Mun pitäisi keksiä joku drinkki

Scarlett O Harava

Tunnettu jäsen
17.08.2004
61 304
187
63
Alkoholilainsäädännön kurssia varten pitäisi keksiä drinkki ja sitä sitten töissä mainostaa ja saada ihmiset ostamaan sitä. Sitten tehdä raportti siitä.

Mua väsyttää, en mä jaksaasi nyt ajatella mitään. :xmas:

Tän on jo aikoinaan yks tarjoilija keksinyt ja palkinnon voittanut. Lumikenttien kutsu: 2cl lakkalikööriä, 2cl parfait amouria ja 2cl kermaa. Sheikataan ja tarjoillaan coctaillasissa. Päälle hipaus muskottipähkinää jauhettuna.
Mut yleisesti kun teet drinkin niin 4cl alkoholia per annos. Lisätä voit mehua, survottua marjaa,limua,soodaa, sitruuna mehua, sokerilientä, grenadiinia ja vaikka mitä. Sekotat tai sheikkaat. Mieti makua ja väriä. Kyllä se sieltä tulee se oma drinkkikin.
Niin ja koristella vihanneksilla tai marjoilla tai hedelmillä :D

Kyllä mä nuo alkoholimäärät tiedän, kun kerran baarissa olen osa-aikaisesti töissä :D Ei kyllä kannattaisi nyt väsyneenä miettiä mitään :xmas:

Ja mun pitää miettiä mitä viinoja töissä on, kaikki drinkit ei ole mahdollisia.

Tosin onhan tuo keksitty mutta kokeile eri mehuilla, esim, ananasmehu ja kuivakuohari voisi olla nam..
Tai sitten jotain kahvin/kaakaon sekaan, esim. joku mukava likööri? Alkoon vaan tutkimaan : )

Kerran baarissa join jotain tuon tapaista,mutta en muista nimeä.Itse sitten kehittelin tämän kun koitin tehdä vastaavan makuista.Ei ihan samanlainen tullut,mutta hyvä kuitenkin.

parasta mitä olla voi, on ihan perinteinen "kossuvissy"! Laita sekaan vaikka jäämuskaa ja nimeä vaikka "jääkenttien kutsu". :) Perinteinen, alkoholipitoinen, maistuu myös tosi miehille!

Alkuperäinen kirjoittaja minä edelleen:
Kerran baarissa join jotain tuon tapaista,mutta en muista nimeä.Itse sitten kehittelin tämän kun koitin tehdä vastaavan makuista.Ei ihan samanlainen tullut,mutta hyvä kuitenkin.

No laitan tuon ylös. Tässä tutkailen nettisivuja ja katton mitä sitä keksisi.

Tän nimeä en muista,mutta pirun hyvää oli kun kesällä maistoin.Yleensä en tykkään mistään mikä makeeta tai sisältää maitoa.Mutta siihen tuli...maitoa,kaakaota,minttuviinaa ja jäitä :p

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
tää on hyvä ja raikas:metsämansikkalikööriä,suomiviinaa ja ananasmehua + paljon jäämurskaa.

Tuota maisteltiin ja on aivan hyvää. Sitten maisteltiin sellaista, että vahvaa kahvilikööriä (siis voimakkaasti maistuu se kahvi ) laitettiin kylmän maitokaakaon sekaan. Sekin ihan hyvää. Sitten mietittiin, että sellainenkin voisi olla hyvää, että kahvilikööriä, kuumaa kaakaota (veteen ) ja siihen päälle kermavaahtoa.

2cl mansikkalikööriä, 2cl kirkasta viinaa ja maitoa ja paljon jäitä. On kyllä vähän tyttömäinen...

Tai sitten 2cl passionlikööriä, 2 kirkasta ja app. mehua... tai 2 sour applea, 2 kirkasta ja spriteä ja loraus sitruunamehua...

Yhteistyössä