Musta tulee katkera..

.. ainakin tätä menoa.
Ei kannata ottaa miestä jolla on jo ennestään jälkikasvua. Kaikki sanoo niin, mutta syytä ei kerrota ja perustella ikinä. Mutta minäpä perustelen:
1. Joinakin viikonloppuina vaivaksesi tulee lapsi joka ei tiedä/muista/osaa sinun talosi sääntöjä. Hän käyttäytyy kuin hotellissa

2. Puolisosi ei ymmärrä ettet sinä rakasta hänen lastaan kuin omaasi.

3.Suunnitellessasi oman lapsesi/ydinperheesi lomaa puolisosi varmasti ei ymmärrä miksi yksi pitäisi jättää pois.

4. Asunnostasi yhtä huonetta käytetään vain muutamana päivänä kuukaudessa.

5. Puolisosi lapsi kärsii sinusta, sinä tulet hänen elämäänsä, kasvatat perheen hänen isänsä ympärille, et ymmärrä miksi hän kapinoi sinua vastaa aina.

6. Miehelläsi on ex joka on varmasti mukana elämässäsi- ja hyvällä tuurlla hän on todella kettumainen.

Tää lista jatkuis ihan loputtomiin. Oonko ainut joka on ihan hukassa ja murtumispisteessä? Mä huomaan että musta on tullut oikein hirvee akka. Käyttäydyn tosi kylmästi ja konemaisesti tätä lasta kohtaan vaikkei se että mulla on ongelmia ole sen lapsen vika.

katkeraaon
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.09.2006 klo 22:21 Minna kirjoitti:
.. ainakin tätä menoa.
Ei kannata ottaa miestä jolla on jo ennestään jälkikasvua. Kaikki sanoo niin, mutta syytä ei kerrota ja perustella ikinä. Mutta minäpä perustelen:
1. Joinakin viikonloppuina vaivaksesi tulee lapsi joka ei tiedä/muista/osaa sinun talosi sääntöjä. Hän käyttäytyy kuin hotellissa

3.Suunnitellessasi oman lapsesi/ydinperheesi lomaa puolisosi varmasti ei ymmärrä miksi yksi pitäisi jättää pois.

5. Puolisosi lapsi kärsii sinusta, sinä tulet hänen elämäänsä, kasvatat perheen hänen isänsä ympärille, et ymmärrä miksi hän kapinoi sinua vastaa aina.

6. Miehelläsi on ex joka on varmasti mukana elämässäsi- ja hyvällä tuurlla hän on todella kettumainen.

Tää lista jatkuis ihan loputtomiin. Oonko ainut joka on ihan hukassa ja murtumispisteessä? Mä huomaan että musta on tullut oikein hirvee akka. Käyttäydyn tosi kylmästi ja konemaisesti tätä lasta kohtaan vaikkei se että mulla on ongelmia ole sen lapsen vika.
Minäpä jatkan vähän listaa, mutta myös vähän toisesta näkökulmasta.Eli olen se ex, ja hankalaa se on näinkin koska...
1. mies ei ole lastesi isä, ei voi vaatia ns. isän velvollisuuksia
2.parisuhdetta aika hankala ruveta edes rakentamaan koska lapset lähes kokoajan ALUSTA lähtien mukana kuviossa..suoraan siis lapsiperheen arkeen...
3. Ex jollainlailla aina mukana kuvioissa..(tai molempien ex)
4.omat lapset aina ykkösiä, molemmilla (mikä kyllä toisaalta ihan hyväkin)
5. EI OLE EDES AIKAA PARISUHTEESEEN, EIKÄ VOIMIA
että ei se meillä exilläkään helppoa ole tuo uusperhe.
Olenkin päättänyt unohtaa koko jutun...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.09.2006 klo 23:40 katkeraaon kirjoitti:
\
.. ainakin tätä menoa.

