kävin hakee EU-avustuskassit ja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ARG
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ARG

Vieras
kyl otti päähän, kun sauin kuulla, et eräs joka matkustelee yms. oli käyny kans hakee, kun minimipalkalla tekee töitä. tän mies hankkii hyvin töissä. Meil olen minä kotona ja mies lomautettuna. Meil mies ei kuulema hae, kun aattelee, et on muita ketä tarttee kipeemmin.

joissain paikoissa niitä jaetaan vähävaraisille, jossain lapsiperheille jne
ja jos/kun niitä ilmeisesti aina tuppaa jäämään ylimääräisiä niin parempihan se on et menevät käyttöön, eriasia olis sit jos joku jäis ilman..

Meillä Lahdessa ne jakaa näitä EU ruokakasseja diakonitoimesta ja silloinkin tarkistetaan tarkkaan tulot eli ei todellakaan kaikki saa,ei edes verukkeella lapsiperhe.
Minusta tämäkin on taas jotenkin törkeää,eri paikkakunnalla eri systeemi,joissain ei edes tarkisteta oletko edes paikkakuntalainen vaan työnnetään kassi kainaloon.

Ei tulisi mieleenkään hakea, sillä meillä riittää raha ainakin ruokaan, vaikka jostain muusta saakin tinkiä. Tiedän oikein hyvin että on paljon lapsiperheitä, jotka oikeasti tarvitsee - ja joutuvat miettimään mistä raha ruokaan! Tulisi olo että on vienyt joltakin toiselta!

Alkuperäinen kirjoittaja juups:
Meillä Lahdessa ne jakaa näitä EU ruokakasseja diakonitoimesta ja silloinkin tarkistetaan tarkkaan tulot eli ei todellakaan kaikki saa,ei edes verukkeella lapsiperhe.
Minusta tämäkin on taas jotenkin törkeää,eri paikkakunnalla eri systeemi,joissain ei edes tarkisteta oletko edes paikkakuntalainen vaan työnnetään kassi kainaloon.

Se varmaan riippuu siitä kuka niitä kasseja jakaa.
Jos tuo diakonitoimi on tilannut ne sillä perusteella että vähävaraisille jakaa niin silloin heidän varmaan tarvitsee tuo asia tarkistaa.
Meidän yhdistys taas kun on tilannut ne lapsiperheille jaettavaksi niin meillä ei ole tarvetta tuollaiselle tarkaistukselle.
Ja minusta se on hyvä niin,sillä eihän meillä olisi edes oikeutta vaati ketään esittämään tulotietojaan.
Ja kyllä siihen jakamiseen olisi aika kauan mennyt jos tuollaisia olisi tarkisteltu.
Ja minun mielestä niihin oli kyllä kaikki lapsiperheet,tulotasosta riipumatta,oikeutettu.
Ei meistä kukaan antanut pahaa silmää hakijoille,vaikka ei olisi "köyhiltä" näyttäneetkään.

Yhteistyössä