Mustalaisaiheisia kysymyksiä..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ei ymmärrä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Ei ymmärrä

Vieras
Luin iltalehden keskustelupalstaa ja siellä romanit haukkuivat suomalaisia minkä ehtivät.Aihe sai muutaman ihmettelyn aiheen ja kysymyksen mieleeni:
Jos me ollaan sivistymätöntä kansaa,niin miksi kaikki suomalaiset käy koulua ja mustalaiset ei osaa edes kirjoittaa kunnolla? Kävi esiin kyseisellä palstalla..
Suomalaisten kielenkäyttö on rumaa? Entäs ne mustalaiset,jotka aina huutaa isoon ääneen ostarilla?
Mustalaisetkin käy töissä ja maksavat veroa.Miksei sitten niistä veroista makset teidän hamekankaat ja vaikka sosiaalitukenne?Me kun ollaan niin rasistista kansaa, niin miksi meidän rahat kuitenkin kelpaa? Autot mitä me muut ollaan tehty,talot,mitä me muut ollaan rakennettu?
Me tuodaan kauppoihin tavarat,purkaamme ne hyllyyn ja te saatte ottaa ne ilmaiseksi?
Miksi kaikki muut ihmiset,kiinalaiset,ruotsalaiset ym.ovat joutuneet itse tekemään kaikki,mutta teillä on oikeus ottaa ne?
On oikeus haukkua meitä rasisteiksi,vaikka ilman meitä te olisitte kuolleet nälkään.
MIKSI?

Onko kysymyksessä viestiketju joka alkoi aiheesta: risteilyraiskaajat olivat somaleja(tms)?
Itsekkin luin noita kommentteja. On se vaan kumma miten eritavalla voi ihmiset lukea samoja juttuja (jos oli saman jutun keskustelusta kysymys). Itse nimittäin näin ketjussa enemmän urpoja suomalaisia kuin romaneja. Moni romani yritti oikein tosissaan saada asiallista keskustelua aikaan, mutta aina siellä ilmestyi joku "sivistynyt" dumppaamaan keskustelun alas. Toki fiksujakin suomalaisia oli joukossa...varmaan...ehkä...

No joo. Vielä täytyy sitten kommentoida etten ole mikään romanien puolustaja. Siihen en ota kantaa. Mutta tuon keskustelun luin eritavalla kuin ap.

Siis mustalainen ihmetteli,että miksi suomalaiset ei auta toisiaan,jos joku on vaikka esim.kaatunut?
Mitä mustalainen siinä kohtaa tekisi? Kumpi todennäköisesti auttaisi hlöä,suomalainen vai mustalainen?
Kaikki tietää mitä se mustalainen tekisi..

Toisaalta hetki sitten itse luin kaunokirjallisen teoksen romanien elämästä, niin ei se kovin helpota vaikuttanut - ainakaan naisen kannalta. Pisti kyllä miettimään, että on kyllä meillä taatusti helpompaa, kuin heikäläisillä.

Yhteistyössä