Mun mies maksaa mulle joka viikonloppu viikkorahaa 200 euroa. Saan ostaa sillä kaikkea tarpeellista tai sitten

  • Viestiketjun aloittaja "iiris"
  • Ensimmäinen viesti
"iiris"
käyttää omaan hömppään :) Usein menee kyllä lastenvaatteisiin, ruokaan jne. suurin osa. Olen kotiäitinä. Onko muilla samaa systeemiä? Mies maksaa mulle myös eläkekassaa.
 
Siis hienoa että näin on mutta jotenkin... maksaa? :D Eikö ne oo ikään kuin yhteisiä rahoja jos yhdessä olette? Siis hienoa että sinulla on noin paljon rahaa käytössäsi. =) Itse en ehkä kuitenkaan kestäisi ajatusta siitä, että mies minulle jotain "maksaa" vaan haluaisin että on yhteiset rahat, joista yhdessä päätetään kuinka paljon mihinkin käytetään. :) Hienoa kyllä tuokin, että kasvatatte sinunkin eläkekassaasi, koska kotiäitiys tietenkin vaikuttaa eläkkeen määrään.
 
"iiris"
Ei oo yhteisiä rahoja. Mies kyllä maksaa kaikki laskut. Kyllä miehellä on omat rahansa sillain, että joskus hän esim. lahjaksi/yllätykseksi ostaa ulkomaanmatkan koko perheelle. Matkustelee jonkun verran myös itsekseen/kavereidensa kanssa. En edes tiedä minkä verran miehelläni on rahaa, ei ole oikeastaan aavistustakaan. Kuitenkin sen verran, että voi tosiaan huoleti matkustella ja yöpyäkin hotelleissa jne. Ostaa minulle usein kalliita lahjoja reissuiltaan.
 
Hassua, maksaa sulle rahaa :D Palkkaa? :D :D Sori mutta kuulostaa tyhmältä. Saat viikkorahaa :D :LOL: Kivat sulle silti :D Mitäs niillä meinasit tehdä? Saat siis joka kk 800e? Riippuen siis kuukaudesta.. Tammikuussa viikonloppuja on 5 eli saat 1000e?
 
"hmmm"
me käydään molemmat töissä, palkat tulee yhteiselle tilille, sieltä hoidetaan laskut, kumpikin ostaa kaupasta mitä tahtoo ja tarvitsee, isommista yli 1000€ ostoksisat kyllä sovitaan etukäteen.
 
......
Kummallista, että perheessä ei ole yhteisiä rahoja. Ilmeisesti ap.:llä on myös avioehto sitten? Eron tullessa et siis saa puolta valtakunnasta ;)

Mä antaisin miehelleni viikkorahaa, jos sen rahankäyttö olisi jotenkin holtitonta muuten. Mutta yhteiset ne rahat ovat koska molemmat käyttävät ne järkevästi.
 
"vieras"
Tuntuu hassulta, että rahat ovat toisen, joka sitten maksaa toiselle viikkorahaa :eek: Aikuisia ihmisiä kuitenkin ja ainakin itse haluan pitää itsemäärämisoikeuteni. Meilläkin säästetään mulle eläkekassaa, koska todennäköisyys on suuri, että olen pitkäikäisempi ja työelämä jää lasten myötä epätasaisemmaksi. Rahat on yhteisiä ja yhdessä päätetään, mihin ne käytetään.
 
"leppis"
Jotenkin vähän ällöttävä asetelma: ikään kuin isä antaisi tyttärelleen viikkorahaa. Meillä on yhteiset rahat, joista kukin käyttää just sen verran kuin on tarpeen. Kummankaan ei tarvitse "antaa" toiselle. Minä käyn töissä, mies opiskelee. Joskus oli toisinkin päin.
 
provo?
:LOL: Viikkorahaa? :D ai sun OMA miehesi MAKSAA sulle kun olet työttömänä kotona, hoidat lapsia ja pidät kotia kunnossa? Musta tuntuu hassulta... Ja vielä enemmän outoa on se ettet tiedä miehesi raha-asioista, jos yhetinen on talous, eikö yhteiset ole rahatkin? Mitä jos on korviaan myöten veloissa etkä sitä tiedä?
Minä maksan kodinhoidontuesta miehen tilille 150e lainan lyhennykseen, ja joskus kun pyydän niin hän laittaa tililleni muutaman kympin että saan ostokset hoitaa :)
 
"äiti"
Hieno homma, monet mammat täällä on KATEELLISIA sinulle, aivan selvästi, noinhan homma on hyvä että äiti hoitaa lapset kotona ja mies käy töissä, tuo ei tämänpäivän aivopestyiltä feministi naisilta onnistu,hih.
 
