multa pääsi itku..

en
Alkuperäinen kirjoittaja Hömppä:
Alkuperäinen kirjoittaja siis täh?:
siis itketkö sen takia ettet pääse dokaamaa ja et saa m.unaa???? kasva aikuseksi...hohhoijaa.
Pistää naurattamaan tää kommentti, ei oo tää tyyppi tainu päästä ite ikinä seksin makuun..
tietenkään ole seksiä ikinä harrastanut...kuka sitä nyt seksiä harrastaisi... =0 htvänen aika sentään ja niin tuota...
hyvä jos sait hyvät naurut mukava piristää sinunkin päivää =)
minä sain hyvät naurut tän m.unan perään itkijän jutusta =D
mut toisaalta täytyy ymmärtää sehän on ihan kakru viä, -83 syntynyt...

Alkuperäinen kirjoittaja en:
siis itketkö sen takia ettet pääse dokaamaa ja et saa m.unaa???? kasva aikuseksi...hohhoijaa.
Pistää naurattamaan tää kommentti, ei oo tää tyyppi tainu päästä ite ikinä seksin makuun..
tietenkään ole seksiä ikinä harrastanut...kuka sitä nyt seksiä harrastaisi... =0 htvänen aika sentään ja niin tuota...
Ei -83 mikään kakru ole enään ja taatusti aikuisempi kuin sinä. Ainakin sun juttujes tasosta päätellen. Tulee mieleen, että siellä kirjoittelee joku 12-14 vuotias kakru joka ekaa kertaa kuuli sanan muna ja siks niin naurattaa.

Alkuperäinen kirjoittaja en:
kiva et sulla on hauskaa. minä sanoin haluavani seksiä, en itkeväni munan perään. itku tuli siitä toisesta asiasta, mutt kun sinulla ei ole tilanteestani käsitystä niin tuskin ymmärrät.

jaa jaa
No kuulkaas lapsukaiset kunhan te tosta vielä hiukan vanhenette ja ehken viisastutte huomaatte vielä sitten vanhempina kuin kakruja teidän ikäset vielä ovat siis tollaset n25 ja nuoremmat ovat. vaikka se nyt tuntuu ihan käsittämättömältä kun ollaan "niin" vanhoja ja "niin" aikuisia, kuinka voi sanoa meidän ikäisiä kakruiksi. samaa sitä minäkin ajattelin sillon nuorena.

mutta hyvää päivän jatkoa teillekkin. =)
ei jaksa teitin kanssa ruveta väittelemään tällasesta aiheesta. kunhan vain ihmettelin noita nuorten itkun aiheita.

Alkuperäinen kirjoittaja jaa jaa:
No kuulkaas lapsukaiset kunhan te tosta vielä hiukan vanhenette ja ehken viisastutte huomaatte vielä sitten vanhempina kuin kakruja teidän ikäset vielä ovat siis tollaset n25 ja nuoremmat ovat. vaikka se nyt tuntuu ihan käsittämättömältä kun ollaan "niin" vanhoja ja "niin" aikuisia, kuinka voi sanoa meidän ikäisiä kakruiksi. samaa sitä minäkin ajattelin sillon nuorena.

ei jaksa teitin kanssa ruveta väittelemään tällasesta aiheesta. kunhan vain ihmettelin noita nuorten itkun aiheita.

Onko sulla joku kompleksi?

kuka on sanonut että olisin niiiin aikuinen ja niin vanha? nuori minä olen, mutta elämässäni on silti tapahtunut paljon. minun itkun aiheeni ei luulisi sinua haittaavan.

niinpä niin.
Alkuperäinen kirjoittaja riks raks poks:

Onko sulla joku kompleksi?

on on. hohhoijaa.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
tekee niin kamalasti mieli päästä tuulettumaan, näkemmän muita ihmisiä, pitämään hauskaa! haluaisin saada seksiäkin.. saamari et tuntu pahalle kuunnella muiden menosuunitelmia kun itse ei pääse mihinkään |O :'( yli kaksi kk sitten olen viimeks itse ollut kavereiden kaa ulkona, siis silloin viimeksi edes hetken ilman lapsia.. :/ hajottaa päätä tällainen..
Älä välitä, mä olen viimeksi ollut kavereiden kanssa ulkona yli vuosi sitten.

