Mun on vaikea uskoa, että joku mies haluaa lapsen.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tasa ei käy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tasa ei käy

Vieras
Tai toki uskon, mutta tuntuu vaan niin uskomattomalta kun vertaa tuohon omaan ukkoon joka ei ikimaailmassa halua. Yksi lapsi meillä jo, mutta lisää ei tule enää koskaan kuulemma. Raskaaksi tulin kun ilmoitin etten enää syö pillereitä. Mies ei parin ekan kerran jälkeen enää jaksanut käyttää kumia. Joka yhdynnän jälkeen manasi, että toivottavasti et ole nyt raskaana. Kun sitten olin, 9 kuukauden ajan puhui abortista ensin ja sitten adoptiosta. Sanaakaan ei halunnut kuulla vauvasta tai raskaudesta. Synnytykseen ei ollut tulossa. Lopulta sinne kuitenkin joutui koska vei mut sairaalaan eikä kuulemma enää kehdannut lähteä kun hoitajat esitteli mihin isä voi mennä. Nyt tykkää kyllä ihan lapsesta mutta lisää ei missään nimessä tule. Ja tunnollisesti on kumia nyt käyttänyt. On vaan niin vaikeaa kuvitella, että joku mies oikeesti muka ehdottaa ehkäisyn poisjättämistä, toivoo ja odottaa plussaa, on innoissaan ja utelias raskauden suhteen, on tukena synnytyksessä ja meinaa pakahtua ylpeydestä kun saa olla isä.

Ai, no kyllä semmosiakin vaan löytyy, esim. tuo miun mies. Ihan on innoissaan ollu mukana ultrissa aikasemmissa raskauksissa ja synnytyksiinkin osallistumista pitäny ihan itestäänselvyytenä. Nyt kolmas tulossa, ja ihan yhtä vauvakuume sillä on kun miullakin. ;)

Meillä sitten taas on ihan toisten päin. Mies alkoi puhua lapsesta.. no meillä on nyt sitten yksi lapsi. Mies painosti synnytyksen jälkeen että hankitaan heti perään toinen lapsi. Minä en suostunut ja laitatin kierukan.

Kyllä minukin mies halusi lapsen :heart: kävi kerran 'vahinko' tosin siitä en raskaaksi tullut,mutta sitten alettiin yrittämään tosissaan :)

Mulla on eräs tuttu joka joutui ylipuhumaan ja panettamaan itsensä paksuksi kun mies ei innostunut lapsesta,arvaa onko ne enään yhdessä kun nainen huijasi vetävänsä pillereitä:(

Mua myös ihmetyttää miksi olette uhdessä??
Mä oisin kans vaihtanut miestä jos ajatusmaailmat ois ollu noin erilaiset. Minun mieheni haluaisi kolmannen, mutta mä en nyt ainakaan tähän väliin.

Alkuperäinen kirjoittaja Juh:
Mua myös ihmetyttää miksi olette uhdessä??
Mä oisin kans vaihtanut miestä jos ajatusmaailmat ois ollu noin erilaiset. Minun mieheni haluaisi kolmannen, mutta mä en nyt ainakaan tähän väliin.

Peesi. Sama koskee avioliittoa ja kaikkee muutaki. Jos toinen haluaa naimisiin ja toinen ei=ei yhteistä tulevaisuutta. Jos toinen haluaa lapsia ja toinen ei=ei yhteistä tulevaisuutta. Ja nä äratkaisut pitää tehdä suht nopsaan, varsinki mitä "vanhempi" nainen on.

Alkuperäinen kirjoittaja pullamurmeli:
AP, eipä ihme ettei miestä innosta jos sä olet vaan päättänyt, että nyt lopetat pillerit, sanoipa mies mitä hyvänsä..

Niin, koska se ehkäisyhän on vain ja ainoastaan naisen vastuulla... mä hoidan asiaa ensimmäiset 6 vuotta, oli vihdoin miehen vuoro. Samoin kyllästyin sivuvaikutuksiin, turvotukseen, akneen, taukoviikon aikana tuleviin migreeneihin. Mutta toki, mun puolesta vauva oli tervetullut.

Vaikka mies haluaisikin lapsen, ei se tarkoita että hän innoissaan tuijottelisi kusisia r.testejä, vaahtoaisi vaipoista, ostelisi nuttuja. Ei se tarkoita että miehen pitäisi tulla synnytykseen / mies tulisi; miksi ihmeessä kaikkien miesten pitäisi katsoa kys. tapahtuma jos ei vaan pysty, ei se tarkoita ettei halua lasta, aina.

Ei kaikki miehet myöskään pahemmin utele raskaudesta.

Mun mies haluaa olla isä muttei todellakaan kuumeile kuten naiset, ei odottele mitään plussia tai halua nähdä pissaisia testejä...

Meillä mies juuri painostaa pikkukakkosen hankintaan ja melkein varaa ilman mun lupaa gynelle ajan kierukan poistoon. Se on mua painostanut jo viimeiset 4 kuukautta siihen. Mutta itse en suostu,en en en... Haluan lapset isolla ikäerolla ja mulle tämän hetkinen 3-vuotias uhmalapsi riittää enemmän kuin tarpeeksi.

Alkuperäinen kirjoittaja xxx:
Vaikka mies haluaisikin lapsen, ei se tarkoita että hän innoissaan tuijottelisi kusisia r.testejä, vaahtoaisi vaipoista, ostelisi nuttuja. Ei se tarkoita että miehen pitäisi tulla synnytykseen / mies tulisi; miksi ihmeessä kaikkien miesten pitäisi katsoa kys. tapahtuma jos ei vaan pysty, ei se tarkoita ettei halua lasta, aina.