Minäpä jatkan vähän listaa, mutta myös vähän toisesta näkökulmasta.Eli olen se ex, ja hankalaa se on näinkin koska...
1. mies ei ole lastesi isä, ei voi vaatia ns. isän velvollisuuksia
2.parisuhdetta aika hankala ruveta edes rakentamaan koska lapset lähes kokoajan ALUSTA lähtien mukana kuviossa..suoraan siis lapsiperheen arkeen...
3. Ex jollainlailla aina mukana kuvioissa..(tai molempien ex)
4.omat lapset aina ykkösiä, molemmilla (mikä kyllä toisaalta ihan hyväkin)
5. EI OLE EDES AIKAA PARISUHTEESEEN, EIKÄ VOIMIA
että ei se meillä exilläkään helppoa ole tuo uusperhe.
Olenkin päättänyt unohtaa koko jutun...
No kylläpä olette negatiivisesti ajatellut asiaa..

1. Meillä "jankataan" säännöt joka kerta. Niin kauan että lapset sen muistaa. Muistakaa että lapset ovat sopeutuvaisia.
Jos mies haluaa olla isä lapselle niin se on suotavaa. Meillä ainakin näin.

2. Parisuhde voi toimia vaikka lapset olisikin alusta lähtien kuvioissa. Lapsia ei voi syyttää siitä että ovat olemassa. kun ero tullut ja perhe hajoaa siihen on vaan totuttava. Jos ei ole uusperheen eläjäksi ei siihen pidä ryhtyä.

3. Exät on kuvioissa joo. Mutta ne on EXIÄ.

4. ns "vieraileva" lapsi ei tarvitse omaa huonetta jo se on käytöss vain pari päivää kuukaudessa.

5. Omat lapset ykkösiä.. toki se näin on. Mutta me ollaan aikuisia ja kohdellaan lapsia tasa arvoisesti. Toisen lapsi ei saa olla se huonompi vaikka ei oma olekkaan.

6. Ja lapsi ei kärsi äiti/isäpuolesta jos tämä kohtelee lasta oikein. Jos lapsi protestoi niin siihen on puututtava. Lapsen työ ei ole komennella aikuisia!

7. Parisuhteelle on aikaa kun järjestää sitä.

Yrittäkää saada homma toimimaan. Yrittäkää ajatella asiasta positiivista eikä vain tarttua siihen huonoon puoleen. Kyllä lapsetkin sen vaistoaa jos vanhempi ei pidä uusperheen elämästä.

Voimia :hug:

tiedän tunteen!! meillä ex ja yritti väkisin tukea meidän väliimme mitä vee mäisimmin konstein teki vaikka mitä käytti jopa lapsia asenaan, käski heidän olla oiken pas..koja isän luona kielsi puhumasta minulle, sanoi että isällä saa tehdä mitä haluaa!! kielsi olemasta pikkuveljen kanssa ym.. aluksi meinasi mennä molemmilta hermot ja näytti että ei jaksa!! ja nämä viikonlpout oli yhtä painajaista. kunnes totesimme ja se vi..tun ämmä ei tätä meidä perhettä riko.. ja aloimme toden teolla pistää asioita järjestykseen ja pikkuhiljaa asiat järjestyivät ja asiat rauhoittuivat ex nyt ei tietenkään... mutta nyt on rauhallista!! voimia tiedän että se ei ole helppoa :hug:

\
.. ainakin tätä menoa.

Lisään vielä kohtaan yksi: Vaikka miehesi lapsi asuisivatkin kokoajan samassa talossa kanssasi,siis perheen jäsenenä,hän siitä huolimatta on,elää ja käyttäytyy kuin olisi hotellissa!!!! Ja miehesi ei tietenkään näe siinä mitään vikaa,vaan vika on sinussa,koska miehesi mielestä sinä et osaa suhtautua oikein hänen lapseensa.

Lisään vielä kohtaan yksi: Vaikka miehesi lapsi asuisivatkin kokoajan samassa talossa kanssasi,siis perheen jäsenenä,hän siitä huolimatta on,elää ja käyttäytyy kuin olisi hotellissa!!!! Ja miehesi ei tietenkään näe siinä mitään vikaa,vaan vika on sinussa,koska miehesi mielestä sinä et osaa suhtautua oikein hänen lapseensa.

