Mitä tehdä kun mies ei hae töitä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja niin väsynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

niin väsynyt

Vieras
Opiskelen terveydenhoitajaksi ja maksan perheessämme ihan kaiken, maksanut viimeiset 4v. miehellä 3 ammattia ja yhdestäkään ei ole töitä saanut, yritys on ollut surkeeta ja päivät kuluvatkin hänellä sohvalla leffaa katsoessa tai peliä pelaessa.
Minä jouduin nyt sitten hakemaan töitä opiskelujen lisäksi ja sainkin, onneksi.
Mies ei ymmärrä miksi mulla palaa kiinni ja olen vittuuntunut siihen ettei hän hae töitä. Lisäksi hänelle ei kelpaa mikä vaan työ, vaan sen pitää olla juuri hänen koulutuksiensa tasoista työtä :/. Olen niin väsynyt ja vihainen.

nihkee homma..

jos mä olisin meistä se jolla on säännölliset palkkatulot ja mies makais perse homeessa himassa ja jättäis mulle vielä esim kaikki kotityöt niin se olis pikaisesti palaverin paikka.
Tottakai tollasta jaksaa kattoa jos se poikkeuksellista mutta kuten annoit ymmärtää niin ukkos ei oo neljään vuoteen mitään tehnyt.

Meillä toki tilanne se että molemmat ollaan palkkatöissä, ja jos kenkää tulis niin jäätäis sentään ansiosidonnaiselle joka on enemmän kuin työttömyyskorvaus.

Itse muistan vielä elämän työttömyyskorvauksella ja olihan se syvältä kun rahat ei riittänyt.
Ehkä sä voisin pistää miehes maksamaan korvauksillaan puolet menoista. Etkä antais sitä sen käyttöön (toivottavasti näin et teekkään että maksat omista tuloistas ruuat ja laskut). Kyllä alkais miestä korpeemaan kun rahat on kokoajan finaalissa.

^Näinhän se on, hän on patalaiska, kotona hän ei tee mitään, piha huutaa miehen kättä, talven puut halkomatta, koti kuin sikolätti ja saan sitten kaiken lisäksi siivota sen päivittäin. Tekisi jotain kotona ollessaa, vaikka sitten ne kotityöt, mutta ei!!!

Joudun maksamaan siis ihan kaiken, ruokaostoksista laskuihin :(. mies ollut nyt työttömänä 4v. Kyllähän mä ymmärrän jos se ois väliaikaista, eihän sille mitään voi, mutta kun tätä on jatkunut jo vuosia!!

jos tilanne olis toi niin lähtisin kävelemään tai passittaisin miehen pihalle.

helpompi se on yksin olla kun siivoo vaan omat jälkensä, mutta jos joutuu siivoamaan myös sohvalla makaavan lapamadon jäljet päivittäin niin eipä se ole sitä mitä ansaitset.

Kyseessä ei ole sun lapsesi, vaan sun av(i)opuolisosi!

Onko mies vain laiska vai voisiko kyseessä olla masennus? Ei kuulosta kyllä normaalilta, että mikään työ ei onnistu eikä saa mitään muutenkaan aikaan. Jonkinlaisen herätyksenhän tuo selvästi tarvisi. Mistä mies saa rahaa, jos on ollut jo 4 vuotta työttömänä? :o

Mulla kaverilla sama tilanne ollu miehensä kanssa aika kauan. Hän on sitä katsellut, mutta mulle tuollainen olis semmonen kynnyskysymys, että suhde ei jatkuisi. Jos työttömyys selkeästi johtuu siitä ettei hae töitä tai ota niitä vastaan en katselisi sellaista ihmistä. Haluan elämässäni tiettyjä asioita kuten oman talon ja auton ja silloin tällöin ulkomaille. Myös miehen täytyy haluta tehdä töitä näiden eteen, en ala maksaa kenenkään muun kuin tulevien lasteni elämistä(eri asia tietysti jos esim. sairastuisi tai jäisi ilman omaa syytä työttömäksi). Nämä asiat myös kerroin omalle miehelleni suhteen alussa, kun hän oli ollut vuosia työttömänä ja koulukin oli ollut kesken pitkään. Nyt on koulu käyty ja mies töissä ollut jo pitkään, hän valitsi mieluummin näin ja suhde jatkui.

