mun vauva on ihan hämmentynyt!!tapaamis asiaa!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eikä!!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

eikä!!

Vieras
eli vauva nyt 6kk ja isä muutti pois vauvan ollessa 3kk.sen jälkeen isä ja vauva ovat tavanneet 1 ilta vko ja yx yö vko(mielestäni ihan kohtuullinen määrä ja näsitä kerroista isä jättänyt osan hakemaata koska on uuden tyttöystävänsä kanssa ollut menoa)noh nyt he haluavat välttämättä että saavat olla aina kolmisin,sovimme miehen kanssa alkuun että uutta naista ei oteta viel kuvioihin vaan että loisi ensin itse suhteen vauvaan(ei ekaan 3kk kiinnostanut hoitaa vauvaa yhtään mutta nyt kun on uusi nainen niin kyllä kiinnostaa)
noh nyt ekan kerran tänään kun tuli kotiin niiin itki ja oli minussa kiinni kun takiainen ja isä ottaessa syliin huusi kun tapettavaa..noh kysyin että mitä on sattunut siellä ollessa,vauva oli koko illan ihan omituinen ja itkuinen..
noh selvisi että isä on kiukutellut koska uusi tyttöystävä painostaa ja kiukkuaa koska haluaa hoitaa vauvaa...ei hemmetti saa tollasen nyt vaikuttaa!!
joap lasten suojelussa sanoivat lapseni isälle että hänen pitäisi ensin luoda suhde vauvaan ja olla täysillä vauvan kanssa ennen kin tuo uutta mimmiään tähän väliin...

onko mun pakko antaa mun pieni sinne tämän kiukuttelevan naisen hoidettavaksi=(!!

Ei ole, jos lapsi kärsii ilmoitat sinne lastensuojeluun. Lapsen paras tässä on se tärkein, ei ex:äsi ja tämän uuden kiukuttelut. Tuollaisesta riitaisesta ilmapiiristä lapsi kärsii ja sillä voi olla kauaskantoiset seuraukset, jopa persoonallisuushäiriötä myöten. Ole lujana.

Olen lukenut, että persoonallisuushäiriö voi tulla jo siitä, että lapsi on joutunut kasvamaan riitaisessa ilmapiirissä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
todella tyhmä kysymys varmaan mutta miksi sä et voi antaa sen miehen tyttöystävän hoitaa sitä vauvaa myös

mixi mun pitäisi edes antaa pieni vauva uudelle naiselle hoidettavaksi??ei se ole lapsen lähipiiriä/perhettä vaan vauva kuumeinen edelleen naimisissa oleva akkaa!!hommatkoon omia lapsia!!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
todella tyhmä kysymys varmaan mutta miksi sä et voi antaa sen miehen tyttöystävän hoitaa sitä vauvaa myös

mixi mun pitäisi edes antaa pieni vauva uudelle naiselle hoidettavaksi??ei se ole lapsen lähipiiriä/perhettä vaan vauva kuumeinen edelleen naimisissa oleva akkaa!!hommatkoon omia lapsia!!

Nonniin, tässähän se tuli. Koska SINÄ olet katkera, SINÄ et halua että mies uuden naisensa kanssa hoitaa asiat niin kuin parhaaksi katsoo. Jos katsovat parhaaksi että vauvaa hoidetaan yhdessä, sulla ei pitäisi olla siihen mitään nokan koputtamista. Pääasian pitäisi olla se että lapsella on kaikki hyvin ja se useimmiten totutuu parhaiten siten että molemmat vanhemmat hoitavat asiansa omalla tavallaan niin kauan kun se ei ketään vahingoita ja se tuskin vahingoittaa lasta että miehen tyttöystävä sitä hoitaa.

Tämä on juuri sitä lapsen käyttämistä pelinappulana. Ja se lapsi muuten on miehen tasan yhtä paljon kuin sinunkin.

isän tehtävähän se on luoda vauvaan suhde eikä tän naisen...ei se liity vauvaan mitenkään!!!
ennemminhän hoidan vauvaa itse kun annan vento vieraalle!!

jos isä seurustelee jonkun naisen kanssa, se nainen on sen isän perhettä, jonka on myös luotava suhde siihen lapseen.
ja ideaalitilanteessa se tyttöystäväkin hyväksyy miehen lapsen eikä koe lasta riesana ja taakkana jote nsun lapsellasi asiat on todella hyvin jos lapsi kiinnostaa sitä tyttöystävääkin.

