murretta?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nappi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nappi

Vieras
Tunnetaanko jossakin päin suomea ilmaus "omistaa syyllisyytensä"? Asiayhteyden perusteella olen aina kääntänyt tuon muotoon "tunnustaa syyllisyytensä"

Eräänkin kerran, kun ko. henkilö joka tätä käyttää, kuuli mieheni olleen silminnäkijätodistajana oikeudessa, hän kysyi, että "no, omistiko syytetty syyllisyytensä?"

Kyseinen ihminen on kotoisin samoilta nurkilta kuin minäkin, enkä ole muilta sitä kuullut. Olen joskus kysynytkin, onko kyseessä murresana, mutta en saanut säällistä vastausta.

Liekö tämä kenellekään tuttua?
 

Yhteistyössä