Olen ollut pitkään kotona lasten kanssa ja opiskellut mutta töitä ei ole löytynyt. Mies haukkuu jatkuvasti minua yhteiskunnan ja k

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Millainen koulutus sinulla on ja mitä töitä haet?

Olisiko kenties aika hieman laskea rimaa työpaikan suhteen?

Jos ei ole työkokemusta + useamman vuoden tauko tutkinnon jälkeen, niin et voi edellyttää että pääsisit suoraan täsmälleen koulutustasi vastaavaan työhön.

Se on yks ja sama haetko töitä vai et. Miehesi ei sinua arvosta kuitenkaan. Jos itse olisin tuossa tilanteessa, mies lentäisi pellolle ja heti. Töitä saa sitäpaitsi helpommin, kun ei takaraivossa kokoajan jyskytä: "pakko saada töitä, PAKKO, PAKKO..."

Alkuperäinen kirjoittaja J:
On sulla varmaan jotain työkokemusta?

Ei minullakaan ole paljoa työkokemusta ole, vain 5 vuotta. (Eri työnantajia)
Minulla on korkeakoulututkinto.
En näe siltikään tilannettani huonona, vaikka aion olla kotona siihen asti, kun lapseni täyttää 2-vuotta. Uskon, että saan töitä tämän kotona viettämäni ajan jälkeenkin.

Kyllä töitä saa, jos vain haluaa.

Se riippuu vähän mitä hakee... varsinkin sillä koulutuksella ja työkokemuksella. Mäkin ajattelin noin jonkin aika sitten. Onhan mulla koulutus, 10 vuoden työkokemus haastavalta alalta ja lapsetkin tehty... Mutta huomasin henk. koht sen faktan että tänä päivänä se ei olekaan niin helppoa. Mä en halua edellisille kontakteille soittaa koska se on nähty mutta pian pitää alkaa soittelemaan luomani verkoston jäsenille. Työkkärin ilmotusten kautta aika haastavaa on kun a) sulla on pienet lapset b) sä olet tottunut tiettyyn palkkatasoon ja varsinki jos oot ansiosidonnaisella haluat "jäädä voitolle" c) olet mahdollisesti pudonnut kelkasta (itse ole alalla missä byrokraattiset muutokset tapahtuneet juuri mun poissaolon aikana...

Mutta vastaten ap:n kysymykseen... En itse kuuntelis tommosta, en tietenkään erois sen takia mutta nostaisin kissan pöydälle... Meillä mies saattaa joskus tokasta jotain tollasta jos nipotan sen pitkistä päivistä... Tosin sitte kun tilanteen rauhoituttua kysyn että alanko sitte hakemaan ihan mitä tahansa siivoustyötä niin silloin sanotaan että ei me tohon lähdetä ;)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja PatsyStone:
Eikös aviopuolisoiden tule elättää toisiaan? Että turhaan se sinua haukkuu, mitäs on mennyt naimisiin.

Niin, jospa mies toivoisi että vaimo nyt puolestaan tienaisi ja hän saisi vuorostaan jäädä kotiin? "Elättää toisiaan" kun EI tarkoita samaa kuin "miehen elättää vaimoaan" vaan myös toisinpäin, eikö?

Elättää toisiaan tarkoittaa että mies vaimoa ja vaimo miestä ja yhdessä lapsia.

Alkuperäinen kirjoittaja *:
Alkuperäinen kirjoittaja J:
On sulla varmaan jotain työkokemusta?

Ei minullakaan ole paljoa työkokemusta ole, vain 5 vuotta. (Eri työnantajia)
Minulla on korkeakoulututkinto.
En näe siltikään tilannettani huonona, vaikka aion olla kotona siihen asti, kun lapseni täyttää 2-vuotta. Uskon, että saan töitä tämän kotona viettämäni ajan jälkeenkin.

Kyllä töitä saa, jos vain haluaa.

Se riippuu vähän mitä hakee... varsinkin sillä koulutuksella ja työkokemuksella. Mäkin ajattelin noin jonkin aika sitten. Onhan mulla koulutus, 10 vuoden työkokemus haastavalta alalta ja lapsetkin tehty... Mutta huomasin henk. koht sen faktan että tänä päivänä se ei olekaan niin helppoa. Mä en halua edellisille kontakteille soittaa koska se on nähty mutta pian pitää alkaa soittelemaan luomani verkoston jäsenille. Työkkärin ilmotusten kautta aika haastavaa on kun a) sulla on pienet lapset b) sä olet tottunut tiettyyn palkkatasoon ja varsinki jos oot ansiosidonnaisella haluat "jäädä voitolle" c) olet mahdollisesti pudonnut kelkasta (itse ole alalla missä byrokraattiset muutokset tapahtuneet juuri mun poissaolon aikana...

Mutta vastaten ap:n kysymykseen... En itse kuuntelis tommosta, en tietenkään erois sen takia mutta nostaisin kissan pöydälle... Meillä mies saattaa joskus tokasta jotain tollasta jos nipotan sen pitkistä päivistä... Tosin sitte kun tilanteen rauhoituttua kysyn että alanko sitte hakemaan ihan mitä tahansa siivoustyötä niin silloin sanotaan että ei me tohon lähdetä ;)

Itsekin ajattelin ennen juuri näin. Ei voi/kannata hakea ns. huonompaa työtä, vaan täytyy olla koulutusta vastaavaa.

Kyllähän sitä voi unelmapaikkaansa odottaa, vaikka koko elämän. Se on sitten eri asia haluaako yleensä tehdä mitään. Minusta antaa laiskan kuvan, jos on mielummin kotona, kun voisi olla sillä aikaa töissä. Voihan sitä unelmatyöpaikkaa etsiä sillä aikaa, kun tekee "ns. huonompaa työtä" Työnantajallekin antaa paremman kuvan, että olet ollut töissä, kuin kotona monta vuotta.

Niin, ja eiköhän ne työpaikat muita kanavia pitkin löytyne, kuin työvoimatoimistosta.

Yhteistyössä