Aviomies kyseessä :). Eroa en ole vielä miettinyt, mutta selvästi on halut laskeneet ja miehen viehätysvoima muhun hävinnyt. Minusta tuntuu ,että pidän kotona isoa vauvaa.

Onko mies vain laiska vai voisiko kyseessä olla masennus? Ei kuulosta kyllä normaalilta, että mikään työ ei onnistu eikä saa mitään muutenkaan aikaan. Jonkinlaisen herätyksenhän tuo selvästi tarvisi. Mistä mies saa rahaa, jos on ollut jo 4 vuotta työttömänä? :o
Kyllä tällaisia ihmisiä on ihan muitakin kuin masentuneita. Joillekin on ihan normaalia jättäytyä tukien varaan kotiin.

Kyllä tähän tilanteeseen pitää loppu saada, mies vaan osaa aina syyllistää mua, kun alan puhua töistä ja siitä ettei niitä ole näkyvissä. Jokaisen riidan jälkeen mulla tulee sellainen olo, että olen kamala ihminen.

Kyllä tällaisia ihmisiä on ihan muitakin kuin masentuneita. Joillekin on ihan normaalia jättäytyä tukien varaan kotiin.

On varmasti, mutta jos ei jaksa tehdä mitään niin kuulostaa mun mielestä epänormaalilta. Jos on vaan laiskuudesta kysymys, niin en tuommosta kattelisi. Silloin kun oman alan töitä ei vaan löydy, niin on aika muuttaa omia vaatimuksiaan.

Ompas tutun kuuloinen tilanne sulla! Meillä kävi niin että mies hoksasi hakea terveyskeskuksesta apua. Masennus jne. ja nyt käy viikottain terapiassa. Silti nuo mitkään hommat ees täällä kotona ei käynnisty. Piha tosiaan HUUTAA miestä hommiin ja sisällä talossa yhtä sun toista pikku asiaa. Minä pyöritän "normaalia" naisten rutiinia ja kaitsen lasta.... muuhun ei oikein ole enää voimia. JA niin pikku riitoja syntyy tuon tuosta, kun huomautan jostakin tavallisesta esim. tiskipöydän siistimisestä silläaikaa kun nukutan lasta päiväunille....

Meillä mies on 10 vuotta elänyt siivellä. Nyt teki vihdoin opinnot loppuun ja aloittaa työt parin viikon päästä. Ihmeitä siis ehkä tapahtuu. Tämä oli kyllä viimeinen mahdollisuus miehelle. En tiedä onko muutos lopullinen, en jaksa kauheasti uskoa, sillä luottamus mieheen meni aikoja sitten.

Suosittelen ap:tä vaihtamaan miestä, etenkin jos teillä ei ole lapsia. Välttyy katkeruudelta.

On varmasti, mutta jos ei jaksa tehdä mitään niin kuulostaa mun mielestä epänormaalilta. Jos on vaan laiskuudesta kysymys, niin en tuommosta kattelisi. Silloin kun oman alan töitä ei vaan löydy, niin on aika muuttaa omia vaatimuksiaan.
No monet jaksaa esim. kuunnella musiikkia, hengata kavereiden kanssa ja pelailla video pelejä. Mun kaverin mies ei hirveemmin kotitöitä tee tai muutakaan "järkevää", mutta ei ole kyllä masentunut.

Ai hitto :/ itte tein viime kesän neljää työtä kun mies ei saanu aikaseks hakee töitä. Ja minä tyhmä menin ja hain sille töitä, täytin hakemuksia ja passitin haastatteluihin. Nyt se sit maksaa palkastaan hälle ja uudelle naiselleen kivoja asioita. Ei mee nallekarkit tasan...

Toi on tosi väsyttävää!

Jaajoo ja pidempään jatkunu työttömyys oli just sohvalla makoilua ja pelailua. Kotityöt jäi mulle ja ostokset euuat talos eläimet...... Se on raivostuttavaa... Ja kaikista hauskinta on et nyt se uus pikkuteinityttö mikä hällä kainalossa hehkuttaa et on mies ketä kokkaa xD anteeks vaan mut repeilin kyl antaumuksella tälle...

Yhteistyössä