Mun mies maksaa mulle joka viikonloppu viikkorahaa 200 euroa. Saan ostaa sillä kaikkea tarpeellista tai sitten

  • Viestiketjun aloittaja "iiris"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Voi että, nykyään ei 500 saa kyllä yhtään mitään. Kerran käyt ruokakaupassa ja siinä on jo puolet. Kai te lasten vaattet sitten hankitte eri rahalla, eihän tuolla käy edes itse parturissa saatikka jos on lapsetkin joita sinne pitää viedä.
 
"gitta"
Kummallista, että perheessä ei ole yhteisiä rahoja. Ilmeisesti ap.:llä on myös avioehto sitten? Eron tullessa et siis saa puolta valtakunnasta ;)

Mä antaisin miehelleni viikkorahaa, jos sen rahankäyttö olisi jotenkin holtitonta muuten. Mutta yhteiset ne rahat ovat koska molemmat käyttävät ne järkevästi.
Näin olis meilläkin :D
Mutta kun kumpikaan ei käytä rahaa holtittomasti, mitään viikkorahoja ei tarvita. Mies tienaa 4000 euroa brutto ja minä 900 euroa brutto. Minä yleensä ostan ruoat, vaatteet yms ja mies sitten kustantaa kaiken muun (asumisen, laskut jne).

Mutta joillekkin (teille ap?) tuollainen viikkorahasysteemi voi toimia, jos tosiaan muuten toinen ei osaa pitää kuukausibudjetistaan kiinni.
 
"vieras"
Meillä sama tilanne ja kaikki rahat menee lapsiin vaikka ne on tarkoitettu itselleni. Olen vanhanaikainen eli olen kotiäitinä ja mies tuo rahan kotiin. Palaan töihin kun nuorin lapsi aloittaa toisen luokan. On sitten mummona paljon ihania muistoja lapsista.
 
Hieno homma :) (En näe tuossa mitään ihmeellistä, täällä eräiden mielestä rahat on "yhteisiä" eli vaimolla on oikeus kaikkiin miehen rahoihin ilman mitään erillisjärjestelyjä. Mies parat! Tuo on rehellisempää jo, kuin selitykset yhteisistä rahoista joista mies tienaa sen 90%)
 
no joo
Mä saan joka kk 2800 euroa kk-rahaa mun työantajalta. Saan ostaa sillä kaikkea tarpeellista tai käyttää sen ihan vaan hömppään. Ja kuvittele, mun ei tarvii ees selittää mun työnantajalle mihin sen käytän :0 Siis voiks olla ihkumpaa!!!
 
[QUOTE="iiris";22648989]käyttää omaan hömppään :) Usein menee kyllä lastenvaatteisiin, ruokaan jne. suurin osa. Olen kotiäitinä. Onko muilla samaa systeemiä? Mies maksaa mulle myös eläkekassaa.[/QUOTE]

Jos mies mulle maksaisi "viikkorahaa" niin tuntisin itseni omassa kodissani kodinhoitajaksi, en vaimoksi...
 
"minna"
No kyllä mua naurattaa tuo viikkorahaa. En mä kyllä haluis saada mieheltä viikkorahaa, niinkun oisin joku sen palkattu työntekijä:D Meillä on yhteiset rahat ja ei oo kyllä mikään miesparka. Mies käy töissä, mä olen kotiäitinä toistaiseksi. Mies on vaan tyytyväinen että mä viitsin hoitaa lapset kotona kun ovat vielä pieniä. Naimisissa ollaan niin mitä järkeä olla joku erillinen talous. Helpompaa näin :D
 
nohuhuhh
Vain 200!! Vi**u mikä pihtari... vai pihtaatko sinä, kun ukkosi noin vähän antaa.
Itse ottaisin eron heti, jos mieheni antaisi minulle viikkorahaa yhtään alle 500 euron.
 
ihquu
Mun miehellä ei ole tollaisia rahoja että vois maksaa mulle viikkorahaa. Epistä kyl, mutta se ostaa kyllä mulle välillä kaikkea kivaa, kuten kukkia ensimmäisen aviokuukauden kunniaksi tai sit tietokoneen jne. Mut meillä on rahat kuitenkin sillain yhteisiä että maksetaan kumpi pystyy.
Jos mies tollein makselis, eikä oltais edes naimisissa, musta kyllä vähän tuntuis että se maksaa mulle huonosta omastatunnosta tjn... Ei kuullosta hirmu ylevältä mut tapansa kullakin.
 
vihreänä kateudesta. not
Meillä menee näin: saan mieheni palkasta puolet ja hän saa minun palkastani puolet. Suomeksi: yhteiselle tilille menee kaikki raha ja sieltä niitä yhdessä hömpötellään.
 
Mä oon vähän huolestunut sinun kyvystä käyttää rahaa, jos miehesi antaa rahat vain viikoksi kerrallaan. Eikö siitä tule ylimääräistä vaivaa sen sijaan että maksaisi summan sulle kerran kuussa, tms.

Mä oon maksanut miehelle ansiomenetysten korvausta, kun hän oli koti-isänä. Meillä ei ole yhteiset rahat vaikka yhteinen elämä. Yhteiset rahat tarkoittaisivat ihan liikaa vaivaa säätää mihin ne pitää sijoittaa, kuinka paljon säästetään, miten lainaa maksetaan pois ja kuka kävi nyt mitäkin ostamassa...
 
säälittävää
[QUOTE="ihanaa";22649373]Mä saan mun mieheltä 1000€ viikkorahaa joka perjantai. Minäkin saan kuluttaa ne kaikkeen hömppään. Yleensä laitan takkaan puita ja sytytän seteleillä.[/QUOTE]

Kyllä se näin varmaan on useimmissa perheissä, meillä ainakin :) Ja mihin ap.lla tuli kiire, käskikö äiskä tulla syömään tai parinkympin euron viikkorahaa hakemaan ehkä ...
 
"vieras"
Arvaapas mitä se todennäköisesti puuhastelee niillä reissuilla missä on kavereittensa kanssa..

Onko ap väittänyt että käy kavereiden kanssa reissussa? Mies voi olla kunnollinen vaikka antaakin rahaa. Mielestäni ihan normaalia.
 
kmkm
musta tuo on järkyttävää. ollaan yhtä perhettä ja on yhteisiä lapsia mutta taloudet pidetään erillään eikä toinen ees tiedä toisen raha-asioita. ite en kyllä pystyis elää tolleen.
 

Yhteistyössä