multa pääsi itku..

Alkuperäinen kirjoittaja Riivinrauta:
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
kiitos teille. lapset vielä sen verran pienäkin et vierastaa ja ujostelee helposti.. tietty ajan myötä pystyis antaan muillekin hoitoon ja tukiperhettä olen ajatellut pyytää.. ne vaan on aika kiven alla.
Voi vitsit... pitäisiköhän sitä muuten ruveta semmoseks tuki perheeks... tosin sitten kun tää meidänkin elämä vähän tasaantuu.
Oon monta kertaa miettiny että olis kiva jos vois jotain joskus auttaa, mut sijais perheeksi meistä ei ihan vähään aikaan taida olla mut semmosta lyhyt aikaista tukea ja apua vois antaa.

Ap: harmi kun ei taida meistäkään olla auttajiksi

:(
ei hätiä. mä olen ajatellut kans et sellaiseen voisin alkaa sitten kun lapset on isompia ja omat voimat kunnossa. kun tietää millaista voi olla niin on mukava auttaa.

öttismönkiäinen
mulla vanhin on nyt 17v, ja milloinkahan oon viimeksi päässyt yksin jonnekkin..? Taitaa olla vuos sitten ku menin synnärille synnyttään :D Ai ni, oonhan nyt käynyt anopilla mittailemassa sen verenpaineet ja samalla kahvilla, kun oon vienyt kaksi lasta päivähoitoon. ja oikeeti, mulla on ollut anopin kanssa mukavaa :D mä oon onnellinen siitä :D

Alkuperäinen kirjoittaja öttismönkiäinen:
mulla vanhin on nyt 17v, ja milloinkahan oon viimeksi päässyt yksin jonnekkin..? Taitaa olla vuos sitten ku menin synnärille synnyttään :D Ai ni, oonhan nyt käynyt anopilla mittailemassa sen verenpaineet ja samalla kahvilla, kun oon vienyt kaksi lasta päivähoitoon. ja oikeeti, mulla on ollut anopin kanssa mukavaa :D mä oon onnellinen siitä :D
kiva et on mukava anoppi :D

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja jaahas:
Alkuperäinen kirjoittaja Hömppä:
Mites se nyt niin? Millainen elämäntilanne sulla sitten on (ei oo pakko kertoo mutten oo tullut ikinä ajatelleeksi)?
ex ei lapsia ota luokseen, enkä vanhemmilta kehtaa kysyä vaik mielellään välillä auttavatkin ja tietävät et haluan päästä ulos. mä oon viimeisen 9kk aikana päässyt oleen ilman lapsia 5kertaa.. :/
mulla 4v poika ja koko sinä aikana en ole päässyt kertaakaan mihinkään ilman poikaa. musta on aika hyvin jos 9kk aikana on päässy 5krt...
olisiko pitänyt jättää lapsen teko hiukan myöhemmäksi ja kulkea meno vaihe loppuun ettei nyt sit tuska raasta...olet aika nuori, nuoruus kantsii mennä, elää ja kulkea ja pitää ehkäsystä huolta. eipä sitä voi muuta kun kattoo peiliin jos harmittaa kun ei pääse lasten vuoksi.
Taas joku idiootti-katkera sellanen!

Meidän välit on ollut välillä kylmemmät kuin Lapin pakkaset, joten mä nautin näistä hetkistä nyt täysillä. Tämmöset välit mä oon toivonut meillä olevan jo nuorena miniänä.

Meidän välit on ollut välillä kylmemmät kuin Lapin pakkaset, joten mä nautin näistä hetkistä nyt täysillä. Tämmöset välit mä oon toivonut meillä olevan jo nuorena miniänä.
aika auttaa (ja pehmittää).. yleensä ja aika moneen vaivaan
:D

ja oppii tunteen toisen luonteen, ei enää pahastu pienistä tölväyksistä ja eppii jättään taakse toisen sanomat tosi ilkeetkin asiat. Ja pystyy myöntään että itsessäkin on vikaa, harvaa riitelee yksikseen.
Tässä meinas tulla oikeen itku multa, kun lähin noitten lasten kanssa sieltä ni anoppi halas ne.. ja sitten minutkin :) ja se tuli sydämmestä se halaus ei mikään muodollinen 'pakkosesinutkinonnytkaisamallahalata'

