Työskentelen tällä hetkellä osa-aikaisesti , 20 h /vk. Työaikani on 7-11. Oma äitini on hoitanut tämän vuoden 2-vuotiastamme. En ole maksanut hänelle palkkaa. Hän itse tarjoutui hoitamaan lasta sanoen, että noin pientä ei viedä tarhaan. Äitini on eläkkeellä ja asuu naapurustossa. Hän on vähän päälle 60-vuotias, nuorekas ja hyväkuntoinen. Ilman hänen ilmaishoitoaan ei osa-aikatyöni olisi mahdollista. Asia kuitenkin vaivaa minua ja olen kuullut sukulaisten sanovan, että hoidatan lapseni äidilläni.
Pitäisikö minun maksaa hänelle jotain vai tekeekö hän tämän puhtaasta auttamisen halussa? Koen olevani riistäjä. Toisaalta tiedän, että äitini saa näin sisältöä elämäänsä.
Syksyllä aloitan kokopäivätyön ja lapsemme menee tarhaan; en halua sitoa mummua kokopäiväksi lastenhoitoon. Muilla vastaava tilanne?
Kun vaurastun, niin olisiko kylpyläloma hyvä/riittävä kiitos??
Isoäitejä täällä netissä, mitä mieltä olette??
Pitäisikö minun maksaa hänelle jotain vai tekeekö hän tämän puhtaasta auttamisen halussa? Koen olevani riistäjä. Toisaalta tiedän, että äitini saa näin sisältöä elämäänsä.
Syksyllä aloitan kokopäivätyön ja lapsemme menee tarhaan; en halua sitoa mummua kokopäiväksi lastenhoitoon. Muilla vastaava tilanne?
Kun vaurastun, niin olisiko kylpyläloma hyvä/riittävä kiitos??
Isoäitejä täällä netissä, mitä mieltä olette??