munkkien paistaminen

  • Viestiketjun aloittaja ?
  • Ensimmäinen viesti
?
no nyt pullat kohoaa ja kohta alkaa munkkien öljyssä paistaminen... mutta kuinka kuumaa öjyn täytyy olla, millä levyllä? ekaa kertaa teen:)))
ka kieritetäänkö ne sitten heti paistettua sokerissa vaiko pitikö ne ekaks antaa jäähtyä?
 
mie
180 asteista, mutta koska harvalla on paistomittari, pitää vaan arvioida. Tee testipallo taikinasta ja kokeile sillä. Valutetaan talouspaperin päällä ja lämpimänä sokeroidaan.
 
pessimisti
"Vappuna tulipalo, joka aiheutui munkkien paistorasvasta!"

Olkaahan varovaisia kuuman rasvan kanssa ja pitäkää AINA sammutuspeite lähellä keittiössä. Rasvapaloa ei saa sammuttaa vedellä!
 
Mä paistoin munkkirasvassa, joten en oo varma, kuumeneeko eri lailla kuin öljy. Mutta mulla hellassa asteikko 1-6, niin sulatin rasvan 6:lla ja sitten paistaessa pidin 4-5. Tein siis ekaa kertaa ja pelkäsin, jos syttyy. Ja testipallon tein, että sitten kun se ruskistu kohtuuajassa, niin sitten vaan munkit sekaan. Ja talouspaprun alle kantsii laittaa vielä sanomalehtee, kun mulla ainakin munkit valutti himona sitä rasvaa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
no nyt on munkit paistettu, kiitos neuvoista:) Ja hyviä tuli!!
Mutta miten te säilytätte munkit? Pakastepusseihinko?
Pakastepusseissa pakastan, mutta munkit ei saa silloin olla sokeroituja, munkit pakastetaan sokeroimattomina ja lsulatetaan, lämmitetään ja kierretään sokerissa.
 

Yhteistyössä