vieras
Muakin niin ärsyttää,kun heti aletaan sille tielle,että en se minäkään sitä omaa aikaa saa,enkä tarvi..Kaikki ei ole samanlaisia!Jotkut kaipaavat(useimmat)sen jonkun henkireiän arjen keskelle.Jotkut kaipaavat enemmän omaa aikaa ja vaikka viihteellä käymistä kuin toiset.Annetaan heidän kaipailla sitä ja ottaa sitä..Kiitos!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Muakin niin ärsyttää,kun heti aletaan sille tielle,että en se minäkään sitä omaa aikaa saa,enkä tarvi..Kaikki ei ole samanlaisia!Jotkut kaipaavat(useimmat)sen jonkun henkireiän arjen keskelle.Jotkut kaipaavat enemmän omaa aikaa ja vaikka viihteellä käymistä kuin toiset.Annetaan heidän kaipailla sitä ja ottaa sitä..Kiitos!

Totta turiset.

Alkuperäinen kirjoittaja riks raks poks:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Totta turiset.
näinpä.. =)

minä ja 3v
minä olen ollut yh 3v,ja ymmärrän vallan mainiosti sen että tarvitsee aikaa myös ilman lapsia. kyllä mä kaipaan aikuisten ihmisten seuraa ja olisi ihan mukavaa jos oisi aikaa, mahdollisuus löytää seurustelukumppani..jotta saisi hellyyttä,läheisyyttä ja jopa rakkautta! ei tarvitsis yksin nukkuu.
-niin ja munaa en kaipaa kerrottakoon hälle joka siitä täällä kritisoi!(johtuen uskonnostani).

ihme juttu että taas äitiä ttäälä morkataan ihan inhimillisistä tarpeista,mutta eipä tämä hlö kritisoinut vastuutonta isää,eikö sinusta isällä ole samaa vastuuta???. nöppöselle hali,tää on välillä raskasta! hyvä niitte keille on oma mies hellimässä ja arjessa on meitä haukkua

Alkuperäinen kirjoittaja minä ja 3v:
minä olen ollut yh 3v,ja ymmärrän vallan mainiosti sen että tarvitsee aikaa myös ilman lapsia. kyllä mä kaipaan aikuisten ihmisten seuraa ja olisi ihan mukavaa jos oisi aikaa, mahdollisuus löytää seurustelukumppani..jotta saisi hellyyttä,läheisyyttä ja jopa rakkautta! ei tarvitsis yksin nukkuu.
-niin ja munaa en kaipaa kerrottakoon hälle joka siitä täällä kritisoi!(johtuen uskonnostani).

ihme juttu että taas äitiä ttäälä morkataan ihan inhimillisistä tarpeista,mutta eipä tämä hlö kritisoinut vastuutonta isää,eikö sinusta isällä ole samaa vastuuta???. nöppöselle hali,tää on välillä raskasta! hyvä niitte keille on oma mies hellimässä ja arjessa on meitä haukkua
eihän sillä isällä ole ikinä näissä väliä.. :/ kiitti, onneks jotkut ymmärtää =) sitä mä en ole vieläkään ymmärtäyt miksei sais olla sitä seksin tarvetta?? tai kaipuuta?

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja muija:
Jaahas! Minä olen ollut kotona, tässä läävässä 7 vuotta enkä ikinä (luetaan myös: ikinä) ole käynyt yksin missään!
Seksiäkin on silloin tällöin, mut lähinnä makaan lahnana pedissä ja ukko jyystää ja ottaa sen minkä tarvii, kunnes käännän kylkeä ja nukahdan.
Sil viisiin!

Juuri näin =(

minulla on yli kaksikymmentä vuotta siitä kun olen ollut ilman lapsia missään. ja ei mua yhtään edes haittaa. kyllä sekin aika vielä tulee, että saan/joudun ilman lapsia johki menemään. mutta meitä äitejäkin ón niin moneksi, mikä sopii yhdelle ei sovi välttämättä kaikille.

