murkkuikäsen viikkoraha

  • Viestiketjun aloittaja gg
  • Ensimmäinen viesti
gg
mites teillä muilla on ylä-aste ikäisten viikkorahan suuuruus, ja joutuvakko tekemään jotain tiettyä sen eteen, maksavatko kaikki itse siitä vai saavatko joskus extraa vaikka elokuviin. meillä 15 vuotias poika viikkoraha on ollut 20? viikko ja nyt tuntuu muka ettei millään pärjää sillä maksaa siitä mopon bensat, karkit,kahvilla käynnit. me maksetaan puhelinlaskut ja vaatteet ja muut isommat ostokset, noin kerran kahdessa viikossa ostan extrana mopon tankin täyteen bensaa(n,10?), ehtona rahan saamiselle on joka päivä viedä meidän kahta koiraa kunnon lenkki.mitä ootte mieltä
 
:)
siis HÄH? 20 e/viikko x 4 murkkuikäistä sitten pian. Mun palkka menis lasten viikkorahoihin melkeinpä...
...no joo, ei ihan, mutta meillä ei varmaan tule noin suuri viikkoraha kysymykseenkään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja unna:
musta 20e viikossa on ihan liikaa! ite antaisin ehkä 30e KUUKAUDESSA KORKEINTAAN!!
Samaa mieltä. Meillä miehen lapsi saa 20e/kk. Eikä kyllä tarvii tehdä mitään sen eteen. Me ostamme sitten karkkia kerran viikossa ja vaatteet ym.

Mutta jos ylimääräistä haluaa, niin sitten saa tehdä jotain sen eteenkin. Minusta 80 e/kk kuulostaa aika paljolta.
 
gg
kaikki tietää sen paljonko esim.bensa maksaa sillä vitosella ei saa kun pikku tipan ostatteko sitten esim, ne bensat itse vai millä te saatte riittään tollaset viikkorahat
 
Meillä saavat 40e/kk. Plus puhelimen saldoraja 25e/kk, vaatteet ym. ostetaan erikseen. Toiselle tuo riittää säästöön asti, toinen saa sen rahan menemään sujuvasti kuukauden aikana...joutuvat tekemään kotihommia, ja olemaan tarpeentullen lapsenvahtina.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja gg:
kaikki tietää sen paljonko esim.bensa maksaa sillä vitosella ei saa kun pikku tipan ostatteko sitten esim, ne bensat itse vai millä te saatte riittään tollaset viikkorahat
meillä kulkevat pyörillä, joten bensarahoja ei tarvita. suosittelen; saa liikuntaa, luonto kiittää ja rahatkin riittää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja gg:
kaikki tietää sen paljonko esim.bensa maksaa sillä vitosella ei saa kun pikku tipan ostatteko sitten esim, ne bensat itse vai millä te saatte riittään tollaset viikkorahat
Ei ole mopoa, joten ei mene rahat siihen.. Mutta jos mopo olisi, niin minun mielestä pitäisin murkun sitten tienata ne bensarahat jotenkin siihen itse. Esim. mainoksia jakamalla tai sitten kotihommilla, miten vain vanhemmilla on varaa.. Tai vaikka olisikin varaa, niin ihan hyvähän se on oppia tekemään töitä jo nuorena =)
 
gg
no täytyypä näyttää pojalle tää keskustelu paljonko muualla saadaan , en kyllä tiedä kun pojan kaveripiirillä on saman verran käytössä rahaa siis yhtälailla ajavat sillä mopolla, käyvät hampurilaisella, leffassa
 

Yhteistyössä