ja oppii tunteen toisen luonteen, ei enää pahastu pienistä tölväyksistä ja eppii jättään taakse toisen sanomat tosi ilkeetkin asiat. Ja pystyy myöntään että itsessäkin on vikaa, harvaa riitelee yksikseen.
Tässä meinas tulla oikeen itku multa, kun lähin noitten lasten kanssa sieltä ni anoppi halas ne.. ja sitten minutkin :) ja se tuli sydämmestä se halaus ei mikään muodollinen 'pakkosesinutkinonnytkaisamallahalata'
näinhän se. hienoa et asiat ajan kanssa lutviutuu.

Ja kyllä ne asiat lutviutuu sinullakin Nöppönen,aikanaan, olen siitä ihan varma. Väsyneenä tulee itku niin helposti (minä jos kuka sen tiedän), mutta asioilla on tapana järjestyä tavalla tai toisella ennemmin tai myöhemmin. Toivon että löydät hyvän ja kypsän ihmisen rinnallesi. Ja että saat todellakin sitä omaa aikaa itsesi ja lastesi vuoksi, jo paljon aikaisemmin! Älä välitä meistä täydellisistä äideistä, sinä olet varmasti omille lapsillesi hyvä ja täydellinen äiti; se nyt vain on niin että täydellisinkin äiti tarvitsee sitä omaa aikaa. Muuten meistä tulee helposti marttyyreita ja se jos mikä on rasittavaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Herkkis äiti:
Ja kyllä ne asiat lutviutuu sinullakin Nöppönen,aikanaan, olen siitä ihan varma. Väsyneenä tulee itku niin helposti (minä jos kuka sen tiedän), mutta asioilla on tapana järjestyä tavalla tai toisella ennemmin tai myöhemmin. Toivon että löydät hyvän ja kypsän ihmisen rinnallesi. Ja että saat todellakin sitä omaa aikaa itsesi ja lastesi vuoksi, jo paljon aikaisemmin! Älä välitä meistä täydellisistä äideistä, sinä olet varmasti omille lapsillesi hyvä ja täydellinen äiti; se nyt vain on niin että täydellisinkin äiti tarvitsee sitä omaa aikaa. Muuten meistä tulee helposti marttyyreita ja se jos mikä on rasittavaa.
niin tulee.. joskus on päiviä et pienimmästäkin asiasta tulee itku, kuten tänään. enkä minä ole ikinä ymmärtänyt hävetä sitä että tarvitsen omaa aikaa, avun pyytäminen onkin sit toinen asia :whistle: minäkin toivon että mulle on viel tuolla jossain joku hyvä, joka löytää sit mut tai mä hänet, kotoa käsin se on vaan aika vaikeaa :D aika auttaa onneksi..

:/ en nyt kerennyt koko ketjua lukemaan mutta ymmärrän tilanteen täysin. kyllä sitä omaakin aikaa kaipaa jokainen. mulla on niin ihana sisko (joka on itse yh) että ottaa mun lapsen joskus yöksikin hoitoon jos se kuulostelee että se on tarpeen. myös mun vanhemmille voin soittaa ja kysyä illaksi tytölle hoitopaikkaa (mikä ei aina onnistu kun hoitavat siskon tyttöä monena iltana viikossa).

mutta mun siskolla käy kaupungin kautta ilmainen hoitaja pari kertaa viikossa. oisko siellä mahdollista saada sellaista? mikähän sen termi oli... perhetyöntekijä tvs? ja vaikkei ilmaseksi saisikaan niin ei se maltaita maksa. sisko on myös osallisena monessa yksinhuoltajien tukiryhmässä josta saa tarvittaessa hoitoapua, sekä tietty vertaistukea ja juttuseuraa.

