Mustasukkaisuudesta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja emäntä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

emäntä

Vieras
En tiennyt parempaa otsikkoa, mutta hyvin tuo sitä kuvannee...

Olen rehellisesti sanoen mustasukkainen, kun mieheni kehuu muiden naisten ulkonäköä. Monesti esim. telkkaria katsoessa mieli tekis vaihtaa kanavaa kun mies kommentoi: vau mikä misu-tyyliin...

Ja nyt itse ongelmaan... Olen (vielä) ylipainoinen ja itsetuntoni ei ole mikään parhain mahdollinen. Seurustelumme alussa mies sanoi minulle, ettei ole ylpeä minusta ja se on jäänyt vaivaamaan, etenkin kun mies ei ole koko yhdessäolo aikanamme sanonut mitään nättiä ulkonäöstäni. Valehdella ei tarvitse, mutta kai minulla on vaikkapa kauniit silmät tms. Jos rehellinen olen, odotin kyllä hääpäivänämme kuulevani jotain kivaa, kun oli kerrankin ammattilaisten kanssa laitettu tukka ja meikki ja puku oli mitä upein. Tai no, pukua mies kyllä kehui... Tiedän kyllä että mies minua rakastaa, mutta silti olisi kiva kuulla edes kerran että minussa on jotain kaunista myös ulkonäössäni. Joku varmaankin ehdottaa, että sano miehelle että sanoo jotain nättiä, mutta ei se silloin tuntuisi samalta. Itse yritän kehua mieheni ulkonäköä, tosin on vähenevään päin ollut nyt viime aikoina.

Olenko ihan tyhmä jos olen vähän mustis näistä kauniista naisista telkussa? Itse ainakin luulen, ettei asia vaivaisi minua niin paljon, jos minua kehuttaisiin samassa mittakaavassa (tai edes jonkinverran) kuin muita naisia?

eikö kehunut edes silloin kun tapasitte? meillä ainakin alkoi jttu siten että mies sanoi yhtäkkiä minulle että avu sun silmiin ei voi olla katsomatta ja että hiukset on niin ihanan naiselliset =) kyllä mun mielestä parisuhteessa pitää olla sellaista että kehuu toisen hyviä puolia, onhan minullakin muutama kilo ylipainoa ja iso nenäkin vaivaa mutta silti minusta mies löytää niitä kauniita puolia ja kertoo ja kehuu niitä.

no tuskin se mustasukkaisuutta on.. pikemminkin vain ärsytystä siitä et mies on noin onnettoman tahditon!! Mut niin.. vaikee kommentoida ku minen ossais itse semmosen miehen kans olla ku aina oon vaatinu mieheltä käytöstapoja jos minnuu o yrittäny deittailla..

Mulle tulee ensimmäiseksi mieleen, että miehelläsi on ongelma. Sanotaan näin, että minusta ei ole väärin kehua jonkun ihmisen ulkonäköä, jos hän on todella poikkeavan upean näköinen. Mutta jos miehelläsi on tapana kehuskella isommassa mittakaavassa muita misuja... silloin hänellä on jonkin asteinen asennevamma vai miksikä sitä voisi sanoa. Hän ei joko arvosta sinua (hänelle on samantekevää miten sinä asian ajattelet) tai sitten hän ei vaan tajua käytöksensä loukkaavan sinua. Jos meillä olisi samanlainen ongelma niin ottaisin kyllä puheeksi oikein ajan kanssa aiheen. Kysyisin miksi mies käyttäytyy noin, mikään helppo vastaus ei kelpais, vaan asia käytäis pohjamutia myöten läpi. Kertoisin omat tuntemukseni ja mietteeni asiassa ja laittaisin miehen pohtimaan asiaa myös siltä kantilta. Ota puheeksi, puhuminen auttaa aina!

Ei kehunut, sanoi vain, etten minä nyt niin järkyttävä ollut kun pelkäsi. Tapasimme siis netissä ja varoittelin olevani ylipainoinen ennen tapaamista. Mutta kummasti noita tapaamisia silti tuli lisää, kunnes naimisiinkin mentiin. Mutta silti tahtoisin joskus kuulla jotain kaunista...

Nyt laihdutan ja hyvällä mallilla on painonpudotus menossa, siksi tahtoisin vielä näin ylipainoisena kuulla jotain kehuvaa ulkonäöstä, sillä voitte uskoa, että olen vähän katkera jos hoikempana alkaa ulkonäköä kehua...