[/quote]

Minkälaisia lapatossuja teillä on miehinä? Meillä mies pitää tiukan kurin kerran viikossa käyville lapsilleen, ei puhettakaan mistään erikoiskohtelusta! Mies kokkaa ruuat lapsilleen ja lautanen on syötävä tyhjäksi, vaikkei lempiruokaa oiskaan. Leikin jäljet on siivottava ja niin edelleen, eikä isälle inistä vastaan. Välillä mulla käy melkein sääliksi miehen lapsia, mutta en puutu asiaan, koska mua on kielletty leikkimästä mitään äitiä miehen lapsille. Kielto tullut sekä mieheltä että lasten äidiltä. Mies pitää tarkasti huolen siitä, ettei hänen lapset häiritse mua: sillon kun lapset tulevat isänsä luo he nimenomaan ovat ISÄNSÄ kanssa, eivät minun, vaikka tietysti siellä jossain taustalla häärinkin. Ja tämä systeemi sovittiin heti alussa, eli tein miehelle selväksi, etten ala hänen lapsia hoitamaan enkä niistä vastuuta kantamaan, ja ellei se miehelle olisi kelvannut niin olis jäänyt tämä uusioperhe syntymättä!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.09.2006 klo 12:06 Hallatar kirjoitti:

Minkälaisia lapatossuja teillä on miehinä? Meillä mies pitää tiukan kurin kerran viikossa käyville lapsilleen, ei puhettakaan mistään erikoiskohtelusta! Mies kokkaa ruuat lapsilleen ja lautanen on syötävä tyhjäksi, vaikkei lempiruokaa oiskaan. Leikin jäljet on siivottava ja niin edelleen, eikä isälle inistä vastaan. Välillä mulla käy melkein sääliksi miehen lapsia, mutta en puutu asiaan, koska mua on kielletty leikkimästä mitään äitiä miehen lapsille. Kielto tullut sekä mieheltä että lasten äidiltä. Mies pitää tarkasti huolen siitä, ettei hänen lapset häiritse mua: sillon kun lapset tulevat isänsä luo he nimenomaan ovat ISÄNSÄ kanssa, eivät minun, vaikka tietysti siellä jossain taustalla häärinkin. Ja tämä systeemi sovittiin heti alussa, eli tein miehelle selväksi, etten ala hänen lapsia hoitamaan enkä niistä vastuuta kantamaan, ja ellei se miehelle olisi kelvannut niin olis jäänyt tämä uusioperhe syntymättä!

[/quote]

No just sellanen saakelin lapatossu, joka tekee kaiken niinku ex-vaimo sanoo. Ja meillä minä olen AINA miehen lapsen kanssa(toki menee siinä samalla kun omani), mies näkee poikaansa max 2h/pv kun on itse aina töissä. Eli ei sitten halua kieltää pojalta mitään ja toistuvasti tulee ja sotkee asiat mitä on lasten kanssa sovittu. Olen sanonut että koska minä olen vastuussa koko ryhmärämän pyörittämisestä YKSIN, minä laadin parhaiksi havaitsemani säännöt ja me toimitaan niiden mukaan, turha tulla iltakahdeksalta selittämään mulle että poitsu haluais nyt pelata niin eiköhän anneta... :eek:
Kun ei anneta, vaan mennään iltapalalle ja iltatoimiin siinä vaiheessa iltaa :eek:
Hohhoijaa, ex jaksaa sitten marista kun on niin "tiukat" säännöt \|O
Pakko olla ja ihan samat kaikille, ei 6lapsen kanssa muuten tuu kun täyskaaos ja totaalinen hermoromahdus :/

säälittävä oot
\
.. ainakin tätä menoa.

Sinä olet tyhmä nainen... säälittävä rukka :headwall: Mahtaako miehesi ajatella samoin sun "kakaroistasi"? Kaikki asiatko sitä maailmassa pitäisi pyöriä sinun ja lapsiesi ympärillä? Itsekäs olet, kovin kovin itsekäs...

säälittävä oot
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.09.2006 klo 19:24 säälittävä oot kirjoitti:
\
.. ainakin tätä menoa.

