multa pääsee aina sammakoita suusta... harmittaa.

  • Viestiketjun aloittaja llll
  • Ensimmäinen viesti
llll
Miten tällaisesta sammakoitten päästelystä ja puheripulista pääsee eroon. Ja joskus pitää liioitella sanomisiaan...

En välttämättä ole sanonut mitään typerää mutta ittelle tulee typerä olo siitä että olen sanonut yhtään mitään ja sitten huono omatunto kolkuttaa tästä. Porukassa tämä pahenee.

Kai siinä on joku #miellyttämis# juttu että yrittää mukamas olla hauska jne, vaikka oikeasti saatan olla toooooodella ärsyttävä. Tunnistan itsestäni tämän piirteen ja yritän hillitä itseäni mutta aina se ei onnistu...

Välistä on niin typerä olo, enkä halua nolata itseäni tai että ihmiset saavat minusta väärän kuvan...

Kertokaa miten tällaisesta pääsee eroon?
 
"hmm"
Sinulla on huono itsetunto. itse kärsin huonosta itsetunnosta vielä muutama vuosi sitten, aina oli mielessä "mitähän muut minusta ajattelevat", "nyt sanoin/tein typerästi ja kaikki varmasti puhuvat minusta pahaa". Ikä on varmaan tehnyt tehtävänsä ja enää en välitä :D Kaippa itsetuntoa voi myös kehittää.
 
"alkup"
Mullakin ikää jo kolkyt vee että kyllä tässä pitäisi vähän jo itsetuntoa olla... Mua ei oikeasti kiinnosta mitä muut ajattelee mutta itseä välillä harmittaa nämä omat jutut. Pitäis vaan aina pitää turpansa kiinni eikä selittää selittämistään.

Tiedän olevani todella ärsyttävä ku mulle tällanen "kohtaus" tulee...
 
"eeva"
mullakin..eikai ittestään eroon pääse..olen huomannut että voin hallita asioita enemmän tietyissä olosuhteissa, kun en ole liian stressaantunut, tiettyjen ihmisten seurassa, kun en ole syönyt sokeria tai en ole liian väsynyt jne... Pitää vaan elellä ittensä kanssa. Täydellisyyttä ei kannata tavoitella. Hyväksy itsesi virheinesi. Ja jostain voi hankkia keskittymistä ja mielenrauhaa, mutta en tiedä mistä..
Ja kaiken lisäksi, uskon että ihmset tykkäävät sinusta tuollaisena. Ehkä se auttaa itsekin hyväksymään itsesi?
 
Alkuperäinen "välttämättä"?
[QUOTE="alkup";27903440]Mullakin ikää jo kolkyt vee että kyllä tässä pitäisi vähän jo itsetuntoa olla... Mua ei oikeasti kiinnosta mitä muut ajattelee mutta itseä välillä harmittaa nämä omat jutut. Pitäis vaan aina pitää turpansa kiinni eikä selittää selittämistään.

Tiedän olevani todella ärsyttävä ku mulle tällanen "kohtaus" tulee...[/QUOTE]

Nimimerkit "hmm." ja "alkuperäinen", oletteko sama henkilö, joka keskustelee itsensä kanssa, koska

a) kysymykset ja vastaukset muistuttavat toisiaan sanavalinnoiltaan ja kirjoitusasultaan,

b) kysymys ja vastaus seuraavat toisiaan 1 minuutin välein. (Esim. klo 00.06 esitettyyn kysymykseen on vastattu klo 00.07.)

Ei kannattaisi "välttämättä" aliarvioida muita, vaikka "välttämättä" olisikin jokaiseen kirjoitukseen lisätty lempisana.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Alkuperäinen "välttämättä"?;27903751:
Nimimerkit "hmm." ja "alkuperäinen", oletteko sama henkilö, joka keskustelee itsensä kanssa, koska

a) kysymykset ja vastaukset muistuttavat toisiaan sanavalinnoiltaan ja kirjoitusasultaan,

b) kysymys ja vastaus seuraavat toisiaan 1 minuutin välein. (Esim. klo 00.06 esitettyyn kysymykseen on vastattu klo 00.07.)

Ei kannattaisi "välttämättä" aliarvioida muita, vaikka "välttämättä" olisikin jokaiseen kirjoitukseen lisätty lempisana.
Mun mielestäni se, että vastaukset tulee minuutin välein, viittaa pikemminkin siihen, että kyseessä on kaksi eri henkilöä. Aika nopeasti saa muuten kirjoitella. Miksi se todistaisi jotenkin siitä, että kirjoittaja on viesteillä sama? Ja mitä tarkoitat tuolla sanan "välttämättä" mukaan ottamisella? Eihän se löydy kuin ap:n aloituksesta ja sielläkin yhden kerran.
 

Yhteistyössä