mummu päivähoitajana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
Työskentelen tällä hetkellä osa-aikaisesti , 20 h /vk. Työaikani on 7-11. Oma äitini on hoitanut tämän vuoden 2-vuotiastamme. En ole maksanut hänelle palkkaa. Hän itse tarjoutui hoitamaan lasta sanoen, että noin pientä ei viedä tarhaan. Äitini on eläkkeellä ja asuu naapurustossa. Hän on vähän päälle 60-vuotias, nuorekas ja hyväkuntoinen. Ilman hänen ilmaishoitoaan ei osa-aikatyöni olisi mahdollista. Asia kuitenkin vaivaa minua ja olen kuullut sukulaisten sanovan, että hoidatan lapseni äidilläni.
Pitäisikö minun maksaa hänelle jotain vai tekeekö hän tämän puhtaasta auttamisen halussa? Koen olevani riistäjä. Toisaalta tiedän, että äitini saa näin sisältöä elämäänsä.
Syksyllä aloitan kokopäivätyön ja lapsemme menee tarhaan; en halua sitoa mummua kokopäiväksi lastenhoitoon. Muilla vastaava tilanne?
Kun vaurastun, niin olisiko kylpyläloma hyvä/riittävä kiitos??
Isoäitejä täällä netissä, mitä mieltä olette??

Olen yhden lapsen isoäiti ja jos hoitaisin lasta osapäiväisesti ja puolen vuoden verran niin en ottaisi mitään maksua.
Yhteinen lounas tai pitsallakäynti olisi kyllä mukava.

Minun äitini hoiti minun lastani kun opiskelin. Maksoin hänelle lapsilisän verran hoidosta. Muutamana kesänä lapseni olivat sisareni luona maalla ja maksoin normaalin päivähoitomaksun verran kunnes kuulin että sisareni kertoi "elättävänsä" lapsiani. Senjälkeen en lapsia sinne maalle päästänyt.

Ota reilusti puheeksi tuo maksuasia. Kerro että se vähän vaivaa sinua. Kysy että voisitko palkita jotenkin muuten, vaikkapa menisitte yhdessä kylpylään tms. Jos saat kotihoidontukea niin ehkä sen voisit maksaa hoidosta. Voihan mummi sitten vastaavasti ostaa teille jotain tarpeellista.

Hei!

6-vuotias poikani menee ensi lukuvuonna kouluun ja minä alan myös tehdä osapäiväistä. Sovimme juuri äitini kanssa, että hän tulee aamulla lähettämään lapsen kouluun (asuu myös lähellä meitä). Maksan tästä hänelle 100 euroa kuussa mutta en mummun pyynnöstä, vaan siitä syystä, että hänen omat raha-asiansa ovat huonolla tolalla ja haluan häntä täten auttaa, niinkuin hänkin auttaa minua.

Jos teidän mummu ei rahaa halua, tarjoa kuitenkin. Nosta kissa pöydälle. Asia tulee silloin puhuttua avoimesti, eikä mikään jää epäselväksi.

Ilman äitiäni en elämästä selviäisi... :hug:

Yhteistyössä