vaatteit ku sit sossut ja poliisit alkas ramppaa ovella pitäskö mun mennä lääkärii ????

Siis mullekki tulee mustelmia tosi helposti!! Olin kerran ihan varma, et mulla on leukemia, mut mitään muuta oireita ei ole!!! En oo lääkärissä vielä menny, ku suvussa on samanlaisia tapauksia. Sitäpaitsi, mulla on tosi läpikuultava iho. Mitä kannattais tehä!?

Meillä on myös suvussa paljon mustelmataipumusta, mm isoäidilläni muistan aina olleen jalat varsinkin mustelmilla.
Minulla sitten sattui eräs onnettomuus, jonka yhteydessä selvisi, että minulla on von Willebrandin tauti, eli verestäni puutttuu hyytymätekijöitä, ja tämän taudin yksi oireistahan on mustelmataipumus ja tauti on perinnöllinen eli luultavasti mummonikin sitä sairasti vaikkei häneltä sitä ehditty tutkiakaan.
Voisi olla mahdollista, että teillä joilla suvussa muillakin mustelmataipumusta olisi tätä kyseistä tautia. Kannattaa siitä jollekin terkalle, lääkärille tms. mainita.
Kannattaa vaikkapa googlesta kattoa nuita taudin muita oireita ennenku päättää et tuohan mulla on :D

Yhteistyössä