Alkuperäinen kirjoittaja hattivatti lehmilaitumella:
minulla on yli kaksikymmentä vuotta siitä kun olen ollut ilman lapsia missään. ja ei mua yhtään edes haittaa. kyllä sekin aika vielä tulee, että saan/joudun ilman lapsia johki menemään. mutta meitä äitejäkin ón niin moneksi, mikä sopii yhdelle ei sovi välttämättä kaikille.
no mä todella toivon ettei mun tarvitse elää 20vuotta niin etten kauppaan tai kehville ilman lapsia pääse, mut onhan nuo jo 20 vuoden päästä sen ikäisiäkin et ei tarvii niin kauaa kuitenkaan odottaa ;)

Voi Nöppönen, kuinka hyvin mä muistankaan kun itse olin tilanteessasi. Tai no siis, mulla oli vaan yksi lapsi :ashamed: :hug:

Hae ja vaadi sitä tukiperhettä, todella tarviit sen! Meillä alkaa olla tukilapsikiintiö täynnä, mut jos oikein tihkasee, niin laita vaikka yytä. Vai missäpäin keskistä suomee oot?

Ja kysy ihan rohkeasti vanhempiasi, voisit kysyä ehkä myös lapsien isän vanhempia, jos se iskäkin saisi sit sitä kautta lisäpontta ja rohkeutta tavata taas lapsiaan? Ihan hyvin voit kertoa, että tykkäät ja rakastat lapsia, mutta joskus olisi IHANA saada pikkuhetki ittekseen tai OMIEN ikätovereiden kanssa. Ja vielä kun tietäsi etukäteen, että voisi ihan suunnitellusti vaik mennä kampaajalle tai vaatekauppaan, tai ihan mitä vaan!

Tukiperheessä (jos sen saisit) on se hyvä, että ei tartte kantaa kiitollisuudenvelkataakkaa ja asiat sujuu yleensä mutkattomasti sovitun mukaan. Mä sain aikaa itselleni (oli ihania perheitä tutuissa, omat vanhemmat auttoivat etc), mutta oon vieläkin niin syvällä kiitollisuudenvelkasuossa - vaikka ei kai ne mitää takasin odottaneetkaan saavansa.

Ja on sit ihan eri juttu, kun lapsilla on kaksi vanhempaa. Yksinhuoltajistakin vain pieni osa kantaa vastuuta noin yksin kuin Nöppönen.

vieras
voi hyvä tavaton teidän kanssanne!
eikö nuori, petetty, yksin jätetty äiti saa kaivata omaa aikaa, ystäviä ja läheisyyttä toisen ihmisen kanssa? sillä siitähän on kuitenkin kyse vaikka kuinka puhuttais "munan perään itkemisestä "ja seksin kaipuusta?!
en oo nuori, enkä jätetty tai petetty mutta ymmärrän silti tuon nuoren äidin purkauksen. omaa aikaa olen saanut joskus enemmän joskus vähemmän,ja läheisyyttä saan edelleen. kasvakaa taas "täydelliset äidit" aikuisiksi ja jättäkää tuo toisten haukkuminen. tuskin siitä teillekään nyt niin hyvä mieli tulee kun jonkun saatte haukuttua! tai mistä mä tiiän vaikka tuliskin, mutta sillon on vika teissä ei ap:ssä!!!

viekku
Mites se nyt niin? Millainen elämäntilanne sulla sitten on (ei oo pakko kertoo mutten oo tullut ikinä ajatelleeksi)?
ex ei lapsia ota luokseen, enkä vanhemmilta kehtaa kysyä vaik mielellään välillä auttavatkin ja tietävät et haluan päästä ulos. mä oon viimeisen 9kk aikana päässyt oleen ilman lapsia 5kertaa.. :/
jotkut ovat vuosikausia ilman että lapset välillä hoidossa. kasva aikuiseksi pentu ja lakkaa ruikuttamasta. kysy siltä mutsiltasi jos on noin paha olla.

Ymmärrän että rassaa... :hug: Mun baareiluistani yksin on aikaa vuositolkulla, MUTTA kyllä mä perkule vie hajoilisin jos en ikinä pääsisi lenkille YKSIN, tai koiran kanssa metsään YKSIN, tai suihkuun YKSIN (ilman että siinä vieressä on aina kaksi silmäparia kylpemässä, ja niitä pitää vahtia samalla silmä kovana), tai ellen pääsisi vessaan YKSIN, taitaitai...ilman näitä pieniä ylellisyyksiä, kyllä mäkin hajoilisin.