Noin pienelle vauvalle tuossa taitaa olla aika paljon erossaoloa pääasiallisesta hoitajasta (tässä tapauksessa äidistää). Vauvoille ei yleensä suositella yön yli kestäviä tapaamisia ja ideaali olisi, jos etävanhempi tapaisi vauvaa vauvan omassa kodissa muutamaa tuntia kerrallaan.
Tuossa kuviossa on sitten jo mukana riitelyä ja vieraita aikuisiakin...voi olla vauvalle todella ahdistavaa.

Nonniin, tässähän se tuli. Koska SINÄ olet katkera, SINÄ et halua että mies uuden naisensa kanssa hoitaa asiat niin kuin parhaaksi katsoo. Jos katsovat parhaaksi että vauvaa hoidetaan yhdessä, sulla ei pitäisi olla siihen mitään nokan koputtamista. Pääasian pitäisi olla se että lapsella on kaikki hyvin ja se useimmiten totutuu parhaiten siten että molemmat vanhemmat hoitavat asiansa omalla tavallaan niin kauan kun se ei ketään vahingoita ja se tuskin vahingoittaa lasta että miehen tyttöystävä sitä hoitaa.

Tämä on juuri sitä lapsen käyttämistä pelinappulana. Ja se lapsi muuten on miehen tasan yhtä paljon kuin sinunkin.

niin on mutta ei ole miehen uuden!!!joten pitäköön näppinsä irti ja tehköön omia lapsia ei tartte tulla mun vauvalle äitiä leikkimään!!
johan hän nytkin vaikuttaa negatiivisesti asioihin kun lapsi tulee itkien kotiin!!sellaiselle kiukuttelevalle akalle mun pitäisi antaa 6kk vauva!!!???isä saa hoitaa lastaan niin paljon kun tahtoo ja onin hyvä että on vauvan kanssa paljon koska vauva vierastaa häntä nyt...hänen pitäisi itse kantaa vastuu vauvasta luoda side ja opetella hoitamaan vauvaa ja nauttia vauvasta!!kyllä hänellä on aikaa uutta akkaansa hyysätä muulloin!!

Alkuperäinen kirjoittaja pyö:
Noin pienelle vauvalle tuossa taitaa olla aika paljon erossaoloa pääasiallisesta hoitajasta (tässä tapauksessa äidistää). Vauvoille ei yleensä suositella yön yli kestäviä tapaamisia ja ideaali olisi, jos etävanhempi tapaisi vauvaa vauvan omassa kodissa muutamaa tuntia kerrallaan.
Tuossa kuviossa on sitten jo mukana riitelyä ja vieraita aikuisiakin...voi olla vauvalle todella ahdistavaa.

Tuo hymiö ei kuulu tuonne. Tässä pitäisi ajatella vauvan parasta. Isompi lapsi voi tutustua uusiinkiin aikuisiin ja tavata etävanhempaa pidempiä aikoja kerrallaan ja useammin, mutta vauva on henkisesti hyvin riippuvainen pääasiallisesta hoitajastaan ja tuollainen kuvio voi vahingoittaa vauvan kehitystä.

Alkuperäinen kirjoittaja pyö:

joo mutta kun isä ei sostu tulemaan tänne tapaamaan ja haluan toki ylläpitää isän suhdetta lapseen niin tähän minun oli pakko suostua=(

Mä ymmärrän ap sun tunteita ja ne on inhimmillisiä. Mutta teillä ois ehkä kaikilla helpompaa, jos jättäisit ne taka-alalle ja antaisit sit isän vaikka uuden naisen innoittamana ja seurassa tutustua lapseen. Sua voi kaduttaa, jos et näin tee ja isä ja lapsi jää toisilleen etäisiksi. Ehkä ex-miehes on epävarma miten vauvan kans ollaan ja tarvitsee tätä naista tueksi.

isän tehtävähän se on luoda vauvaan suhde eikä tän naisen...ei se liity vauvaan mitenkään!!!
ennemminhän hoidan vauvaa itse kun annan vento vieraalle!!

jos isä seurustelee jonkun naisen kanssa, se nainen on sen isän perhettä, jonka on myös luotava suhde siihen lapseen.
ja ideaalitilanteessa se tyttöystäväkin hyväksyy miehen lapsen eikä koe lasta riesana ja taakkana jote nsun lapsellasi asiat on todella hyvin jos lapsi kiinnostaa sitä tyttöystävääkin.

just!!vauvalla on jo oma suuri rakastava perhe ja se nainen on vaan isän tyttöystävä eikä vauvan perhettä missään nimessa!!

