musta tuntuu että mua painostetaan nyt oikein olan takaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja SocialButterfly
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

SocialButterfly

Vieras
siis jotkut mun sukulaiset..esim veljeni..että lähtisin jo töihin..likka on 1,5v ja on toki ujompi ja leikkii nätisti kylässä jossa muitakin lapsia..ja tosiaan pikkasen aristaa muita lapsia jos ne villiksi heittäytyy..nyt oon kuullut parilta että hoitoon pitäs laittaa ja mun pitäs töihin lähteä että lapsi ei sulkeutdu ja muuten sitä kiusataan koulussa ja jokapuolellakun on ujo..ja nyt en sitten tiedä että mitä mä teen..en todellakaan haluis nuin pientä hoitoon viedä..vaikka töihin voisinkin lähteä en ole pitänyt vielä kiirettä sinne palata :| teenkä mä nyt hallaa lapselle että se on kotóna vai pitääkö viedä hoitoon..mä en usko että se tule erakoksi jos vielä kotihoidossa on.. :(

No hö: et todellakaan! Voithan sä tutustuttaa lastas muutenkin muihin lapsiin kun hoitoon viemällä. Onhan niitä kaikkia kerhoja sun muita.
Oma poika oli puistossa viime vuoden pari tuntia kerrallaan puistotätien hoivissa ja se oli tosi hyvä ratkaisu.

Alkuperäinen kirjoittaja Ninniliina:
No hö: et todellakaan! Voithan sä tutustuttaa lastas muutenkin muihin lapsiin kun hoitoon viemällä. Onhan niitä kaikkia kerhoja sun muita.
Oma poika oli puistossa viime vuoden pari tuntia kerrallaan puistotätien hoivissa ja se oli tosi hyvä ratkaisu.

niin..musta se on ihan tarpeeksi kun parikertaa viikossa leikkii esim kummitytön kanssa tms kaverin lapsien kanssa..

Mä en oo ikinä ollut päiväkodissa enkä ees lyhytaikaisesti hoidossa kodin ulkopuolella, ekat omanikäiset kaverit sain vasta ns. eskari-iässä päiväkerhossa...olin lapsena vähän ujo mutta ei kiusattu koulussa ja oon ihan hyvin pärjännyt elämässä muutenkin. Vai vaikuttiko maalla kasvaminen sitten niin suotuisasti ;)

Meillä toi poika aristelee aina alussa kunuusia ihmisiä näkee.
2v neuvolassa kun mainitsin että hoidan poikaa edelleen kotona ja hoidan jatkossakin ainakin siihen 3v asti, kysyi täti ainoastaan että tavataanko muita ton ikäsiä ipanoita ja oli tyytyväisen olonen kun kuuli että tavataan vaikka ei päivittäin.

Tuskin se erakoituu jos sun kaa kotona on.

Alkuperäinen kirjoittaja anniette:
Höpö höpö! Ehtii tulla kyllä sosiaaliseksi vähän vanhempanakin !
Pidä vaan kotona, kyläilemällä jne voi tuon ikäisen kanssa hoitaa tuota sosiaalista puolta :heart:

noniin minä teen :heart:

Meillä samanikäinen enkä voisi kuvitellakaan että viesin hoitoon jo..isosisko on 3 ja ollut kotona koko ikänsä.
En voisi häntäkään viedä hoitoon!! :o

kai mä oon kotona ikuisuuten asti...
No,aikansa kutakin-vielä näin ainakin!

Alkuperäinen kirjoittaja k a t a:
Meillä samanikäinen enkä voisi kuvitellakaan että viesin hoitoon jo..isosisko on 3 ja ollut kotona koko ikänsä.

no sepä se kun en mäkään todella voisi viedä hoitoon tuota pikkuista..mutta sitten näitä ulisijoita riittää..että hoitoon vaan :headwall:

Tuon ikäisen tärkein sosiaalinen suhde on vanhempiinsa. Lapset ovat myös temperamentiltaan erilaisia joten jätä tuollaiset kommentit omaan arvoonsa, tai letkauta jotain perusturvasta tms.

Alkuperäinen kirjoittaja SocialButterfly:

no sepä se kun en mäkään todella voisi viedä hoitoon tuota pikkuista..mutta sitten näitä ulisijoita riittää..että hoitoon vaan :headwall:

Mitä ihmettä se muille kuuluu...sitä oon aina miettinyt.Miks toiset näkee vaivaa onko kotona vai ei..
Pidä puoles vaan ja jos miehelle sopii kotona olo niin näytä pitkää nenää muille ulisijoille!!

:whistle:

Ja eikö teillä ollut sairasteluakin aika paljon?
Sillä hoitoon mennessä ne vasta lisääntyykin!!
Sitäkö pitäis koittaa että lapsi koko ajan kipeä..kyllä musta varsinkin jos lapsi sairastaa paljon,on parempi hoitaa kotona.
Sillä kaamee stressi sitten siitä kuka hoitaa ja kumpi pois töistä...

Eikös ujon lapsen itsetuntoa ja uskallusta rakentaisi parhaiten sillä, että saa kokea rakkautta ja hyväksyntää eikä mitään puolipakollista reipastamista. Jokainen omaan tahtiinsa.

Toi on kyl jännä, että kun on pieni lapsi, kaikki aloittaa tervehdyksen jälkeen lauseensa sanoilla:
"vieläkö oot kotona"
"Joko olet töissä"
tai
"meet varmaan pian taas töihin"
:/

Ihan ku ois kivaa vastata kaikille koskien samaa asiaa. seuraavan kerran kysyvät taas sen saman kuitenkin.

Sitäkö pitäis koittaa että lapsi koko ajan kipeä..kyllä musta varsinkin jos lapsi sairastaa paljon,on parempi hoitaa kotona.

juu..ne putket on nyt korvissa..puhuit tuossa edellisessä viestissä mihestä..mistähän miehestä sä puhuit? :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eikös ujon lapsen itsetuntoa ja uskallusta rakentaisi parhaiten sillä, että saa kokea rakkautta ja hyväksyntää eikä mitään puolipakollista reipastamista. Jokainen omaan tahtiinsa.

todellakin :)

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Toi on kyl jännä, että kun on pieni lapsi, kaikki aloittaa tervehdyksen jälkeen lauseensa sanoilla:
"vieläkö oot kotona"
"Joko olet töissä"
tai
"meet varmaan pian taas töihin"
:/

Ihan ku ois kivaa vastata kaikille koskien samaa asiaa. seuraavan kerran kysyvät taas sen saman kuitenkin.

JOo ja meiltä kysytään että joko tulee seuraava??!!! :laugh:

Kai se on kuittia enemmänkin kun viis muksua jo mulla...

Jotenkin tuntu niin helpottavalta sit ku lapsi täyutti sen 3 vuotta ja sain töitä. Tuntui, että ihmiset alkoi pitää mua normaalina ja mikä parasta, loppui se jankutus. :xmas:

juu..ne putket on nyt korvissa..puhuit tuossa edellisessä viestissä mihestä..mistähän miehestä sä puhuit? :whistle:

siis sun miehelle...vai onko sellasta?

siis sun miehelle...vai onko sellasta?

vastasin jo..että ei ole.. :D :D

Yhteistyössä