Sinä olet tyhmä nainen... säälittävä rukka :headwall: Mahtaako miehesi ajatella samoin sun "kakaroistasi"? Kaikki asiatko sitä maailmassa pitäisi pyöriä sinun ja lapsiesi ympärillä? Itsekäs olet, kovin kovin itsekäs...
ja se jäi vielä sanomatta, että tuolla perusteellahan te ette itsekkään tarvisi miehiä, ku teillä on noita lapsia jo.

ohoh
minä rakastan mieheni lasta yhtä paljon kun miestäni ja tulevaa yhteistä lastamme, mieheni lapsi on tasavertainen perheenjäsen perheessämme,niinkuin tähänkin asti,lapsella on oma huone, ja omat tavarat,mikä ei vie yhtään ylimääräistä neliöö minun kodissani, päinvastoin.Exä on elämässämme lähes loppuelämämme, ja puuttuu ja ärsyttää minuakain puuttumalla asioihin liikaa,sekä haluaa olla läsnä jollain tapaa koko aja, mutta sen takia en voisi olla rakastamatta ja välittämättä mieheni lapsesta.Mieheni lapsi on osa jokapäiväistä elämäämme vaikkei luonamme päivittäin olekkaan, joka asiassa hänet huomioimme ja häntä päivittäin ikävöimme..olemme yhdessä opettaneet säännöt miten tässä kodissa toimitaan, ja kertaamme niitä kärsivällisesti kun tarve vaatii,ymmärrämme pikkulapsen konstailut,nehän ovat jokaisen öapsiperheen arkea ja kuuluvat lapsen kasvamiseen..tiesin mieheeni rakastuessa että hänellä lapsi edel.liitosta, päivääkään en ajatellut ettei tämä lapsi mahtuisi elämääni, tai olisi este rakentaessamme omaa suhdetta, päinvastoin, olen saanut arvokkaita hetkiä lapsen myötä, ja opin joka päivä jotain uutta, ja saan nauttia tästä vielä monta arvokasta vuotta eteenpäin, vaikka lapseni ei minun ole, se ei estä minua olemasta hänelle tärkeä ihminen elämässä eikä häntä minun elämässäni.jokaisella on omat tunteet varmasti, ja kokevat nämä uusioperhe kuviot eri tavalla,siksi halusin kertoa oman puoleni uusioperheen keskellä..ja kyllä oli aika karua ja sydäntäsärkevää tekstiä aloittajalta, kyseessähän on vain lapsi/lapset exät ovatkin sitten asia erikseen..toivottavasti pystyt joskus näkemään asiat hieman myös miehesi lasten näkökulmasta ja että ansaitsevat yhtä paljon isänrakkautta kun sinunkin lapsesi..

täältä tänään
Jotta minä jaksaisin ja jotta meidän parisuhteemme ja ydinperheemme toimisi, olen tehnyt itselleni sääntöjä, jotka ovat toki muutettavissa jos tilanne niin vaatii, ja tämän olen ilmoittanut miehelle:

- en ole hänen lastensa äiti, mutta en ole myöskään mikään keittiöpiika. Koska minulla ei ole oikeuksia, ei minulla ole velvollisuuksiaan.

- en katso hänen lastensa perään. jos miehellä on tapaamisviikonloppuna joku pakollinen meno, hän hoitaa lapset mummolaan. Kun koittaa se aika, ettei isovanhemmat jaksa / kykene / ovat estyneitä, ongelma ei ole minun. en edelleenkään katso hänen lastensa perään

- meillä on meidän säännöt ja jos ne ei mene perille hyvällä; jos lapset eivät välitä - en minkään enää sitten välitä, eli jätän hoitamatta oman osuuteni tehtävistä jotka ovat suoraan miehen lapsille hyvinvointia. Tämä kerrataan joka tapaamisella. On alkanut mennä perille.

- mies viettää lomaa myös minun ja yhteisen lapsemme kanssa, kolmestaan.
- en vietä lyhyttä kesälomaani hänen lastensa kanssa. Kokeiltu on, huonoksi havaittu. Haluan loman, en mitään stressiä ja katastrofia.

- vietämme yhteistä aikaa kahden, ja perheaikaa ydinperheenä.

- miehen lapset eivät kovin paljoa halua minua elämäänsä; en ole heille tärkeä. Aikaini yritin vaikka mitä, ja petyin, pahoitin mieleni. En halua samaa mielipahaa itselleni, en myöskään halua inhota mieheni lapsia, haluan tykätä heistä. Siksi otan etäisyyttä ja siksi rajaan omaa osuuttani.

- mieheni on siinä mielessä ihana, ettei ole kuvatun kaltainen lapatossu, vaikka kiltti ja joustava onkin. Lisäksi hän tajuaa sen, ettei toisen lasta voi eikä tarvitsekaan rakastaa, kunhan hyväksyy ja kohtelee hyvin.