Alkuperäinen kirjoittaja Tiimarinvihko:
Mä ymmärrän ap sun tunteita ja ne on inhimmillisiä. Mutta teillä ois ehkä kaikilla helpompaa, jos jättäisit ne taka-alalle ja antaisit sit isän vaikka uuden naisen innoittamana ja seurassa tutustua lapseen. Sua voi kaduttaa, jos et näin tee ja isä ja lapsi jää toisilleen etäisiksi. Ehkä ex-miehes on epävarma miten vauvan kans ollaan ja tarvitsee tätä naista tueksi.

vai yrittääkö isä laittaa tapaamisen ajaksi naisen hoitovastuulle.?

ex asuu vanhempiensa luona ja hänen äiti auttaa vauvan kanssa vauvan siellä ollessa.

Alkuperäinen kirjoittaja Harmaa idiootti:

enhän voi varma olla..hän vaan puhuu että kun tämä nainen haluaa hoitaa vauvaa...ja että kun nainen kumminkin on vauvan äiti puoli!!oikeesti suututtuu ja joo kiehun ja kiukkuan mutta kuka oikeasti haluaa antaa vieraan naisen hoitaa puolivuotiasta lastaan!!!

niin on mutta ei ole miehen uuden!!!joten pitäköön näppinsä irti ja tehköön omia lapsia ei tartte tulla mun vauvalle äitiä leikkimään!!
johan hän nytkin vaikuttaa negatiivisesti asioihin kun lapsi tulee itkien kotiin!!sellaiselle kiukuttelevalle akalle mun pitäisi antaa 6kk vauva!!!???isä saa hoitaa lastaan niin paljon kun tahtoo ja onin hyvä että on vauvan kanssa paljon koska vauva vierastaa häntä nyt...hänen pitäisi itse kantaa vastuu vauvasta luoda side ja opetella hoitamaan vauvaa ja nauttia vauvasta!!kyllä hänellä on aikaa uutta akkaansa hyysätä muulloin!!

se lapsen etu tuollaisessa tapauksessa nyt vaan on se että isä tapaa lasta ja viettää aikaa lapsen kanssa, vaikka sitten uuden naisensa kanssa. Sun pitäisi aikuistua ja ruveta ajattelemaan asiaa lapsen kannalta.

pieni lapsi, etenkin vauvaikäinen hermostuu aina siitä kun rutiinit menevät sekaisin (=hoidossa muualla kuin kotona) ja reagoi itkeskelemällä ja sille nyt vaan ei voi mitään.

Käypä lastenvalvojalla juttelemassa noista tapaamisista. Ei sun ole pakko suostua siihen, että lapsesi kustannuksella isä sanelee vauvan tapaamiset. Jos isä on hyvä, välittävä isä, hänkin kuuntelee lastenvalvojan suosituksia ja haluaa vauvansa parasta. Vauvan kasvaessa hän voi tavata tätä enemmän ja pitää luonaan, mutta ei pitäisi ohittaa tosiasioita vauvan kehityksestä ja antaa tämän kärsiä ahdistuksesta, vain koska isä (tai äiti ) haluaa toimia näin.

Alkuperäinen kirjoittaja Harmaa idiootti:

enhän voi varma olla..hän vaan puhuu että kun tämä nainen haluaa hoitaa vauvaa...ja että kun nainen kumminkin on vauvan äiti puoli!!oikeesti suututtuu ja joo kiehun ja kiukkuan mutta kuka oikeasti haluaa antaa vieraan naisen hoitaa puolivuotiasta lastaan!!!

No puolivuotiasta lasta mun käsittääkseni ole pakko antaa yöksi vaan ne hoidetaan muuten ne tapaamiset.

ei tässä siitä ole kyse mitä sinä haluat, tai ei pitäisi olla. Vaan siitä että lapsella on isä jolla on uusi nainen ja tämä nainen on vauvan äitipuoli, halusit sinä sitä tai et.
On vaan hyvä jos äitipuolta kiinnostaa vauva, asiat voisivat olla kuule ihan helkkarin paljon huonomminkin.

Mun mielestä se ei vielä kerro väärinkohtelusta että 6kk tulee itkien kotiin. Sehän voi olla mitä vaan, on ollut ikävä äitiä, stressi muutoksista, väsymys.. ihan mitä vaan, ei välttämättä ollenkaan sitä, et lapsella ois paha olo sen naisen kiukuttelusta.

Yhteistyössä