Mun mies haluaa olla isä muttei todellakaan kuumeile kuten naiset, ei odottele mitään plussia tai halua nähdä pissaisia testejä...

Noei varmaan joo, ku ei ite kärsi myöskään pahoinvoinnista ja raskausarvista =D Naista taas enemmän kiinnostaa et ollaank opahasti sairaana vai ollaanko paksuna. Nimettäin jos oksentelee vaikkapa rajusti ja ei ole paksuna, niin on parempi mennä lääkäriin -varsinki jos pitkittyy. Aika yksinkertaisia nämä asiat.

En ikinä olisi tehnyt lapsia tuollaisen miehen kanssa. Kyllä molempien pitää haluta lasta, jos sitä aletaan ihan tarkoituksella tekemään.

me olimme olleet kuusi vuotta yhdessä, kun mies alkoi puhumaan tosissaan lapsesta. Minä vielä epäröin, mutta jonkun ajan päästä olin itsekin valmis yrittämään. Myös toista lasta mies alkoi toivomaan ennen minua.

Alkuperäinen kirjoittaja juu:

Noei varmaan joo, ku ei ite kärsi myöskään pahoinvoinnista ja raskausarvista =D Naista taas enemmän kiinnostaa et ollaank opahasti sairaana vai ollaanko paksuna. Nimettäin jos oksentelee vaikkapa rajusti ja ei ole paksuna, niin on parempi mennä lääkäriin -varsinki jos pitkittyy. Aika yksinkertaisia nämä asiat.

En nyt ymmärtänyt yhtään mihin tuo pahoinvointi + raskausarvet liittyi, joita ei muuten todellakaan edes kaikille tule ja voi tulla ilman raskauttakin.
(Muuten, raskausarpia voi tulla miehillekin, jotka esim. bodaa paljon...)

En todellakaan ymmärtänyt miten viestisi liittyi minun viestiin.
Ilmeisesti tuo raskaustesti sai sinut noin kirjoittamaan... Niin, ei minuakaan, naista, kiinnosta ne kusiset testit (se on vaan tehtävä jos menkat pahasti myöhässä mutta ei ne mua erityisemmin kiinnosta, enkä tod halua esitellä niitä miehelleni...)

En nyt ymmärtänyt yhtään mihin tuo pahoinvointi + raskausarvet liittyi, joita ei muuten todellakaan edes kaikille tule ja voi tulla ilman raskauttakin.
(Muuten, raskausarpia voi tulla miehillekin, jotka esim. bodaa paljon...)

En todellakaan ymmärtänyt miten viestisi liittyi minun viestiin.
Ilmeisesti tuo raskaustesti sai sinut noin kirjoittamaan... Niin, ei minuakaan, naista, kiinnosta ne kusiset testit (se on vaan tehtävä jos menkat pahasti myöhässä mutta ei ne mua erityisemmin kiinnosta, enkä tod halua esitellä niitä miehelleni...)

Kirjoitit, että miehiä ei kiinnosta kyylätä kusista raskaustestiä. No ei varmaan joo. Ei moni nainenkaan niistä ole niin innostunut, mutta tekee sen takia, että miettii onko sairaana vai raskaana. Jos on esimerkiksi pahoinvointia, selittämätöntä oksentelua..ja ois mahdollisuudet olla raskaana. Niin kannattaa se tutkia. KOska jos et ole raskaana, niin sulla voi olla jotain muuta todella pahaa tiedossa. Eli lääkäriin. Ja siinä vaihees on helpompi tehdä kusinen raskaustesti, vaikkei se muuten kiinnosta. Ei kaikkia naisia kiinnosta ne plussailut ja testit, monet jättää tekemättä, jos ei ole pahoinvointia ym.

Ja jos ei ole pahoinvointia jne, mutta menkat myöhässä pahasti..ja mahd olla raskaana. Niin taas, on hyvin järkevää tehdä se kusinen raskaustesti, vaikkei se kiinnostais, koska muuten ne menkat pitäis käynnistää. Eli ei nää kusiset raskaustestit monia naisiakaaan kiinnosta, vaan ne ovat tärkeintä sen oman hyvinvoinnnin kantilta.

Eihän miehiä kiinnosta nämä naisten vaivat sinällään, mitä raskaudesta voi tulla, koska ei ne hänelle miehelle itselleen tule. Hyvin ymmärrettävää ja niitä on myös vaikea ymmärtää. Miehelle lapsi alkaa olemaan jotain konkreettista sitten, kun sen näkee ultrassa..ja tosissaan se on vasta sitten, ku nse vauva on sylissä. Eli katsantokanta on hyvin eri, koska nainen kantaa sitä lasta. Ja naisen on myös hyvä tietää suht aikaisin, mitä omassa kehossa tapahtuu.

Eli kiinnostus kusisiin plussiin ja muihin on hyvin normaalia ja luonnollista. Ei se liity siihen ,et kiinnostaa nähä jotain viivoja ym, vaan siihen, että tietää missä omassa kehossa mennään.

Ja tiedän hyvin, että raskausarpia voi tulla miehillekin, koska mies punttaa samalla tavalla kuin minäkin. Mutta se on vähän eri asia, että se tulee lihaksesta kuin vauvasta ;)

Meillä kans miehen aloitteesta tuo pojan teko lähti. Miehellä oli aiemmin ja kovempi vauvakuume :) ja mun kaveripiirissä tuntuu tuo olevan yleisempää. Tai no 2 läheisellä kaverilla miehet on "kinunnet" lasta. Toisella vasta esikoinen syntyi ja jo nyt puhuu et kaveria tälle. ja toisella on 2 ja miehensä puhuu et kuusi lasta olisi kiva :)

Yhteistyössä