Mustasukkaisuudesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minä

Vieras
ootteko te tai miehenne mustasukkaisia? Ja mistä se sitten yleensä saa alkunsa?
Miehen mielestä olen välinpitämätön kun en osaa olla mustis. En minä voi luonteelleni mitään, mies ei ymmärrä sitä että ei se tarkota etten välitä.

Mutta olenko jotenkin epänormaali kun en tiedä sitä tunnetta kun ollaan mustasukkaisia.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Miehen mielestä olen välinpitämätön kun en osaa olla mustis.

Kyllä mustasukkaisuuden puute luokkaa - tarkoittaa joko että et välitä miehestä, tai että et osaa kuvitella että kukaan muu voisi olla kiinnostunut hänestä.

Alkuperäinen kirjoittaja tripod:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Miehen mielestä olen välinpitämätön kun en osaa olla mustis.

Kyllä mustasukkaisuuden puute luokkaa - tarkoittaa joko että et välitä miehestä, tai että et osaa kuvitella että kukaan muu voisi olla kiinnostunut hänestä.

Tai sitten ihmisellä on terve ja hyvä itsetunto.

Et ole epänormaali. Mitä sitä syyttä suotta mustailemaan jos tietää ettei toista menetä :)
En ole minäkään mustis yhtään.
+ palvon ja ihailen mun miestä, superpaljon rakastan
+tiedän että muutkin on kiinnostuneita tosta olleet koko meidän suhteen ajan ja ennenkin

Huomaan tietyissä tilanteissa että mua pidetään jotenkin outona, ja se oikeesti välillä mua stressaa. Esim. miehellä on valokuvia entisistä heiloistaan ja mulle ei niistä tule mitään ongelmaa. Mies saa tanssia toisten naisten kanssa ihan vapaasti, en saa pulttia. Miehellä on naispuoleisia kavereita joiden luonakin käy kahvilla tai jotain, en saa siitäkään mitään ongelmaa tehtyä. Monet ihmiset näitä ihmettelee ja minä kun olen pitäny itteeni ihan normaalina, ja että aikuinen ihminen ihan varmaan tietää mitä tekee, ja itse kantaa ne seuraukset jos jotain väärin tekee.

Huomaan monta kertaa että mies jotenkin toivois että sanoisin jotain että älä tee sitä tai älä mene sinne jne. mutta mitä voin tehdä jos en tunne niin että mun olis tarve kieltää jotain. Olen miehelle sanonu että minä välitän täydestä sydämestäni.

Alkuperäinen kirjoittaja fanta:

Tästä on hyötyä vain jos itsetuntosi kestää sen että joku viettelee sun miestä.

Vahvasta itsetunnosta ei ole hyötyä jos se pelkästään lamauttaa sinun reviiritietoisuutta ja puolustusreaktiota, mutta et kestä välinpittämyyden seuraukset.

En pidä itteeni millään lailla että olisin välinpitämätön, tottakai mua loukkais jos saisin esim. tietää että mies suutelis tai tekis jotain sellasta että se menee yli sen rajan mikä ei kuulu meidän parisuhteeseen.
Mua on petetty aikasemmin, ja se suhde loppui siihen.

Vahvasta itsetunnosta ei ole hyötyä jos se pelkästään lamauttaa sinun reviiritietoisuutta ja puolustusreaktiota, mutta et kestä välinpittämyyden seuraukset.

Hmm. Käsitämme varmaan mustasukkaisuuden jotenkin eritavalla. Minusta siinä ei enää paljon mustasukkaisuutta tarvita tai kysytä, jos puoliso lähtee pettämisen tielle. Vai kenelle sitä ollaan oikein mustasukkaisia, sille puolisolle, vai puolisosta vai sille jollekin kolmannelle.

Tämmösessäkin tilanteessa olen ollu että nainen on yrittäny vokotella miestäni, mutta ei se mua kuitenkaan millään lailla hetkauttanu koska mieheni tietää ihan varmaan itse mitä tekee. Jos hän haluaisi lähteä jonkun matkaan niin hän sitten lähtis, minkä minä sille sitten enään voin.

Yhteistyössä