koita jaksaa :hug:

vieras
Voimia ap:lle!
Mulla ihana mies ja hoitaa lasta ihan "fifty-fifty" mun kans, kuten nytkin istun tässä koneella ihan yssin miehen hoidellessa vaavin iltapuuhia, mutta silti tulee välissä semmonen olo et on vaan päästävä yksin tuulettumaan. Siis pois koti ympyröistä meinaan. En voi edes kuvitella mille sinusta varmasti tuntuu, ja kaikista yh:sta. En voi kuin hattua nostaa!!
Älä välitä nuista p.jauhajista, kuha selittävät.. purkaavat omaa k.ullin tarvettaan täällä muille v.ittuilemalla. Meitä on moneksi, onneksi suurin osa osaa kuitenkin ajatella järkevästi näitä asioita!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Voimia ap:lle!
Mulla ihana mies ja hoitaa lasta ihan "fifty-fifty" mun kans, kuten nytkin istun tässä koneella ihan yssin miehen hoidellessa vaavin iltapuuhia, mutta silti tulee välissä semmonen olo et on vaan päästävä yksin tuulettumaan. Siis pois koti ympyröistä meinaan. En voi edes kuvitella mille sinusta varmasti tuntuu, ja kaikista yh:sta. En voi kuin hattua nostaa!!
Älä välitä nuista p.jauhajista, kuha selittävät.. purkaavat omaa k.ullin tarvettaan täällä muille v.ittuilemalla. Meitä on moneksi, onneksi suurin osa osaa kuitenkin ajatella järkevästi näitä asioita!
ihana mies sulla! niimpä.. eiköhän suurin osa meistä äiti-ihmisistä halua joskus pois kotiseinien sisältä.. joko yksin tai yhdessä.

vieras
tekee niin kamalasti mieli päästä tuulettumaan, näkemmän muita ihmisiä, pitämään hauskaa! haluaisin saada seksiäkin.. saamari et tuntu pahalle kuunnella muiden menosuunitelmia kun itse ei pääse mihinkään |O :'( yli kaksi kk sitten olen viimeks itse ollut kavereiden kaa ulkona, siis silloin viimeksi edes hetken ilman lapsia.. :/ hajottaa päätä tällainen..
Meillä on useampi vuosi siitä kun on viimeksi käyty ulkona yöelämässä.

tekee niin kamalasti mieli päästä tuulettumaan, näkemmän muita ihmisiä, pitämään hauskaa! haluaisin saada seksiäkin.. saamari et tuntu pahalle kuunnella muiden menosuunitelmia kun itse ei pääse mihinkään |O :'( yli kaksi kk sitten olen viimeks itse ollut kavereiden kaa ulkona, siis silloin viimeksi edes hetken ilman lapsia.. :/ hajottaa päätä tällainen..
teillä? sinulla on siis mies..

vieras
voi hyvä tavaton teidän kanssanne!
eikö nuori, petetty, yksin jätetty äiti saa kaivata omaa aikaa, ystäviä ja läheisyyttä toisen ihmisen kanssa? sillä siitähän on kuitenkin kyse vaikka kuinka puhuttais "munan perään itkemisestä "ja seksin kaipuusta?!
en oo nuori, enkä jätetty tai petetty mutta ymmärrän silti tuon nuoren äidin purkauksen. omaa aikaa olen saanut joskus enemmän joskus vähemmän,ja läheisyyttä saan edelleen. kasvakaa taas "täydelliset äidit" aikuisiksi ja jättäkää tuo toisten haukkuminen. tuskin siitä teillekään nyt niin hyvä mieli tulee kun jonkun saatte haukuttua! tai mistä mä tiiän vaikka tuliskin, mutta sillon on vika teissä ei ap:ssä!!!
Muistelen nöppösen sanoneen, että hänen äitinsä auttelee ja siis suku asuu lähellä. Ja nyt on sitten tukiperhettäkin vailla. Monilla tavallisilla perheillä, joissa kaksi vanhempaa, ei ole ketään, aina lapset kotona. Ehkä jotkut ovat yksinhuoltajia sen vuoksi, että kaikki pitäisi saada ilmaiseksi ja mihinkään ei haluta sitoutua.

vieras
ei se tarkoita, että kaikilla on omaa aikaa, vaikka on aviopuoliso. Monilla mies tekee pitkää päivää töissä, ylitöitä, tai harrastaa, tai rakentaa kotia. Tuolloin on äiti lähes yksinhuoltaja, mutta kotitöitä tietysti paljon enemmän lasten kanssa tehtäväksi, kun on myös sen miehen maidot kannettava kaupasta, ja tehtävä ruoat ja pyykit myös miehelle