"jojo"
Voi vitsit, jos mäkin saisin vaikka sen 200 kuussa! Olisi iso raha. Mutta toisaalta niin mä periaatteessa tietysti saankin, kun mies maksaa suurimman osan menoistakin kuten lainan, vakuutukset, sähkön jne. Mulle jää sitten enää ruokalasku ja lapsen hankinnat (isot maksetaan yhdessä) ja omat puhelin-ja autokuluni.

Mies siis töissä ja minä kotihoidontuella.
 
"vieras"
No meillä pelasi hoitovapaalla systeemi siten että minä viikkorahani otin sillätavalla että nakkasin visalaskuni miehen maksettavaksi. Aivan samahan se on millätavalla sen valuutansiirron suorittaa, kunhan vain valuuttaa on mitä liikuttaa.
 
"iiris"
No ei olla naimisissa, joten ei ole mitään avioehtoja. Kotimme on miehen nimissä, koska hän omisti sen jo ennen kuin me menimme yksiin. Miehellä on myös muita asuntoja, joita me saadaan ihan vapaasti käyttää lastenkin kanssa tietysti.
 
"iiris"
Niin ja lisättäköön, että ostimme kyllä ns. kesähuvilan tässä yksi kesä ja se on sitten ihan vaan mun nimissä ja sille pistettiin nimeksi mun toinen nimi :) Että en itsekään ole ihan ilman mitään omaisuutta. Ja saan kyllä mieheltä tarvittaessa enemmänkin käyttöön, toi 200 nyt on vaan sellainen minkä nyt saan vaikkei olisi mitään erityistä menoa.
 
"leppis"
[QUOTE="äiti";22649072]Hieno homma, monet mammat täällä on KATEELLISIA sinulle, aivan selvästi, noinhan homma on hyvä että äiti hoitaa lapset kotona ja mies käy töissä, tuo ei tämänpäivän aivopestyiltä feministi naisilta onnistu,hih.[/QUOTE]

Kateellisia siitä, että mammalla ei ole omaa rahaa, vaan pitää pyytää mieheltä. :D
 
"vieras"
[QUOTE="leppis";22649122]Kateellisia siitä, että mammalla ei ole omaa rahaa, vaan pitää pyytää mieheltä. :D[/QUOTE]

Ei kai sitä tarvi pytää kun mies sen antaa, ja mistäs sinä hoitovapaalla olet sitä omaa rahaa saanut?
 
Heh vain
[QUOTE="äiti";22649072]Hieno homma, monet mammat täällä on KATEELLISIA sinulle, aivan selvästi, noinhan homma on hyvä että äiti hoitaa lapset kotona ja mies käy töissä, tuo ei tämänpäivän aivopestyiltä feministi naisilta onnistu,hih.[/QUOTE]

Olen ehkä jonkinlainen feministi, mutta kukaan mua ei ole aivopessyt. Mamma en ole, mutta jos olisin, en haluaisi olla pelkästään miehen elättinä. Kummallakin omat tilinsä ja näin toki mutta yhdessä maksettais tärkeät laskut.
 
[QUOTE="äiti";22649072]Hieno homma, monet mammat täällä on KATEELLISIA sinulle, aivan selvästi, noinhan homma on hyvä että äiti hoitaa lapset kotona ja mies käy töissä, tuo ei tämänpäivän aivopestyiltä feministi naisilta onnistu,hih.[/QUOTE]

No en mä kyllä oo katellinen. :D Ei oo miestä, enkä välttämättä tällä hetkellä tartte 200 euroa viikossa, pärjään omilla rahoilla. Sen verran kauan olen ollut omilla rahoilla, etten kestäisi ajatusta, että mun pitää pyytää joltain rahaa. Kun olin naimisissa, niin meillä oli molemmilla käyttöoikeus toistemme tileihin, ja rahat olivat yhteisiä. :)
 

Yhteistyössä