Mun lapseni sitten tosiaan oppi nukahtamaan yksin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja millipilli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

millipilli

Vieras
Joitakin päiviä sitten hehkutin kun poika nukahti ekan kerran itse omaan sänkyynsä. Nyt on joka ilta sen jälkeen nukahtanut itekseen. Sen aikaa tänään istuin vieressä, että jätkä rauhoittui touhuiluistaan ja sitten lähdin ja sinne se oli nukahtanut :heart: :heart: :heart:

Tuntuu vaan jotenkin niin uskomattomalta kun vielä kaksi viikkoa sitten tilanne oli se, että nukahti meidän sänkyyn kainaloon ja siitä kannettiin nukkuvana omaan sänkyynsä. Nyt nukahtaa sitten omaan sänkyynsä itse. Niin ja ikää herralla 2,5v

Kyl ne vaan oppii =)

Meillä toi poika pääsääntösesti nukahtaa nätisti iltasadun ja halien ja pusujen jälkeen sänkyynsä unimusiikkia kuunnellen. Yöllä sit ylensä hipsuttelee meidän väliin pyörimään :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:
Kyl ne vaan oppii =)

Meillä toi poika pääsääntösesti nukahtaa nätisti iltasadun ja halien ja pusujen jälkeen sänkyynsä unimusiikkia kuunnellen. Yöllä sit ylensä hipsuttelee meidän väliin pyörimään :heart:

No kun tuo jätkä rupes samalla nukkumaan koko yön omassa sängyssään.. tänäänkin aamulla kävin herättämässä sieltä omasta sängystä seiskan jälkeen kun piti tarhaan lähteä. Ennen kun saattoi helposti jo kahden aikaan hipsutella meidän väliin.

Helpottaa niin paljon jos nyt tosiaan itse oppii nukahtamaan kun vauva on tulossa... ja siitäkään en oo yhtään pahoillani, että nukkuu yönsä omassa sängyssään (pääsääntöisesti) kun itellä alkaa maha jonkunverran nukkuessa jo olla tiellä. Saa ainakin pyöriä rauhassa :D

Alkuperäinen kirjoittaja millipilli:
Helpottaa niin paljon jos nyt tosiaan itse oppii nukahtamaan kun vauva on tulossa... ja siitäkään en oo yhtään pahoillani, että nukkuu yönsä omassa sängyssään (pääsääntöisesti) kun itellä alkaa maha jonkunverran nukkuessa jo olla tiellä. Saa ainakin pyöriä rauhassa :D

Osaatko sä nukkua, kun lapsi ei oo vieressä?

Mulla oli pahoja vaikeuksia oppia siihen :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Neppi:
ihanaa kuulla että toivoa on :) meillä nimittäin sama tilanne paitsi poika on vuoden nuorempi

Mua itseeni tähän asti ei oo häirinnyt toi, että poika nukahtaa kainaloon mutta nyt alettiin aatella kevättä kun vauva syntyy... mies on vielä sellaisissa töissä että mä tulen olemaan paljon yksin iltaisin lasten nukkumaanmeno aikaan

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:

Osaatko sä nukkua, kun lapsi ei oo vieressä?

Mulla oli pahoja vaikeuksia oppia siihen :ashamed:

Osaan nukkua sen mitä saan nukuttua... viime yö meni ihan pyörimiseks kun maha ei asettunut. Ja kerpele kun viikkojakin on niin vähän, että mä en loppuajasta varmaan sitten nuku ollenkaan. Kyllä musta ihan ihanaa on kun pikkumies joskus aamuyöstä tulee viereen, mutta kyllä mä paremmin nukun ihan omassa rauhassa ilman pieniä varpaita suussa, nenässä ja silmissä + kylkiluiden välissä

Mua itseeni tähän asti ei oo häirinnyt toi, että poika nukahtaa kainaloon mutta nyt alettiin aatella kevättä kun vauva syntyy... mies on vielä sellaisissa töissä että mä tulen olemaan paljon yksin iltaisin lasten nukkumaanmeno aikaan