- lasten lähi on tehnyt taitavasti omaa pohjustustyötä ja tässä on tulos, en jaksa enää yrittää enkä tapella tuulimyllyjä vastaan.

täältä tänään
Jäi lisäämättä:
-miehen lapset ovat isoja koululaisia. Koululaisilta vaaditaan jo enemmän kuin esim. 3-vuotiaalta.

- mies viettää itse lomaa etälastensa kanssa ja minä vietän osan lomastani eri aikaan kuin mies ja hänen lapsensa, osa lomasta on yhdessä mihen kanssa. Eivät lapset tule lomalle minun luo, vaan isänsä luo, eivät he minua siihen kaipaa.

täältä tänään
Jäi lisäämättä:
-miehen lapset ovat isoja koululaisia. Koululaisilta vaaditaan jo enemmän kuin esim. 3-vuotiaalta.

- mies viettää itse lomaa etälastensa kanssa ja minä vietän osan lomastani eri aikaan kuin mies ja hänen lapsensa, osa lomasta on yhdessä mihen kanssa. Eivät lapset tule lomalle minun luo, vaan isänsä luo, eivät he minua siihen kaipaa.

-onneksi lapsi käyttäytyy aina hyvin ja todella mukava minulle.

-tottakai puolisoni ymmärtää ja tietää tämän. ei edes vaadi minua rakastamaan lastaan niin kuin omiani

-Ymmärtää oikein hyvin että haluan lomailla oman ydin perheeni kesken ja näin myös teemme. Mieheni tekee sitten kaksin poikasa kanssa pienen reissun.

-Tällä hetkellä kyllä. Myöhemmin kun saan aikaiseksi remontoin tämän huoneen vierashuoneeksi. Tällä hetkellä huone toimii vain pojan huoneena ja romuvarastona. valitettavasti.

-ei onneksi kapinoi ja nauttii uusista sisaruksistaan koska hän on ainoa lapsi.

-onneksi hänkin on todella mukava ja kaunis. Mieheni ja hän ovat lapsuuden rakastettuja. Tunteneet toisensa jo laitokselta asti ja olleet ystäviä ihan lapsista asti. En ole asiasta mustasukkainen.

Muista ongelmia meillä tietenkin on mutta onneksi ne eivät ole exästä tai mieheni lapsesta johtuvia.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.09.2006 klo 19:24 säälittävä oot kirjoitti:
Ja lässynlässyn.
Mitäs jos taas muistettais ne hyvät tavat ja jätettäis tämmöset kommentit laittamatta :headwall:

Kiitti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.09.2006 klo 21:44 täältä tänään kirjoitti:
Jotta minä jaksaisin ja jotta meidän parisuhteemme ja ydinperheemme toimisi, olen tehnyt itselleni sääntöjä, jotka ovat toki muutettavissa jos tilanne niin vaatii, ja tämän olen ilmoittanut miehelle:

- en ole hänen lastensa äiti, mutta en ole myöskään mikään keittiöpiika. Koska minulla ei ole oikeuksia, ei minulla ole velvollisuuksiaan.

- en katso hänen lastensa perään. jos miehellä on tapaamisviikonloppuna joku pakollinen meno, hän hoitaa lapset mummolaan. Kun koittaa se aika, ettei isovanhemmat jaksa / kykene / ovat estyneitä, ongelma ei ole minun. en edelleenkään katso hänen lastensa perään

- meillä on meidän säännöt ja jos ne ei mene perille hyvällä; jos lapset eivät välitä - en minkään enää sitten välitä, eli jätän hoitamatta oman osuuteni tehtävistä jotka ovat suoraan miehen lapsille hyvinvointia. Tämä kerrataan joka tapaamisella. On alkanut mennä perille.

- mies viettää lomaa myös minun ja yhteisen lapsemme kanssa, kolmestaan.
- en vietä lyhyttä kesälomaani hänen lastensa kanssa. Kokeiltu on, huonoksi havaittu. Haluan loman, en mitään stressiä ja katastrofia.

- vietämme yhteistä aikaa kahden, ja perheaikaa ydinperheenä.

- miehen lapset eivät kovin paljoa halua minua elämäänsä; en ole heille tärkeä. Aikaini yritin vaikka mitä, ja petyin, pahoitin mieleni. En halua samaa mielipahaa itselleni, en myöskään halua inhota mieheni lapsia, haluan tykätä heistä. Siksi otan etäisyyttä ja siksi rajaan omaa osuuttani.

