Multa hajoaa pää kotiäitinä

• Viestiketjun aloittaja ..
  • Ensimmäinen viesti
..
Ei mitään haasteita tai mitään minkä eteen pitäisi oikein kunnolla ajatella.. Joka päivä samaa, ulkoilua, pyykkäystä, kotitöitä, leikkimistä, ruuanlaittoa.... Huoh.. Miten te muut kestätte tätä tylsyyttä?

Sama raide
Aloita jokin kurssi, jolla käyt iltaisin. Tai harrastus, liikuntaa tms. jolloin saat olla vaan omissa oloissa. Onko miestä, joka katsoisi pientä sen aikaa? Pää kestää paljon paremmin, kun on jotain omaakin välillä.

"aapee"
On mies, mutta miehellä on pitkät työpäivät (11-12h) joten en halua häntä rasittaa enää iltaisin lapsenvahtimisella. Olen 1,5v ja 3v kotiäiti. Sori nyt vaan mutta kerhot ei kiinnosta.... 3-vuotiaan vien pari kertaa viikossa kerhoon leikkimään ja itse lähden kuopuksen kanssa kotiin, koska siellä ei yksinkertaisesti ole ollut aikaisemmillakaan kerroilla aikuista juttuseuraa, minua ei kiinnosta aikuisten kanssa jutella minkä merkkiset vaipat on parhaita ja mistä kaupasta saa halvimmalla pilttejä.

[QUOTE="aapee";24078919]minua ei kiinnosta aikuisten kanssa jutella minkä merkkiset vaipat on parhaita ja mistä kaupasta saa halvimmalla pilttejä.[/QUOTE]

En ole kertaakaan jutellut kerhoissa tai leikkipuistossa tällaisista aiheista. Keskusteluun voi myös vaikuttaa ihan itse, jos tuntuu siltä että toisten aiheet ei kiinnosta. Ja muutenkin, ennakkoasenne ratkaisee paljon. Ei ehkä tosiaan ole kivaa, jos ajattelee jo valmiiksi, että en viihdy.

Kotona olo onkin haastavaa vain siinä mielessä, että miten itse pysyy järjissään jos on tottunut siihen että joku ulkopuolinen ohjaa päivää (kuten vaikka työ). Lue lehtiä, pysy ajan hermoilla omilla tavoillasi. Hae niitä "oikeita" ihmisiä ympärillesi. Toimi ja laita nyt herranisä se mieskin tekemään jotain.

vrs
Niin, kaikilla ei mielikuvitus riitä hankkimaan itselle haasteita, ellei joku niitä työn puolesta tarjoa. Tasan ei käy onnen lahjat.

Minusta kotiäitiys on parasta ikinä. <3

Meillä on saman ikäiset lapset. Uusimme puutarhaa ja kotia koko ajan, siinä on haastetta, kun budjetti on 0e ja työn ohessa on nuo muksut hoidettavana. Rakentelemme muiden jämämateriaaleista mitä milloinkin, esim leikkimökki tehtiin juuri. Ompelen itse ja lasten kanssa, teemme taidetta - sekä hyvällä että huonolla menestyksellä, kokkailemme uusia ja vanhoja reseptejä jne. Tuotoksia olemme jopa myyneet. :D

Teemme resurssiemme mukaan myös hyväntekeväisyyttä, käymme esim viihdyttämässä mummeleita vanhainkodissa ja välillä viemme sinne lemmikkejämme paijailtavaksi. Toimin imetystukihenkilönä ja kestovaippaneuvojana. Juuri nyt suurimpana projektinani on käsityö- ja taidemyyjäiset, joita olen alkusyksylle järjestämässä.

her
Mulla myös saman ikäiset muksut, enkä jaksanutkaan pelkkää kotiäitiyttä. Lähdin opiskelemaan. Lapseni ovat kyllä ihania, mutta kun en vaan saa tarpeeksi tekemistä itselleni, vaikka kuinka kiillottaisin kotia, tekisin käsitöitä ja remontoisin päivät pitkät. Aivotkin tarttee jotain puuhaa.

"kotiäiti"
Ihanaa! Meitä on siis muitakin :) Mä oon ollu kohta 3 vuotta kotona, jäin jo hyvissä ajoin sairaslomalle ennen äitiyslomaa, joten ehdin oleen jo puolisen vuotta ennen kuopuksen syntymää kotona. Nyt ois hoitovapaata jäljellä puolisen vuotta ja mulla on niin pää hajota! Mun lapset on nyt 2v ja 5v. Mä oon jo tän reilun kahden vuoden aikana ehtiny tekeen niitä omia juttuja, löytään uudelleenkin muutamia vanhoja juttuja, mutta mä kaipaan töihin! Oon nauttinut tästä kotona lasten kanssa olemisestakin, mutta toiset päivät on vaan niin puuduttavia, kotitöitä, kotitöitä, kotitöitä... kotityöt ei todellakaan ole mun juttu, joten sekin varmaan puuduttaa.

"vieras"
Käytä enemmän aikaa ruuanlaittoon. Tee siitä harrastuksesi ja rakasta sitä
Silittäminen on toinen ihana harrastus. Siinä riittää haastettakin! Aloittaa ensi helpoista, esim. t-paita tai alkkarit. Sitten siirtyy haastavampiin, kauluspaitoihin, herkkiin materiaaleihin, suuriin pöytäliinoihin. Ja voi että sitten reimua kun saakin kaikki rypyt pois ja vaatteet on kauniisti sileitä ja viikattuna kaapeissa, jokainen omalla paikallaan! Ai kun siinä sydän lepää kun näkee kättensä jäljen kun on ensin sydän kurkussa jännittänyt miten jokaisen ryppysen saakaan pois <3

Yhteistyössä