Mun kaverin mies esim. kauppareissulla katselee naisia ja sanoo "vau, mitkä tissit!", "onpas isot tissit", "tota mä voisin panna!", "onpa hyvännäköinen nainen!" jne ja vaimonsa tietenkin on mukana. Vaimolleen taas voi sanoa "eihän sun pillua edes näy noiden läskien alta!", "sulla vois olla vähän isommat tissit". :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja MEK:
Mun kaverin mies esim. kauppareissulla katselee naisia ja sanoo "vau, mitkä tissit!", "onpas isot tissit", "tota mä voisin panna!", "onpa hyvännäköinen nainen!" jne ja vaimonsa tietenkin on mukana. Vaimolleen taas voi sanoa "eihän sun pillua edes näy noiden läskien alta!", "sulla vois olla vähän isommat tissit". :kieh:

Täytyy kyllä sanoa, että onneks minun mies ei ole noin.... :kieh: *ei löydä sanaa* . Voi vaimoraukkaa!!

minullakin kaverini miesystävä aikoinaan sanoi aina kuinka mun kaverin pitäs olla kuten mä eli hoikka ja kaunis suunnillee.. aina oli sanomas et jos kaveri ei mahtunu joihinki housuihi et no su pitäs olla hoikempi iha niinku xxx (minä) ja sit ain et no jos ne housut mahtuu xxx:lle (minulle siis) kun on hoikempi. Ja ain oli sanomas et no kai ku xxx:llä ei ole läskiä niinku sulla jne jne.. mä olin aina ihan pöyristyny ja miehelle joskus sanoinki et voisit kuule oppia käyttäytymään jne.

että miehet osaakin jotkut olla TYHMIÄ

Alkuperäinen kirjoittaja emäntä:
Alkuperäinen kirjoittaja MEK:

Täytyy kyllä sanoa, että onneks minun mies ei ole noin.... :kieh: *ei löydä sanaa* . Voi vaimoraukkaa!!

No, joo. Mun appiukko se taas sanoo pojalleen "kato, ku tolla on isot tissit ja on muuten hyvännäköinen nainen." Mä ja anoppi istutaan vieressä.. :/ |O

Mies on kyllä vähentäny kehumista, ilmeisesti tajunnut etten hirveästi siitä tykkää, mutta silti kehuu aina välillä (mielestäni silti liian usein).

Olen kyllä tietoisesti vältellyt asiasta puhumista, pelkään vähän sitä että mies ilmottaa, ettei minussa ole mitään kaunista. En tiedä kuinka hyvin sen kestäisin. Tosin, olisiko hän kanssani, jos ei jotain kaunistakin olisi...

no jotkut on semmosia et ne tekee myös järkiavioliittoja, eli jos on sillain hyvä et ei petä ja ois hyvää vaimo- ja äitiainesta, ni sit naimisii mennään vaikka järin hirveesti toiseen ei vetoa tuntiskaan..

mut mä ainaski ottasin asian puheeks ja jos sanois jotai noinki älykästä, et no ei sus mitää kaunista oo tms. ni heittäsin miehen pellolle ja laihduttasin, et oisin nii helkkarin hehkee ku kukaa koskaan. Sitpä mies huomais kuin hemmetin hyvän naisen päästi meneen :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja miracle:
no jotkut on semmosia et ne tekee myös järkiavioliittoja, eli jos on sillain hyvä et ei petä ja ois hyvää vaimo- ja äitiainesta, ni sit naimisii mennään vaikka järin hirveesti toiseen ei vetoa tuntiskaan..

mut mä ainaski ottasin asian puheeks ja jos sanois jotai noinki älykästä, et no ei sus mitää kaunista oo tms. ni heittäsin miehen pellolle ja laihduttasin, et oisin nii helkkarin hehkee ku kukaa koskaan. Sitpä mies huomais kuin hemmetin hyvän naisen päästi meneen :xmas:

Olispa minussakin vähän samaa räväkkyyttä mitä sinussa tuntuu olevan :)
Täytyy nyt vähän suunnitella ja ottaa puheeksi tämä asia.

Muuten on äärimmäisen hyvä ja ihana mies, puhuu ja pussaa, joten ihan ällöke en ainakaan ole :)

Niin ja laihdutus on menossa jo... Miinusta kuusi kiloa, noin parikymmentä vielä jäljellä...

Alkuperäinen kirjoittaja emäntä:
Alkuperäinen kirjoittaja miracle:

Olispa minussakin vähän samaa räväkkyyttä mitä sinussa tuntuu olevan :)
Täytyy nyt vähän suunnitella ja ottaa puheeksi tämä asia.

Muuten on äärimmäisen hyvä ja ihana mies, puhuu ja pussaa, joten ihan ällöke en ainakaan ole :)

Niin ja laihdutus on menossa jo... Miinusta kuusi kiloa, noin parikymmentä vielä jäljellä...

Niin no ei nii pahhaa ettei jottai hyvvääkin.. mut toivotaan et saisitte asian selväks ettei miehes alituiseen mieltäs pahottais. Tsemppiä! =)

Yhteistyössä