No olis se kiva kun johonkin pääsisit niin jaksaisit sitten taas olla lasten kanssa paremmin :hug:

Vaikka mun mielestä aika usein pääset tuulettumaan kun mä en ole päässyt kun ehkä just ton viis kertaa sen jälkeen kun esikko synty |O Ja siks tiän että susta tuntuu siltä että et jaksa ja itku on herkässä :hug: Rohkeasti vain omilta vanhemmilta kysymään josko ottasivat yökylään lapset että sinä pääsisit kavereiden kanssa menemään johonkin =)

ei se tarkoita, että kaikilla on omaa aikaa, vaikka on aviopuoliso. Monilla mies tekee pitkää päivää töissä, ylitöitä, tai harrastaa, tai rakentaa kotia. Tuolloin on äiti lähes yksinhuoltaja, mutta kotitöitä tietysti paljon enemmän lasten kanssa tehtäväksi, kun on myös sen miehen maidot kannettava kaupasta, ja tehtävä ruoat ja pyykit myös miehelle
mutta silti on se toinen aikuinen jolle voi puhua ja joka on lähellä.. edes öisin. lisään vielä etta aikoinaan meilläkin oli tilanne et mies meni suoraan töistä tontille ja tuli myöhään illalla kotiin minä olin raskaana ja hoidin esikoista kotona.. silti kaikki se oli aivan erilaista kuin tälläinen yksin oleminen.

voi hyvä tavaton teidän kanssanne!
eikö nuori, petetty, yksin jätetty äiti saa kaivata omaa aikaa, ystäviä ja läheisyyttä toisen ihmisen kanssa? sillä siitähän on kuitenkin kyse vaikka kuinka puhuttais "munan perään itkemisestä "ja seksin kaipuusta?!
en oo nuori, enkä jätetty tai petetty mutta ymmärrän silti tuon nuoren äidin purkauksen. omaa aikaa olen saanut joskus enemmän joskus vähemmän,ja läheisyyttä saan edelleen. kasvakaa taas "täydelliset äidit" aikuisiksi ja jättäkää tuo toisten haukkuminen. tuskin siitä teillekään nyt niin hyvä mieli tulee kun jonkun saatte haukuttua! tai mistä mä tiiän vaikka tuliskin, mutta sillon on vika teissä ei ap:ssä!!!
Muistelen nöppösen sanoneen, että hänen äitinsä auttelee ja siis suku asuu lähellä. Ja nyt on sitten tukiperhettäkin vailla. Monilla tavallisilla perheillä, joissa kaksi vanhempaa, ei ole ketään, aina lapset kotona. Ehkä jotkut ovat yksinhuoltajia sen vuoksi, että kaikki pitäisi saada ilmaiseksi ja mihinkään ei haluta sitoutua.
äiti ja isä auttelevat silloin tällöin juu, rahalisesti lähinnä. mutta kaksi vanhempaa voivat vuorotella, toinen voi mennä jos toinen katsoo lapsia ja toiste päin.. edes siellä tunnin lenkillä. minäkö en sitoudu tarpeeksi jos haluan edes kerran kahdessa kuussa saada aikaa hiukan itselleni. edes siihen lenkillä käyntiin tai yksin kaupassa käyminenkin on jo aika hienoa.

vieras
Mutta jos omat vanhemmat asuvat lähellä ja auttelevat, on aika hullua olla silti vielä tukiperhettä vailla, kun toisilla ei ole ketään.

Ja moni perheellinen joutuu mennä töihin äitiysloman jälkeen, ja siinä on sitä omaa aikaa. ei voi enempää olla pois lastensa luota kuin työssäkäynnin ajan.

Jotenki tulee tunne, että kaikki pitäisi tulla ilmaiseksi monille yksinhuoltajille, titityylle ym.

voi elämä
Haluatko itselles kruunun?Ihanko teillä?Sä raukka et pääse varmaan kauppaankaan ilman ukkos : )))))

Yhteistyössä