MUMMIKSI TULEVAT

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mummiksi kesällä-07
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mummiksi kesällä-07

Vieras
Hei, kaikki mummiksi tulevat! Mikä ihana tieto kun sain kuulla että tyttäreni odottaa vauvaa.Meille ensimmäinen lapsenlapsi.Siis mummin muokkaus on alkanut.Olen alle 50v. ja kenties saan kokea monta kivaa asiaa pikku ihmisen kans. Samoin kun tuleva äiti miettii kenties päässään miltä tuntuu tulla äidiksi niin ihan sama juttu on täällä, miltä tuntuu tulla mummoksi. Puikot alkoi heti suihkimaan mutta sitten huomasin että voi,ei vauvahan syntyy kesällä ja ei nyt ens hätään tarvi kudottuja "tamaskeja".Kaikkea haluttais jos alkaa laittaan mutta täytyy nyt pidätellä vähän että saavat kaikki ultrat ja asiat selviksi.Ennen riitti että oli testi tehty mutta nyt he tarvivat käydä varmistamassa jos missäkin että masussa on asukki. Nykyaikaa joten näin se mummin kouliminen on alkanut.Ois oikeen kiva kuulla mitä muut mummiksi tulevat miettivät.

Niin ajattelin aloittaa tämän ketjun nyt jonne me mummiksi tulevat voimme kirjoitella.Taidanpas kirjautua myös sisään etten ihan vieraaksi jää ja harmaana kirjoittele.Kiva jos noi odottavat äidit antaisivat vinkin omalle äidilleen että tänne vois tulla jakamaan tuntoja koska varmaan meillä mummoillakin on keskenään puhuttavaa.eikös?Eli laitan nimimerkiksi :Kesämummo-07.

Hei,miniäni vinkistä kirjoitan.Poikani asuu ulkomailla tällähetkellä morsiammensa kanssa.Vauva syntyy myös siellä.Onneksi on silloin kesä ja voimme tehdä lomareissun heille vauvaa katsomaan.Meille myös ensimmäinen lapsenlapsi ja tunne on ihana tulla mummoksi.Miniäni myös suomalainen niin että tulevat myös vierailemaan suomessa.Kivaa olisi seurata poikani isäkasvua ja miniän massun kasvua mutta he nyt kaukana.Onneksi kuitenkin nämä nettiyhteydet mahdollistaa yhteyden pidon.

Huomenta,minä myös olen kaukomummu toiselle lapsenlapselle ja ikävä on väliin kova,mutta kuten edellinenkin mummeli olen iloinen netti yhteyksistä.Tyttärelläni on nettikamera ja minä saan soiton usein,onnekseni..kameran kautta näen pikkuisen kävelemään opettelut ja seisomis yritykset ym. yhteydenotto on viikon kohokohta.

Hei kaikki mummiksi tulevat. Minä myös olen saanut kuulla että pojastani tulee kesällä isä.Hän on asunut muutaman vuoden Norjassa ja siellä myös tavannut lapsen äidin.Olen tavannut miniäni vain kerran.Poikani ei pidä kovin yhteyttä,vain kun itse soitan ja kyselen kuulumisia.Meille lapsi on ensimmäinen lapsenlapsi.Hieman asiat elämässä meni erinlain kuin olin ajatellut mummoksi tulemisen onnen.Nyt koen jääväni paljosta paitsi kun asuvat etäällä.Ehkä minun pitäisi virittää keskustelua miniäni kanssa mutta tuntuu niin vieraalta ihmiseltä.Odotan usein että hän antaisi kuulua itsestään.Kenties kesällä saamme vain tiedon että vauva on syntynyt? Onko muita mummoja joilla sama tilanne ja neuvoja kaipailen kuinka etenisin asiassa.

Hei isovanhemmiksi tulevat.Minä joka aloitin tämän ketjun,en saakkaan enään jatkaa.Miniäni sai keskenmenon.Mutta luontohan hoitaa aina asiat oikein,ajattelen.Ehkä tämän vauvan aika ei ollut nyt ja ei täten minunkaan aika sitten tulla mummoksi.Surullista.Hyvää jatkoa muille ja nauttikaa tulevasta pienokaisesta ja isovanhemmuudesta.

Tyttäreni vinkistä sivut löysin.Olen kaivannut MUMMO-sivuja.Kesämummolle osaanottoni.luonto korjaa niin ajattelen minäkin.Kohta palaat takaisin tänne kun uusi vauva ilmoittaa tulostaan.Fammu-07: Tyttäreni tilanne aivan sama.Hänellä uusi suhde ja anoppi vielä vieras.Luulen että tyttäreni ilahtuis jos anoppi laittaisi hänelle viestin ja onnentoivotukset.Yhteenkuuluvuus alkaa pikkuhiljaa lisääntyä.Miksette menisi käymään vierailulla?
Itse asun Ruotsissa ja tyttäreni sekä vauvan isä asuvat Norjassa.Olen päivittäin yhteydessä netin kautta.Kuulen raskauteen liittyvät kuulumiset ja itse yritän muistella omia raskauksiani.Tytär kai peilaa äitiään raskausasioissaan.Kivaa aikaa tämä on.Pikkasen olen alkanut miettiä hankintoja.Mitä kaikkea tarvitsevat kun uusi tulokas saapuu.Autettavahan sitä on nuorta perhettä.Kaikki kun on laitettava.