Meilläkin oli niin, että mä olin lasten kanssa kaksin kotona iltaisin, miehen ollessa töissä.
Tyttö oli jo oppinut nukahtamaan itse omaan sänkyynsä, mutta kun vauva tuli taloon niin eka yö kotosalla meni "kivasti": vauva nukkui, juuri 2 v täyttänyt esikoinen itki ihan hysteerisenä. Eikä suostunut enää menemään omaan sänkyynsä, oli kai ikävöinyt mua niin paljon sillä aikaa kun olin sairaalassa :(
Puolisen vuotta mentiin sitten siten, että minä ja lapset nukuttiin meidän sängyssä, ja mies sohvalla tai varavuoteessa makkarissa. Sitten tyttö oppi taas nukkumaan omassa sängyssään ja nukahtamaan itse.
Toivottavasti teille ei tule takapakkia. En mä tosin kokenut tuota kamalan pahana asiana, en jaksanut taistella lapsen kanssa (pieni oli vielä hänkin, ja halusi äidin läheisyyttä ) vaan tein suosiolla niin että laitoin lapset meidän sänkyyn, menin itse keskelle, ja pidin esikoista kainalossani samalla kun imetin vauvan uneen. Molemmat lapset nukahti sillä tavalla helposti ja nukkuivat hyvin.

Meilläkin oli niin, että mä olin lasten kanssa kaksin kotona iltaisin, miehen ollessa töissä.
Tyttö oli jo oppinut nukahtamaan itse omaan sänkyynsä, mutta kun vauva tuli taloon niin eka yö kotosalla meni "kivasti": vauva nukkui, juuri 2 v täyttänyt esikoinen itki ihan hysteerisenä. Eikä suostunut enää menemään omaan sänkyynsä, oli kai ikävöinyt mua niin paljon sillä aikaa kun olin sairaalassa :(
Puolisen vuotta mentiin sitten siten, että minä ja lapset nukuttiin meidän sängyssä, ja mies sohvalla tai varavuoteessa makkarissa. Sitten tyttö oppi taas nukkumaan omassa sängyssään ja nukahtamaan itse.
Toivottavasti teille ei tule takapakkia. En mä tosin kokenut tuota kamalan pahana asiana, en jaksanut taistella lapsen kanssa (pieni oli vielä hänkin, ja halusi äidin läheisyyttä ) vaan tein suosiolla niin että laitoin lapset meidän sänkyyn, menin itse keskelle, ja pidin esikoista kainalossani samalla kun imetin vauvan uneen. Molemmat lapset nukahti sillä tavalla helposti ja nukkuivat hyvin.

Oon kyllä ihan varautunut siihen ajatukseen, että takapakkia tulee... tuo on niiiiin äidin poika.

Oliko teillä ipana ollut aikasemmin yötä niin ettet ollu kotona?

Meillä poika on ollut isin kanssa kotona (tai mummon tai mummun ja vaarin) illalla/yöllä silleen että mä en oo ollu kotona ja hyvin on menny.
Vaikka saattaahan meilläkin nukuma hommat heittää häränpyllyä jos oikeen äityy mustasukkaseks tulevasta siaruksestaan poika. Toivottavasti ei. Vaikka ei mua häiritse jos hän kesken yötä viereen tulee.

Ei. Oli ollut isovanhemmilla, muttei kotona yötä ilman mua.
Sairaalassa olin 4-5 yötä, enkä nähnyt tyttöä silloin kuin kerran pikaisesti :/ . Sen jälkeen oli kotona haahuillut ihan sekaisin pitkin kämppää, hokien "äiti ja vauva, vauva ja äiti, äitil oli hame, äitillä hame" ja kantanut mun vaaleansinistä aamutakkia kainalossaan, se oli samankaltainen kuin sairaalan mekko :|

Mutta mustasukkaisuutta ei ollut, ja ihan normaalilta tenavalta likka nykyisin vaikuttaa :D

Yhteistyössä