Tsemppiä :hug:

Voi että! Mä just vähän aikaa sitten ajattelin, et mitäköhän Nöppöselle kuuluu, kun ei olla samaan aikaan oltu täällä. Toi ei todellakaan oo kivaa olla jatkuvasti lasten kanssa, ettei oo yhtään omaa aikaa. Itellä kuitenki pojat on isällänsä joka toinen vkoloppu ainakin yhden yön, mut siinä on mun vapaani. Mä en voi edes lasten kanssa käydä kavereilla, koska niillä ei oo lapsia ja mun pojat on niin isoja, ettei ne kauaa jaksa mun kanssa kulkea kahvilla yms.. Äläkä missään nimessä välitä näistä paskanjauhajista, jokainen kaipaa ja saa kaivata sitä omaa aikaa välillä :hug:

tilulilu
Ymmärrän sua täysin. Itekkin ois kiva päästä joskus tuulettumaan, mutta ei ole lastenhoitajaa. Äitini on kerran lasta hoitanut yön ja sillon totesi ettei ainakaan muutamaan kuukauteen tule yötä hoitamaan. Ei ninkään kiinnosta vetää päätä täyteen, mutta olis kiva päästä vähän tanssimaan ja näkemään aikuisia ihmisiä.

Alkuperäinen kirjoittaja lehmu:
Voi Nöppönen, kuinka hyvin mä muistankaan kun itse olin tilanteessasi. Tai no siis, mulla oli vaan yksi lapsi :ashamed: :hug:

Hae ja vaadi sitä tukiperhettä, todella tarviit sen! Meillä alkaa olla tukilapsikiintiö täynnä, mut jos oikein tihkasee, niin laita vaikka yytä. Vai missäpäin keskistä suomee oot?

Ja kysy ihan rohkeasti vanhempiasi, voisit kysyä ehkä myös lapsien isän vanhempia, jos se iskäkin saisi sit sitä kautta lisäpontta ja rohkeutta tavata taas lapsiaan? Ihan hyvin voit kertoa, että tykkäät ja rakastat lapsia, mutta joskus olisi IHANA saada pikkuhetki ittekseen tai OMIEN ikätovereiden kanssa. Ja vielä kun tietäsi etukäteen, että voisi ihan suunnitellusti vaik mennä kampaajalle tai vaatekauppaan, tai ihan mitä vaan!

Tukiperheessä (jos sen saisit) on se hyvä, että ei tartte kantaa kiitollisuudenvelkataakkaa ja asiat sujuu yleensä mutkattomasti sovitun mukaan. Mä sain aikaa itselleni (oli ihania perheitä tutuissa, omat vanhemmat auttoivat etc), mutta oon vieläkin niin syvällä kiitollisuudenvelkasuossa - vaikka ei kai ne mitää takasin odottaneetkaan saavansa.

Ja on sit ihan eri juttu, kun lapsilla on kaksi vanhempaa. Yksinhuoltajistakin vain pieni osa kantaa vastuuta noin yksin kuin Nöppönen.
tukiperhe asiasta yritin tänään jo soittaa lastenvalvojalle, mut hän ei ole vielä muutamaan viikkoon töissä. 60kilometrin päässä jyväskylästä asustellaan.

kiitos teille. lapset vielä sen verran pienäkin et vierastaa ja ujostelee helposti.. tietty ajan myötä pystyis antaan muillekin hoitoon ja tukiperhettä olen ajatellut pyytää.. ne vaan on aika kiven alla.
Voi vitsit... pitäisiköhän sitä muuten ruveta semmoseks tuki perheeks... tosin sitten kun tää meidänkin elämä vähän tasaantuu.
Oon monta kertaa miettiny että olis kiva jos vois jotain joskus auttaa, mut sijais perheeksi meistä ei ihan vähään aikaan taida olla mut semmosta lyhyt aikaista tukea ja apua vois antaa.

Ap: harmi kun ei taida meistäkään olla auttajiksi

:(

Yhteistyössä