Mun mies ei myöskään hae töitä, vaikka sai kenkää jo lokakuussa. On hän jotain oman alansa keikkoja tehnyt, ja niistä saanut edes vähän rahaa, mutta ei vaan hae vakituista työtä, eikä edes tutki mitään työpaikkailmoituksia. Mun mies odottaa, että sille soittaisi joku, ja pyytäisi töihin. Alkaa vähän pian kyllästyttämään se, että mä maksan vuokran ja laskut koko ajan, ja mies ostaa silloin tällöin ruokaa kun saa itse rahaa..
Muuten meillä menee tosi hyvin, mutta toi työjuttu on ainoa mikä ahdistaa. Meille on syntymässä esikoispoika toukokuussa, ja olisi mun mielestä kohtuullista, jos mies nyt siihen mennessä ainakin onnistuisi löytämään jotain hommia. Kyllä me näinkin pärjätään, mutta ei voida kyllä tehdä mitään isompia vauvahankintoja ennen kuin mies saa duunia.
Itse olen kanssa miettinyt, onko mieheni masentunut. Tuntuu ettei hänellä ole mitään tunteita tästä työasiasta. Häntä ei yhtään harmita kun sai potkut, mutta ei hän ole iloinenkaan siitä. Mies toteutti omaa unelmaansa kun oli vielä töissä, periaatteessa hän sai palkkaa harrastuksestaan, joten ihmettelen suuresti, miksi tuollaisen päättymisestä ei tule edes yhtään surulliseksi. Hän on vain täysin apaattinen koko asian suhteen. Mutten mies käyttäytyy mielestäni normaalisti, ja olen monesti kysynyt onko hän masentunut, mutta ei kuulemma ole, päin vastoin. (?)
Eli ihan sama kuin ap:llä, mies ei vain hae töitä. En tiedä mitä pitäisi tehdä, joten olen ajatellut odottaa vielä hetken, antaa aikaa ja katsoa mitä tapahtuu. En tiedä miten voisin sua ap neuvoa, mutta toivottavasti lohduttaa edes, että muillakin on samanlaista ongelmaa.