- mieheni on siinä mielessä ihana, ettei ole kuvatun kaltainen lapatossu, vaikka kiltti ja joustava onkin. Lisäksi hän tajuaa sen, ettei toisen lasta voi eikä tarvitsekaan rakastaa, kunhan hyväksyy ja kohtelee hyvin.

- lasten lähi on tehnyt taitavasti omaa pohjustustyötä ja tässä on tulos, en jaksa enää yrittää enkä tapella tuulimyllyjä vastaan.

...vinkistä =)

Ihan oikeasti siis =)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.09.2006 klo 11:35 merianna kirjoitti:
\
.. ainakin tätä menoa.

No, eipä ne miehen lapset ole ainoat lapset, jotka käyttäytyvät kuin eläisivät hotellissa! Meillä ainakin tuntuu, että omanikin tekevät niin!
Oletteko miettineet sitä, että miehen lasten käytös on se joka ärsyttää, omat ei ärsytä?

Entäpäs jos todella on,kuten meillä,että toinen,ei molemmat,miehen lapsista on käyttäytynyt koko ajan siten kuin asuisi hotellissa,ja isänsä vieläpä sallii sen(kun yrittää hyvittää lapselle vanhempiensa eron,siis vielä liki 10 vuotta jälkeenpäin.).Kyllä siinä kuule väsyy ja hermostuu...

kidius harmaana
\
.. ainakin tätä menoa.

Ei käyttädy sen erilailla kuin omanikaan, on oppinut talon tavoille heti...

Miksi pitäisi rakastaa?? Mä ainakin pidän tästä lapsesta en kyllä välttämättä rakasta en ainakaan niin kuin omiani

Meillä perheeseen kuuluu kaikki,, myös mieheni lapsi ja näin ollen hän myös viettää lomaa meidän kanssa KOKO perheenä, me olemme hänelle toinen perhe, en tajua miksi miehen lasta ei oteta teidän perheeseen mukaan, kun tienneet olette että miehellä lapsi on kun suhteeseen olette alkaneet.....

Jos on tilaa niin miksi näin ei voisi olla??? Miksi vain teidän lapsilla saa olla oma huone???

En tajua, ei meillä ainakaan poika kärsi minusta

Niinhän sinullakin on exiä vai oletko ihan sinkkuna elellyt siihen asti että miehesi olet kohdannut?? Missä on se sinun ex??

Ja kerrottakoon että meillä homma toimii siis jos lapsella siis minun lapsella on esim hammalääkäri ja mulla työvuoro ja miehella vapaa, niin hän menee minun lapseni kanssa sinne llääkäriin ei ole koskaan edes kyseenalaistanut asiaa, samoin minä menen hänen poikansa kanssa. Mieheni tekee vapaapäivinään kaikille lapsille ruokaa, auttaa kaikkia läksyissä, ja hoitaa muutenkin kaikki samat asiat kun minunn lasteni isä tekisi jos olisimme yhdessä. Me olemme perhe ja alusta asti tienneet että toisillamme lapsia on ja ne hyväksyneet, koska jos ei mieheni olisi hyväksynyt lapsiani ja samoin minä hänen emme edes olisi aloittaneet suuhdetta. Meillä lapset ovat samanarvoisia välittämättä siitä kenen ne ovat, Jos joku lapsista, minun tai hhänen tarvitsee esim. uudet kengät niin se kumpi menee kauppaan ne ostaa, enkä suinkaan iloita miehelleni että osta ite omalle pojallesi...

Mutta kiitos ihmiset näistä kirjoituksista, varmasti muistan tänään miehelleni kertoa miten ihana ja loistava hän on!! Ja muistan kertoa myös että rakastan häntä!!

Ai niin ja parisuhteen aikaan on pakko vielä kommentoida, sitä löytyy kun haluaa vaikka meilläkin näitä lapsia pyörii vaikka miten paljon.
Enkä myöskään oleta että mieheni järjestää lapselleen hoitopaikan jos ei itse ole paikan päällä kun lapsi tulee, tottahan minä hänet katson siinä misssä omanikin samoin tekee muuten mieheni!
:heart: :heart:

Yhteistyössä