ellu:Ihan samaa ajattelen myös tulevaisuudesta.Ollan kait sitten nykyajan netti-mummoja.Ihan tuota aikaa jo odotan.
Minulle vauva on ensimmäinen lapsenlapsi ja jo kovin odotettu.Oma äitini on 67-vuotias ja myös iloinen kun viimeinkin sai tiedon että hänestä tulee isoiso-mummi.Itse olen 47-vuotta juuri täyttänyt.Siis meidän perheessä kovin odotettu asia.Vävyn olemme tavanneet ja viettäneet esim.lomareissun yhdessä.Hänestä tuli heti osa perhettämme ja varmaankin ihana isä vauvelille kun osaa olla ihana mies tyttärelleni,huomaavainen.
Tyttäreni kärsii nyt pahoinvoinnista joka rajoittaa muunmuassa työntekoa.Siihen kun ei auta oikeen mikään.

Huomenta ruotsin mummo,kun sitte tulevaisuudessa juttelet sille naperolle ja jos sinulla ei itsellä kameraa(saan kuulema jouluna)sen pienen ilmeet on ihanat kun yrittää nähdä kuka puhuu,kurkki kuvaruudun taa,olen ollut jopa hetken vahtina kun äiti piipahti keittiössä ,minä huhuilin jotta ei menisi perään ja typy palasi katsoon,hän on nyt 9kk
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.11.2006 klo 11:09 Ruotsin mummo kirjoitti:
ellu:Ihan samaa ajattelen myös tulevaisuudesta.Ollan kait sitten nykyajan netti-mummoja.Ihan tuota aikaa jo odotan.
Minulle vauva on ensimmäinen lapsenlapsi ja jo kovin odotettu.Oma äitini on 67-vuotias ja myös iloinen kun viimeinkin sai tiedon että hänestä tulee isoiso-mummi.Itse olen 47-vuotta juuri täyttänyt.Siis meidän perheessä kovin odotettu asia.Vävyn olemme tavanneet ja viettäneet esim.lomareissun yhdessä.Hänestä tuli heti osa perhettämme ja varmaankin ihana isä vauvelille kun osaa olla ihana mies tyttärelleni,huomaavainen.
Tyttäreni kärsii nyt pahoinvoinnista joka rajoittaa muunmuassa työntekoa.Siihen kun ei auta oikeen mikään.

Hei! :wave:

Terve, oma tyttäreni sai 3kk sitten vauvan. Linnea on minun ensimmäinen lapsenlapsi =) Tytär ja vauva asuvat meillä, kotonaan. Tytär on 16v. Vauvan isä( 19v) asuu omassa kämpässään pienen kävelymatkan päässä meistä.
Itse olen 38v =)

Hyvin on alkanut mummina olo.. Touhua täällä riittää ja aivan varmasti vauvasta huolehditaan! Omat lapseni ovat (tyttären lisäksi) 14v, 12v ja 7v =)

Heips!
Ellu:No.voin vain kuvitella kuinka kiva seurata pikkusen touhuja.Tyttärelläni on kamera,( ehkä minullekkin pukki tuo) seuraan nyt hänen masun kasvua ja touhuilua.Nyt on kohtu greipin kokoinen ja pikkasen liikkeitäkin tuntuu.Maanantaina menevät ultraan ja sitten saadaan eka kuva.Housut alkavat jo kirrata joten aika olis ostaa äitiyshousut.Kivaa tämä odotus.

Linnean Mummollehatun nosto. Itse en olisi ollut vielä valmis mummoksi 38-vuotiaana. Ja olisin varmaan ollut huolissaan 16 vuotiaan tulevaisuudesta.

Tietenkin elämäntilanne ja olosuhteet kotona sanelevat paljon.Tai varmaankin suurin tekijä on oma asenne asiaan.Ehkä sitä olisi vain ollut pakko tottua ajatukseen.

Tyttärelläsi ihana tilanne kun saa apua ja neuvoa kotoa kun itsekkin vielä lapsi.Pääasia että asia on hyväksytty. Kiva myös kun on monta paapojaa vauvelille. Ja eihän äidiksi synnytä, siihenhän kasvetaan.

Muistan myös kun omassa suvussani 16-v serkkutyttö sai lapsen. Kyllä siitä puhuttiin ja taivasteltiin. Hän asui maalla ja alkuun kotona. Isä oli 17v. naapurin poika. Muuttivat sitten yhteen ja avioituivat ja nyt heillä on 3 lasta. Eli vaikka olivat nuoria, pärjäsivät kun vanhemmat antoivat tukensa. Onneksi pystyivät sen avun tarjoamaan. Eli turhasta suku huolta kantoi.Ei se ikä aina merkitse.

Mukavaa viikonloppua niin mummoille kuin tulevillekkin.Ja joulun odotuksiin :heart:

Hei vaan mummeille ja tuleville, Itse tulin mummiksi 16.11. Tyttäreni 17v sai pienen "peikkotytön" (mustat pitkät hiukset).
Asuvat omassa asunnossa avokin kanssa parin kilometrin päässä. Eilen pääsivät kotiin ja tottakai olimme vastassa uutta perhettä. Olen 42v joten mummivuosia vielä paljon jäljellä :)